AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: MOTOR SKILLS
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu:
Autorzy: , IATED Academy 0,82 IATED 2018.11.12 OTHER S. 8065-8073Publikacja naukowa zindeksowana w Web of Science w 2021 r.Seville978-84-09-05948-510.21125/iceri.2018.045032647Nazaruk, StanisławachildrenKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.11th International Conference of Education, Research and InnovationSevillaFINAL_PUBLISHEDWriting and reading are considered to be one of the basic skills that guarantee learning for a child. That is why, it is significant that these skills are mastered by the child to the highest degree. Currently, kindergartens in Poland are expected to fulfil the key tasks which include preparing children to learn how to write and read. Namely, their main aim is to stimulate the child's interest especially in the aspect of proper recognition of letters. In regard to learning how to write and read, specialists draw attention to the need to shape motor skills, both gross and fine motor skills, hand-eye coordination and balance. According to them, the mastery of these skills will ensure the child's readiness to read and write acquired in kindergarten, and then full acquisition of these skills in primary school. Problems which are connected with learning how to read and write, which some children might have in the future, can be diagnosed very early. Kindergarten is a professionally prepared institution providing early childhood education and care. Therefore, it is justified and necessary to carry out tests diagnosing the development of motor skills in pre-school children because the results of this type of research will be helpful both for children's parents and teachers in conducting didactic work with children, and in some cases in early pedagogical therapy both in kindergarten and in specialized pedagogical support centres. Th.
Tytuł całości: W:
Miejsce wydania:
Wydawca:
Rok wydania:
Charakterystyka formalna:
Charakterystyka wg MNiSW:
Słowa kluczowe ang.: ;
Uwaga:


2/2
Nr opisu: 
Tytuł pracy:
Szczegóły:
Miejsce wydania: FINAL_PUBLISHEDSroka, Michałwysiłek fizycznymotor skillswydatek energetycznypreschool childrenuczniowieliceum, AFTER_PUBLICATION, x
Charakterystyka formalna:
Charakterystyka merytoryczna:
Język publikacji:
Punktacja ministerstwa: JOURNAL^aSroka, Michał^cx^awysiłek fizyczny^amotor skills^awydatek energetyczny^apreschool children^auczniowie^aliceum
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: 
Słowa kluczowe: ;
Słowa kluczowe ang.:

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB