AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: SAFETY EDUCATION
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000030674
Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Agnieszka Dymicka.
Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne studentów PSW
Tytuł równoległy: PSW student's safety education
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, T. 9, nr 2, s. 71--80
p-ISSN: 2081-6081

Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; kierunek studiów ; kompetencje
Słowa kluczowe ang.: safety education ; faculty ; competences
Inne bazy podające opis:
  • BazEkon

    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs__art_10.pdf

    2/2
    Nr opisu: 0000032394
    Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk.
    Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne studentów z obszarów wiejskich
    Tytuł równoległy: Educational safety of students from rural areas
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, nr 112, s. 155--165
    p-ISSN: 2081-6979

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 13.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: obszar wiejski ; bezpieczeństwo edukacyjne ; szkoła wyższa
    Słowa kluczowe ang.: rural area ; safety education ; university
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
    http://www.wne.sggw.pl/czasopisma/pdf/EIOGZ_2015_nr112.pdf
    Streszczenie: Uczelnie pełnią misję odkrywania i przekazywania wiedzy, rozwoju kompetencji poprzez prowadzenie badań i kształcenie studentów. Podjęcie decyzji o studiach wyższych w grupie osób z obszarów wiejskich ma na celu eliminację predyspozycji wykluczenia edukacyjnego. Celem artykułu jest budowa profilu studenta z obszaru wiejskiego z uwzględnieniem płci w kontekście zaspokajania potrzeb i aspiracji edukacyjnych, służących zapewnieniu bezpieczeństwa edukacyjnego. Przy tworzeniu profilu studenta wzięto pod uwagę tylko te cechy, w których wystąpiła zależność istotna statystycznie w odniesieniu do płci. Wyniki analiz wpisują się w badania prowadzone od lat 70. XX wieku w Polsce. Zgodność wyników badań dotyczy powodów podjęcia studiów, motywów wyboru kierunków studiów oraz źródeł informacji.
    Streszczenie: It is the universities' duty to discover and transmit knowledge and competences through scientific research and educating students. Decision to undertake university studies, among people from rural areas, is aimed at eliminating the possibility of educational exclusion. The aim of the article is to build a profile of a student from rural areas, divided by gender, in the context of meeting the needs and aspirations connected with education. When creating the student profile, only those characteristics that occurred statistically significant relationship with respect to gender, were taken into account. The results correspond with research conducted since the seventies of the twentieth century in Poland. There are similar results concerning the reasons to undertake tertiary education, choice of the faculties, and sources of information concerning studies.

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB