Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
PRESCHOOL AGE Liczba odnalezionych rekordów: 6
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: The purpose of this research was to examine the extent to which preschools satisfy the natural need for physical activity of a young child in the summer holidays and during the school year. The measurement of physical activity of children and its level was performed with the use of Actigraph accelerometers and the Steps per Minute test. The sample comprised children (N=414) aged 4-6 who attended selected preschools in Poland. The Mann-Whitney U test and Kruskal-Wallis test were used to determine statistical differences between the levels of physical activity. Significant differences in physical activity of children in preschools during the summer holidays and the school year were observed. The results of this study showed that the level of physical activity of children during their stay in preschool is not optimal, which, in turn, may be a limiting factor for their overall development.
4/6
Nr opisu: 0000038061 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Maria Marchel. Tytuł pracy: Kształtowanie nawyków prozdrowotnych u dzieci w wieku przedszkolnym a potrzeba współpracy nauczycieli i rodziców - przykłady z praktyki przedszkolnej Tytuł równoległy: Developing health-oriented habits in preschool age children vs the need of teacher-parent cooperation - preschool practice examples Tytuł całości: W: Wybrane problemy edukacji przedszkolnej we współczesnym świecie : monografia wieloautorska / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska Miejsce wydania: Siedlce Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich Rok wydania: 2019 Strony zajęte przez pracę: S. 21-33 ISBN: 978-83-64884-11-5 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 80.000 Liczba znaków: 32836 Liczba arkuszy: 0,82 Praca recenzowana Słowa kluczowe: dzieci ; aktywność fizyczna ; wiek przedszkolny ; nauczyciel ; rodzic Słowa kluczowe ang.: child ; level of physical activity ; preschool age ; teacher ; parents Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
5/6
Nr opisu: 0000038064 Autorzy: Joanna Maria Marchel, Stanisława Katarzyna Nazaruk. Tytuł pracy: Wpływ mediów elektronicznych na dobrostan dziecka w wieku przedszkolnym - przykłady z praktyki pedagogicznej na podstawie opinii rodziców Tytuł równoległy: The effect of electronic media on the welfare of a preschool child - examples from pedagogical practice based on parents' opinions Tytuł całości: W: Wybrane problemy edukacji przedszkolnej we współczesnym świecie : monografia wieloautorska / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska Miejsce wydania: Siedlce Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich Rok wydania: 2019 Strony zajęte przez pracę: S. 73-82 ISBN: 978-83-64884-11-5 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Liczba znaków: 25121 Liczba arkuszy: 0,63 Praca recenzowana Słowa kluczowe: dzieci ; rodzice ; dobrostan ; media elektroniczne ; wiek przedszkolny Słowa kluczowe ang.: child ; parents ; welfare ; media ; preschool age Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
6/6
Nr opisu: 0000034923 Autorzy: Ewa Tokarewicz, Anna Klim-Klimaszewska, Stanisława Katarzyna Nazaruk. Tytuł pracy: Lying among children of preschool age Tytuł całości: W: ICERI2017 Proceedings 10th International Conference of Education, Research and Innovation November 16th-18th, 2017 - Seville, Spain / edited by L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres Miejsce wydania: Seville Wydawca: IATED Academy Rok wydania: 2017 Strony zajęte przez pracę: S.4070-4075 ISBN: 978-84-697-6957-7 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa Charakterystyka wg MNiSW: publikacja w recenzowanych mat. konf. międzynar. uwzględnionej w WoS Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 15.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe ang.: lying ; children ; preschool age Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii https://library.iated.org/view/TOKAREWICZ2017LYI DOI: 10.21125/iceri.2017.1074 Streszczenie: The preschool period is the time when children slowly start to understand what is happening around them. They do not copy all forms of behavior of immediate family any more but try to analyze their own and other people's behavior. Preschool children know all the prohibitions and orders which, up to this point, have been primarily imposed on them by their parents. At this age, children begin to understand that the imposed rules do not have to be observed at all times. They experience their environment gradually and come to the conclusion that many issues may be solved in a simpler way, although not always the way it should be done. A child already knows there is 'something' which helps to reach a given goal, to escape the obligation or punishment, and to win peer approval. This 'something' is a lie. Some children quite soon understand that lying is just not worth it because it involves many unpleasant repercussions. However, some of them choose lying because it seems to be easier to them. (...) The existing literature on the topic presents different classifications of children's lies as small children lie for a variety of reasons in many different situations. Preschool children are too young to comprehend the way adults understand the consequences of not telling the truth repeatedly. However, the preschool period is a good moment to make children aware of the fact that lying is not a desirable behavior and teach them honesty. Thus, the article presents the research on the phenomenon of lying among 5-6 year-old children from kindergartens located in the city of Siedlce in Poland.