AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: INSTITUTIONAL FOSTER CARE
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000045184
Autorzy: Marzena Urszula Ruszkowska, Piotr Adam Zdunkiewicz.
Tytuł pracy: Nie(równość) szans edukacyjnych zdolnych podopiecznych pieczy instytucjonalnej
Tytuł równoległy: In(equality) in educational opportunities of gifted children in institutional foster care
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, T. 45, s. 107--118
p-ISSN: 0137-9585
e-ISSN: 2719-888X

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 40.000
Słowa kluczowe: dziecko zdolne ; instytucjonalna piecza zastępcza ; nierówności edukacyjna ; piecza zastępcza
Słowa kluczowe ang.: educational opportunities ; foster care ; gifted child ; institutional foster care
DOI: 10.14746/rp.2022.45.7
Streszczenie: The issue of abilities and talents is of great importance, as young people are required to possess a solid education and creativity, whoch talented people can certainly benefit from, especially if they are surrounded by adequate education and a supportive family environment. Unfortunately, the latter aspect i lacking in children in foster care (especially in institutional care). The researchers and analyses af analyzed phenomenon allow to conclude that children in foster care are often a neglected group in terms of upbringing, education, personal models, values and life priorities. Foster care should be and educational environment designed to compensate for deficiencies in the care, upbringing, or education of the child entrusted to it, including gifted children. Research on the educational opportunities for gifted foster care children was carried out in 6 Polish voivodeships: Lublin, Warmia-Masuria, Podlasie, Subcarpathia, Świętokrzyskie and Masovia , over a two years period - from April 2018 to June 2020. The research was quantitative and qualitative in nature. It allowed authors to conclude that a gifted child in institutional care faces numerous problems, including the lack of adequate support from both educational institutions and the foster care system in developing passions, interests and abilities.
Projekt/grant: Dzieci i młodzież zdolna w pieczy instytucjonalnej (na przykładzie wybranych powiatów województwa podlaskiego, podkarpackiego, lubelskiego, warmińsko-mazurskiego, świętokrzyskiego i mazowieckiego) : Fundusz Rozwoju Nauki PSW, PB/19/2020

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB