AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: PUBLIC HIGHER VOCATIONAL SCHOOL
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000039518
Autorzy: Mariusz Pyra.
Tytuł pracy: The operational efficiency of public higher vocational schools in the Lubelskie voivodeship
Tytuł pracy w innym języku: Efektywność funkcjonowania państwowych wyższych szkół zawodowych z województwa lubelskiego
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, Vol. 13, no. 1, p. 115--125
p-ISSN: 2083-3725
e-ISSN: 2451-182X

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 20.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: efektywność operacyjna ; model DEA ; region lubelski ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa
Słowa kluczowe ang.: operational efficiency ; DEA model ; Lublin Region ; public higher vocational school
http://www.ers.edu.pl/EFEKTYWNOSC-FUNKCJONOWANIA-PANSTWOWYCH-WYZSZYCH-SZKOL-nZAWODOWYCH-Z-WOJEWODZTWA-LUBELSKIEGO,118780,0,2.html
DOI: 10.2478/ers-2020-0008
Streszczenie: Subject and purpose of work: This paper aims to assess the operational efficiency of public higher vocational schools in the Lublin Region. Materials and methods: The assessment was based on the non-parametric method of data envelopment analysis (DEA) using the standard CCR-O model. Results: In most of the analysed models (E, N, O series), the public higher vocational schools in the Lublin Region were found to have improved their efficiency in 2019 relative to 2017. Conclusions: E-series models are very susceptible to changes, both in terms of inputs and effects. This gives the possibility of a significant impact on the increase in the assessment of the effectiveness of investigated units DMUs. N-series models demonstrate the importance of aggregation and quality of source data for the results of performance assessment. Class O models justify the need to look for and compare the use of other DEA model variants in the study of the effectiveness of public higher vocational schools.
Streszczenie: Przedmiot i cel pracy: Celem opracowania jest ocena efektywności funkcjonowania publicznych uczelni zawodowych z regionu województwa lubelskiego. Materiały i metody: Do opracowania materiału zastosowano nieparametryczną metodę DEA (ang. data envelopment analysis) w standardowym modelu CCR-O. Wyniki: W większości analizowanych modeli (seria E, N, O) odnotowano poprawę oceny efektywności badanych państwowych wyższych szkół zawodowych regionu lubelskiego w 2019 roku w stosunku do 2017 roku. Wnioski: Modele klasy E są bardzo podatne na zmiany, zarówno w obszarze nakładów, jak i efektów. Daje to możliwość istotnego wpływu na wzrost oceny efektywności działania badanych jednostek DMU (ang. Decision Making Unit). Modele serii N wykazują istotność kwestii agregacji i jakości danych źródłowych dla wyników oceny efektywności. Modele klasy O uzasadniają konieczność poszukiwania i porównywania zastosowania innych wariantów modelu DEA w badaniu efektywności publicznych uczelni zawodowych.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB