AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: LANGUAGE LEARNING
Liczba odnalezionych rekordów: 4



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/4
Nr opisu: 0000046607
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Advanced EFL Students' Practices in Formal and Informal Language Learning Settings : an Exploratory Study of Learner Agency
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2023, Vol. 47, no 3, p. 57--68
p-ISSN: 2450-4580

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 100.000
Słowa kluczowe ang.: agency ; awareness ; EFL learners ; formal settings ; informal settings ; language learning ; learner goals ; learning strategies
https://journals.umcs.pl/lsmll/article/view/15473
DOI: 10.17951/lsmll.2023.47.3.57-68
Streszczenie: This paper addresses the issue of agency that could be traced in the performance of advanced Polish learners of EFL, students of English philology. The study presented in the paper set to investigate the students' self-reports on learning goals, behaviours and strategies typical of their language-based practices. The students were instructed to describe and reflect on all the learning activities they were involved in in both formal and informal settings by writing their reflective learning journals throughout a week's time. The examination of the data has provided a picture of the students' engagement in an interplay of academic and self-directed practices, which helped them meet different goals and ultimately contributed to the improvement of their language proficiency. The students demonstrated an awareness of language learning processes and an ability to reflect on aspects of their agency, referring, among others, to their intentions and motivations in pursuing their objectives.

2/4
Nr opisu: 0000031851
Autorzy: Daniel Sawczuk.
Tytuł pracy: Elements of content and language integrated learning in the British history and culture course for English Philology students
Tytuł całości: W: Towards integrating language and content in EFL contexts : Teacher's perspective / red. Halina Chodkiewicz
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2015
Strony zajęte przez pracę: S. 190-223
ISBN: 978-83-64881-09-1
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba znaków: 76821
Liczba arkuszy: 1,92
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: English language ; language learning ; Content and Language Integrated Learning ; language ; culture ; Great Britain

3/4
Nr opisu: 0000031852
Autorzy: Ewa Marlena Fiutka.
Tytuł pracy: Integration of content and language in culture class at English Philology
Tytuł całości: W: Towards integrating language and content in EFL contexts : Teacher's perspective / red. Halina Chodkiewicz
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2015
Strony zajęte przez pracę: S. 224-245
ISBN: 978-83-64881-09-1
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba znaków: 50037
Liczba arkuszy: 1,25
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: Content and Language Integrated Learning ; language learning ; foreign language ; content ; English language

4/4
Nr opisu: 0000017481
Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
Tytuł pracy: The Role of Individual Differences in Learner Activation of Language Learning Strategies, Part 1, The Age Factor: an Overview of the Research
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2009, Vol. 3, s. 263--279
p-ISSN: 1899-1025

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: ENG
Słowa kluczowe: język obcy ; nauczanie ; strategia uczenia się ; różnice indywidualne
Słowa kluczowe ang.: individual differences ; language learning ; strategy training ; age
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/dabrowskam.pdf

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB