AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: SATISFACTION
Liczba odnalezionych rekordów: 5



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/5
Nr opisu: 0000040349
Autorzy: Sviatlana Ahiyevets, Andrei Shpakou, Joanna Baj-Korpak, Ewa Kleszczewska, Katarzyna Rzatkiewicz, Valentina Stetsenko, Semen Stetsenko.
Tytuł pracy: Primary Healthcare Under Transformation in 3 Eastern European Countries : Quality Satisfaction as Rated by Students
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, Vol. 11, issue 5, p. 286--295
p-ISSN: 2210-9099
e-ISSN: 2233-6052

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 70.000
Słowa kluczowe ang.: primary healthcare ; students ; satisfaction
https://ophrp.org/journal/view.php?number=583
DOI: 10.24171/j.phrp.2020.11.5.04
Streszczenie: Objectives. This study aimed to determine the reasons for student dissatisfaction with the quality of primary healthcare (PHC) in countries under healthcare system transformation (Belarus, Poland, and Ukraine) to identify reserves and make improvements. Methods. A comparative multipopulation survey was translated, verified, and completed during face-to-face interviews during March 2019 to May 2019. There were 700 Humanities students included in this study to determine satisfaction with the quality of PHC provided by the family doctor. Satisfaction was assessed according to the availability of the doctor, the level of organization of the institution, the service process, the quality of the interaction with the doctor, adherence to the rights of patients, and any additional financial expense incurred by the patient. Results. Politeness and attentiveness of doctors were rated highly. Dissatisfaction was associated with the negative attitude of medical personnel towards the patient. One in 10 respondents replied that medical confidentiality was not observed. More than 65% of students had paid for diagnostic tests/or treatments, and some respondents from Poland and Ukraine were asked by the doctor to pay for services without a receipt. Conclusion. Dissatisfaction with the quality of PHC in countries under transformation of the health system was largely due to ethical aspects of the doctor-patient relationship. Therefore, ethical standards need to be upheld and patients need to be aware of these standards using medical education materials covering the moral aspects of the relationship between medical personnel and patient.

2/5
Nr opisu: 0000035824
Autorzy: Daniel Tokarski, Agnieszka Smarzewska, Adam Szepeluk.
Tytuł pracy: Analiza systemu motywacyjnego pracowników kadry administracyjnej jednostki sektora publicznego
Tytuł równoległy: Analysis of the incentive scheme for the administration staff of public sector units
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, T. 12, nr 2, s. 65--72
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: efektywność ; motywacja ; rozwój zawodowy ; satysfakcja ; wydajność
Słowa kluczowe ang.: efficiency ; motivation ; professional development ; satisfaction ; performane
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/ANALIZA-SYSTEMU-MOTYWACYJNEGO-PRACOWNIKOW-KADRY-nADMINISTRACYJNEJ-JEDNOSTKI-SEKTORA,110876,0,1.html
DOI: 10.29316/rs.2018.16
Streszczenie: Przedmiotem badań była ocena opinii pracowników kadry administracyjnej jednostki sektora publicznego w tym przypadku Uczelni Wyższej nt. wewnętrznego systemu motywacyjnego. Celem pracy było określenie najbardziej istotnych bodźców motywacyjnych z uwzględnieniem podziału na motywatory płacowe oraz pozapłacowe. Materiały i metody: Badanie zrealizowano przy pomocy kwestionariusza ankiety online, na zasadzie doboru celowego respondentów, tj. każdy pracownik administracyjny otrzymał maila z linkiem do kwestionariusza ankiety wraz z prośbą o wzięcie udziału w badaniu. Wyniki: Badania własne przeprowadzane za pomocą kwestionariusza ankiety wykazały, iż głównymi czynnikami motywującymi pracowników administracyjnych do pracy są m.in.: wysokość wynagrodzenia zasadniczego, możliwość awansu, zmiana stopnia zaszeregowania, stabilność zatrudnienia, skonkretyzowane i jasno wyznaczone cele oraz premia uznaniowa. Wnioski: Płacowe czynniki motywacyjne są dla respondentów kluczowe w procesie samorealizacji i zadowolenia z wykonywanej pracy. Oznacza to, że pracownicy najbardziej cenią sobie fakt stałej, dobrze płatnej pracy z możliwością rozwoju.
Streszczenie: The subject of the research was the assessment of the opinions held by the administration staff of a public-sector unit - in this case of a University - on the subject of internal incentive system. The aim of the work was to determine the most important motivational incentives, including the division into remunerative and non-remunerative motivators. Material and methods. The survey was carried out using an online questionnaire, on the basis of targeted selection of respondents, i.e. each administration employee received an e-mail with a link to the questionnaire, along with a request to participate in the survey. Results. Proprietary research carried out using a questionnaire survey showed that the main factors motivating administration employees to work are, among others, basic salary amount, promotion opportunities, change of rank, stability of employment, specific and clearly defined goals and discretionary bonus. Conclusions. Remunerative motivational factors are crucial for the respondents in the process of personal fulfillment and satisfaction with the work performed. This means that employees appreciate a stable, well-paid job with development opportunities

3/5
Nr opisu: 0000035318
Autorzy: Daniel Tokarski, Agnieszka Smarzewska.
Tytuł pracy: Kształcenie ustawiczne dorosłych a system motywacyjny - studium przypadku
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, nr 3, s. 31--42
p-ISSN: 1507-6563

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 14.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: efektywność ; motywacja ; rozwój zawodowy ; satysfakcja ; wydajność
Słowa kluczowe ang.: effictiveness ; motivation ; professional development ; satisfaction ; efficiency
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
http://www.edukacjaustawicznadoroslych.eu/download/2017/edu_3_2017.pdf
Streszczenie: Continuing education is a part of lifelong learning referring to adults, understood as a whole of cognitive activity taken during life with the aim of deepening knowledge, skills or qualifications (for personal, social or professional reasons). Employees motivation is one of the main components of enterprise management. That is why it is extremely important to define in a company the most important factors that have an effect as activating employees and giving them the enthusiasm to work more efficiently while still providing them with satisfaction. This article aims to present the results of the analysis of the personal preferences of the administrative staff of the State Higher School Pope John Paul II in Biala Podlaska to determine the level of involvement in the process of development and self-education. It is focused on the classification of the most important financial and non-financial factors for the implementation of the process of self-education and developing their skills, both soft and hard.

4/5
Nr opisu: 0000030702
Autorzy: Bożena Baczewska, Beata Kropornicka, Joanna Sepioło, Ewa Krzyżanowska, Cecylia Olszak, Ewa Szymczuk, Jadwiga Daniluk.
Tytuł pracy: Acceptance of illness and satisfaction with life among patients with aterial hypertension
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, Vol. 9, no 3, p. 31--38
p-ISSN: 2353-6942
e-ISSN: 2354-0265

Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nadciśnienie tętnicze ; akceptacja ; zadowolenie z życia ; chorzy
Słowa kluczowe ang.: acceptance ; satisfaction ; hypertension ; illness
Inne bazy podające opis:
  • AGRO

    https://www.termedia.pl/ACCEPTANCE-OF-ILLNESS-AND-SATISFACTION-WITH-LIFE-AMONG-PATIENTS-WITH-ARTERIAL-HYPERTENSION,99,26702,0,0.html

    5/5
    Nr opisu: 0000028756
    Autorzy: Barbara Kamińska, Leszek Zakrzewski.
    Tytuł pracy: Analysis of the factors affecting the satisfaction of working in a group of knowledge workers of micro, small and medium-seized enterprises (MSME) : preliminary studies
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2014, no 2, s. 11--18
    p-ISSN: 2312-1580

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Język publikacji: ENG
    Liczba znaków: 28028
    Liczba arkuszy: 0,7
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: praca ; satysfakcja ; satysfakcja zawodowa ; pracownik umysłowy ; przedsiębiorstwa małe i średnie
    Słowa kluczowe ang.: workers ; motivation ; satisfaction ; competence ; knowledge society ; education ; small and medium-seized enterprises
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
    http://smalta-ckt.ru/wp-content/uploads/2014/03/???????-2014-2.pdf

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB