AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: SOCIAL COMPETENCES
Liczba odnalezionych rekordów: 4



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/4
Nr opisu: 0000038603
Autorzy: Wiesława Załoga, Julia Nowicka, Zbigniew Ciekanowski.
Tytuł pracy: The role of the professional environment in the development of social competences
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, no. 134, p. 349--362
p-ISSN: 1641-3466

Uwagi: Na wykazie czasopism MNiSW (2019 r.) czasopismo występuje pod nazwą Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląskie.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 70.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: professional environment ; social competences ; human resources
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://www.polsl.pl/Wydzialy/ROZ/ZN/Documents/zeszyt%20134/Za%C5%82oga,%20Nowicka,%20Ciekanowski%202.pdf
DOI: 10.29119/1641-3466.2019.134.27
Streszczenie: The aim of the article is to indicate the importance of the role of the professional environment in shaping social competences. Thus, the research problem refers to the question: what is the role of the professional environment in shaping the social competences of the commanding staff of officers of the Polish Armed Forces? The publication is a continuation of the article Fri "Social competence of the commanding staff of officers of the Polish Armed Forces in the military security system of Poland". In the dynamically changing reality, due to the continuous development of science and technology, the process of professional improvement and updating knowledge is the basis for the effective performance of duties by employees. The level of social competence has a decisive impact on the level of human specialisation, its responsibility to perform various social roles and, therefore, is important in the professional life of every human being.

2/4
Nr opisu: 0000035734
Autorzy: Izabela Krystyna Dąbrowska, Agnieszka Smarzewska.
Tytuł pracy: Development of students' social competences : a study of university entrees' expectations towards a higher education institution
Tytuł całości: W: EDULEARN18 Conference Proceedings : 10th International Conference on Education and New Learning Technologies July 2nd-4th, 2018 - Palma, Mallorca, Spain / ed. by L. Gómez Chova, a. López Martínez, I. Candel Torres
Miejsce wydania: Palma
Wydawca: IATED Academy
Rok wydania: 2018
Seria: EDULEARN Proceedings, 2340-1117
Strony zajęte przez pracę: S. 4130-4134
ISBN: 978-84-09-02709-5
Uwagi: Publikacja naukowa zindeksowania w Web of Science w 2021 r.
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych
Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
Charakterystyka wg MNiSW: publikacja w recenzowanych mat. konf. międzynar. uwzględnionej w WoS
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 15.000
Liczba znaków: 16227
Liczba arkuszy: 0,4
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: social competences ; students ; expectations ; higher education
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
Inne bazy podające opis:
  • WoS

    https://library.iated.org/view/DABROWSKA2018DEV
    DOI: 10.21125/edulearn.2018.1047
    Streszczenie: The present-day social trends, phenomena and experiences, i.e. technological expansion, widely assessable educational systems or the inevitability of lifelong learning imply that education remains a necessity and its role in the future is likely to increase even further. Despite various complaints about the deepening degree devaluation or lifetime employment coming under pressure due to changing markets, there seems to be no perceived shortfall in students' aspirations for acquiring degrees worldwide. Also in Poland higher educational institutions appear to do well conversely to a drastic decline in the numbers of the young people's generation. As recent estimations indicate, many young Poles have started their higher education or intend to enter universities, and their numbers are the highest in the OECD countries. Also, the Central Statistical Office in Poland (GUS) reports confirm that the percentage of those with higher education degrees has reached its new peak in the present decade. The dissemination of higher education is undoubtedly a positive phenomenon as it is directly linked to improving one's social position. As numerous analyses show, education is still associated with better well-being, including life expectancy, better standards of living or professional prospects. Also, young peoples' plans and choices may testify to the attractiveness of entering colleges and universities. The view is shared by all socio-demographic groups in Poland as the desire to develop their competencies seem to be evenly spaced in the Polish society. Likewise, groups from lower socioeconomic status backgrounds inhibiting small towns or rural areas share the global aspirations concerning education and the numbers of the present, and prospective students remain high. The following article attempts to analyse the expectations of one such group entering the first and second cycle courses in PSW in Biala Podlaska, Poland, concerning possibilities of transition into the labour market or acquiring practical skills. It analyses the economic income in their households as well as other socioeconomic aspects such as the number of persons in the family, including those employed. The study sample involved 574 first-year entrees, out of all 975 enrolled students as of October 2017. Its findings are based on questionnaire no. 33, which is part of The PSW Internal System for Ensuring the Quality of Education assessment tools. To do the computation, programme Statistica 10 was applied, whereas to determine statistically significant relationships between the variables we used the Chi-square test. The study attempts to determine how different social competencies acquired while studying impact on students' personal development. Further, it assesses whether the diversification of the university's educational offer meets the expectations of the first-year students. As a result of the conducted analyses, it has been found that there is a statistical dependence between

    3/4
    Nr opisu: 0000036745
    Autorzy: Wiesława Załoga, Julia Nowicka, Zbigniew Ciekanowski.
    Tytuł pracy: Kompetencje społeczne kadry dowódczej oficerów Sił Zbrojnych RP w systemie bezpieczeństwa militarnego Polski
    Tytuł równoległy: Social competencies of the staff of steering officers of the polish armed forces in the military safety system in Poland
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2018, nr 1 (14), s. 203--215
    p-ISSN: 1895-3794
    e-ISSN: 2300-0376

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 7.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: kompetencje ; kompetencje społeczne ; kadra dowódcza ; bezpieczeństwo militarne
    Słowa kluczowe ang.: competences ; social competences ; commanding staff ; military security
    Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
    http://www.wszop.edu.pl/dzialalnosc-naukowa/wydawnictwo/,2,2,19206,108,132
    DOI: 10.32039/WSZOP/1895-3794-2018-16
    Streszczenie: Opracowanie stanowi próbę oceny poziomu kompetencji społecznych oficerów młodszych kadry dowódczej Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w systemie bezpieczeństwa militarnego. Inspiracją do podjęcia badań dotyczących roli kompetencji społecznych w karierze zawodowej oficerów młodszych kadry dowódczej Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych RP jest trwający proces profesjonalizacji sił zbrojnych, w szczególności w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Dociekania badawcze ukierunkowane są w obszarze udziału kompetencji społecznych w karierze zawodowej oficerów młodszych kadry dowódczej Wojsk Lądowych w Sił Zbrojnych RP w aspekcie zagrożeń bezpieczeństwa militarnego. Założeniem realizacji niniejszej publikacji jest m.in. analiza poziomu świadomości zainteresowanych, co do swoich słabych i silnych stron posiadanego profilu kompetencji społecznych w kontekście wykonywania zadań służbowych w warunkach zagrożeń militarnych. Pozyskane informacje w toku prowadzonych badań pozwoliły dostarczyć interesujących danych dotyczących, jakości i przydatności profilu kompetencji społecznych w rozwoju kariery zawodowej kadry dowódczej oficerów Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych RP.
    Streszczenie: The study is an attempt to assess the level of social competence of junior commander officers of the Armed Forces of the Republic of Poland Land Forces in the military security system. The inspiration to undertake research on the role of social competences in the career of the junior commander officers of the Armed Forces of the Republic of Poland Land Forces is the ongoing process of professionalization of the armed forces, in particular in the area of human resources management. Research inquiries are focused on the participation of social competences in the career of junior commander officers in the Armed Forces of the Republic of Poland Land Forces in the aspect of threats to military security. The assumption of this publication is, among others, the analysis of the level of awareness of the interested, as to their strengths and weaknesses, of the profile of social competences held in the context of performing official tasks in conditions of military threats. The information obtained during the research allowed us to provide interesting data on the quality and usefulness of the social competence profile in the career development of the commanding staff of officers of the Polish Armed Land Forces.

    4/4
    Nr opisu: 0000036848
    Autorzy: Zbigniew Ciekanowski, Julia Nowicka, Zdzisław Szymański, Wiesława Załoga.
    Tytuł pracy: Kompetencje społeczne w karierze zawodowej pracowników
    Tytuł równoległy: Social competences in career of workers
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2018, T. XIX, Z. 11, cz. 2, s. 37--51
    p-ISSN: 1733-2486
    e-ISSN: 2543-8190

    Uwagi: Tytuł tomu: Dylematy współczesnego przedsiębiorstwa / red. nauk. Danuta Janczewska.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 14.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: kompetencje społeczne ; kariera zawodowa ; zasoby ludzkie
    Słowa kluczowe ang.: social competences ; profesional career ; human resources
    Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
    http://piz.san.edu.pl/docs/e-XIX-11-2.pdf
    Streszczenie: The aim of the publication is to explore and analyze the literature of the subject, which shows that social competences are decisive for the effective operation and development of all types of organizations, including highly hierarchical ones. The challenges faced by contemporary organizations cause that a man with a specific personality and social skills plays a key role in them. Social competences in the professional career of every human being play one of the key roles that play one of the determinants of the career path.

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB