AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: METACOGNITIVE AWARENESS
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000038353
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Strategic reading : towards a better understanding of its role in L2/FL learning and teaching contexts
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 43, no 3, p. 61--72
p-ISSN: 0137-4699
e-ISSN: 2450-4580

Uwagi: Tytuł tomu: Literacy skills in language education / ed. H. Chodkiewicz, M. Krzemińska-Adamek.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 70.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: L2 reading ; strategic text processing ; reading strategy ; reading to learn ; metacognitive awareness
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://journals.umcs.pl/lsmll/article/view/9098
DOI: 10.17951/lsmll.2019.43.3.61-72
Streszczenie: Evolving approaches to the conceptualization of reading have created conducive grounds for rethinking the role of strategic reading in second/foreign language contexts. However, despite a wide recognition of the effectiveness of strategic reading, such critical issues as strategy identification, modelling reading strategy taxonomies, and their implications for establishing principles for actual classroom practice are still being debated on. This article intends to look more closely at current insights into the strategy dimension of the reading process, which, according to the current author, play an enlightening role in defining the utility of reading strategies in helping second/foreign language learners reach their goals in reading and through reading. Hence, the article mainly focuses on promoting text comprehension, language and reading skills improvement, and content learning from text. The author articulates the need for a better understanding of how the potential effects of strategic text processing can be addressed in L2 reading practice.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB