AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: SOCIAL SUPPORT
Liczba odnalezionych rekordów: 3



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/3
Nr opisu: 0000037507
Autorzy: Anna Jadwiga Ławnik, Brygida Krucińska.
Tytuł pracy: Social support and declared aggressive behaviour among young people
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. III, p. 254-262
p-ISSN: 1691-5887

Uwagi: Volume title: Special Pedagogy. Social Pedagogy. Innovation in Language Education.
Charakterystyka formalna: referat zjazdowy w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka wg MNiSW: publikacja w recenzowanych mat. konf. międzynar. uwzględnionej w WoS
Język publikacji: ENG
Liczba znaków: 18438
Liczba arkuszy: 0,46
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: aggression ; social support ; young people
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://journals.ru.lv/index.php/SIE/article/view/3719
DOI: 10.17770/sie2019vol3.3719
Streszczenie: Aggression is a behaviour seeking to defuse anger or displeasure on people or things. It is an offensive, enemy, and aggressive attitude toward someone. The purpose of the study is to analyse the relationship between perceived social support and aggressive behaviour of students of secondary schools. Field (quantitative) research was conducted among students of third and fourth grades of secondary schools.To collect the data the following research tools were used: Aggression Questionnaire by A. Buss and M. Perry (Amity version), Interpersonal Social Support Scale (Scale ISEL College 48 Version), Author's questionnaire. The study showed statistically significant correlation for belonging to clusters and sex of respondents, their place of residence and membership in organized social groups. High social support affects low aggressiveness of youth in all subscales: (A- anger, PA- physical aggression, VA- verbal aggression, H - hostility). The highest aggressiveness in the form of A- anger, PA- physical aggression and VA - verbal aggression - is characteristic of people with an average level of social support. The highest-H hostility is characteristic of responders with the lowest social support.

2/3
Nr opisu: 0000039247
Autorzy: Anna Jadwiga Ławnik, Elżbieta Szlenk-Czyczerska.
Tytuł pracy: Wsparcie społeczne a zachowania agresywne młodzieży ponadgimnazjalnej z uwzględnieniem miejsca zamieszkania oraz rodzaju szkoły, do której uczęszczała badana młodzież
Tytuł pracy w innym języku: Social support and aggressive behaviour of upper-secondary youth with regard to their place of residence and the type of school the examined youth attended
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, T. 13, nr 3, s. 137--148
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: agresja ; młodzież ; szkoła ponadgimnazjalna ; wsparcie społeczne
Słowa kluczowe ang.: aggression ; youth ; upper-secondary school ; social support
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Wsparcie-spoleczne-a-zachowania-agresywne-mlodziezy-ponadgimnazjalnej-z-uwzglednieniem,112854,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/112854
Streszczenie: Streszczenie: Wsparcie społeczne ma miejsce wtedy, gdy człowiek może liczyć na pomoc wynikającą z zachowań prospołecznych osoby lub grupy. Jest zawsze aktualne i najprawdopodobniej każdy będzie go kiedyś potrzebował. Agresja jest celowym wyrządzaniem krzywdy innej osobie, bojącej się i chcącej uniknąć bólu i cierpienia. Może być sposobem na szybką realizację doraźnego celu, ale niszczy przez to stosunki z ludźmi. Materiał i metody: Badania przeprowadzono wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych z powiatu bialskiego, województwa lubelskiego. Badania realizowano techniką ankiety audytoryjnej nadzorowanej przez autorkę pracy. Wyniki: Uzyskane wyniki badań ukazały potrzebę wsparcia społecznego wśród młodzieży Wnioski: 1. Agresja młodzieży wiejskiej była związana ze wsparciem społecznym określanym ogółem. 2. Na agresję młodzieży miejskiej istotny wpływ miało wsparcie społeczne ogółem. 3. Na agresję ogólną uczniów zasadniczych szkół zawodowych oddziaływało wsparcie poczucia wartości oraz wsparcie społeczne ogółem. 4. Wynik ogólny agresji licealistów nie wiązał się w sposób istotny z żadnym z badanych składników wsparcia społecznego.
Streszczenie: Introduction. Social support occurs when one can count on the help resulting from prosocial behaviour of another person or a group. It is always valid and everybody will most probably need it someday. Aggression is deliberate causing harm to a person who is in fear and is trying to avoid pain and suffering. It can be a mean to a quick achievement of a temporary goal, however, in consequence, it ruins relationships with other people. Material and methods. The research was conducted among students of upper-secondary schools from the Biala Podlaska poviat in the Lubelskie voivodeship. The research used the technique of an auditory survey supervised by the author of this paper. Results. Obtained results of the research showed the need for social support among youth. Conclusions. 1. Aggression of village youth was related to broadly defined social support. 2. Social support in general had significant influence on the aggression of the city youth. 3. Supporting the self-esteem and social support in general influenced the overall aggression of the students of vocational schools. 4. The overall result of the aggression of high school students was not related in a significant manner to any of the researched components of social support.

3/3
Nr opisu: 0000036305
Autorzy: Anna Jadwiga Ławnik, Ludmiła Marcinowicz, Adam Szepeluk.
Tytuł pracy: Wsparcie społeczne a zachowania agresywne młodzieży ponadgimnazjalnej z uwzględnieniem płci oraz wieku badanej grupy
Tytuł równoległy: Social support and aggressive behaviours of secondary-school youth, with considerations for gender and age of the examined group
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, T. 12, nr 3, s. 47--54
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: przejawy agresji ; wsparcie społeczne ; wiek młodzieńczy
Słowa kluczowe ang.: manifestations of aggression ; social support ; adolescence
http://rs.guselnykov.com/articles/5bfed1777513c
DOI: 10.29316/rs.2018.26
Streszczenie: Wstęp. Wsparcie społeczne to proces, w którym osoba próbuje zaspokoić potrzeby innej, dzięki takiemu działaniu wspierana jednostka czuje się lubiana, kochana, szanowana i ceniona. Zachowania agresywne mają na celu wyrządzenie krzywdy i doprowadzenie do utraty cenionych społecznie wartości, zadanie bólu fizycznego lub moralnego innemu człowiekowi. Materiał i metody. Badania przeprowadzono wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych z powiatu bialskiego, województwa lubelskiego. Badania realizowano techniką ankiety audytoryjnej nadzorowanej przez autorkę pracy. Wyniki. Ogólna agresja kobiet wiązała się istotnie statystycznie ze wsparciem oceny. Na poziom ogólny agresji wśród mężczyzn istotny wpływ miało wsparcie poczucia wartości oraz ogólne wsparcie społeczne. Nie wykazano różnicy pomiędzy wsparciem społecznym a agresją ogólną wśród badanych w wieku 19-21 lat. Ogólna agresja młodzieży w wieku 18 lat wiązała się z poziomem wsparcia materialnego oraz ogólnego wsparcia społecznego. Wnioski. Poczucie wsparcia społecznego różnicuje młodzież ponadgimnazjalną o różnym poziomie wsparcia społecznego w zakresie zachowań agresywnych, silniej przy podziale ze względu na płeć niż na wiek.
Streszczenie: Introduction. Social support is a process in which a person tries to satisfy the needs of another person, resulting in this person's feeling liked, loved, respected and valued. Aggressive behaviours are intended to cause physical and moral harm to other people as well as cause them to lose socially appreciated values, inflict physical or moral pain upon another human being. Material and methods. The research was carried out among secondary school students from Biała Podlaska District, in Lublin Province. The research was carried out using the random questionnaire survey technique supervised by the author of the work. Results. General aggression among women was related to support of self-esteem in a statistically significant way. The level of general aggression among men was significantly influenced by the support of the sense of value and general social support. No difference was demonstrated between social support and general aggression among respondents aged 19-21. General aggression of youth aged 18 was related to the level of financial support and general social support. Conclusions. The sense of social support differentiates secondary-school youth with various levels of social support in the scope of aggressive behaviour; differentiation is more accented with respect to gender than age division.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB