AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: REVITALIZATION
Liczba odnalezionych rekordów: 3



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/3
Nr opisu: 0000035608
Autorzy: Katarzyna Świerczewska-Pietras.
Tytuł pracy: Stan i ekonomiczne perspektywy rozwoju transportu śródlądowego w układach przestrzennych ze szczególnym uwzględnieniem rewitalizacji drogi wodnej E40
Tytuł równoległy: Current Condition and Economic Perspectives for Development of Inland Water Transport in Spatial Systems, with Particular Emphasis on the Regeneration of the E40 waterway
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, Vol. 32, No. 1, s. 38--53
p-ISSN: 2080-1653

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 12.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: droga wodna E40 ; rewitalizacja ; transport międzynarodowy ; transport śródlądowy
Słowa kluczowe ang.: E40 waterway ; inland transport ; international transport ; revitalization
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
DOI: 10.24917/20801653.321.3
Streszczenie: System transportowy jest podstawowym składnikiem infrastruktury gospodarczej każdego kraju. Do głównych podsystemów transportowych możemy zaliczyć: lotniczy, drogowy, kolejowy, morski, rurociągowy, oraz wodny śródlądowy. Harmonijne współdziałanie tych systemów oparte na zasadach współczesnej logistyki zapewnia właściwy rozwój gospodarczy danego państwa, pozwalając na swobodny przepływ towarów i usług. Celem artykułu jest charakterystyka stanu i ekonomicznych perspektyw rozwoju transportu śródlądowego w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem analizy planów rewitalizacji drogi wodnej E40. Opracowanie bazuje na analizie literatury przedmiotu, badaniach własnych, wywiadach bezpo- średnich, raportach przygotowanych przez Unię Europejską oraz polski rząd dotyczących planów rozwoju wodnej polityki śródlądowej. Metody i techniki badawcze wykorzystane w artykule to analiza danych statystycznych oraz badania terenowe z zastosowaniem pomiarów batymetrycznych za pomocą technologii GPS. W ramach prac terenowych przeprowadzono badania morfologii dna koryta rzeki Bug na odcinku od przeprawy promowej Niemirów-Gnojno (województwo podlaskie) do punktu rzecznego na wysokości miejscowości Borsuki (województwo mazowieckie).
Streszczenie: Transport system is an essential component in each country's economic infrastructure. It comprises several major subsystems including: air, road, rail, maritime and pipeline networks, as well as inland waterways. The harmonious interaction of these systems, based on the principles of modern logistics, ensures proper economic development of a given country by allowing free movement of goods and services. The aim of the article is to characterise the condition and economic prospects of the development of inland waterway transport in Poland, with a particular emphasis on analysing the E40 waterway revitalization plans. The study is based on the subject literature, own research, interviews, reports prepared by the European Union and the Polish government concerning the plans for development of inland water policy. The methods and techniques used in the article include: statistical analysis and field studies using bathymetric measurements with GPS technology. To investigate the morphology of the bed of the river Bug, the field work was carried out on the river section from the ferry crossing in Niemirów-Gnojno (Podlaskie Voivodeship) to the nearby village of Borsuki (Masovian Voivodeship).
Projekt/grant: Rewitalizacja szlaku wodnego E-40 na odcinku Terespol/Brześć - Wisła

2/3
Nr opisu: 0000030199
Autorzy: Katarzyna Świerczewska-Pietras.
Tytuł pracy: Restoring the riverside in a city : an examination of best practices for port revitalisation
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, nr 29, s. 137--143
p-ISSN: 1732-4254
e-ISSN: 2083-8298

Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 15.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: rzeki ; rewitalizacja ; przestrzeń publiczna ; urbanizacja
Słowa kluczowe ang.: rivers ; revitalization ; public space ; urban planning
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
http://www.bulletinofgeography.umk.pl/29_2015/10_Pietras.html
DOI: 10.1515/bog-2015-0030
Streszczenie: Rivers have been an important element of urban development for centuries, affecting human life and providing a number of functions connected with commerce, defence, transport, communication and culture. Today's river-city relationship takes on a completely different dimension and is considered through the prism of the beauty which shapes the urban landscape and is a key element in integrating its inhabitants. It affects the city's economic fabric, for instance through increased tourism and investment. Besides, it provides an impetus for the implementation of numerous architectural and urban projects whose task is to integrate its space or, as is often the case, insure the future viability of the riverside, including former port areas. Therefore the aim of this paper is to analyse projects which represent so-called best practice in the restoration of city riverside areas using examples from Western European cities which have experienced the implementation of such projects. The paper presents an analysis of cities selected due to the availability of source materials: Düsseldorf, the largest revitalised area, followed by London and Hamburg, the smallest. It should be emphasised that the author will continue her research on the former port areas, focusing mainly on the German sites.

3/3
Nr opisu: 0000030198
Autorzy: Katarzyna Świerczewska-Pietras.
Tytuł pracy: Wykorzystanie funduszy strukturalnych na rewitalizację w perspektywie finansowej 2007-2013 przez małe miasta w województwie małopolskim
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2014, 18, s. 91--104
p-ISSN: 1508-1117
e-ISSN: 2353-4826

Uwagi: Streszcz. w j. ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: rewitalizacja ; fundusze strukturalne ; małe miasta
Słowa kluczowe ang.: revitalization ; structural funds ; small towns
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
http://dspace.uni.lodz.pl:8080/xmlui/bitstream/handle/11089/11048/FOLIA_18_06-%c5%bdwierczewska-Pietras.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Streszczenie: Do momentu przystąpienia Polski w struktury Unii Europejskiej miasta w Polsce, w tym małe miasta nie miały środków na rewitalizację obszarów zdegradowanych. Mimo, iż działania związane z rewitalizacją rozpoczęły się pod koniec lat 80. XX wieku, to tak naprawdę gdyby nie środki unijne, do dnia dzisiejszego znaczna część polskiej przestrzeni publicznej nie zostałaby odnowiona. W 2004 roku Polska otrzymała szansę na wsparcie obszarów kryzysowych i to wsparcie zostało wykorzystane już w pierwszym okresie programowania 2004-2006, jak również w drugim przypadającym na lata 2007-2013. Wskazuje na to przykład omawianego w pracy województwa małopolskiego, ze szczególnym uwzględnieniem małych miast województwa, które aby pozyskać środki dokonały analizy obszarów potrzebujących największego wsparcia oraz wpisały projekty do Lokalnych Programów Rewitalizacji, aby ich realizacja stała się możliwa dzięki środkom z Unii Europejskiej. W związku z powyższym, celem pracy jest analiza absorpcji środków przeznaczonych na rewitalizację z funduszy strukturalnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na projekty zapisane w Lokalnych Programach Rewitalizacji na przykładzie małych miast województwa małopolskiego.
Streszczenie: Until the Polish accession to the European Union, towns in Poland including small towns did not have funds for revitalization of degraded areas. Although the activities related to the revitalization started in the late 80's. If it had not been for the EU funds, to this day a large part of Polish public space would not have been revitalized. In 2004 Poland got an opportunity to support crisis areas and this support was used in the first programming period 2004-2006, as well as in the second one in the years 2007-2013. I indicate in this paper the example of Małopolska voivodeship, with particular emphasis on small towns of the region, which in order to get funds had analyzed the areas which needed the most support and inscribed projects for local revitalization programs so that their revitalization was possible by funds from the European Union. Therefore, the aim of this paper is to discuss issues related to the revitalization and a way to get funds for projects inscribed in the local revitalization programs on the example of the small towns of Malopolska voivodeship.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB