AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: HEALTH EDUCATION
Liczba odnalezionych rekordów: 14



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/14
Tytuł czasopisma:
Tytuł równoległy:
Miejsce wydania:
Wydawca:
Rok wydania:
Miejsce: edukacja zdrowotnahealth educationjakość życianursepacjentpatientpielęgniarkaquality of life
Charakterystyka formalna:
Charakterystyka wg MNiSW:
Słowa kluczowe:
Słowa kluczowe ang.:
Uwaga:

2/14
Nr opisu: le/view/8783100^a1733-1218^bQ^iX^jXY^kQ200303^a003^b003^c2021-07-13, 09:28^d2023-01-30, 08:26^e3323919311^f3129749413^aKształtowanie nawyków prozdrowotnych u dzieci w młodszym wieku szkolnym w kontekście edukacji sustensywnej^aShaping health habits of early school children in the context of sustainable education^aStudia Ecologiae et Bioethicae^a2021^bT. 19^cnr 2^ds. 55--61^a1733-1218^b2719-826X^a2020/2021^a10.21697/seb.2021.19.2.05^aWaszczuk, Joanna^cx^adzieci^achildren^aFINAL_PUBLISHED^bCC-BY-ND^cAT_PUBLICATION^eOPEN_JOURNAL^aWe współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnoszkolnym, jako elementu edukacji sustensywnej. Analiza uzyskanych wyników badań pozwoliła odpowiedzieć na kluczowe pytanie problemowe, w jaki sposób kształtuje się postawa prozdrowotna dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zrównoważonego rozwoju z udziałem oddziaływań rodziców i nauczycieli? Wyniki badań pokazały wysoki poziom nawyków prozdrowotnych dzieci, co w pewnym stopniu wskazuje na potrzebę utrzymania strategii działań edukacji sustensywnej poprzez realizację zadań w aspekcie współdziałania środowiska szkolnego i rodzinnego, a także na potrzebę kontynuacji badań z wymienionego obszaru.We współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki
Autorzy: , Q 003 T. 19 2719-826X CC-BY-ND 1733-1218003Kształtowanie nawyków prozdrowotnych u dzieci w młodszym wieku szkolnym w kontekście edukacji sustensywnejShaping health habits of early school children in the context of sustainable educationStudia Ecologiae et Bioethicae20211733-12182020/202110.21697/seb.2021.19.2.05Waszczuk, JoannadziecichildrenFINAL_PUBLISHEDWe współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnoszkolnym, jako elementu edukacji sustensywnej. Analiza uzyskanych wyników badań pozwoliła odpowiedzieć na kluczowe pytanie problemowe, w jaki sposób kształtuje się postawa prozdrowotna dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zrównoważonego rozwoju z udziałem oddziaływań rodziców i nauczycieli? Wyniki badań pokazały wysoki poziom nawyków prozdrowotnych dzieci, co w pewnym stopniu wskazuje na potrzebę utrzymania strategii działań edukacji sustensywnej poprzez realizację zadań w aspekcie współdziałania środowiska szkolnego i rodzinnego, a także na potrzebę kontynuacji badań z wymienionego obszaru.We współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy proz.
Tytuł pracy:
Tytuł pracy w innym języku: 1733-1218003Kształtowanie nawyków prozdrowotnych u dzieci w młodszym wieku szkolnym w kontekście edukacji sustensywnejShaping health habits of early school children in the context of sustainable educationStudia Ecologiae et Bioethicae20211733-12182020/202110.21697/seb.2021.19.2.05Waszczuk, JoannadziecichildrenFINAL_PUBLISHEDWe współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnoszkolnym, jako elementu edukacji sustensywnej. Analiza uzyskanych wyników badań pozwoliła odpowiedzieć na kluczowe pytanie problemowe, w jaki sposób kształtuje się postawa prozdrowotna dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zrównoważonego rozwoju z udziałem oddziaływań rodziców i nauczycieli? Wyniki badań pokazały wysoki poziom nawyków prozdrowotnych dzieci, co w pewnym stopniu wskazuje na potrzebę utrzymania strategii działań edukacji sustensywnej poprzez realizację zadań w aspekcie współdziałania środowiska szkolnego i rodzinnego, a także na potrzebę kontynuacji badań z wymienionego obszaru.We współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnos : Q : 003 : T. 19 : 2719-826X : CC-BY-ND
Cykl: 003Kształtowanie nawyków prozdrowotnych u dzieci w młodszym wieku szkolnym w kontekście edukacji sustensywnejShaping health habits of early school children in the context of sustainable educationStudia Ecologiae et Bioethicae20211733-12182020/202110.21697/seb.2021.19.2.05Waszczuk, JoannadziecichildrenFINAL_PUBLISHEDWe współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnoszkolnym, jako elementu edukacji sustensywnej. Analiza uzyskanych wyników badań pozwoliła odpowiedzieć na kluczowe pytanie problemowe, w jaki sposób kształtuje się postawa prozdrowotna dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zrównoważonego rozwoju z udziałem oddziaływań rodziców i nauczycieli? Wyniki badań pokazały wysoki poziom nawyków prozdrowotnych dzieci, co w pewnym stopniu wskazuje na potrzebę utrzymania strategii działań edukacji sustensywnej poprzez realizację zadań w aspekcie współdziałania środowiska szkolnego i rodzinnego, a także na potrzebę kontynuacji badań z wymienionego obszaru.We współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnoszkolnym, jako elementu edukacji sustensywnej. Analiza uzyskanych wyników badań pozwoliła odpowiedzieć na kluczowe pytanie problemowe, w jaki sposób kształtuje się postawa prozdrowotna dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zrównoważonego rozwoju z udziałem oddziaływań rodziców i nauczycieli? Wyniki badań pokazały wysoki poziom nawyków prozdrowotnych dzieci, co w pewnym stopniu wskazuje na potrzebę utrzymania strategii działań edukacji sustensywnej poprzez realizację zadań w aspekcie wspó
Szczegóły:
Wskaźnik Impact Factor ISI: unkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnoszkolnym, jako elementu edukacji sustensywnej. Analiza uzyskanych wyników badań pozwoliła odpowiedzieć na kluczowe pytanie problemowe, w jaki sposób kształtuje się postawa prozdrowotna dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zrównoważonego rozwoju z udziałem oddziaływań rodziców i nauczycieli? Wyniki badań pokazały wysoki poziom nawyków prozdrowotnych dzieci, co w pewnym stopniu wskazuje na potrzebę utrzymania strategii działań edukacji sustensywnej poprzez realizację zadań w aspekcie współdziałania środowiska szkolnego i rodzinnego, a także na potrzebę kontynuacji badań z wymienionego obszaru.We współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnoszkolnym, jako elementu edukacji sustensywnej. Analiza uzyskanych wyników badań pozwoliła odpowiedzieć na kluczowe pytanie problemowe, w jaki sposób kształtuje się postawa prozdrowotna dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zrównoważonego rozwoju z udziałem oddziaływań rodziców i nauczycieli? Wyniki badań pokazały wysoki poziom nawyków prozdrowotnych dzieci, co w pewnym stopniu wskazuje na potrzebę utrzymania strategii działań edukacji sustensywnej poprzez realizację zadań w aspekcie współdziałania środowiska szkolnego i rodzinnego, a także na potrzebę kontynuacji badań z wymienionego obszaru.^aKonowaluk-Nikitin, Helena^cx^aedukacja sustensywna^ahealth education^aIn the current literature on the subject the theoretical concepts of sustainable development are fairly well documented, there is however a need to research the applications of those ideas in practice. It seems important then to build strategies of actions especially concerning the realm of consciousness. A necessary condition for shaping social consciousness of sustainable development is shaping pro-health attitude of children as soon as in early school. That is why, the goal of the study, whose results have been presented in this article, was to inspect the level of pro-health habits achieved by early school children in the course of sustainable education. An analysis of the results allowed to answer the key problem question: "How is pro-health attitude of early school children shaped in the context of sustainable development, with the influences of parents and teachers?" The results of the study showed a high level of pro-health habits in children, which to some degree points towards a need to keep up the strategy of actions of sustainable education by executing tasks in the aspect of cooperation of school and family environments, and also a need to continue research in the aforementioned territory.^aPawłowicz-Sosnowska, Ewa^cx^aedukacja zdrowotna^ahealth habits^anawyki prozdrowotne^arearing^awychowanie^asustainable development^azrównoważony rozwój^asustainable education
Punktacja ministerstwa:
Słowa kluczowe:
Słowa kluczowe ang.: ; ;
Inne bazy podające opis:
  • tałtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnoszkolnym, jako elementu edukacji sustensywnej. Analiza uzyskanych wyników badań pozwoliła odpowiedzieć na kluczowe pytanie problemowe, w jaki sposób kształtuje się postawa prozdrowotna dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zrównoważonego rozwoju z udziałem oddziaływań rodziców i nauczycieli? Wyniki badań pokazały wysoki poziom nawyków prozdrowotnych dzieci, co w pewnym stopniu wskazuje na potrzebę utrzymania strategii działań edukacji sustensywnej poprzez realizację zadań w aspekcie współdziałania środowiska szkolnego i rodzinnego, a także na potrzebę kontynuacji badań z wymienionego obszaru.We współczesnej literaturze przedmiotu koncepcje zrównoważonego rozwoju od strony teoretycznej są dość dobrze opracowane, dostrzega się jednak potrzebę zbadania zastosowania tych idei w praktyce. Ważne wydaje się zatem budowanie strategii działań zwłaszcza w odniesieniu do sfery świadomościowej. Kształtowanie społecznej świadomości zrównoważonego rozwoju warunkowane jest kształtowaniem postawy prozdrowotnej dzieci już w młodszym wieku szkolnym. Dlatego celem podjętych badań, których wyniki są przedstawione w artykule, było poznanie poziomu nawyków prozdrowotnych, jaki osiągnęły dzieci w wieku wczesnoszkolnym, jako elementu edukacji sustensywnej. Analiza uzyskanych wyników badań pozwoliła odpowiedzieć na kluczowe pytanie problemowe, w jaki sposób kształtuje się postawa prozdrowotna dzieci w wieku wczesnoszkolnym w kontekście zrównoważonego rozwoju z udziałem oddziaływań rodziców i nauczycieli? Wyniki badań pokazały wysoki poziom nawyków prozdrowotnych dzieci, co w pewnym stopniu wskazuje na potrzebę utrzymania strategii działań edukacji sustensywnej poprzez realizację zadań w aspekcie współdziałania środowiska szkolnego i rodzinnego, a także na potrzebę kontynuacji badań z wymienionego obszaru.^aKonowaluk-Nikitin, Helena^cx^aedukacja sustensywna^ahealth education^aIn the current literature on the subject the theoretical concepts of sustainable development are fairly well documented, there is however a need to research the applications of those ideas in practice. It seems important then to build strategies of actions especially concerning the realm of consciousness. A necessary condition for shaping social consciousness of sustainable development is shaping pro-health attitude of children as soon as in early school. That is why, the goal of the study, whose results have been presented in this article, was to inspect the level of pro-health habits achieved by early school children in the course of sustainable education. An analysis of the results allowed to answer the key problem question: "How is pro-health attitude of early school children shaped in the context of sustainable development, with the influences of parents and teachers?" The results of the study showed

    DOI:
    Streszczenie:

    3/14
    Nr opisu:
    Autorzy: filozofia chrześcijańskahealthThe Authors discussed the basic truths of Pope John Paul II's personalistic philosophy, upbringing in the light of the philosophy of christian personalism and the significance of educational values in the Pope's teachings.personalizmhealth educationwartościhumanitywychowanie zdrowotnepersonalismzdrowievalues.
    Tytuł pracy:
    Szczegóły:
    Charakterystyka formalna:
    Charakterystyka merytoryczna:
    Język publikacji:
    Słowa kluczowe:
    Słowa kluczowe:
    Słowa kluczowe ang.: ; ;
    DOI:

    4/14
    Nr opisu:
    Autorzy: .
    Tytuł całości: W: peer-reviewed998899009999.000003Educational activities in health eduction in kindergartens in Poland and Latvia - comparative researchINTED2019P. 9338-9345ValenciaINTED Proceedings978-84-09-08619-12018/201924987Konowaluk-Nikitin, HelenahardeningKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.13th International Technology, Education and Development ConferenceValenciaAt the beginning, the progress of civilization and the increase in prosperity undoubtedly favoured the enhancement of the general society health. However, there is no denying that over the past decades there has been observed sedentary (sitting) lifestyle associated with aforementioned factors which turned out advantageous for the development of the so-called civilization diseases. Such lifestyle applies not only to the elderly, but also to the representatives of younger generation who are spending more and more time in front of computers, tablets, smartphones or television sets. Effective health education conducted from an early age can contribute to the consolidation of : Publikacja recenzowanaRZMreferat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych : 999999 : 009999.000 : 003 : 13th International, Technology, Education and Development Conference, 11-13 March, 2019, Valencia (Spain) : IATED : 2340-1079 : 0,62 : IATED Academy : 2019.03.11, 3526778811, 3525949206 / 009999.000 / 2019-04-27, 14:28 / ed. L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres / 2019 / y / 2019.03.13
    Strony zajęte przez pracę:
    ISBN:
    źródło tytułu właściwego: peer-reviewed998899009999.000, Rozdział w książce, Publikacja recenzowanaRZMreferat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych, 999999, 009999.000
    Charakterystyka formalna:
    Język publikacji:
    Słowa kluczowe:
    Słowa kluczowe ang.: ;

    5/14
    Autorzy: .
    Tytuł pracy:
    Miejsce wydania:
    Wydawca:
    Rok wydania:
    Skala: Key objectives which are currently set for Polish p
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: ucation realised in schools is particularly important, especially at the level of preschool and early elementary education. It results, to a large degree, from the developmental regularities of children of this age, acquiring certain habits by them and from education for values, including health. It is at the above-mentioned educational stage that teachers can accomplish the most. They pass the knowledge about health to their pupils, they form correct habits, attitudes, lifestyles as well as the quality of life. Despite the fact that it is a long-term process, it requires proper involvement, methods and even patience and cooperation on the part of pupils' parents. Having in mind the significance of health education in people's lives, the authors decided to conduct research whose main objective was to diagnose the practical dimension of providing health education in urban and rural environments in four randomly selected primary schools located in the district of Biała Podlaska, Lublin Province. The parents of children participating in the research gave written consent. Before starting the research, the following detailed objectives were formulated: 1) What health knowledge do second and third formers have?; 2) What educational activities concerning health did the pupils participate in?; 3) Can primary schools meet children's expectations relating to health?; 4) Do parents cooperate with teachers when choosing health topics?; 5) To what extent does the living environment affect pupils' health education? The research was conducted in two stages. In the first stage eight- and nine-year-old pupils were researched with the method of a diagnostic survey and a questionnaire technique. Overall, the research included 250 people. In the second stage of the study the researchers conducted individual interviews with the teachers who work with the above-mentioned pupils. Having compiled the empirical material, the researchers drew several significant conclusions which were made available to s^aprimary school^aeducation^ahealth education^apro-health attitudes^aupbringing
    Słowa kluczowe ang.: rimary schools include all actions connected with shaping pupils' key competences, especially the linguistic, mathematical and computer ones but also competences in the area of health. This orientation of education towards health and its promotion at the early elementary level, both as far as knowledge, skills and pupils' attitudes are concerned, is commonly realised in Polish school practice. The orientation of educational and pedagogical activity in primary schools towards health education results from curricular guidelines drawn up by the Polish Ministry of National Education, where the most stressed issue is the harmonious development of children, taking into consideration their needs, expectations and sometimes the necessity for therapy. On the other hand, the challenges of modernday civilisation indicate that all people would like to be healthy, fit, and active physically and socially. Therefore, health education realised in schools is particularly important, especially at the level of preschool and early elementary education. It results, to a large degree, from the developmental regularities of children of this age, acquiring certain habits by them and from education for values, includi
    Słowa kluczowe ang.:
    Uwaga:
    Streszczenie:

    6/14
    Nr opisu: Biliński Piotr^aothers-noncitable^bInne o charakterze niecytowalnymVARvaria: list, wywiad, komentarz, biogram, wspomnienie1.314IF^a997585^b999999LISTA FILADELFIJSKAIMPACT FACTORBEZ PUNKTACJI UWM^a009997.686^b009999.000^c009999.000^d009999.000201820182018Author's response (December 7, 2017) to the letter to the editor concerning the paper Trends in s00000358460000001536ICNinne o charakterze niecytowalnymPUBLIKACJAPEŁNA PUBLIKACJAAAartykuł w czasopiśmie z IF (wykaz MNiSW)AFILIACJA PODANAENGhttp://ijomeh.eu/Authors-response-December-7-2017-to-the-letter-to-the-Editor-concerning-the-paper,81280,0,2.html100^a1232-1087^bA^gABC^iX^jXY^a003^b003^c2018-09-13, 09:39^d2019-06-24, 11:16^e3621919300^f3524809123^aAuthor's response (December 7, 2017) to the letter to the editor concerning the paper "Trends in smoking among secondary school and high school students in Poland, 2009 and 2011"^aInternational Journal of Occupational Medicine and Environmental Health^a2018^bVol. 31^cissue 4^dp. 541-542^a1232-1087^b1896-494X^a2017/2018^a10.13075/ijomeh.1896.01311^aŻukiewicz-Sobczak, Wioletta^cx^ahealth education^aFINAL_PUBLISHED^bCC-BY-NC^cAT_PUBLICATION^eOPEN_JOURNAL^acigarette smoking^aTobacco epidemiology^asmoking initiation^asecondary school students^ahigh school students
    Autorzy: , , .
    Tytuł pracy:
    Tytuł pracy w innym języku: BilińskiUrbaniakWojtyłaMarcinkowskiWojciechowskaothers-noncitable997585009997.6861232-1087003Author's response (December 7, 2017) to the letter to the editor concerning the paper "Trends in smoking among secondary school and high school students in Poland, 2009 and 2011"International Journal of Occupational Medicine and Environmental Health20181232-10872017/201810.13075/ijomeh.1896.01311Żukiewicz-Sobczak, Wiolettahealth educationFINAL_PUBLISHEDcigarette smokingTobacco epidemiologysmoking initiationsecondary school studentshigh school students : Piotr : Monika : Andrzej : Jerzy T. : Małgorzata : Inne o charakterze niecytowalnymVARvaria: list, wywiad, komentarz, biogram, wspomnienie1.314IF : 999999LISTA FILADELFIJSKAIMPACT FACTORBEZ PUNKTACJI UWM : 009999.000 : A : 003 : Vol. 31 : 1896-494X : CC-BY-NC
    Tytuł wynalazku: BilińskiUrbaniakWojtyłaMarcinkowskiWojciechowskaothers-noncitable997585009997.6861232-1087003Author's response (December 7, 2017) to the letter to the editor concerning the paper "Trends in smoking among secondary school and high school students in Poland, 2009 and 2011"International Journal of Occupational Medicine and Environmental Health20181232-10872017/201810.13075/ijomeh.1896.01311Żukiewicz-Sobczak, Wiolettahealth educationFINAL_PUBLISHEDcigarette smokin, Piotr, Monika, Andrzej, Jerzy T., Małgorzata, Inne o charakterze niecytowalnymVARvaria: list, wywiad, komentarz, biogram, wspomnienie1.314IF, 999999LISTA FILADELFIJSKAIMPACT FACTORBEZ PUNKTACJI UWM, 009999.000, A, 003, Vol. 31, 1896-494X, CC-BY-NC
    Uwaga: Biliński
    Wskaźnik Impact Factor ISI:
    Słowa kluczowe ang.: ;
    Inne bazy podające opis:
  • ojtyła Cezary Biliński Piotr^aothers-noncitable^bInne o charakterze niecytowalnymVARvaria: list, wywiad, komentarz, biogram, wspomnienie1.314IF^a997585^b999999LISTA FILADELFIJSKAIMPACT FACTORBEZ PUNKTACJI UWM^a009997.686^b009999.000^c009999.000^d009999.000201820182018Author's response (December 7, 2017) to the letter to the editor concerning the paper Trends in s00000358460000001536ICNinne o charakterze niecytowalnymPUBLIKACJAPEŁNA PUBLIKACJAAAartykuł w czasopiśmie z IF (wykaz MNiSW)AFILIACJA PODANAENGhttp://ijomeh.eu/Authors-response-December-7-2017-to-the-letter-to-the-Editor-concerning-the-paper,81280,0,2.html100^a1232-1087^bA^gABC^iX^jXY^a003^b003^c2018-09-13, 09:39^d2019-06-24, 11:16^e3621919300^f3524809123^aAuthor's response (December 7, 2017) to the letter to the editor concerning the paper "Trends in smoking among secondary school and high school students in Poland, 2009 and 2011"^aInternational Journal of Occupational Medicine and Environmental Health^a2018^bVol. 31^cissue 4^dp. 541-542^a1232-1087^b1896-494X^a2017/2018^a10.13075/ijomeh.1896.01311^aŻukiewicz-Sobczak, Wioletta^cx^ahealth education^aFINAL_PUBLISHED^bCC-BY-NC^cAT_PUBLICATION^eOPEN_JOURNAL^acigarette smoking^aTobacco epidemiology^asmoking initiation^asecondary school students^ahigh school students


    7/14
    Nr opisu: yh prac^eVypusk 14, častka 1^fGumanitarnyâ i gramadskiâ navuki^cred. A. M. Sendzer^aS. 168-174^aBrèst^bBrDU imâ A.S. Puškina^c2018^a978-985-555-906-2^a2018/2019^a25569^b0,64^aKonovaluk-Nikitin, Helena^cy^aedukacja zdrowotna^ahealth education^aKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.^aZdrowie jest wartością nie zawsze docenianą przez dzieci. Dzieci często nie zdają sobie sprawy z tego, że zdrowie można stracić i że trzeba o nie dbać. Kształtowanie umiejętności dbania o zdrowie własne i innych powinno być obecne w wychowaniu przedszkolnym. Edukacja zdrowotna w przedszkolu charakteryzuje się planowością, ciągłością i systematycznością, która ma na celu wraz z rozwojem dziecka wyposażyć je w elementarną wiedzę o zdrowiu. Celem artykułu było przedstawienie realizacji edukacji zdrowotnej w wybranym przedszkolu w Białej Podlaskiej. Autorzy omówiły ważniejsze elementy edukacji zdrowotnej oparte o podstawę programową obowiązującą w budowaniu tego typu programów. Następnie opisują możliwości omawianego Przedszkola Nr 15 w Białej Podlaskiej (Polska) i analizują działania podejmowane przez tą instytucję w zakresie edukacji zdrowotnej. W artykule wykorzystano dokumenty omawianej instytucji, wywiady z jej rodzicami i pracownikami oraz obserwację.^awychowanie przedszkolne^apreschool education^aHealth is a value that is not always esteemed by children. Kids often do not realize that they can lose their health and that they have to nurse for it. Shaping the skills of caring for health of themselves and the others ought to be i
    Tytuł pracy:
    Strony zajęte przez pracę:
    źródło tytułu właściwego: Vyčonyâ zapiski Brèckaza universitètaS. 168-174Brèst978-985-555-906-22018/201925569Konovaluk-Nikitin, Helena, zbornik navukovyh prac, BrDU imâ A.S. Puškina, 0,64
    Punktacja ministerstwa:
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe ang.: ersitèta^bzbornik navukovyh prac^eVypusk 14, častka 1^fGumanitarnyâ i gramadskiâ navuki^cred. A. M. Sendzer^aS. 168-174^aBrèst^bBrDU imâ A.S. Puškina^c2018^a978-985-555-906-2^a2018/2019^a25569^b0,64^aKonovaluk-Nikitin, Helena^cy^aedukacja zdrowotna^ahealth education^aKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.^aZdrowie jest wartością nie zawsze docenianą przez dzieci. Dzieci często nie zdają sobie sprawy z tego, że zdrowie można stracić i że trzeba o nie dbać. Kształtowanie umiejętności dbania o zdrowie własne i innych powinno być obecne w wychowaniu przedszkolnym. Edukacja zdrowotna w przedszkolu charakteryzuje się planowością, ciągłością i systematycznością, która ma na celu wraz z rozwojem dziecka wyposażyć je w elementarną wiedzę o zdrowiu. Celem artykułu było przedstawienie realizacji edukacji zdrowotnej w wybranym przedszkolu w Białej Podlaskiej. Autorzy omówiły ważniejsze elementy edukacji zdrowotnej oparte o podstawę programową obowiązującą w budowaniu tego typu programów. Następnie opisują możliwości omawianego Przedszkola Nr 15 w Białej Podlaskiej (Polska) i analizują działania podejmowane przez tą instytucję w zakresie edukacji zdrowotnej. W artykule wykorzystano dokumenty omawianej instytucji, wywiady z jej rodzicami i pracownikami oraz obserwację.^awychowanie przedszkolne^apreschool education^aHealth is a value that is not always esteemed by children. Kids often do not realize that they can lose their health and that they have to nurse for it. Shaping the skills of caring for health of themselves and the others ought to be included in the preschool education. What is important about the health education taught in the kindergarten is its schedule, continuity and regularity which will gradually, as the child's development advances, equip it in basic knowledge about health. The aim of the article was an attempt to picture the execution of health education in a selected kindergarten in Biała Podlask
    Słowa kluczowe:
    Streszczenie:
    Streszczenie:

    8/14
    Nr opisu: TH PROTECTION @
    Tytuł pracy:
    Miejsce wydania:
    Wydawca:
    Rok wydania:
    Charakterystyka merytoryczna:
    Język publikacji:
    Słowa kluczowe ang.: ;
    Streszczenie:

    9/14
    Nr opisu: ivities as a health necessity embraces 11 kinds of health needs, as: tourist activity needs, active disability needs, anti-involution needs, functional needs, medical needs, prevention needs, pro-family needs, rehabilitation needs, physical recreation needs, revitalization needs and mobility needs. Convincing everyone about physical activities as health needs is a task for the lifelong health education. This process delivers motivation and knowledge, enables to understand and make proper choices, shapes good habits.^aaktywność fizyczna^aphysical activities^aedukacja zdrowotna^ahealth education
    Autorzy: , aktywność fizycznaphysical activitiesedukacja zdrowotnahealth education.
    Tytuł pracy w innym języku: aktywność fizycznaphysical activitiesedukacja zdrowotnahealth education
    Szczegóły:
    Miejsce wydania:
    Punktacja ministerstwa:
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe ang.: `s presentation of physical activities as a health necessity embraces 11 kinds of health needs, as: tourist activity needs, active disability needs, anti-involution needs, functional needs, medical needs, prevention needs, pro-family needs, rehabilitation needs, physical recreation needs, revitalization needs and mobility needs. Convincing everyone about physical activities as health needs is a task for the lifelong health education. This process delivers motivation and knowledge, enables to understand and make proper choices, shapes good habits.^aaktywność fizyczna^aphysical activities^aedukacja zdrowotna^ahealth education
    Słowa kluczowe:
    Słowa kluczowe ang.:
    Streszczenie:

    10/14
    Nr opisu: cinkowski Jerzy T.^pMarcinkowski Jerzy T.^rMarcinkowski^sJerzy T.^u^t^qMarcinkowski J^w^x0000005027^zMarcinkowski Jerzy T.^aWojciechowska//ijomeh.eu/Trends-in-smoking-among-secondary-school-and-high-school-students-in-Poland-2009-and-2011,64614,0,2.htmlPRACA RECENZOWANA100^a1232-1087^bA^gABC^iX^jXY^a003^b003^c2017-01-31, 09:55^d2020-10-02, 10:53^e3729739284^f3421029186^aTrends in smoking among secondary school and high school students in Poland, 2009 and 2011^aInternational Journal of Occupational Medicine and Environmental Health^a2017^bVol. 30^cNo. 5^ds. 763-773^a1232-1087^a2016/2017^a10.13075/jometh.1896.00741^aŻukiewicz-Sobczak, Wioletta^cy^aedukacja zdrowotna^ahealth education^aKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.^aFINAL_PUBLISHED^bCC-BY-NC^cBEFORE_PUBLICATION^eOPEN_JOURNAL^aObjectives: To determine the age and the most common circumstances for smoking initiation along with smoking rates and to evaluate smoking trends for secondary and high school students in Poland during 2009 and 2011. Material and Methods: In 2009, a pilot study was conducted in districts of Poland on high school students and their parents. For statistical analysis, correctly completed questionnaires from 999 students and 667 parents were qualified for use. After the pilot study, a nationwide study of secondary school students and their parents was also conducted in 2009. For statistical analysis, correctly completed questionnaires were used from 9360 students and 6951 from their parents. The research tool was a questionnaire developed by the Chief Sanitary Inspectorate. These studies were then compared to the nationwide research study from 2011. Questionnaires were obtained from a survey of 3548 students from secondary schools and 4423 of those from high schools. Results: Smoking initiation usually begins at ages 12-15 years. Rates of secondary school student smoking at least once in their lifetime were about the same level in the surveyed years (2009 - 9%, 2011 - 11%), whereas rates of high school student smoking increased (2009 - 15%, 2011 - 24%). Moreover, 34% of secondary school student smoked less than once a week, whereas in 2009, only 8% of students had done so. For high school students, a 1/2 smoked every day; similar to 2009. Students usually smoked in parks, on streets or any other open space areas. Conclusions: From analyzing the smoking trends over the survey period it can be concluded that the problem of smoking increases with respondent age.^apalenie tytoniu^acigarette smoking^astudenci^ahigh school students^auczniowie^aTobacco epidemiology^aszkoła średnia^asmoking initation^asecondary school students
    Autorzy: , , , Małgorzata Oryginalny artykuł naukowyACPartykuł w czasopiśmie polskim1.367IF 99979920.0000020.000PUNKTACJA KBNPUNKTACJA MINISTERSTWALISTA FILADELFIJSKAIMPACT FACTOR15.000PUNKTACJA UWM 009979.000 A 003 Vol. 30 CC-BY-NC Wojciechowskaoriginal-article997533009997.6331232-1087003Trends in smoking among secondary school and high school students in Poland, 2009 and 2011International Journal of Occupational Medicine and Environmental Health20171232-10872016/201710.13075/jometh.1896.00741Żukiewicz-Sobczak, Wiolettaedukacja zdrowotnahealth educationKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.FINAL_PUBLISHEDObjectives: To determine the age and the most common circumstances for smoking initiation along with smoking rates and to evaluate smoking trends for secondary and high school students in Poland during 2009 and 2011. Material and Methods: In 2009, a pilot study was conducted in districts of Poland on high school students and their parents. For statistical analysis, correctly completed questionnaires from 999 students and 667 parents were qualified for use. After the pilot study, a nationwide study of secondary school students and their parents was also conducted in 2009. For statistical analysis, correctly completed questionnaires were used from 9360 students and 6951 from their parents. The research tool was a questionnaire developed by the Chief Sanitary Inspectorate. These studies were then compared to the nationwide research study from 2011. Questionnaires were obtained from a survey of 3548 students from secondary schools and 4423 of those from high schools. Results: Smoking initiation usually begins at ages 12-15 years. Rates of secondary school student smoking at least once in their lifetime were about the same level in the surveyed years (2009 - 9%, 2011 - 11%), whereas rates of high school student smoking increased (2009 - 15%, 2011 - 24%). Moreover, 34% of secondary school student smoked less than once a week, whereas in 2009, only 8% of students had done so. For high school students, a 1/2 smoked every day; similar to 2009. Students usually smoked in parks, on streets or any other open space areas. Conclusions: From analyzing the smoking trends over the survey period it can be concluded that the problem of smoking increases with respondent age.palenie tytoniucigarette smokingstudencihigh school studentsuczniowieTobacco epidemiologyszkoła średniasmoking initationsecondary school students, Małgorzata Oryginalny artykuł naukowyACPartykuł w czasopiśmie polskim1.367IF 99979920.0000020.000PUNKTACJA KBNPUNKTACJA MINISTERSTWALISTA FILADELFIJSKAIMPACT FACTOR15.000PUNKTACJA UWM 009979.000 A 003 Vol. 30 CC-BY-NC Wojciechowskaoriginal-article997533009997.6331232-1087003Trends in smoking among secondary school and high school students in Poland, 2009 and 2011International Journal of Occupational Medicine and Environmental Health20171232-10872016/201710.13075/jometh.1896.00741Żukiewicz-Sobczak, Wiolettaedukacja zdrowotnahealth educationKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.FINAL_PUBLISHEDObjectives: To determine the age and the most common circumstances for smoking initiation along with smoking rates and to evaluate smoking trends for secondary and high school students in Poland during 2009 and 2011. Material and Methods: In 2009, a pilot study was conducted in districts of Poland on high school students and their parents. For statistical analysis, correctly completed questionnaires from 999 students and 667 parents were qualified for use. After the pilot study, a nationwide study of secondary school students and their parents was also conducted in 2009. For statistical analysis, correctly completed questionnaires were used from 9360 students and 6951 from their parents. The research tool was a questionnaire developed by the Chief Sanitary Inspectorate. These studies were then compared to the nationwide research study from 2011. Questionnaires were obtained from a survey of 3548 students from secondary schools and 4423 of those from high schools. Results: Smoking initiation usually begins at ages 12-15 years. Rates of secondary school student smoking at least once in their lifetime were about the same level in the surveyed years (2009 - 9%, 2011 - 11%), whereas rates of high school student smoking increased (2009 - 15%, 2011 - 24%). Moreover, 34% of secondary school student smoked less than once a week, whereas in 2009, only 8% of students had done so. For high school students, a 1/2 smoked every day; similar to 2009. Students usually smoked in parks, on streets or any other open space areas. Conclusions: From analyzing the smoking trends over the survey period it can be concluded that the problem of smoking increases with respondent age.palenie tytoniucigarette smokingstudencihigh school studentsuczniowieTobacco epidemiologyszkoła średniasmoking initationsecondary school students.
    Tytuł pracy:
    Tytuł wynalazku: Wojciechowskaoriginal-article997533009997.6331232-1087003Trends in smoking among secondary school and high school students in Poland, 2009 and 2011International Journal of Occupational Medicine and Environmental Health20171232-10872016/201710.13075/jometh.1896.00741Żukiewicz-Sobczak, Wiolettaedukacja zdrowotnahealth educationKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.FINAL_PUBLISHEDObjectives: To determine the age and the most common circumstances for smoking initiation along with smoking rates and to evaluate smoking trends for secondary and high school students in Poland during 2009 and 2011. Material and Methods: In 2009, a pilot study was conducted in districts of Poland on high school students and their parents. For statistical analysis, correctly completed questionnaires from 999 students and 667 parents were qualified for use. After the pilot study, a nationwide study of secondary school students and their , Małgorzata, Oryginalny artykuł naukowyACPartykuł w czasopiśmie polskim1.367IF, 99979920.0000020.000PUNKTACJA KBNPUNKTACJA MINISTERSTWALISTA FILADELFIJSKAIMPACT FACTOR15.000PUNKTACJA UWM, 009979.000, A, 003, Vol. 30, CC-BY-NC
    Uwaga:
    Charakterystyka merytoryczna:
    Język publikacji:
    Wskaźnik Impact Factor ISI:
    Punktacja ministerstwa:
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe ang.: /ijomeh.eu/Trends-in-smoking-among-secondary-school-and-high-school-students-in-Poland-2009-and-2011,64614,0,2.htmlPRACA RECENZOWANA100^a1232-1087^bA^gABC^iX^jXY^a003^b003^c2017-01-31, 09:55^d2020-10-02, 10:53^e3729739284^f3421029186^aTrends in smoking among secondary school and high school students in Poland, 2009 and 2011^aInternational Journal of Occupational Medicine and Environmental Health^a2017^bVol. 30^cNo. 5^ds. 763-773^a1232-1087^a2016/2017^a10.13075/jometh.1896.00741^aŻukiewicz-Sobczak, Wioletta^cy^aedukacja zdrowotna^ahealth education^aKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.^aFINAL_PUBLISHED^bCC-BY-NC^cBEFORE_PUBLICATION^eOPEN_JOURNAL^aObjectives: To determine the age and the most common circumstances for smoking initiation along with smoking rates and to evaluate smoking trends for secondary and high school students in Poland during 2009 and 2011. Material and Methods: In 2009, a pilot study was conducted in districts of Poland on high school students and their parents. For statistical analysis, correctly completed questionnaires from 999 students and 667 parents were qualified for use. After the pilot study, a nationwide study of secondary school students and their parents was also conducted in 2009. For statistical analysis, correctly completed questionnaires were used from 9360 students and 6951 from their parents. The research tool was a questionnaire developed by the Chief Sanitary Inspectorate. These studies were then compared to the nationwide research study from 2011. Questionnaires were obtained from a survey of 3548 students from secondary schools and 4423 of those from high schools. Results: Smoking initiation usually begins at ages 12-15 years. Rates of secondary school student smoking at least once in their lifetime were about the same level in the surveyed years (2009 - 9%, 2011 - 11%), whereas rates of high school student smoking increased (2009 - 15%, 2011 - 24%). Moreover, 34% of secondary school student smoked less than once a week, whereas in 2009, only 8% of students had done so. For high school students, a 1/2 smoked every day; similar to 2009. Students usually smoked in parks, on streets or any other open space areas. Conclusions: From analyzing the smoking trends over the survey period it can be concluded that the problem of smoking increases with respondent age.^apalenie tytoniu^acigarette smoking^astudenci^ahigh school students^auczniowie^aTobacco epidemiology^aszkoła średnia^asmoking initation^asecondary school students
    Słowa kluczowe: ;
    Słowa kluczowe ang.:
    Uwaga:

    11/14
    Autorzy: .
    Tytuł czasopisma:
    Charakterystyka wg MNiSW:
    Wskaźnik Impact Factor ISI: nna^azdrowie^ahealth^aAttitudes to health presented in health behaviours of men reveal their beliefs and attitudes towards a variety of health-related values towards themselves and others and, what is important, expose lacks in health competencies. The aim of the article is to present some selected attitudes towards health in literature to show their positive and negative sides. Understanding attitudes towards human health is one of the ways of understanding and explaining the consequences of healthy and unhealthy behaviours towards oneself, others and the environment. The paper presents different attitudes towards health in a tabular and narrative form. It seems that they can be used to empirically verify the attitudes towards being healthy as a manifestation of health competency.^aŁawnik, Anna^aedukacja zdrowotna^ahealth education^akompetencje zdrowotne^ahealth competence
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: nna^azdrowie^ahealth^aAttitudes to health presented in health behaviours of men reveal their beliefs and attitudes towards a variety of health-related values towards themselves and others and, what is important, expose lacks in health competencies. The aim of the article is to present some selected attitudes towards health in literature to show their positive and negative sides. Understanding attitudes towards human health is one of the ways of understanding and explaining the consequences of healthy and unhealthy behaviours towards oneself, others and the environment. The paper presents different attitudes towards health in a tabular and narrative form. It seems that they can be used to empirically verify the attitudes towards being healthy as a manifestation of health competency.^aŁawnik, Anna^aedukacja zdrowotna^ahealth education^akompetencje zdrowotne^ahealth competence
    Słowa kluczowe ang.: Zofia^cx^apostawy^aattitudes^aFINAL_PUBLISHED^bCC-BY-NC-SA^cBEFORE_PUBLICATION^eOPEN_JOURNAL^aPostawy wobec zdrowia prezentowane w zachowaniach zdrowotnych człowieka ujawniają jego przekonania i nastawienia wobec wielu różnych wartości związanych ze zdrowiem własnym i innych, a co ważne demaskują braki w kompetencjach zdrowotnych. Celem pracy jest prezentacja wybranych z literatury przedmiotu postaw wobec zdrowia, ukazująca ich pozytywne i negatywne strony. Poznanie postaw człowieka wobec zdrowia jest jednym ze sposobów rozumienia i świadomego wyjaśniania konsekwencji zachowań prozdrowotnych i antyzdrowotnych wobec siebie, innych i otoczenia. W pracy przedstawiono różnorodne postawy wobec zdrowia w formie tabelarycznej i opisowej. Wydaje się, że mogą być one wykorzystane do weryfikacji empirycznej postaw wobec zdrowa będących przejawem kompetencji zdrowotnych.^aPańczuk, Anna^azdrowie^ahealth^aAttitudes to health presented in health behaviours of men reveal their beliefs and attitudes towards a variety of health-related values towards themselves and others and, what is important, expose lacks in health competencies. The aim of the article is to present some selected attitudes towards health in literature to show their positive and negative sides. Understanding attitudes towards human health is one of the ways of understanding and explaining the consequences of healthy and unhealthy behaviours towards oneself, others and the environment. The paper presents different attitudes towards health in a tabular and narrative form. It seems that they can be used to empirically verify the attitudes towards being healthy as a manifestation of health competency.^aŁawnik, Anna^aedukacja zdrowotna^ahealth education^akompetencje zdrowotne^ahealth competence ; 73--79^a2081-6081^a2016/2017^aKubińska, Zofia^cx^apostawy^aattitudes^aFINAL_PUBLISHED^bCC-BY-NC-SA^cBEFORE_PUBLICATION^eOPEN_JOURNAL^aPostawy wobec zdrowia prezentowane w zachowaniach zdrowotnych człowieka ujawniają jego przekonania i nastawienia wobec wielu różnych wartości związanych ze zdrowiem własnym i innych, a co ważne demaskują braki w kompetencjach zdrowotnych. Celem pracy jest prezentacja wybranych z literatury przedmiotu postaw wobec zdrowia, ukazująca ich pozytywne i negatywne strony. Poznanie postaw człowieka wobec zdrowia jest jednym ze sposobów rozumienia i świadomego wyjaśniania konsekwencji zachowań prozdrowotnych i antyzdrowotnych wobec siebie, innych i otoczenia. W pracy przedstawiono różnorodne postawy wobec zdrowia w formie tabelarycznej i opisowej. Wydaje się, że mogą być one wykorzystane do weryfikacji empirycznej postaw wobec zdrowa będących przejawem kompetencji zdrowotnych.^aPańczuk, Anna^azdrowie^ahealth^aAttitudes to health presented in health behaviours of men reveal their beliefs and attitudes towards a variety of health-related values towards themselves and others and, what is important, expose lacks in health competencies. The aim of the article is to present some selected attitudes towards health in literature to show their positive and negative sides. Understanding attitudes towards human health is one of the ways of understanding and explaining the consequences of healthy and unhealthy behaviours towards oneself, others and the environment. The paper presents different attitudes towards health in a tabular and narrative form. It seems that they can be used to empirically verify the attitudes towards being healthy as a manifestation of health competency.^aŁawnik, Anna^aedukacja zdrowotna^ahealth education^akompetencje zdrowotne^ahealth competence
    Słowa kluczowe ang.: ;
    Streszczenie:

    12/14
    Autorzy: .
    Tytuł równoległy:
    Tytuł czasopisma: Vol. 5, 2391-8306, Instytut Medycyny Wsi w Lublinie, CC-BY-NC, (OPEN_JOURNAL)
    Charakterystyka merytoryczna: go Publicznego Szpitala Wojewódzkiego w Zamościu. Badanie przeprowadzono w dniach 23-27.09.2013 roku. W pracy wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego. Opracowano ankietę według obowiązujących norm i zasad konstruowania kwestionariusza badawczego, zawiera 28 pytań. Oprócz metryczki, problematyka zawarta w ankiecie dotyczyła wiedzy pielęgniarek pracujących w szpitalu w zakresie profilaktyki raka szyjki macicy. Wyniki: Z przeprowadzonych badań wynika, że badanie pielęgniarki (71 %) regularnie podają się badaniom profilaktycznym, a ponad połowa badanych (67 %) popiera inicjatywę szczepień przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego. Z drugiej strony znaczy to, że 1/3 fachowych pracowników służby zdrowia mających kontakt z pacjentami nie jest poddawana regularnym badaniom diagnostycznym i nie popiera koncepcji masowych szczepień przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego. 87 % pielęgniarek przyznaje, iż działania w szkołach, mediach, gabinetach lekarskich na płaszczyźnie uświadamiania kobiet o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą rak szyjki macicy, są niewystarczające.^aHPV^aHPV^aIntroduction: Since the dicovery of links between HPV virus and cervical cancer, has made a huge progress as defined in etiopathogenesis of this disease. It is estimated that ok. 80 % of women at least once in a lifetime is infected with this virus without knowing about the infection. The disease can be prevented through a combination of vaccination against HPV and regular cytology done. Objective: To verify the knowledge of nurses working in the hospital in the prevention of cervical cencer. Material and methods: We studied a group of 100 nurses from randomly selected branches of Public Provincial Hospital Alone in Zamość. The study was conducted on 23-27.09.2013. In the work of the diagnostic survey method. The questionnaire was developed according to the standards and pronciples of the construction of the reseach questionnaire, contained 28 questions. In addition to the metrics, information contained in a survey of knowledge of nurses working in the hospital in the prevention of cervical cancer. Results: Studies show that tested nurses (71 %) reulary submit to prophylactic examinations, and more than half of the respondents (67 %) supports the initiative of the vaccination against the human papilloma virus. On the other hand, this means that 1/
    Słowa kluczowe: ;
    Słowa kluczowe ang.:
    Uwaga:


    13/14
    Nr opisu: e polskim^a998899^b9999198.0000008.000PUNKTACJA KBNPUNKTACJA MINISTERSTWA^a009999.000^b009991.000^c009999.000^d009999.000201420142014Edukacja diabetologiczna realizowana przez poradnie lekarza rodzinnego a wybrane parametry wyrówn00000370720000003063AOartykuł oryginalny naukowyPUBLIKACJAPEŁNA PUBLIKACJAABartykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MNiSW)AFILIACJA PODANAPOLhttp://piz.san.edu.pl/docs/e-XV-12-3.pdfPRACA RECENZOWANA100^a1733-2486^bB^gABC^iX^jXY^a003^b003^c2019-04-02, 09:11^d2019-04-02, 09:11^e3527029328^f3527029328^aEdukacja diabetologiczna realizowana przez poradnie lekarza rodzinnego a wybrane parametry wyrównania cukrzycy typu 2^aEffect of diabetes education from family clinics on selected controls of type 2 diabetes^aPrzedsiębiorczość i Zarządzanie^a2014^bT. 15^cz. 12, cz. 3^ds. 145--158^a1733-2486^a2013/2014^aStrzemecka, Joanna^cy^acukrzyca typu 2^adiabetes^aKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.^aAbstract: Diabetes type 2 is nowadays one of the most commons diseases in the world. It is estimated that over 382 million people have it and the number is likely to grow to 592 million by 2035. A low knowledge about diabetes among patients is one of the fundamental problems in its treatment. The objective of this study was to assess an association between diabetes education and metabolic control in patients with type 2 diabetes. The study included 103 patients with a type 2 diabetes treated for not longer than 6 months in a clinic in Zielona Góra by a family physician. It was conducted in 2013 and 2014. The statistical analysis included a T test and a dependent sample. After the education program came to an end, the patients had favorable changes in: body weight, BMI index, glycated hemoglobin level, total cholesterol level, LDL and HDL, glucose level and blood pressure. A diabetes education has a positive influence on health behavior among people with type 2 diabetes. It results in improved biochemical control of diabetes, BMI and blood pressure.^aedukacja diabetologiczna^ahealth education^aparametry biochemiczne^abiochemical parameters
    Autorzy: , , .
    Tytuł równoległy:
    Oznaczenie wydania: original-article998899009999.0001733-2486003Edukacja diabetologiczna realizowana przez poradnie lekarza rodzinnego a wybrane parametry wyrównania cukrzycy typu 2Effect of diabetes education from family clinics on selected controls of type 2 diabetesPrzedsiębiorczość i Zarządzanie20141733-24862013/2014Strzemecka, Joannacukrzyca typu 2diabetesKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.Abstract: Diabetes type 2 is nowadays one of the most commons diseases in the world. It is estimated that over 382 million people have it and the number is likely to grow to 592 million by 2035. A low knowledge about diabetes among patients is one of the fundamental problems in its treatment. The objective of this study was to assess an association between diabetes education and metabolic control in patients with type 2 diabetes. The study included 103 patients with a type 2 diabetes treated for not longer than 6 months in a clinic in Zielona Góra by a family physician. It was conducted in 2013 and 2014. The statistical analysis included a T test and a dependent sample. After the education program came to an end, the patients had favorable changes in: body weight, BMI index, glycated hemoglobin level, total cholesterol le
    Strony: original-article998899, Oryginalny artykuł naukowyACPartykuł w czasopiśmie polskim, 9999198.0000008.000PU
    Uwagi: original-article998899009999.0001733-2486003Edukacja diabetologiczna realizowana przez poradnie lekarza rodzinnego a wybrane parametry wyrównania cukrzycy typu 2Effect of diabetes education from family clinics on selected controls of type 2 diabetesPrzedsiębiorczość i Zarządzanie20141733-24862013/2014Strzemecka, Joannacukrzyca typu 2diabetesKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.Abstract: Diabetes type 2 is nowadays one of the most commons diseases in the world. It is estimated that over 382 million people have it and the number is likely to grow to 592 million by 2035. A low knowledge about diabetes among patients is one of the fundamental problems in its treatment. The objective of this study was to assess an association between diabetes education and metaboli
    Charakterystyka wg MNiSW:
    Punktacja ministerstwa:
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe ang.: dostępna w Sekcji Bibliometrii.^aAbstract: Diabetes type 2 is nowadays one of the most commons diseases in the world. It is estimated that over 382 million people have it and the number is likely to grow to 592 million by 2035. A low knowledge about diabetes among patients is one of the fundamental problems in its treatment. The objective of this study was to assess an association between diabetes education and metabolic control in patients with type 2 diabetes. The study included 103 patients with a type 2 diabetes treated for not longer than 6 months in a clinic in Zielona Góra by a family physician. It was conducted in 2013 and 2014. The statistical analysis included a T test and a dependent sample. After the education program came to an end, the patients had favorable changes in: body weight, BMI index, glycated hemoglobin level, total cholesterol level, LDL and HDL, glucose level and blood pressure. A diabetes education has a positive influence on health behavior among people with type 2 diabetes. It results in improved biochemical control of diabetes, BMI and blood pressure.^aedukacja diabetologiczna^ahealth education^aparametry biochemiczne^abiochemical parameters
    Słowa kluczowe: ;

    Streszczenie:

    14/14
    Nr opisu: uczyciel^aphysical education^awychowanie fizyczne^ateachers
    Szczegóły:
    Punktacja ministerstwa:
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe ang.: zdrowotna^ahealth education^anauczyciel^aphysical education^awychowanie fizyczne^ateachers
    Słowa kluczowe:
    Słowa kluczowe ang.: ;

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB