AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: HISTORY
Liczba odnalezionych rekordów: 6



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/6
Nr opisu: 0000035602
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Makromarketingowa interpretacja efektywności marketingu, cz. 1
Tytuł równoległy: The macromarketing interpretation of marketing efficiency, part 1
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, nr 5, s. 2--14
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: marketing ; efektywność ; historia ; makromarketing
Słowa kluczowe ang.: marketing ; efficiency ; history ; macromarketing
https://www.pwe.com.pl/files/1276809751/file/Kami%C5%84ski_MiR_5_2018.pdf
Streszczenie: Artykuł jest poświęcony makromarketingowej interpretacji efektywności marketingu. Jego głównym celem jest zwrócenie uwagi na fakt, że ocena efektywności marketingu dokonywana jest nie tylko na poziomie przedsiębiorstwa, lecz obejmuje także wymiar makromarketingowy. Artykuł składa się z dwóch części. W pierwszej przedstawiono tradycję zainteresowania efektywnością w nauce o marketingu, wskazując, że od początku istnienia marketingowej dyscypliny ocena efektywności marketingu odbywała się przede wszystkim na poziomie makro. W części tej omówiono również powody, które zdecydowały o tym, że o efektywności marketingu zaczęto mówić w odniesieniu do przedsiębiorstwa, oraz główne fazy opisujące ewolucję oceny wyników marketingu na poziomie przedsiębiorstwa. W drugiej części artykułu przedstawiono podstawowe założenia makromarketingowego podejścia do kwestii efektywności oraz główne kierunki badań makromarketingowych w tym obszarze. Podsumowując w sposób najbardziej skrótowy wkład makromarketingu do problematyki efektywności, można stwierdzić, że gdy pyta się o wynik marketingu na podstawie tego podejścia, to jest to pytanie nie tylko o to, jak korzystne (bądź nie) są efekty marketingu z punktu widzenia wartości firm dla jej właścicieli (akcjonariuszy) i klientów, lecz także o to, jak bardzo korzystny (bądź nie) jest efekt marketingu z punktu widzenia ogółu społeczeństwa oraz jakie musi ono ponosić w związku z nim koszty.
Streszczenie: This article focuses on the macromarketing interpretation of marketing efficiency. Its main objective is to draw attention to the fact that marketing efficiency can be assessed not only at the level of the enterprise, but that it also includes the macromarketing dimension. The article consists of two parts. Part one presents the tradition of marketing studies, with particular interest in efficiency, indicating that from the beginning of this discipline, the assessment of marketing efficiency was conducted primarily at the macro level. It also discusses the reasons why marketing efficiency has also become the subject of analyses in respect of individual enterprises, as well as the main phases describing the evolution of marketing results' evaluation at the enterprise level. Part two of the article presents the basic principles of the macromarketing approach to the matter of efficiency and the lines of macromarketing research in this field. To sum up the contribution of macromarketing to the issue of efficiency as briefly as possible, one can state that when asking about the results of marketing based on the analysed approach, the question asked is not only "How beneficial (or not) are the effects of marketing as regards the value of the company for its owners (shareholders) and clients?" but also "How beneficial (or not) are the effects of marketing from the point of view of the general public, and what costs does it have to incur in relation to marketing?"

2/6
Nr opisu: 0000035689
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Makromarketingowa interpretacja efektywności marketingu, cz. 2
Tytuł równoległy: The macromarketing interpretation of marketing efficiency, part 2
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, nr 6, s. 2--12
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: marketing ; efektywność ; historia ; makromarketing
Słowa kluczowe ang.: marketing ; efficiency ; history ; macromarketing
https://www.pwe.com.pl/files/1276809751/file/Kaminski_MiR_6_2018_NR.pdf
Streszczenie: Artykuł jest poświęcony makromarketingowej interpretacji efektywności marketingu. Jego głównym celem jest zwrócenie uwagi na fakt, że ocena efektywności marketingu dokonywana jest nie tylko na poziomie przedsiębiorstwa, lecz obejmuje także wymiar makromarketingowy. Artykuł składa się z dwóch części. W pierwszej przedstawiono tradycję zainteresowania efektywnością w nauce o marketingu, wskazując że od początku istnienia marketingowej dyscypliny ocena efektywności marketingu odbywała się przede wszystkim na poziomie makro. W części tej omówiono również powody, które zdecydowały o tym, że o efektywności marketingu mówić zaczęto w odniesieniu do przedsiębiorstwa oraz główne fazy opisujące ewolucję oceny wyników marketingu na poziomie przedsiębiorstwa.
Streszczenie: This article focuses on the macromarketing interpretation of marketing efficiency. Its main objective is to draw attention to the fact that marketing efficiency can be assessed not only at the level of the enterprise, but that it also includes the macromarketing dimension. The article consists of two parts. Part one presents the tradition of marketing studies, with particular interest in efficiency, indicating that from the beginning of this discipline, the assessment of marketing efficiency was conducted primarily at the macro level. It also discusses the reasons why marketing efficiency has also become the subject of analyses in respect of individual enterprises, as well as the main phases describing the evolution of marketing results' evaluation at the enterprise level.

3/6
Nr opisu: 0000034605
Autorzy: Ewa Marlena Fiutka.
Tytuł monografii: History, Memory and Experience : in A.S. Byatt's Neo-Victorian Fiction / Ewa Fiutka
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2017
Strony: 240 s., 22 cm
Seria: Studies in Literature and Culture, Vol. 16
ISBN: 978-83-8061-366-9
Charakterystyka formalna: monografia polska (autor)
Charakterystyka merytoryczna: praca monograficzna
Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 80.000
Liczba arkuszy: 10,9
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: historia ; pamięć ; doświadczenie ; powieść neowiktoriańska ; A.S. Byatt
Słowa kluczowe ang.: history ; memory ; experience ; A.S. Byatt ; Neo-Victorian Fiction

4/6
Nr opisu: 0000030683
Autorzy: Dariusz Magier.
Tytuł pracy: Bezal'ternativnyj onlajn. Sajty pol'skih gosudarstvennyh arhivov i poleznost' social'nyh setej dlâ istoričeskih nauk v ocenke studentov arhivovedeniâ
Tytuł równoległy: Uncontested online. Websites of Polish state archives in the assessment of students of archival science
Tytuł całości: W: Dokument. Archiv. Istoriâ. Sovremennost' : sbornik naučnyh trudov / gl. red. L.N. Mazur
Miejsce wydania: Ekaterinburg
Wydawca: Izdatel'stvo Ural'skogo Universiteta
Rok wydania: 2015
Strony zajęte przez pracę: S. 312-320
ISBN: 978-5-7996-1527-7
Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: rozdział w książce zagranicznej
Język publikacji: RUS
Liczba arkuszy: 0,6
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: archiwistyka ; archiwum państwowe ; historia ; Internet
Słowa kluczowe ang.: archiving ; state archives ; history ; internet
Uwaga: Kopia dostepna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

5/6
Nr opisu: 0000031435
Autorzy: Andrzej Zdzisław Richling.
Tytuł pracy: Polskie badania nad krajobrazem w okresie przedkomputerowym
Tytuł równoległy: Polish landscape research in the pre-computer period
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2014, T. 38, s. 5--12
p-ISSN: 1899-3850

Uwagi: Tytuł tomu: Współczesne metody badań krajobrazu.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Punktacja ministerstwa: 5.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: krajobraz ; historia ; komputer
Słowa kluczowe ang.: landscape ; history ; computer
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
Streszczenie: Before the widespread use of computers, landscape studies required much more work and time. They were characterized by a tendency to formalize and standardize the procedures. During this period, in Poland, solutions accepted and used by most researchers have been developed, also a number of basic textbooks has been published.

6/6
Nr opisu: 0000031436
Autorzy: Andrzej Zdzisław Richling.
Tytuł pracy: Zakład Geologii. Historia, badania, pracownicy
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2011, T. 46, s. 9--61
p-ISSN: 0208-4589

Uwagi: Tytuł tomu: Dynamika zmian systemów przyrodniczych / red. nauk. Andrzej Richling.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: Zakład Geoekologii ; historia ; działalność
Słowa kluczowe ang.: Geoecology Department ; history ; activity
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
Streszczenie: Department of Geoecology has taken over the tradition of the Geography Department, the first to offer geographical education at University of Warsaw in 1918. The tradition is well-founded in continuous development of synthetic physico-geographical approach, represented both by Professor Stanisław Lencewicz, the first Department Head, and his successors. The article presents the history of the Department, its research areas and topics, as well as names of all individuals employed in the Unit over 92 years of its operation. A list of PH.D., M.Sc. and B.Sc. theses developed under supervision of the Department's staff is attached.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB