Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
LANGUAGE LEARNING Liczba odnalezionych rekordów: 4
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: This paper addresses the issue of agency that could be traced in the performance of advanced Polish learners of EFL, students of English philology. The study presented in the paper set to investigate the students' self-reports on learning goals, behaviours and strategies typical of their language-based practices. The students were instructed to describe and reflect on all the learning activities they were involved in in both formal and informal settings by writing their reflective learning journals throughout a week's time. The examination of the data has provided a picture of the students' engagement in an interplay of academic and self-directed practices, which helped them meet different goals and ultimately contributed to the improvement of their language proficiency. The students demonstrated an awareness of language learning processes and an ability to reflect on aspects of their agency, referring, among others, to their intentions and motivations in pursuing their objectives.
2/4
Nr opisu: 0000031851 Autorzy: Daniel Sawczuk. Tytuł pracy: Elements of content and language integrated learning in the British history and culture course for English Philology students Tytuł całości: W: Towards integrating language and content in EFL contexts : Teacher's perspective / red. Halina Chodkiewicz Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2015 Strony zajęte przez pracę: S. 190-223 ISBN: 978-83-64881-09-1 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 5.000 Liczba znaków: 76821 Liczba arkuszy: 1,92 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: English language ; language learning ; Content and Language Integrated Learning ; language ; culture ; Great Britain
3/4
Nr opisu: 0000031852 Autorzy: Ewa Marlena Fiutka. Tytuł pracy: Integration of content and language in culture class at English Philology Tytuł całości: W: Towards integrating language and content in EFL contexts : Teacher's perspective / red. Halina Chodkiewicz Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2015 Strony zajęte przez pracę: S. 224-245 ISBN: 978-83-64881-09-1 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 5.000 Liczba znaków: 50037 Liczba arkuszy: 1,25 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: Content and Language Integrated Learning ; language learning ; foreign language ; content ; English language