AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: LEARNING TO LEARN
Liczba odnalezionych rekordów: 5



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/5
Nr opisu: 0000033857
Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
Tytuł pracy: Towards strategic self-regulation in second/foreign language learning, Part II, Learning from good language learners
Tytuł równoległy: Strategiczna samoregulacja w nauce języka drugiego/obcego : Część II: Nauka zachowań i strategii dobrych uczniów
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, T. 11, Nr 1, s. 57--67
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: 'dobry' uczeń języka drugiego/obcego ; różnice indywidualne ; strategie uczenia się ; samoregulacja w nauce ; trening strategii uczenia się
Słowa kluczowe ang.: 'good' language learners ; individual differences ; learning strategies ; learning self-regulation ; learning to learn ; strategies-based instruction ; styles-and-strategies-based instruction
http://rs.guselnykov.com/articles/5b4f918e77181
Streszczenie: The main aim of this series of three articles is to explore the question of what it is that makes 'good' language learners, what individual factors can influence the learner's success in second/foreign language learning, and what teachers and learners can learn from those who succeed in this complex task. In Part I., the author reviews a number of research studies on the 'Good Language Learner' issue conducted since the 1960s; she also attempts to summarize the main characteristics, strategies, and behaviours of successful and unsuccessful learners. Part II. presents an overview of studies focused on the role of selected individual differences and shows how the variables may influence the process and outcomes of language learning; it also indicates which strategies and behaviours of 'good' learners can be taught and learnt in the classroom. In Part III., the author explores the issue further and presents the results of her empirical studies aimed at identifying the features and strategies of both successful students of English as a foreign language and learners with lower achievements. The pedagogical implications for language teaching and learning discussed within the series are closely related to the ideas of strategies-based and styles-and-strategies-based instruction in language education, self-regulated or autonomous language learning, and continued lifelong learning.

2/5
Nr opisu: 0000032438
Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
Tytuł pracy: Teachers as learners : learning to learn through strategy training, Part II, "Strategic" teacher competences
Tytuł równoległy: Nauczyciel w roli ucznia : nauczyć sie jak uczyć poprzez trening strategii. Część II Kompetencje "strategicznego" nauczyciela
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, T. 10, nr 1, s. 23--30
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauczyć się jak uczyć ; samoregulacja w nauce języka drugiego/obcego ; strategie uczenia się ; trening strategii ; nauczyciel ; kompetencje
Słowa kluczowe ang.: learning to learn ; self-regulated learning ; learning strategies ; strategy instruction ; teacher ; competences
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/pages_from_rs_nr_1_2016_druk_3.pdf
Streszczenie: Niniejszy artykuł jest drugą częścią cyklu trzech artykułów poświęconych znaczeniu aktywnej realizacji idei uczenia się jak uczyć w kształceniu nauczycieli języków obcych oraz w rozwoju zawodowym wykwalifikowanego nauczyciela. Autorka przedstawia w nim teoretyczne podstawy treningu strategii uczenia się, omawia wybrane modele insrukcji strategicznej, które mogą być wykorzystane praktycznie w klasie szkolnej oraz analizuje role i zadania współczesnego nauczyciela języka obcego wynikające z realizacji postulatu integracji nauczania języka obcego i treningu strategii. Jako że skuteczne nauczanie oznacza konieczność ciągłego rozwijania umiejętności i strategii niezbędnych do uczenia się przez całe życie, autorka podkreśla potrzebę kształcenia tzw. "strategicznego" nauczyciela, przygotowanego do rozwijania u ucznia samoregulacji uczenia się poprzez bezpośredni trening strategii uczenia się.
Streszczenie: This article is the second part of a series of three articles on the importance of implementing the learning to learn idea in pre-service teacher education in the qualified teacher's career. It aims to discuss the theoretical foundation of learning strategy instuction, present a number of practical strategy training schemes which can be used in the language classroom, and analyze essential roles and tasks modern second/foreign language teachers need to be able to perform in order to help learners learn to learn. Since successful teaching necessitates developing personalized skills and strategies necessary for further, continued or lifelong learning, the author emphasizes the need for educating "strategic" language teachers prepared to foster learner self-regulated learning through direct, or fully informed, strategy training.

3/5
Nr opisu: 0000032772
Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
Tytuł pracy: Teachers as learners : learning to learn through strategy training, Part III, Strategy instruction in teacher education
Tytuł równoległy: Nauczyciele w roli ucznia : nauczyć się jak się uczyć poprzez trening strategii. Część III Instrukcja strategiczna w kształceniu nauczycieli
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, T. 10, nr 2, s. 36--46
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauczyć się jak uczyć ; strategie uczenia się ; strategie komunikacji językowej ; trening strategii ; kształcenie strategicznego nauczyciela
Słowa kluczowe ang.: learning to learn ; learning strategies ; communication strategies ; strategy training ; strategic teacher education
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs_nr_2_2016__art_5.pdf
Streszczenie: The main aim of this series of three articles is to stress the significance of implementing the learning to learn idea in pre-service teacher education and in the qualified teacher's career, and encourage educators and learners to develop personalized skills and strategies necessary for further, continued or lifelong learning. In Part I., the author presents formal qualifications, knowledge and skills second/foreign language teachers are expected to acquire in Polish and European teacher training institutions. In Part II., she discusses essential roles and tasks modern language teachers need to be able to perform with regard to strategy training and emphasizes the need for educating 'strategic' teachers able to foster learner self-regulated learning. In Part III., the author presents the results of her empirical studies aimed at helping teacher trainees learn to learn by expanding individualized strategy repertoires through explicit and implicit strategy training; she also discusses their pedagogical implications.
Streszczenie: Niniejszy cykl trzech artykułów podkreśla znaczenie aktywnej realizacji idei uczenia się jak się uczyć w kształceniu i rozwoju zawodowym nauczycieli języków obcych, co wiąże się z potrzebą rozwijania umiejętności i strategii niezbędnych do uczenia się przez całe życie. W części I. autorka przedstawia formalne kwalifikacje, wiedzę i umiejętności, jakie nauczyciel języka obcego powinien zdobyć w polskich i europejskich instytucjach kształcących nauczycieli. W części II. omawia role i zadania współczesnego nauczyciela wynikające z realizacji postulatu integracji nauczania języka obcego i treningu strategii oraz podkreśla potrzebę kształcenia tzw. "strategicznego" nauczyciela. W części III. autorka prezentuje wyniki własnych badań empirycznych w zakresie eksplicytnego i implicytnego treningu strategii uczenia się i użycia języka obcego oraz omawia ich implikacje pedagogiczne.

4/5
Nr opisu: 0000030845
Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
Tytuł pracy: Teachers as learners : learning to learn through strategy training, Part I, Teacher competences and learner strategies
Tytuł równoległy: Nauczyciel w roli ucznia : nauczyć się jak uczyć poprzez trening strategii. Część I Kompetencje nauczyciela i strategie ucznia
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, T. 9, nr 3, s. 51--60
p-ISSN: 2081-6081

Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauczyć się jak uczyć ; autonomia w nauce języka obcego ; strategie uczenia się ; trening strategii ; nauczyciel ; kompetencje
Słowa kluczowe ang.: learning to learn ; language learner autonomy ; learning strategies ; strategy training ; strategic teacher competence
Inne bazy podające opis:
  • BazEkon

    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs_3___06.pdf

    5/5
    Nr opisu: 0000026618
    Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
    Tytuł pracy: Learning to Learn : why do We Need Varied Strategy Training?
    Tytuł całości: W: Issues in Promoting Multilingualism : Teaching - Learning - Assessment / ed. by Hanna Komorowska
    Miejsce wydania: Warszawa
    Wydawca: Foundation for the Development of the Education System
    Rok wydania: 2011
    Strony zajęte przez pracę: S. 136-166
    ISBN: 978-83-62634-19-4
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
    Język publikacji: ENG
    Punktacja ministerstwa: 5.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: strategia uczenia się ; uczenie się ; język obcy
    Słowa kluczowe ang.: learning to learn ; learning strategies ; strategy training
    Uwaga: sygn. 12576 XXIV CZYT.

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB