Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
RURAL TOURISM Liczba odnalezionych rekordów: 7
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Celem artykułu jest określenie czynników, które wpływają na wybór agroturystyki jako formy wypoczynku. Jednym z tych czynników może być środowisko przyrodnicze i jego otoczenie, które stanowią ważny element rozwoju poszczególnych obszarów terytorialnych. Stwarzają one także możliwości rozwoju poszczególnych form działalności rolniczej i pozarolniczej na terenie poszczególnych regionów. Województwo lubelskie jest szczególnie ciekawym obszarem do realizacji badań związanych z rozwojem agroturystyki i prowadzenia analiz związanych z tym zagadnieniem, zarówno ze względu na jego położenie terytorialne, jak i walory związane z poszczególnymi jego obszarami, wynikające ze znacznie mniejszego uprzemysłowienia, a także znaczących terenów rolniczych. Do realizacji postawionego celu zastosowano badania ankietowe z wykorzystaniem autorskiego kwestionariusza ankiety. Próbę badawczą stanowili mieszkańcy województwa lubelskiego, którzy w ostatnich pięciu latach korzystali z usług agroturystycznych na terenie województwa. Badania zrealizowano od marca do maja 2022 roku, z wykorzystaniem metody CAWI. Uzyskany materiał empiryczny opracowano metodami statystycznymi i zastosowano do tego celu pakiet STATISTICA. Z badań wynika, że jednym z czynników wpływających na decyzje związane z formą aktywności są walory środowiskowe. Wśród innych istotnych uwarunkowań należy wskazać warunki sanitarne i infrastrukturę wspomagającą wypoczynek (np. dostęp do grilla, sprzętu sportowego). Analiza wyników wskazuje, że gospodarstwa agroturystyczne nie w pełni korzystają z możliwości stworzonych przez ich otoczenie środowiskowe oraz posiadane zasoby. Streszczenie: The aim of the article is to define the factors that influence the choice of agritourism as a form of recreation. One of these factors may be the natural environment and its surroundings, which constitute an important element in the development of individual territorial areas. They also create opportunities for the development of individual forms of agricultural and non-agricultural activity in individual regions. The Lubelskie Voivodeship is a particularly interesting area for research related to the development of agritourism and analyzes related to this issue, both due to its territorial location and values ??related to its individual areas, resulting from much less industrialization, as well as significant agricultural areas. In order to achieve the set goal, a questionnaire study was used with the use of the proprietary questionnaire. The research sample consisted of the inhabitants of the Lubelskie Voivodeship, who used agritourism services in the voivodeship in the last five years. The research was carried out in the period from March to May 2022 using the CAWI method. The obtained empirical material was developed using statistical methods with the use of the STATISTICA package for this purpose. The obtained research results indicated that one of the factors influencing decisions related to the form of activity are environmental values. A number of other important conditions include sanitary conditions and leisure infrastructure (e.g. access to a barbecue, sports equipment). The analysis of the results shows that agritourism farms do not fully use the opportunities created by their environmental surroundings and their resources.
3/7
Nr opisu: 0000033451 Autorzy: Izabella Sikorska-Wolak, Jan Zawadka. Tytuł pracy: Edukacja w zagrodzie wiejskiej Tytuł całości: W: Turystyka wiejska : zagadnienia ekonomiczne i marketingowe, T. 1 / red. nauk. Anna Jęczmyk, Jarosław Uglis, Magdalena Maćkowiak Miejsce wydania: Poznań Wydawca: Katedra Turystyki Wiejskiej Rok wydania: 2016 Strony zajęte przez pracę: S. 19-31 ISBN: 978-83-62815-29-6 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba arkuszy: 0,7 Praca recenzowana Słowa kluczowe: agroturystyka ; turystyka wiejska ; zagroda edukacyjna ; farma Słowa kluczowe ang.: agrotourism ; rural tourism ; educational homestead ; farm Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
4/7
Nr opisu: 0000033376 Autorzy: Izabella Sikorska-Wolak, Jan Zawadka. Tytuł pracy: Innowacyjne rozwiązania w turystyce wiejskiej Tytuł równoległy: Innovative solutions in rural tourism Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, T. 18, z. 4, s. 207--212 p-ISSN: 1508-3535 e-ISSN: 2450-7296 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 10.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: innowacje ; turystyka wiejska ; wioska tematyczna ; zagroda edukacyjna Słowa kluczowe ang.: innovation ; rural tourism ; thematic villages ; educational farms Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. http://rn.seria.com.pl/rn/category/5-18-4.html Streszczenie: Celem opracowania jest przybliżenie innowacyjnych rozwiązań w turystyce wiejskiej. Szczególny akcent położono na wioski tematyczne, czyli wsie z motywem przewodnim. Ukazano ich rozwój w Polsce, regionalne zróżnicowanie tempa rozprzestrzeniania się tego złożonego innowacyjnego produktu turystycznego, jego znaczenie w turystyce oraz aktywizacji i integracji wiejskich społeczności lokalnych. Przedstawiono stosunek mieszkańców wsi do rozwiązań innowacyjnych w turystyce wiejskiej oraz ich ocenę zaangażowania władz lokalnych na rzecz rozwoju turystyki. Ukazano też bariery rozwoju tej formy turystyki oraz sposoby przezwyciężania tych barier. Wykorzystano wybrane pozycje literatury przedmiotu, źródła internetowe oraz wyniki badań empirycznych przeprowadzonych w 2015 roku z wykorzystaniem metody sondażu diagnostycznego wśród mieszkańców wsi województwa lubelskiego. Streszczenie: The purpose of the study was to present innovative solutions in rural tourism. Particular emphasis was paid on thematic villages. It shows their development in Poland, the regional differences in the pace of the spread of this complex innovative tourism product, its importance in tourism and the activation and integration of rural communities. It shows the ratio of rural population to innovative solutions in rural tourism and their assessment of the involvement of local authorities for the development of tourism. The paper also presents barriers to the development of this form of tourism and ways to overcome these barriers. In this study selected items of literature, Internet sources and the results of empirical research conducted in 2015 using the method of diagnostic survey among the residents of the village Lublin province.
5/7
Nr opisu: 0000034409 Autorzy: Agnieszka Kozak, Dorota Mączka. Tytuł pracy: Narzędzia marketingu mix w działalności wybrancyh gospodarstw agroturystycznych powiatu bialskiego Tytuł równoległy: Tools of marketing mix in activity the selected agro touristic farms of Bialski administrative district Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, z. 18 (2), s. 175--183 p-ISSN: 1899-7228 Uwagi: Publikacja ukazała się drukiem w 2017 r. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 7.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: agroturystyka ; turystyka wiejska ; marketing mix ; narzędzia marketingowe Słowa kluczowe ang.: agrotourism ; rural tourism ; marketing mix ; marketing tools Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-181a42ce-7bc8-4c1f-abb9-f84433e6c60d?q=bwmeta1.element.desklight-b96f2e10-9de3-48b9-8a3c-0efb947a8dd3;11&qt=CHILDREN-STATELESS Streszczenie: Marketing jest jednym z najpowszechniej stosowanych narzędzi zarządzania we współczesnym biznesie. Dotyczy to każdej prowadzonej działalności, czy to gospodarczej, czy o charakterze non profit. Jego celem jest optymalizacja działań mających za zadanie rozpoznanie potrzeb i preferencji konsumenta, zamianę ich na realny popyt na dobra i usługi, a potem zaspokajanie tego popytu ku zadowoleniu klienta i z zyskiem dla organizacji. Celowi temu służą narzędzia marketing mixu. Prezentowana praca ma na celu identyfikację narzędzi marketingu mix w działalności agroturystycznej. Streszczenie: Marketing is one from the most widely menagement`tools in modern business. This applies to any business, be it economic or a non-profit organisation. Its objective is to optimize the activities which aim to identify the needs and preferences of the consumer, replace them on a real demand for goods and services, and then meet this demand to the satisfaction of the customer and profitably for the organization. This goal can be achieved with tools of marketing mix. This study aims to identify the tools of marketing mix in the agrotourism activity. In the first chapter of the work we find the basic concepts in marketing and concept of agrotourism. Second chapter will be devoted to the research methodology used in this study. Chapter third will present the results of investigations.To the end work foundling recapitulation as well as conclusions.
6/7
Nr opisu: 0000033454 Autorzy: Izabella Sikorska-Wolak, Krystyna Krzyżanowska. Tytuł pracy: Rozwój agroturystyki w Polsce i jego charakterystyczne cechy Tytuł całości: W: Wyzwania w rozwoju turystyki : praca zbiorowa / red. nauk. Agata Balińska Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Wydawnictwo SGGW Rok wydania: 2016 Strony zajęte przez pracę: S. 93-107 ISBN: 978-83-7583-727-8 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba arkuszy: 0,75 Praca recenzowana Słowa kluczowe: agroturystyka ; produkt agroturystyczny ; turystyka wiejska Słowa kluczowe ang.: agritourism ; agritourism product ; rural tourism
7/7
Nr opisu: 0000034416 Autorzy: Dorota Mączka, Agnieszka Kozak. Tytuł pracy: Turystyka wiejska na przykładzie powiatu łosickiego Tytuł równoległy: Rural tourismon the example of the country Łosice Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, z 18 (2), s. 89--99 p-ISSN: 1899-7228 Uwagi: Publikacja ukazała się drukiem w 2017 r. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 7.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: turystyka wiejska ; atrakcje turystyczne ; agroturystyka ; rzeka Bug Słowa kluczowe ang.: tourism ; rural tourism ; tourist attractions ; recreation river Bug Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-49607a87-a67a-457f-8255-82be76f508a3?q=bwmeta1.element.desklight-b96f2e10-9de3-48b9-8a3c-0efb947a8dd3;5&qt=CHILDREN-STATELESS Streszczenie: Turystyka wiejska to forma turystyki w obszarach poza aglomeracjami miejskimi, dająca turystom możliwość odpoczynku w ciszy, spokoju i odmienności. Związana jest z agroturystyką, która pozwala na poznanie życia rodziny wiejskiej, daje możliwość obejrzenia i uczestnictwa w ciekawych zajęciach charakterystycznych dla terenów wiejskich. Turystyka wiejska łączy się również z turystyką kulturową, umożliwiającą poznanie dziedzictwa kulturowego występującego na wsi, przykładami mogą być sztuka ludowa, mała architektura sakralna. Powiat łosicki ze względu na swoje walory przyrodnicze i kulturowe ma szanse na rozwój turystyki wiejskiej w oparciu o bogatą bazę agroturystyczną i wypoczynkową.