AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: PUPILS
Liczba odnalezionych rekordów: 12



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/12
Autorzy: , .
Tytuł pracy w innym języku: RafalskaKalinowskachapter-in-a-book998899009999.000003Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w pokonywaniu trudności w czasie zdalnej edukacji. Przykłady z praktyki pedagogicznejThe role of the early childhood education teacher in overcoming difficulties during remote education. Examples from pedagogical practiceKształcenie i wychowanie - postpandemiczna transformacjaS. 222-241Józefów978-83-966291-2-82022/202310.13166/ped/ZMQQ2694Waszczuk, Joannaedukacja wczesnoszkolnadifficultiesW związku z istniejącą pandemią COVID-19 nasuwa się wiele pytań dotyczących jej przebiegu, stanu zdrowia i funkcjonowania społeczeństw. Jednym z obszarów w których funkcjonuje człowiek, szczególnie dzieci i młodzież jest szkoła i procesy z nią związane zwane kształceniem. Dlatego rodzą się pytania o jakość kształcenia, o zachowanie uczniów i organizowanie nauczania oraz wychowania przez nauczycieli. Tego typu sytuacje zmotywowały do przeprowadzenia badań pedagogicznych, których głównym celem było zdiagnozowanie trudności, które pokonywali nauczyciele podczas zdalnej edukacji. Badaniem objęto chętnych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (N=80) ze szkół podstawowych z terenu dwóch miast: Białej Podlaskiej i Międzyrzeca Podlaskiego w powiecie bialskim. Wyniki badań pozwoliły poznać opinię badanej grupy nauczycieli na wymieniony główny cel badań. Okazało się, że nauczyciele nie są bierni wobec zaistniałych trudności, widzą i szybko diagnozują pojawiające się problemy oraz chętnie poszukują nowych rozwiązań. Wskazali kilka istotnych rekomendacji, z których w przyszłości mogą skorzystać inne osoby, co jest ważne, biorąc po uwagę fakt, że żyjemy w czasach nieprzewidywalnych.edukacja zdalnaearly childhood educationThe existing COVID-19 pandemic raises many questions about its course, health and the functioning of societies. One of the areas in which man functions, especially children and adolescents, is school and the processes related to it, called education. Therefore, questions arise about the quality of education, the behaviour of students and the organization of teaching and education by teachers. This type of situation motivated to conduct pedagogical r : Edyta : Beata : Rozdział w książceRMProzdział w monografii polskiej : 99999920.000PUNKTACJA UWM : 009999.000 : 003 : Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide de Gasperi w Józefowie
Tytuł równoległy:
Tytuł całości: W: RafalskaKalinowskachapter-in-a-book998899009999.000003Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w pokonywaniu trudności w czasie zdalnej edukacji. Przykłady z praktyki pedagogicznejThe role of the early childhood education teacher in overcoming difficulties during remote education. Examples from pedagogical practiceKształcenie i wychowanie - postpandemiczna transformacjaS. 222-241Józefów978-83-966291-2-82022/202310.13166/ped/ZMQQ2694Waszczuk, Joannaedukacja wczesnoszkolnadifficultiesW związku z istniejącą pandemią COVID-19 nasuwa się wiele pytań dotyczących jej przebiegu, stanu zdrowia i funkcjonowania społeczeństw. Jednym z obszarów w których funkcjonuje człowiek, szczególnie dzieci i młodzież jest szkoła i procesy z nią związane zwane kształceniem. Dlatego rodzą się pytania o jakość kształcenia, o zachowanie uczniów i organizowanie nauczania oraz wychowania przez nauczycieli. Tego typu sytuacje zmotywowały do przeprowadzenia badań pedagogicznych, których głównym celem było zd : Edyta : Beata : Rozdział w książceRMProzdział w monografii polskiej : 99999920.000PUNKTACJA UWM : 009999.000 : 003 : Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide de Gasperi w Józefowie, WNSH, WNSH, 3128778814, , , 3020808783 / 054 / 054 / 009999.000 / 2023-02-27, 14:25 / red. nauk. Marian Nowak, Sławomir Chrobak, Aleksandra Lukasek / 2023 / y
Miejsce wydania:
Wydawca:
Rok wydania:
Nr i data zgłoszenia: Kalinowskachapter-in-a-book998899009999.000003, Beata, Rozdział w książceRMProzdział w monografii polskiej, 99999920.000PUNKTACJA UWM, 009999.000, 003, 054, 009999.000, 2023-02-27, 14:25
Słowa kluczowe: i-w-czasie-zdalnej,160982,0,1.html200^a003^b003^c2023-02-27, 14:25^d2024-10-24, 14:56^e3128778814^f3020808783^aRola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w pokonywaniu trudności w czasie zdalnej edukacji. Przykłady z praktyki pedagogicznej^aThe role of the early childhood education teacher in overcoming difficulties during remote education. Examples from pedagogical practice^aKształcenie i wychowanie - postpandemiczna transformacja^cred. nauk. Marian Nowak, Sławomir Chrobak, Aleksandra Lukasek^aS. 222-241^aJózefów^bWyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide de Gasperi w Józefowie^c2023^a978-83-966291-2-8^a2022/2023^a10.13166/ped/ZMQQ2694^aWaszczuk, Joanna^cy^aedukacja wczesnoszkolna^adifficulties^aW związku z istniejącą pandemią COVID-19 nasuwa się wiele pytań dotyczących jej przebiegu, stanu zdrowia i funkcjonowania społeczeństw. Jednym z obszarów w których funkcjonuje człowiek, szczególnie dzieci i młodzież jest szkoła i procesy z nią związane zwane kształceniem. Dlatego rodzą się pytania o jakość kształcenia, o zachowanie uczniów i organizowanie nauczania oraz wychowania przez nauczycieli. Tego typu sytuacje zmotywowały do przeprowadzenia badań pedagogicznych, których głównym celem było zdiagnozowanie trudności, które pokonywali nauczyciele podczas zdalnej edukacji. Badaniem objęto chętnych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (N=80) ze szkół podstawowych z terenu dwóch miast: Białej Podlaskiej i Międzyrzeca Podlaskiego w powiecie bialskim. Wyniki badań pozwoliły poznać opinię badanej grupy nauczycieli na wymieniony główny cel badań. Okazało się, że nauczyciele nie są bierni wobec zaistniałych trudności, widzą i szybko diagnozują pojawiające się problemy oraz chętnie poszukują nowych rozwiązań. Wskazali kilka istotnych rekomendacji, z których w przyszłości mogą skorzystać inne osoby, co jest ważne, biorąc po uwagę fakt, że żyjemy w czasach nieprzewidywalnych.^aedukacja zdalna^aearly childhood education^aThe existing COVID-19 pandemic raises many questions about its course, health and the functioning of societies. One of the areas in which man functions, especially children and adolescents, is school and the processes related to it, called education. Therefore, questions arise about the quality of education, the behaviour of students and the organization of teaching and education by teachers. This type of situation motivated to conduct pedagogical research, the main purpose of which was to diagnose the difficulties faced by teachers during remote education. The study included willing teachers of early childhood education (N = 80) from primary schools in the area of two towns: Biała Podlaska and Międzyrzec Podlaski in the Biała Podlaska poviat. The results of the research made it possible to get to know the opinion of the surveyed group of teachers on the above-mentioned main purpose of the research. It turned out that teachers are not passive in the face of existing difficulties, they can see and diagnose emerging problems quickly and are eager to look for new solutions. They identified several important recommendations that other people could use in the future, which is important considering that we live in unpredictable times^anauczyciele^apandemic^apandemia^apedagogical practice^apraktyka pedagogiczna^apupils^atrudności^aremote education^auczniowie^ateachers
Słowa kluczowe:
Słowa kluczowe ang.: ; ; ;
Inne bazy podające opis:
  • rudnosci-w-czasie-zdalnej,160982,0,1.html200^a003^b003^c2023-02-27, 14:25^d2024-10-24, 14:56^e3128778814^f3020808783^aRola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w pokonywaniu trudności w czasie zdalnej edukacji. Przykłady z praktyki pedagogicznej^aThe role of the early childhood education teacher in overcoming difficulties during remote education. Examples from pedagogical practice^aKształcenie i wychowanie - postpandemiczna transformacja^cred. nauk. Marian Nowak, Sławomir Chrobak, Aleksandra Lukasek^aS. 222-241^aJózefów^bWyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide de Gasperi w Józefowie^c2023^a978-83-966291-2-8^a2022/2023^a10.13166/ped/ZMQQ2694^aWaszczuk, Joanna^cy^aedukacja wczesnoszkolna^adifficulties^aW związku z istniejącą pandemią COVID-19 nasuwa się wiele pytań dotyczących jej przebiegu, stanu zdrowia i funkcjonowania społeczeństw. Jednym z obszarów w których funkcjonuje człowiek, szczególnie dzieci i młodzież jest szkoła i procesy z nią związane zwane kształceniem. Dlatego rodzą się pytania o jakość kształcenia, o zachowanie uczniów i organizowanie nauczania oraz wychowania przez nauczycieli. Tego typu sytuacje zmotywowały do przeprowadzenia badań pedagogicznych, których głównym celem było zdiagnozowanie trudności, które pokonywali nauczyciele podczas zdalnej edukacji. Badaniem objęto chętnych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (N=80) ze szkół podstawowych z terenu dwóch miast: Białej Podlaskiej i Międzyrzeca Podlaskiego w powiecie bialskim. Wyniki badań pozwoliły poznać opinię badanej grupy nauczycieli na wymieniony główny cel badań. Okazało się, że nauczyciele nie są bierni wobec zaistniałych trudności, widzą i szybko diagnozują pojawiające się problemy oraz chętnie poszukują nowych rozwiązań. Wskazali kilka istotnych rekomendacji, z których w przyszłości mogą skorzystać inne osoby, co jest ważne, biorąc po uwagę fakt, że żyjemy w czasach nieprzewidywalnych.^aedukacja zdalna^aearly childhood education^aThe existing COVID-19 pandemic raises many questions about its course, health and the functioning of societies. One of the areas in which man functions, especially children and adolescents, is school and the processes related to it, called education. Therefore, questions arise about the quality of education, the behaviour of students and the organization of teaching and education by teachers. This type of situation motivated to conduct pedagogical research, the main purpose of which was to diagnose the difficulties faced by teachers during remote education. The study included willing teachers of early childhood education (N = 80) from primary schools in the area of two towns: Biała Podlaska and Międzyrzec Podlaski in the Biała Podlaska poviat. The results of the research made it possible to get to know the opinion of the surveyed group of teachers on the above-mentioned main purpose of the research. It turned out that teachers are not passive in the face of existing difficulties, they can see and diagnose emerging problems quickly and are eager to look for new solutions. They identified several important recommendations that other people could use in the future, which is important considering that we live in unpredictable times^anauczyciele^apandemic^apandemia^apedagogical practice^apraktyka pedagogiczna^apupils^atrudności^aremote education^auczniowie^ateachers

    DOI:

    2/12
    Nr opisu:
    Autorzy: kształcenie zintegrowaneearlier school ageThe aim of the joint Polish-Slovak research undertaken was to familiarise Polish and Slovak students with the education of pupils at an earlier school age in the educational systems of both countries. Material and methods: The research was conducted in 2022 at the University of Prešov in the Slovak Republic and the Bialska Academy of Applied Sciences of John Paul II in Poland. Due to the issue under study, the method of document analysis was used. Results: The research provided facts about similariti.
    Tytuł pracy:
    Szczegóły:
    Charakterystyka formalna:
    Charakterystyka merytoryczna:
    Język publikacji:
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe:
    Słowa kluczowe ang.: ; ;
    Inne bazy podające opis:
  • ool age in the educational systems of both countries. Material and methods: The research was conducted in 2022 at the University of Prešov in the Slovak Republic and the Bialska Academy of Applied Sciences of John Paul II in Poland. Due to the issue under study, the method of document analysis was used. Results: The research provided facts about similarities and differences regarding early childhood education in Poland and Slovakia. They refer to the educational model. Conclusions: Different educational concepts are implemented in both countries, they show the directions of educational changes, the role of teachers, as well as references to the pupil himself as the main subject of education. These differences are conditioned by a number of factors, including historical factors, the directions of the educational reforms carried out.^amłodszy wiek szkolny^aearly childhood education^anauczyciele^aintegrated education^aprogram nauczania^apupils^auczniowie^ateacher

    DOI:

    3/12
    Nr opisu: firs aid^aszkoła podstawowa^aprimary school^auczniowie^apupils^awiedza^aself-assessment
    Autorzy: , , 003 monografia wieloautorska Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie 003Samoocena wiedzy uczniów z wybranych szkół podstawowych w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznejSelf-assessment of the knowledge of pupils from selected primary schools in premedical first aidWielowymiarowość edukacji XXI wiekuS. 155-167Siedlce978-83-66597-53-22022/2023Nazaruk, Stanisławapierwsza pomoc przedmedycznaknowledgeKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.samoocenapre-medical firs aidszkoła podstawowaprimary schooluczniowiepupilswiedzaself-assessment.
    ISBN: 003Samoocena wiedzy uczniów z wybranych szkół podstawowych w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznejSelf-assessment of the knowledge of pupils from selected primary schools in premedical first aidWielowymiarowość edukacji XXI wiekuS. 155-167Siedlce978-83-66597-53-22022/2023Nazaruk, Stanisławapierwsza pomoc przedmedycznaknowledgeKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.samoocena
    Tytuł pracy:
    Strony zajęte przez pracę:
    Język publikacji:
    Słowa kluczowe ang.:
    Słowa kluczowe:
    Słowa kluczowe ang.: ; ;

    4/12
    Nr opisu: od kwietnia do grudnia 2018 roku, miały one charakter ilościowy, wykorzystano w nich badania sondażowe przeprowadzone na terenie 3 województw. Badania opierały się na wywiadach z dyrektorami placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz na kwestionariuszu ankiety dla podopiecznych. Wyniki: Zainteresowania podopiecznych warunkowane były ich wiekiem, płcią, środowiskiem zamieszkania, zaś uzyskiwane wsparcie w ich rozwijaniu rodzajem pieczy zastępczej. Wnioski: Podopieczni otrzymują różnego rodzaju wsparcie w rozwijaniu swoich zainteresowań i pasji.^apiecza zastępcza^afoster care^aInterests prepare both for self-education throughout life. They are an important determinant of a person's life path. The aim of the research was to obtain information in regard to the interests of foster care pupils but also in regard to the support obtained in developing them.The research was conducted in or
    Autorzy: , piecza zastępczafoster careInterests prepare both for self-education throughout life. They are an important determinant of a person's life path. The aim of the research was to obtain information in regard to the interests of foster care pupils b.
    Tytuł czasopisma:
    Opis fizyczny:
    Punktacja ministerstwa:
    Słowa kluczowe:
    Słowa kluczowe ang.: ; ; ;


    5/12
    Tytuł pracy w innym języku: P. 7987-7994ValenciaINTED Proceedings978-84-09-08619-12018/2019Marchel, JoannapupilsKopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.13th International Technology, Education and Development ConferenceValenciaContemporary people increasingly often face the need or necessity for communicating with other people in a non-native language. There are a lot of reasons which stimulate starting to learn a foreign language. Technological development and the appearance of global language communication as well as international markets all over the world increase the demand for using foreign languages. In Europe emphasis is put on starting to learn a foreign language early. Popularising multilingualism, i.e. the knowledge of a native language, one language of a neighbouring country and a language of international significance, is already discussed in the Treaty on European Union, called the Maastricht Treaty (signed in 1922) and in White Paper on Education and Training (1996). These two documents are in effect in Poland, which joined the European Union on 1 May 2004. With reference to school education, the Polish Ministry of National Education drew up objectives to achieve in primary schools. A key place among them is taken by shaping the ability of using correctly the native language and having communicative knowledge of one foreign language. Having in mind the above-mentioned : IATED : 2340-1079 : IATED Academy : 2019.03.11
    Tytuł całości: W:
    Seria:
    Charakterystyka merytoryczna:
    Słowa kluczowe ang.:

    6/12
    Autorzy: .
    Tytuł pracy:
    Miejsce wydania:
    Wydawca:
    Rok wydania:
    Skala: Key objectives which are currently set for Polish p
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: ucation realised in schools is particularly important, especially at the level of preschool and early elementary education. It results, to a large degree, from the developmental regularities of children of this age, acquiring certain habits by them and from education for values, including health. It is at the above-mentioned educational stage that teachers can accomplish the most. They pass the knowledge about health to their pupils, they form correct habits, attitudes, lifestyles as well as the quality of life. Despite the fact that it is a long-term process, it requires proper involvement, methods and even patience and cooperation on the part of pupils' parents. Having in mind the significance of health education in people's lives, the authors decided to conduct research whose main objective was to diagnose the practical dimension of providing health education in urban and rural environments in four randomly selected primary schools located in the district of Biała Podlaska, Lublin Province. The parents of children participating in the research gave written consent. Before starting the research, the following detailed objectives were formulated: 1) What health knowledge do second and third formers have?; 2) What educational activities concerning health did the pupils participate in?; 3) Can primary schools meet children's expectations relating to health?; 4) Do parents cooperate with teachers when choosing health topics?; 5) To what extent does the living environment affect pupils' health education? The research was conducted in two stages. In the first stage eight- and nine-year-old pupils were researched with the method of a diagnostic survey and a questionnaire technique. Overall, the research included 250 people. In the second stage of the study the researchers conducted individual interviews with the teachers who work with the above-mentioned pupils. Having compiled the empirical material, the researchers drew several significant conclusions which were made available to s^aprimary school^aeducation^ahealth education^apro-health attitudes^aupbringing
    Słowa kluczowe ang.: rimary schools include all actions connected with shaping pupils' key competences, especially the linguistic, mathematical and computer ones but also competences in the area of health. This orientation of education towards health and its promotion at the early elementary level, both as far as knowledge, skills and pupils' attitudes are concerned, is commonly realised in Polish school practice. The orientation of educational and pedagogical activity in primary schools towards health education results from curricular guidelines drawn up by the Polish Ministry of National Education, where the most stressed issue is the harmonious development of children, taking into consideration their needs, expectations and sometimes the necessity for therapy. On the other hand, the challenges of modernday civilisation indicate that all people would like to be healthy, fit, and active physically and socially. Therefore, health education realised in schools is particularly important, especially at the level of preschool and early elementary education. It results, to a large degree, from the developmental regularities of children of this age, acquiring certain habits by them and from education for values, includi
    Słowa kluczowe ang.:
    Uwaga:
    Streszczenie:

    7/12
    Strony zajęte przez pracę:
    ISBN:
    Index Copernicus: n normally within the family, in the peer group or at school. Thus, children with ADHD often do not have friends, and even the immediate family members cannot understand their unusual behavior which is often not adequate for the situation. Historically, the incidence of ADHD was attributed to many different factors. However, nowadays it is believed that it is an inherited polygenic disorder and there is no particular gene responsible for its occurrence. In order for a child to function properly in a school environment and to cope with the demands of daily life, the incidence, causes and symptoms of ADHD should be diagnosed as soon as possible, and the therapy should be commenced at the right time. Therefore, the purpose of this qualitative research was to identify different methods and effects of the therapy administered to a pupil diagnosed with attention deficit hyperactivity disorder. The pupil started to attend the first grade of primary school in Biała Podlaska, Lublin Province, Poland. The method of a case study was employed in this qualitative research because in case of therapy, education or even upbringing it is difficult to compare diagnosis and effects. Furthermore, qualitative research with its data analysis and conclusions will be useful for other people with similar problems.^aTokarewicz, Ewa^cy^apupils^aattention deficit hyperactivity disorder (ADHD)^atherapy^aprimary school
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe ang.: ren^a12th International Technology, Education and Development Conference^bINTED Academy^aValencia^dES^b2018.03.05^c2018.03.07^aFINAL_PUBLISHED^bOTHER^cAFTER_PUBLICATION^ePUBLISHER_WEBSITE^aThe increased volume of information on the phenomenon of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) can be observed in the society and in school settings nowadays. This is due to the fact that the extent of this phenomenon and the frequency of its occurrence, especially among children, have been on the increase over the past years. Therefore, this issue is addressed by more and more specialists from the field of psychology, pedagogy, medicine, education and sociology. Children suffering from attention deficit hyperactivity disorder are not only restless but also impulsive and inattentive. Furthermore, they have behavior issues and learning difficulties. These symptoms make it difficult for such a child to function normally within the family, in the peer group or at school. Thus, children with ADHD often do not have friends, and even the immediate family members cannot understand their unusual behavior which is often not adequate for the situation. Historically, the incidence of ADHD was attributed to many different factors. However, nowadays it is believed that it is an inherited polygenic disorder and there is no particular gene responsible for its occurrence. In order for a child to function properly in a school environment and to cope with the demands of daily life, the incidence, causes and symptoms of ADHD should be diagnosed as soon as possible, and the therapy should be commenced at the right time. Therefore, the purpose of this qualitative research was to identify different methods and effects of the therapy administered to a pupil diagnosed with attention deficit hyperactivity disorder. The pupil started to attend the first grade of primary school in Biała Podlaska, Lublin Prov
    Słowa kluczowe ang.:

    8/12
    Nr opisu: tak^70000000099funau1^0^aŻurakowska-Sawa Joanna^b031^cWNET0104^dWNET^e*^f031^g0000000233^kŻurakowska-Sawa Joanna^2Żurakowska-Sawa^5Joanna^iŻurakowska-Sawa^jJoanna^1Joanna^9J^lZakład Zarzšdzania^mWydział Nauk Ekonomicznych i Technicznych^oŻurakowska-Sawa Joanna^p930567^t0000011630^80000-0002-3811-4586^w ^32^42;2^6tak^70000000233funau2^0^a2^bWNET:2;0:2;0:2;0^cUNIT:2;0:2;0:2;0^d2^e2^f2^gtak^aKuœ
    Autorzy: .
    Tryb dostępu:
    Tytuł pracy:
    Miejsce wydania:
    Wydawca:
    Rok wydania:
    Skala:
    Charakterystyka wg MNiSW:
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe ang.:
    Słowa kluczowe:
    Słowa kluczowe ang.: ;

    9/12
    Nr opisu:
    Tytuł pracy:
    Szczegóły:
    Charakterystyka formalna:
    Charakterystyka merytoryczna:
    Język publikacji:
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: ; ;
    Słowa kluczowe ang.:

    10/12
    Nr opisu:
    Autorzy: .
    Tytuł całości: W:
    ISBN:
    Język publikacji:
    Słowa kluczowe:
    Słowa kluczowe ang.:

    11/12
    Tytuł pracy:
    Szczegóły:
    Charakterystyka formalna:
    Słowa kluczowe: ^ateaching methods^ajęzyk angielski^aEnglish language^apopularyzacja^apopularization
    Słowa kluczowe ang.: ateaching methods^ajęzyk angielski^aEnglish language^apopularyzacja^apopularization
    Słowa kluczowe: ;
    Słowa kluczowe ang.: ; ;
    Inne bazy podające opis:
  • aching of English in primary schools. As language competences of children are now considered to be of crucial importance, the chosen research problem focuses on getting to know the forms and methods of teaching English used in schools, encouraging children to learn the language by its popularization and identifying the learning difficulties. The theoretical part of the article describes the changes which took place in Poland after joing the European Union, especially in the socio-cultural and educational field. the empirical section of the article, in turn, presents the results of the research conducted in selected promary schools situated in Biała Podlaska. The research conclusions presented in the paper reflect the needs of pupils to learn English in a more effective way.^aszkoła podstawowa^aprimary school^aformy nauczania^aform of teaching^ametody nauczania^ateaching methods^ajęzyk angielski^aEnglish language^apopularyzacja^apopularization


    12/12
    Nr opisu: wo. Problematyka badawcza dotyczyła relacji dzieci w klasach międzykulturowych, działań i czynników zakłócających proces socjalizacji dzieci obcojęzycznych. W celu zebrania materiału badawczego zastosowano wywiad nieskategoryzowany wśród nauczycieli. Badania zostały przeprowadzone w wybranych szkołach podstawowych w powiecie bialskim. Na podstawie zgromadzonych wyników można stwierdzić, że proces ten przebiega bez większych zakłóceń. Współpraca między szkołą a rodzinami, które chcą mieszkać w Polsce, pomaga w procesie socjalizacji dzieci z rodzin cudzoziemców. Zaobserwowano wiele czynników pozytywnie kształtujących socjalizację dzieci uchodźców i dzieci polskich, co nie pozostanie bez znaczenia zarówno dla ich rozwoju osobistego, jak i dla całego społeczeństwa.^aproces socjalizacji^asocialisation process^aIn accordance with Polish education law, which also applies to refugee children who came to Pola
    Autorzy: .
    Tytuł czasopisma:
    Punktacja ministerstwa:
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe ang.: do klas zróżnicowanych kulturowo. Problematyka badawcza dotyczyła relacji dzieci w klasach międzykulturowych, działań i czynników zakłócających proces socjalizacji dzieci obcojęzycznych. W celu zebrania materiału badawczego zastosowano wywiad nieskategoryzowany wśród nauczycieli. Badania zostały przeprowadzone w wybranych szkołach podstawowych w powiecie bialskim. Na podstawie zgromadzonych wyników można stwierdzić, że proces ten przebiega bez większych zakłóceń. Współpraca między szkołą a rodzinami, które chcą mieszkać w Polsce, pomaga w procesie socjalizacji dzieci z rodzin cudzoziemców. Zaobserwowano wiele czynników pozytywnie kształtujących socjalizację dzieci uchodźców i dzieci polskich, co nie pozostanie bez znaczenia zarówno dla ich rozwoju osobistego, jak i dla całego społeczeństwa.^aproces socjalizacji^asocialisation process^aIn accordance with Polish education law, which also applies to refugee children who came to Poland with their parents, all children are subject to compulsory education. Refugee children learn the Polish language, make their first contacts, break down barriers and prejudices, and shape their personalities and attitudes at school. 'e research conducted in selected primary schools in Biała Podlaska district shows and describes school actions designed to
    Słowa kluczowe: ;
    Słowa kluczowe ang.: ;

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB