AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: SKILLS
Liczba odnalezionych rekordów: 5



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/5
Nr opisu: an impact on the level of children's knowledge about sugars. The study included 20 children who carried out chemical experiments in four parallel groups. The level of knowledge was tested twice: first prior to the experiment and then following the experiment. The analysis of the data obtained demonstrated that after the experiment the level of children's knowledge about sugars increased significantly, as evidenced by the t-Student Test outcomes.^achildren^akindergarten^askills
Autorzy: .
Tytuł czasopisma:
Charakterystyka formalna:
Charakterystyka merytoryczna:
Język publikacji:
Index Copernicus: out by children are highly instructive adventures that develop interest in science. Nothing motivates a child to learn physics or chemistry more than experimentation. Supervised by their teachers, using safe reagents, chemical glass, and other equipment required to conduct experiments, "Little Scientists" discover the laws of physics and chemistry. Experimenting favors a search for answers to the most basic questions; it helps children see the magic of science and discover the secrets of the world around them. Contrary to the common opinion, holding that physical or chemical experiments may be introduced at the beginning of primary school at the earliest, preschool-age children are already prepared for such activities. The article presents a chemical experiment concerning sugar detection conducted by 6-year-olds. Research was performed to determine whether making chemical experiments has an impact on the level of children's knowledge about sugars. The study included 20 children who carried out chemical experiments in four parallel groups. The level of knowledge was tested twice: first prior to the experiment and then following the experiment. The analysis of the data obtained demonstrated that after the experiment the level of children's knowledge about sugars increased significantly, as evidenced by the t-Student Test outcomes.^achildren^akindergarten^askills
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: ;

2/5
Nr opisu:
Tytuł pracy:
Charakterystyka formalna:
Charakterystyka merytoryczna:
Charakterystyka wg MNiSW: ver the laws of physics and chemistry supervised by their teachers, using safe reagents, chemical glass, and other equipment required to conduct experiments. Experimenting favours the search for answers to the most basic questions, it helps children see the magic of science and discover the secrets of the world around. Contrary to the common opinion holding that physical or chemical experiments may be introduced at the beginning of primary school at the earliest, preschool-age children are already prepared for such activities. The article presents a chemical experiment concerning sugar detection conducted by 6-year-olds. Research was performed to determine whether making chemical experiments has an impact on the level of children's knowledge about sugars. The study included 20 children who carried out chemical experiments in four parallel groups. The level of knowledge was tested twice: first - prior to the experiment, and next - following the experiment. The analysis of obtained data demonstrated that after the experiment the level of children's knowledge about sugars increased significantly, as evidenced by the t-Student Test outcomes.^aprzedszkole^akindergarten^awiedza^aknowledge^aumiejętności^askills^aeksperymenty chemiczne^achemical experiments
Język publikacji:
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: ;
Słowa kluczowe ang.:
Uwaga:

3/5
Nr opisu: KACJAPEŁNA PUBLIKACJAABartykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MNiSW)AFILIACJA PODANAPOLhttp://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/pages_from_rs_nr_1_2016_druk_6.pdfPRACA RECENZOWANA100^a2081-6081^bB^fB^gABC^hABC^iX^jXY^a003^b003^c2016-06-06, 13:39^d2016-12-19, 09:13^e3824988900^f3818859326^aBezpieczeństwo edukacyjne w obszarze nauk społecznych^aEducation safety in the social sciences^aRozprawy Społeczne^a2016^bT. 10^cnr 1^ds. 57--66^a2081-6081^a2015/2016^abezpieczeństwo edukacyjne^aeducation safety^aFINAL_PUBLISHED^bCC-BY-NC-SA^cBEFORE_PUBLICATION^eOPEN_JOURNAL^aSzkoła wyższa zapewnia bezpieczeństwo edukacyjne studentom poprzez zaspokajanie aspiracji naukowych, zawodowych oraz osobistych. Celem artykułu jest analiza potrzeb edukacyjnych studentów wybierających kierunki studiów w obszaru nauk społecznych. W grupie badawczej liczącej 268 studentów zbadano zapotrzebowanie na kompetencje, preferencje oraz motywy wyboru uczelni i kierunku studiów, w tym istnienie zależności istotnych statystycznie analizowanych zmiennych. Efektem badań jest wykazanie różnic pomiędzy kierunkami studiów we wskazanych obszarach.^anauki społeczne^asocial sciences^aThe School of Higher Education provides education safety by meeting students' academic, professional and personal aspirations. this article aims to analyze the educational needs of students choosing courses of study in the social aciences. The research group numbering 268 students were tested to find out their skills needs, preferences and reason for choosing the university and faculty, including a relationship variables considered statistically significant. The result of the research is to demonstrate the differences between faculties in social sciences.^akompetencje^askills^aszkoła wyższa^auniversity
Autorzy: , .
Tytuł czasopisma:
Oznaczenie wydania: 2081-6081003Bezpieczeństwo edukacyjne w obszarze nauk społecznychEducation safety in the social sciencesRozprawy Społeczne20162081-60812015/2016bezpieczeństwo edukacyjneeducation safetyFINAL_PUBLISHEDSzkoła wyższa zapewnia bezpieczeństwo edukacyjne studentom poprzez zaspokajanie aspiracji naukowych, zawodowych oraz osobistych. Celem artykułu jest analiza potrzeb edukacyjnych studentów wybierających kierunki studiów w obszaru nauk społecznych. W grupie badawczej liczącej 268 studentów zbadano zapotrzebowanie na kompetencje, preferencje oraz motywy wyboru uczelni i kierunku studiów, w tym istnienie zależności istotnych statystycznie analizowanych zmiennych. Efektem badań jest wykazanie różnic pomiędzy kierunkami studiów we wskazanych obszarach.nauki społecznesocial sciencesThe School of Higher Education provides education safety by meeting students' academic, professional and personal aspirations. this article aims to analyze the educational needs of students choosing courses of study in the social aciences. The research group numbering 268 students were tested to find out their skills needs, preferences and reason for choosing the university and faculty, including a relationship variables considered statistically significant. The result of the research is to demonstrate the differences between faculties in social sciences.kompetencjeskillsszkoła wyższauniversity
Tytuł pracy w innym języku:
Punktacja ministerstwa:
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: artykuł oryginalny naukowyPUBLIKACJAPEŁNA PUBLIKACJAABartykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MNiSW)AFILIACJA PODANAPOLhttp://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/pages_from_rs_nr_1_2016_druk_6.pdfPRACA RECENZOWANA100^a2081-6081^bB^fB^gABC^hABC^iX^jXY^a003^b003^c2016-06-06, 13:39^d2016-12-19, 09:13^e3824988900^f3818859326^aBezpieczeństwo edukacyjne w obszarze nauk społecznych^aEducation safety in the social sciences^aRozprawy Społeczne^a2016^bT. 10^cnr 1^ds. 57--66^a2081-6081^a2015/2016^abezpieczeństwo edukacyjne^aeducation safety^aFINAL_PUBLISHED^bCC-BY-NC-SA^cBEFORE_PUBLICATION^eOPEN_JOURNAL^aSzkoła wyższa zapewnia bezpieczeństwo edukacyjne studentom poprzez zaspokajanie aspiracji naukowych, zawodowych oraz osobistych. Celem artykułu jest analiza potrzeb edukacyjnych studentów wybierających kierunki studiów w obszaru nauk społecznych. W grupie badawczej liczącej 268 studentów zbadano zapotrzebowanie na kompetencje, preferencje oraz motywy wyboru uczelni i kierunku studiów, w tym istnienie zależności istotnych statystycznie analizowanych zmiennych. Efektem badań jest wykazanie różnic pomiędzy kierunkami studiów we wskazanych obszarach.^anauki społeczne^asocial sciences^aThe School of Higher Education provides education safety by meeting students' academic, professional and personal aspirations. this article aims to analyze the educational needs of students choosing courses of study in the social aciences. The research group numbering 268 students were tested to find out their skills needs, preferences and reason for choosing the university and faculty, including a relationship variables considered statistically significant. The result of the research is to demonstrate the differences between faculties in social sciences.^akompetencje^askills^aszkoła wyższa^auniversity ; cje, preferencje oraz motywy wyboru uczelni i kierunku studiów, w tym istnienie zależności istotnych statystycznie analizowanych zmiennych. Efektem badań jest wykazanie różnic pomiędzy kierunkami studiów we wskazanych obszarach.^anauki społeczne^asocial sciences^aThe School of Higher Education provides education safety by meeting students' academic, professional and personal aspirations. this article aims to analyze the educational needs of students choosing courses of study in the social aciences. The research group numbering 268 students were tested to find out their skills needs, preferences and reason for choosing the university and faculty, including a relationship variables considered statistically significant. The result of the research is to demonstrate the differences between faculties in social sciences.^akompetencje^askills^aszkoła wyższa^auniversity
Słowa kluczowe ang.: ;

4/5
Tytuł pracy:
Szczegóły:
Charakterystyka formalna:
Słowa kluczowe: r parents.^aKonovaluk-Nikitin, Helena^cy^aprzedszkole^akindergarten^agotowość szkolna^aschool readiness^akompetencje^acompetences^aumiejętności^askills
Słowa kluczowe:
Słowa kluczowe ang.: ;

5/5
Szczegóły:
Słowa kluczowe:
Słowa kluczowe ang.: ; ;

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB