AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: SCHOLARLY DISCIPLINE
Liczba odnalezionych rekordów: 4



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/4
Nr opisu: 0000033258
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Makromarketing jako subdyscyplina nauki o marketingu - cz. 1
Tytuł równoległy: Macromarketing as a subdiscipline of the marketing science - part 1
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, nr 10, s. 5--16
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauka o marketingu ; dyscyplina naukowa ; subdyscyplina ; makromarketing
Słowa kluczowe ang.: marketing science ; scholarly discipline ; subdiscipline ; macromarketing
Streszczenie: Znaczne wykraczanie zakresu zainteresowania nauki o marketingu poza obszar dyscypliny naukowej określanej jako nauki o zarządzaniu skłania do poszukiwania nowej, możliwej do zaakceptowania formuły klasyfikacji nauki o marketingu w postaci samodzielnej dyscypliny naukowej. Przedstawiona na łamach Marketingu i Rynku propozycja powołania nowej dyscypliny naukowej określanej jako nauka o marketingu oraz wyodrębnienie w niej subdyscyplin w postaci mikro i makromarketingu stanowi uzasadnienie bardziej szczegółowego przedstawienia subdyscyplin nauki o marketingu. Ponieważ problematyka mikromarketingu jest stosunkowo dobrze znana za sprawą poświęconych jej podręczników, artykuł dotyczy subdyscypliny określanej jako makromarketing. Artykuł składa się z dwóch części. W pierwszej przedstawiono pojęcie, genezę i rozwój makromarketingu oraz jego najistotniejsze założenia epistemologiczne. W drugiej części określono zakres zainteresowań oraz scharakteryzowano główne szkoły makromarketingu. W podsumowaniu artykułu przedstawiono argumenty uzasadniające istotną rolę makromarketingu jako marketingowej subdyscypliny.
Streszczenie: The fact that the scope of interest in the marketing science substantially exceeds the scientific discipline known as the management sciences leads to searching for new, acceptable formula of classifying the marketing science as an individual discipline of science. The proposal to create a new scientific discipline, presented in Marketing i Rynek, referred to as the marketing science and separation from it the micromarketing and macromarketing subdisciplines constitutes justification for more detailed presentation of these two subdisciplines of the marketing science. Since the micromarketing issue is relatively known from workbooks devoted to this subject, the article is devoted to the subdiscipline referred as macromarketing. The article comprises two parts. In the former part there have been presented definition, origins and development of the macromarketing, as well as its fundamental epistemological assumptions, whilst in the latter part there have been presented the scope of interest and characterised the primary schools of the macromarketing. In the conclusion were presented arguments justifying the material role of the macromarketing as the subdiscipline of marketing.

2/4
Nr opisu: 0000033259
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Makromarketing jako subdyscyplina nauki o marketingu - cz. 2
Tytuł równoległy: Macromarketing as a subdiscipline of the marketing science - part 2
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, nr 11, s. 2--14
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauka o marketingu ; dyscyplina naukowa ; subdyscyplina ; makromarketing
Słowa kluczowe ang.: marketing science ; scholarly discipline ; subdiscipline ; macromarketing
Streszczenie: Znaczne wykraczanie zakresu zainteresowania nauki o marketingu poza obszar dyscypliny naukowej określanej jako nauki o zarządzaniu skłania do poszukiwania nowej, możliwej do zaakceptowania formuły klasyfikacji nauki o marketingu w postaci samodzielnej dyscypliny naukowej. Przedstawiona na łamach Marketingu i Rynku propozycja powołania nowej dyscypliny naukowej określanej jako nauka o marketingu oraz wyodrębnienie w niej subdyscyplin w postaci mikro i makromarketingu stanowi uzasadnienie bardziej szczegółowego przedstawienia subdyscyplin nauki o marketingu. Ponieważ problematyka mikromarketingu jest stosunkowo dobrze znana za sprawą poświęconych jej podręczników, artykuł dotyczy subdyscypliny określanej jako makromarketing. Artykuł składa się z dwóch części. W pierwszej przedstawiono pojęcie, genezę i rozwój makromarketingu oraz jego najistotniejsze założenia epistemologiczne. W drugiej części określono zakres zainteresowań oraz scharakteryzowano główne szkoły makromarketingu. W podsumowaniu artykułu przedstawiono argumenty uzasadniające istotną rolę makromarketingu jako marketingowej subdyscypliny.
Streszczenie: The fact that the scope of interest in the marketing science substantially exceeds the scientific discipline known as the management sciences leads to searching for new, acceptable formula of classifying the marketing science as an individual discipline of science. The proposal to create a new scientific discipline, presented in Marketing i Rynek, referred to as the marketing science and separation from it the micromarketing and macromarketing subdisciplines constitutes justification for more detailed presentation of these two subdisciplines of the marketing science. Since the micromarketing issue is relatively known from workbooks devoted to this subject, the article is devoted to the subdiscipline referred as macromarketing. The article comprises two parts. In the former part there have been presented definition, origins and development of the macromarketing, as well as its fundamental epistemological assumptions, whilst in the latter part there have been presented the scope of interest and characterised the primary schools of the macromarketing. In the conclusion were presented arguments justifying the material role of the macromarketing as the subdiscipline of marketing.

3/4
Nr opisu: 0000032677
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Refleksje nad zakresem nauki o marketingu jako dyscypliny naukowej - cz. 1
Tytuł równoległy: Analysis of the scope of the marketing science as an academic discipline - part 1
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, nr 6, s. 2--12
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauka o marketingu ; dyscyplina naukowa
Słowa kluczowe ang.: marketing science ; scholarly discipline
Streszczenie: Artykuł jest poświęcony omówieniu zakresu zainteresowania nauki o marketingu. W pierwszej części przedstawiono wnioski, jakie odnośnie zakresu nauki o marketingu wynikają z analizy popularnych podręczników marketingu. W drugiej części wskazano na inne niż podręcznikowe ujęcia problematyki marketingowej oraz omówiono zakres zainteresowania nauki o marketingu na podstawie modelu trzech dychotomii S.D. Hunta. Głównym wnioskiem, jaki nasuwa się w wyniku przeprowadzonej analizy, jest stwierdzenie, że zakres nauki o marketingu wykracza znacznie poza obszar organizacji gospodarczej oraz problematykę marketingu menedżerskiego (zarządzania marketingowego) podejmowaną w popularnych podręcznikach marketingu. Dlatego jedynie w ograniczonym zakresie mogą one stanowić podstawę do formułowania wniosków na temat zakresu zainteresowania nauki o marketingu. Spostrzeżenie to jest zgodne ze stanowiskiem Zespołu ds. Określenia Subdyscyplin w Naukach o Zarządzaniu, który w skład nauk o zarządzaniu zalicza jedynie zarządzanie marketingowe. Ma ono istotne konsekwencje z punktu widzenia określenia miejsca nauki o marketingu w obowiązującej w Polsce klasyfikacji nauk.
Streszczenie: This article is devoted to discussing the scope of interest in the marketing science. In the first part there have been presented the conclusions of analysis of marketing textbooks in terms of the marketing science, whereas in the second part there have been presented other forms of understanding marketing and has been discussed the scope of interest in the marketing science based on the Three Dichotomies Model of S.D. Hunt. The main conclusion that arises from the conducted analysis is an ascertainment that the scope of the marketing science exceeds substantially beyond the area of an economic organization and the issue of managerial marketing (marketing management) discussed in the best-selling marketing textbooks. Therefore, they may constitute a basis to reach conclusions regarding the scope of interest in the marketing science solely to a limited extent. This observation complies with the standpoint of the Group Determining Sub-disciplines in Management. This has material consequences in terms of determining a place of the marketing science in the classification of science binding in Poland.

4/4
Nr opisu: 0000032821
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Refleksje nad zakresem nauki o marketingu jako dyscypliny naukowej - cz. 2
Tytuł równoległy: Analysis of the scope of the marketing science as an academic discipline - part 1
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, nr 7, s. 6--16
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauka o marketingu ; dyscyplina naukowa
Słowa kluczowe ang.: marketing science ; scholarly discipline
Streszczenie: Artykuł jest poświęcony omówieniu zakresu zainteresowania nauki o marketingu. W pierwszej części przedstawiono wnioski, jakie odnośnie zakresu nauki o marketingu wynikają z analizy popularnych podręczników marketingu. W drugiej części wskazano na inne niż podręcznikowe ujęcia problematyki marketingowej oraz omówiono zakres zainteresowania nauki o marketingu na podstawie modelu trzech dychotomii S.D. Hunta. Głównym wnioskiem, jaki nasuwa się w wyniku przeprowadzonej analizy, jest stwierdzenie, że zakres nauki o marketingu wykracza znacznie poza obszar organizacji gospodarczej oraz problematykę marketingu menedżerskiego (zarządzania marketingowego) podejmowaną w popularnych podręcznikach marketingu. Dlatego jedynie w ograniczonym zakresie mogą one stanowić podstawę do formułowania wniosków na temat zakresu zainteresowania nauki o marketingu. Spostrzeżenie to jest zgodne ze stanowiskiem Zespołu ds. Określenia Subdyscyplin w Naukach o Zarządzaniu, który w skład nauk o zarządzaniu zalicza jedynie zarządzanie marketingowe. Ma ono istotne konsekwencje z punktu widzenia określenia miejsca nauki o marketingu w obowiązującej w Polsce klasyfikacji nauk.
Streszczenie: This article is devoted to discussing the scope of interest in the marketing science. In the first part there have been presented the conclusions of analysis of marketing textbooks in terms of the marketing science, whereas in the second part there have been presented other forms of understanding marketing and has been discussed the scope of interest in the marketing science based on the Three Dichotomies Model of S.D. Hunt. The main conclusion that arises from the conducted analysis is an ascertainment that the scope of the marketing science exceeds substantially beyond the area of an economic organization and the issue of managerial marketing (marketing management) discussed in the best-selling marketing textbooks. Therefore, they may constitute a basis to reach conclusions regarding the scope of interest in the marketing science solely to a limited extent. This observation complies with the standpoint of the Group Determining Sub-disciplines in Management. This has material consequences in terms of determining a place of the marketing science in the classification of science binding in Poland.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB