AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: OPPOSED-PISTON TWO-STROKE ENGINE
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000037812
Autorzy: Zbigniew Czyż, Ksenia Siadkowska, Rafał Tomasz Sochaczewski.
Tytuł pracy: CFD Analysis of Charge Exchange in an Aircraft Opposed-Piston Diesel Engine
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 252, article number 04002
p-ISSN: 2261-236X

Uwagi: Tytuł tomu: II International Conference of Computational Methods in Engineering Science (CMES'18) / ed. by M. Kulisz, M. Szala, M. Badurowicz, W. Cel, M. Chmielewska, Z. Czyż, K. Falkowicz, J. Kujawska and T. Tulwin.
Charakterystyka formalna: referat zjazdowy w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
Język publikacji: ENG
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: opposed-piston two-stroke engine ; diesel engine ; intake manifold ; exhaust manifold ; CFD ; ANSYS FLUENT ; aircraft
Inne bazy podające opis:
  • WoS

    https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2019/01/matecconf_cmes2018_04002/matecconf_cmes2018_04002.html
    DOI: 10.1051/matecconf/201925204002
    Streszczenie: The paper presents a description of geometric models, computational algorithms, and results of numerical analysis of charge exchange in an opposed-piston two-stroke engine. The research engine is a newly designed internal diesel engine. This unit is composed of three cylinders in which operate three pairs of opposed-pistons. The engine generates a power output equal to 100 kW at a crankshaft rotation speed of 3800-4000 rpm. The numerical investigations were carried out using ANSYS FLUENT solver. The geometrical model includes an intake manifold, a cylinder and an outlet manifold. The study was conducted for a series of modifications of manifolds and intake and exhaust ports to optimise the charge exchange process in the engine. In addition, we attempted to verify the effect of the combustion chamber shape on the charge exchange process in the engine. The calculations specified a swirl coefficient obtained under steady conditions for fully open intake and exhaust ports as well as the CA value of 280° for all cylinders. In addition, mass flow rates were identified separately in all of the intake and exhaust ports to achieve the best possible uniformity of flow in particular cylinders. The paper includes comparative analyses of all of the intake and exhaust manifolds of the designed engine.
    Projekt/grant: Silnik o zapłonie samoczynnym do napędu statku powietrznego : Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, POIR.01.02.00-00-0002/15

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB