AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: HIGHER SCHOOL
Liczba odnalezionych rekordów: 3



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/3
Nr opisu: 0000040689
Autorzy: Agnieszka Kozak, Andrei Taradaniuk, Elvira Shevchenko.
Tytuł pracy: Impact of promotional activities on choosing a place to study by the students of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska
Tytuł pracy w innym języku: Wpływ działań promocyjnych na wybór uczelni wyższej przez studentów PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, Vol. 13, no. 4, p. 490--503
p-ISSN: 2083-3725
e-ISSN: 2451-182X

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: uczelnia wyższa ; usługi edukacyjne ; marketing ; promocja ; rekrutacja ; Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Słowa kluczowe ang.: higher school ; educational services ; marketing ; promotion ; recruitment ; Pope John Paul II State School of Higher Education in Biala Podlaska
http://www.ers.edu.pl/WPLYW-DZIALAN-PROMOCYJNYCH-NA-WYBOR-UCZELNI-WYZSZEJ-PRZEZ-nSTUDENTOW-PSW-IM-PAPIEZA,128312,0,2.html
DOI: 10.2478/ers-2020-0036
Streszczenie: The article deals with the issues of promotion and its impact on the students' decisions to choose a place to study. The problem seems to be important due to the changes on the educational market that have been taking place for several years. On the one hand, we have a large supply of academic institutions, and, on the other, an ongoing demographic decline. Such a situation requires the implementation of marketing activities which can establish and maintain permanent relationships between higher education institutions and the recipients of their offers. Materials and methods: This study used a non-random selection. It included 100 randomly selected students of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska (PSW). Its aim was to answer two basic research questions, namely what impact on students' choice of a place to study have promotional activities undertaken by higher education institutions, and which forms of promotion have the greatest and the least impact on students' choices. Results: The survey of respondents' opinions was conducted at the turn of January and February 2020 by the method of a diagnostic survey using a questionnaire. The main source of information on academic institutions to choose from, as stated by the respondents, were their friends and family. Such an answer was given by as many as 40% of the respondents. The research also showed that the greatest impact on students' decisions were: the information on the website of a higher education institution (24%), open days (19%), as well as leaflets and guides (16%). Conclusions: The arguments for the choice of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska, and not some other academic institution, were primarily a convenient location, its prestige, the possibility of foreign trips and the positive opinions of their friends. The respondents positively assess the image of their study place, but they find its promotional activities to be insufficient.
Streszczenie: W artykule podjęto problematykę działań promocyjnych uczelni i ich wpływ na decyzję o wyborze szkoły wyższej. Poruszana problematyka wydaje się istotna ze względu na fakt trwających od kilku lat zmian na rynku edukacyjnym. Z jednej strony mamy do czynienia z dużą podażą uczelni, z drugiej natomiast z trwającym niżem demograficznym. Sytuacja ta wymusiła na uczelniach potrzebę wzmożonych działań marketingowych, których celem jest nawiązanie i utrzymanie stałych relacji z odbiorcami ich oferty. Materiały i metody: W badaniach zastosowano dobór nielosowy. Badaniami objęto 100 przypadkowo wybranych studentów Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej (PSW). Ich celem było uzyskanie odpowiedzi na dwa zasadnicze pytania badawcze: jaki wpływ na decyzję o wyborze uczelni mają działania promocyjne podejmowane przez te jednostki oraz które z form promocji mają największy, a które najmniejszy wpływ na decyzję o wyborze uczelni. Wyniki: Badanie opinii respondentów zostało przeprowadzone na przełomie stycznia i lutego 2020 roku metodą sondażu diagnostycznego przy pomocy ankiety. Głównym źródłem informacji na temat uczelni dla ankietowanych okazali się znajomi i rodzina. Takiej odpowiedzi udzieliło aż 40% respondentów. Z badań wynika także, że na decyzję o wyborze uczelni największy wpływ miały informacje znajdujące się na stronie internetowej uczelni (24%), w dalszej kolejności dni otwarte (19%), a także ulotki i informatory (16%). Wnioski: Argumentami przemawiającymi za wyborem PSW, a nie innej uczelni były przede wszystkim dogodna lokalizacja, prestiż uczelni, możliwość wyjazdów zagranicznych i pozytywna opinia znajomych. Respondenci pozytywnie oceniają wizerunek swojej szkoły wyższej, ale podejmowane działania promocyjne nie są wystarczające.

2/3
Nr opisu: 0000029734
Autorzy: Monika Anna Łęska, Anna Jakubowicz-Jaszczuk.
Tytuł pracy: Absolwenci Państwowej Szkoły Wyższej im. Jana Pawła II w Białej Podlaskiej na rynku pracy - wyobrażenia i rzeczywistość
Tytuł równoległy: Graduates of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biala Podlaska at labor market - notions and reality
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, nr 2, s. 16--23
p-ISSN: 1731-6758
e-ISSN: 1731-7428

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 15.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: szkoła wyższa ; absolwenci ; rynek pracy ; bezrobotni
Słowa kluczowe ang.: higher school ; students ; graduates ; labour market ; unemployed
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
Inne bazy podające opis:
  • CEJSH
  • Central and Eastern European Online Library

    http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/59/id/1165
    DOI: 10.15219/em59.1165
    Streszczenie: For years, it is discussed whether education should be more academic or professional, whether and to what extent higher education is designed to meet the labor market and social needs, how to bring universities closer to the labor market and thus, to potential employers, and finally how to influence schools (and candidates) to educate in the fields and professions with high demand in the labor market. Currently observed problems are evidence of the lack of a holistic view of the labor market and education. The aim of the study was to confront last years students' notions of the labor market and its requirements with the reality found by graduates. The implementation of the study was divided into 3 stages. The first phase was completed in 2010 on a sample of 325 last years students, the second in 2012, resulting in collecting 240 declaration of consent and participation and the third in 2013, which ended with collecting 90 surveys form graduates. There is the social belief that the ability to find a satisfactory place at unsustainable labor market varies for different social categories. The situation is different for men and women, for urban and rural areas, for low and narrowly skilled workers. The consequence of such thinking was (and to some extent still is) the belief that having a higher education is an important asset in searching for a (better) job and in extreme perception is a guarantee of its acquisition. As a result of such belief is clearly perceptible lack of employment of university graduates or lack of satisfaction due to getting a job incompatible with the interests and qualifications. In this situation taking the perspective of students/graduates under consideration and collating of their professional and educational aspirations with regional labor market needs and responsiveness are important components.

    3/3
    Nr opisu: 0000036578
    Autorzy: Monika Anna Łęska.
    Tytuł pracy: Losy zawodowe absolwentów Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża JP II w Białej Podlaskiej - raport z badań
    Tytuł równoległy: The fate of the professional graduates of the National School of them. Pope John Paul II in Biala Podlaska - research report
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, Vol. 33, nr 106, s. 121--134
    p-ISSN: 2082-5501

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 9.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: szkoła wyższa ; absolwenci ; rynek pracy ; bezrobocie
    Słowa kluczowe ang.: higher school ; graduates ; labor market ; unemployment
    Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
    https://repozytorium.uph.edu.pl/bitstream/handle/11331/542/Leska.M_Losy_zawodowe_absolwentow_PSW.pdf?sequence=1
    Streszczenie: Tempo przemian ekonomiczno - technologicznych gospodarki powoduje fakt nieprzystosowania systemu kształcenia wobec ewoluujących wymagań rynku pracy. Strategie przedsiębiorstw realizowane są w oparciu o nowoczesne rozwiązania technologiczne oraz innowacyjne formy organizacji pracy, które wymagają zmiany mentalności i aspiracji pracowników. Oznacza to, że mają być oni elastyczni i kreatywni w swoich działaniach. Wymogi te oznaczają przejście do aspektów jakościowych w zakresie polityki zatrudnienia, z silnym akcentem roli kompetencji zawodowych uzyskanych w systemie kształcenia. W tej sytuacji spojrzenie z perspektywy absolwenta pozwala na ocenę efektywności kształcenia i nakreślenia działan modyfikujących. Odpowiedzialne zarządzanie szkołą wyższą wymaga troski z zakresiu transferu dobrze przygotowanego absolwenta na rynek pracy. Cel ten powinien stać się jednym z najważniejszych zadań nowoczesnego systemu kształcenia.
    Streszczenie: The pace of economic - technological transformation of the economy is created by the fact of the inadequacy of the education system to the evolving requirements of the labour market. Company strategies are implemented on the basis of modern technologies and innovative forms of work organization that require a change of mentality and aspirations of employees. That mean that they have to be flexible and creative in their actions. These requirements represent the transition to the qualitative aspects of employment policy, with a strong accent on the role of professional competences acquired in the education system. In this situation the view from the graduate perspective allows an assessment of the effectiveness of education and outline modifier action. Responsible management of the higher school requires the care of the transfer of wellprepared graduates to the labor market. This objective has to become one of the most important tasks of the modern education system.

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB