Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
LEARNING Liczba odnalezionych rekordów: 2
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Głównym celem niniejszej publikacji jest zgłębienie zagadnienia dotyczącego rodzaju metod oceny używanych przez naukowców i nauczycieli w celu rozpoznania strategii stosowanych przez uczniów w procesie uczenia się i używania drugiego języka/języka obcego, mając na uwadze szereg istotnych technicznych i metodologicznych kwestii poruszonych dotychczas przez innych naukowców. Informacje przedstawione w artykule mogą pomóc naukowcom w planowaniu i skutecznym przeprowadzaniu badań w zakresie strategii stosowanych przez osoby uczące się języków, biorąc pod uwagę szereg istotnych, ukierunkowanych pytań związanych z jakością badania, metodologią oraz wyborem narzędzi i kryteriami oceny. W dziedzinie edukacji językowej może to stanowić punkt wyjścia dla szkolenia ucznia ze strategii zarówno w klasie, jak i poza nią. To z kolei może zachęcić uczniów do poszerzenia własnych preferencji dotyczących uczenia się oraz rozwinięcia i wzbogacenia zakresu stosowanych strategii uczenia się języków, a także ułatwić im przyszłą niezależną naukę języków i kontynuację procesu uczenia się przez całe życie. Streszczenie: The main aim of this article is to explore the question of what assessment methods researchers and teachers can employ in order to identify second/foreign language learners' strategies for language learning and use, bearing in mind a number of vital technical or methodological considerations voiced by other researchers so far. The information presented in the article may help researchers to plan and effectively conduct language learner strategy research, taking into consideration a number of essential, targeted questions related to research quality, its methodology, as well as tools selection and evaluation criteria. Subsequently, in language education it may constitute the starting point for the process of learner strategy training in the classroom and beyond it. This, in turn, may encourage learners to stretch their individual learning preferences, develop and enrich language learning strategy repertoires, and facilitate future autonomous or self-regulated language learning, and continued lifelong learning.
2/2
Nr opisu: 0000033620 Autorzy: Tomasz Niźnikowski, Jerzy Sadowski, Ewelina Anna Niźnikowska, Jerzy Miller, Waldemar Wiśniowski. Tytuł pracy: Effectiveness of different types of feedback in the learning of complex movement tasks Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, Vol. 2, issue 4, p. 129--132 p-ISSN: 2450-4777 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Język publikacji: ENG Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: effectiveness ; feedback ; learning ; children Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. http://pjas.pwsip.edu.pl/pjas_vol/vol2/issue4/Vol2_4_art2.pdf Streszczenie: The purpose of the study was to assess the effectiveness of different types of feedback applied in the learning of complex movement tasks. It included 13 children aged 7-8. A pedagogical experiment was the method applied in the study. Children randomly assigned to two groups participated in the study. The groups were as follows: visual stimulus GBV IS=6 (height 120 cm ą 4.2 cm, body mass 20.3 kg ą 3.6 kg); verbal stimulus GBV ER=7 (height 118 cm ą 4.1 cm, body mass 19.3 kg ą 3.3 kg). The research conducted revealed that the effectiveness of learning symmetrical movement tasks by children aged 7-8 depends on the type of feedback provided. It was found out that in learning movement tasks visual feedback is more effective than verbal feedback.