AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: PHARMACEUTICAL LAW
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000046177
Autorzy: Konrad Żak.
Tytuł pracy: Ograniczenia aktywności marketingowej na aptecznym rynku farmaceutycznym - implikacje dla aptek ogólnodostępnych w Polsce
Tytuł równoległy: Limitations of marketing activity on the pharmaceutical market - implications for public pharmacies in Poland
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2023, nr 9, s. 47--60
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 100.000
Słowa kluczowe: aktywność marketingowa ; apteka ogólnodostępna ; farmaceuta ; prawo farmaceutyczne ; rynek farmaceutyczny
Słowa kluczowe ang.: marketing activity ; pharmaceutical law ; pharmaceutical market ; pharmacist ; public pharmacy
https://www.pwe.com.pl/czasopisma/marketing-i-rynek/ograniczenia-aktywnosci-marketingowej-na-aptecznym-rynku-farmaceutycznym-implikacje-dla-aptek-ogolnodostepnych-w-polsce,a1184797577
DOI: 10.33226/1231-7853.2023.9.5
Streszczenie: Niniejszy artykuł koncentruje się na problematyce działalności marketingowej prowadzonej przez apteki ogólnodostępne, które stanowią ostatnie ogniwo pośrednie na drodze produktu farmaceutycznego do klienta (pacjenta). Celem artykułu jest przedstawienie zakresu aktywności marketingowej aptek ogólnodostępnych w Polsce, który stanowi efekt wprowadzonych ograniczeń prawnych dotyczących reklamy oraz rozszerzonej interpretacji przedmiotowego zakazu w procesie stosowania prawa na pozostałe instrumenty komunikacji marketingowej. Do realizacji celu wykorzystano zróżnicowane metody badawcze: metodę analizy i krytyki piśmiennictwa, metodę analizy aktów prawnych, metodę badania dokumentów oraz metodę sondażu diagnostycznego opartą na kwestionariuszu ankiety i zmodyfikowanym indeksie rozumienia i stosowania marketingu. Wyniki badań zostały poddane analizie statystycznej. W artykule podjęto próbę odpowiedzi na następujące pytania: jaki jest zakres aktywności marketingowej aptek ogólnodostępnych w Polsce? W jaki sposób nadinterpretacja zakazu reklamy apteki i jej działalności ze strony organów nadzoru farmaceutycznego wpływa na komunikację marketingową apteki? Czy możliwa jest implementacja orientacji rynkowej (marketingowej) w działalności operacyjnej aptek ogólnodostępnych? Czy występują różnice w sposobach postępowania tzw. aptek sieciowych i aptek niezależnych (niesieciowych)? Szczegółowo zidentyfikowano zabronione i dozwolone formy prowadzonej działalności operacyjnej w obszarze marketingu, wskazując kierunki zmian procesu komunikacji marketingowej.
Streszczenie: This article focuses on the issue of marketing activities conducted by public pharmacies, which are the last intermediate link on the way of a pharmaceutical product to the customer (patient). The aim of the article is to present the scope of marketing activity of public pharmacies in Poland, which is the result of the introduced legal restrictions in the field of advertising and the extended interpretation of the ban in question in the process of applying the law to other instruments of marketing communication. Various research methods were used to achieve the goal: the method of analysis and criticism of literature, the method of analysing legal acts, the method of examining documents and the method of diagnostic survey based on the use of a questionnaire and a modified comprehension and marketing application index. The results of the research were subjected to statistical analysis. The article attempts to answer the following questions: What is the scope of marketing activity of public pharmacies in Poland? How does the overinterpretation of the ban on pharmacy advertising and its activities by pharmaceutical supervision authorities affect the pharmacy's marketing communication? Is it possible to implement marketing orientation in the operational activity of public pharmacies? Are there differences in the "chain" pharmacies and "independent" ("non-chain") pharmacies? Prohibited and permitted forms of operating activity in the area of marketing were identified in detail, indicating the directions of changes in the marketing communication process.
Projekt/grant: Zastosowanie nowoczesnych technologii w procesie świadczenia opieki farmaceutycznej w aptece ogólnodostępnej w Polsce : Regulamin wsparcia rozwoju zawodowego pracowników uczelni, PB/6/2022

2/2
Nr opisu: 0000037212
Autorzy: Katarzyna Chomicz, Anna Ślifirczyk, Barbara Jędrzejewska, Marcin Ślifirczyk.
Tytuł pracy: Retail trading of the medicinal products. Administrative aspects
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 9, no 1, p. 156--161
p-ISSN: 2083-1617

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: retail trading ; medicinal product ; pharmaceutical law
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://progressinhealthsciences.publisherspanel.com/resources/html/article/details?id=191663
DOI: 10.5604/01.3001.0013.3707
Streszczenie: This paper presents issues regarding the administrative and legal aspects of retail trading of the medicinal products. Because one of the most important goods protected by law is health, the regulations included in the branch of administrative law are to serve its protection. Nor can one forget that public authorities must protect public health. The state carries out its tasks, among other things, by introducing restrictions on retail trade of the medicinal products. Such limitations have been inscribed into the essence of the social market economy, which is characterised by parallel economic and social goals. Although all kinds of restrictions on the issue are justified, they are somewhat restrictive.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB