AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: NON-NATIVE LANGUAGE
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000038359
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Academic lecturing through the medium of a non-native language : a collaborative endeavour of lecturers and students
Tytuł równoległy: Wykład akademicki w języku nierodzimym jako forma wspólpracy między wykładowcą i studentem
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, T. 67, z. 11, p. 17--32
p-ISSN: 0035-7707
e-ISSN: 2544-5200

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 100.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: edukacja międzynarodowa ; język nierodzimy ; wykład akademicki ; style wygłaszania wykładu ; struktura wykładu
Słowa kluczowe ang.: education internationalization ; non-native language ; academic lecture ; lecture delivery styles ; structuring lecture discourse
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://www.ojs.tnkul.pl/index.php/rh/article/view/7183
DOI: 10.18290/rh.2019.67.11-2
Streszczenie: Academic lectures are implemented as a basic genre in developing students' disciplinary knowledge in higher education settings. Frequently appearing in their traditional monologic form, they tend to be more interactive nowadays, due to the use of a variety of activities that accompany them, including new technologies. With the internationalization of higher education, numerous lecture attendees are now multilingual students learning through the medium of a non-native language. The aim of this paper is to explore the most vital issues that emerge when lectures are delivered to non-native students at lower language proficiency level so as to enable them to meet their study goals as well as develop their intellectual and language potential. The author argues for the need of effective collaboration between lecturers and their students, based on a better understanding of the complexity of the instructional situation in which students' language problems can be dealt with by making appropriate adjustments that can improve both lecture comprehensibility and knowledge acquisition.
Streszczenie: Wykład akademicki odgrywa nadal kluczową rolę w przyswajaniu wiedzy dziedzinowej w środowisku akademickim, zarówno w bardziej tradycyjnej formie monologowej, jak też w formie interaktywnej, wprowadzającej użycie nowych technologii. Umiędzynarodowienie szkolnictwa wyższego sprawia, że w kontekście wielojęzyczności adresatami działań akademickich stają się osoby, które nie zawsze osiągnęły dostatecznie wysoki poziom kompetencji w języku docelowym, niebędącym ich językiem rodzimym. Niniejszy artykuł podejmuje dyskusję na temat najbardziej istotnych kwestii wynikających z potrzeby opracowywania i prezentacji wykładów w taki sposób, aby tacy słuchacze byli w stanie nie tylko skutecznie opanować wiedzę przedmiotową, ale także potrafili wykorzystywać swój potencjał intelektualny, jednocześnie doskonaląc niezbędne umiejętności w zakresie języka docelowego. Szczególną uwagę poświęcono potrzebie współpracy między wykładowcą a studentem poprzez wykorzystywanie optymalnych rozwiązań dydaktycznych, dostosowanych do możliwości studentów w sytuacji pojawiających się trudności na płaszczyźnie językowej.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB