AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: POSTMODERNISM
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000035698
Autorzy: Olga Anna Filipiak.
Tytuł pracy: Człowiek w świecie rzeczy. Wybrane aspekty społeczeństwa konsumpcyjnego
Tytuł całości: W: Diagnoza współczesnego społeczeństwa - przegląd wybranych aspektów / red. Beata A. Nowak, Kamil Maciąg
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe TYGIEL
Rok wydania: 2018
Strony zajęte przez pracę: S. 19-25
ISBN: 978-83-65932-06-8
Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba arkuszy: 0,5
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konsumpcja ; konsumpcjonizm ; społeczeństwo konsumpcyjne ; postmodernizm
Słowa kluczowe ang.: consumption ; consumerism ; consumer society ; postmodernism
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/publikacja/6B70F94F-F81A-705B-09CE-72C43ED9C891
Streszczenie: Celem opracowania jest scharakteryzowanie wybranych aspektów społeczeństwa konsumpcyjnego przy zwróceniu szczególnej uwagi na kwestie związane ze zmianami, jakie następują pod wpływem rozprzestrzeniającego się konsumpcjonizmu, który wpływa na kształtowanie się porządku społecznego. Posiadanie rzeczy i ich kupowanie to atrybuty społeczeństwa konsumpcyjnego. Konsumpcjonizm widoczny jest m.in. w zmianie stosunku człowieka do posiadania, stylach życia, relacjach międzyludzkich. Konsumpcja staje się jedną z ważniejszych wartości w życiu człowieka, pogłębiając nastawienie materialistyczne i hedonistyczne. Opisane w rozdziale wybrane kierunki przemian w kontekście współczesnej konsumpcji pozwoliły na wyjaśnienie istoty zjawisk społecznych wchodzących w zakres omawianej problematyki. W artykule zastosowano metodę przeglądu publikacji naukowych.
Streszczenie: The aim of the study is to characterise the selected aspects of consumer society with the focus on the changes which are taking place under the influence of wide-spreading consumerism which impacts on the shaping of social order. The possession of things and buying them are the attributes of consumer society. Consumerism can be noted e.g. in the change of human attitude towards possessing, in lifestyles and interpersonal relations. Consumption is becoming one of the most important values in human life, which deepens materialistic and hedonistic approaches. The selected directions of the changes, described in the chapter in the context of modern consumption, help to explain the essence of social phenomena in the scope of the above-mentioned issues. The method of the review of scientific publications has been applied in the article.

2/2
Nr opisu: 0000033502
Autorzy: Ewa Małgorzata Albińska.
Tytuł pracy: Kiczowatość oraz bylejakość - współczesne style życia
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2013, T. 56, nr 2-3, s. 171--186
p-ISSN: 0044-4405

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: styl życia ; kiczowatość ; bylejakość ; symbol kulturowy ; kultura konsumpcyjna ; postmodernizm ; postnowoczesność ; globalizacja ; informatyzacja
Słowa kluczowe ang.: lifestyle ; pretentious lifestyle ; trashy lifestyle ; cultural symbolism ; consumer culture ; postmodernism ; globalization ; informatization
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://www.kul.pl/files/102/articles/2013_2-3/Albinska_Ewa.pdf
Streszczenie: Wiodącym tematem artykułu jest zestawienie zmieniającej się symboliki kulturowej ze współczesnymi stylami życiami. Analizą objęta została kwestia dwóch stylów życia: kiczowatości oraz bylejakości. Ogarniają one życie społeczne we wszystkich wymiarach. Czesto oferowane są społeczeństwu w formie "pakietów stylu życia". Najbardziej widoczne są w ponowoczesnej, globalnej kulturze, którą charakteryzuje konsumpcja. W artykule podjęta została próba umiejscowienia wspomnianych stylów życia w aktualnych realiach społecznych. Dokonano także odniesień do kultury konsumpcyjnej postmodernizmu, postnowoczesnośći, informatyzacji oraz globalizacji.
Streszczenie: The leading theme of the article is a summary of the changing cultural symbolism with contemporary lifestyles. analysis of the subject has been a matter of two styles: pretentious and trashy. They are embrace the social life in all dimensions. Often are offered to the public in the form of "lifestyle packages". the most visible are in postmodernist, global culture, which is characterised by its consumption. In the article has been made an attempt to locate these lifestyles in the current realities of the society. Also made references to the consumer culture of postmodernism, information technology and globalisation.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB