AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: STRATEGY TRAINING
Liczba odnalezionych rekordów: 5



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/5
Nr opisu: 0000039347
Autorzy: Anna Kiszczak, Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Text-based Student Questioning in EFL Settings: Long-term Strategy Implementation in Reciprocal Reading Tasks and Its Perceptopn
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 5 (2), p. 39--57
p-ISSN: 2450-5455
e-ISSN: 2451-2125

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 40.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: academic reading ; reciprocal reading ; students' generated questions ; strategy training
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
Streszczenie: It is common knowledge for contemporary teachers at all educational levels that reading literacy and learning attainment require adopting a strategic approach. This article reports the results of the classroom-based study in which a group of English Studies students were guided over a span of time in implementing text-based questions as a component of reciprocal reading tasks. The primary goal of the study was to trace changes appearing in the quality in the use of student-generated questioning in one-term reciprocal reading training and in delayed sessions, nine months later. Some changes were identified in the students' actual performance by assessing the quality of the questions the students asked throughout the training and delayed sessions. Also, the students' perceptions regarding the instruction routines they participated in were elicited by means of two interviews. The article puts forward some important insights from the study for organizing efficient classroom instruction in support of EFL students' reading and learning achievement.

2/5
Nr opisu: 0000032772
Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
Tytuł pracy: Teachers as learners : learning to learn through strategy training, Part III, Strategy instruction in teacher education
Tytuł równoległy: Nauczyciele w roli ucznia : nauczyć się jak się uczyć poprzez trening strategii. Część III Instrukcja strategiczna w kształceniu nauczycieli
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, T. 10, nr 2, s. 36--46
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauczyć się jak uczyć ; strategie uczenia się ; strategie komunikacji językowej ; trening strategii ; kształcenie strategicznego nauczyciela
Słowa kluczowe ang.: learning to learn ; learning strategies ; communication strategies ; strategy training ; strategic teacher education
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs_nr_2_2016__art_5.pdf
Streszczenie: The main aim of this series of three articles is to stress the significance of implementing the learning to learn idea in pre-service teacher education and in the qualified teacher's career, and encourage educators and learners to develop personalized skills and strategies necessary for further, continued or lifelong learning. In Part I., the author presents formal qualifications, knowledge and skills second/foreign language teachers are expected to acquire in Polish and European teacher training institutions. In Part II., she discusses essential roles and tasks modern language teachers need to be able to perform with regard to strategy training and emphasizes the need for educating 'strategic' teachers able to foster learner self-regulated learning. In Part III., the author presents the results of her empirical studies aimed at helping teacher trainees learn to learn by expanding individualized strategy repertoires through explicit and implicit strategy training; she also discusses their pedagogical implications.
Streszczenie: Niniejszy cykl trzech artykułów podkreśla znaczenie aktywnej realizacji idei uczenia się jak się uczyć w kształceniu i rozwoju zawodowym nauczycieli języków obcych, co wiąże się z potrzebą rozwijania umiejętności i strategii niezbędnych do uczenia się przez całe życie. W części I. autorka przedstawia formalne kwalifikacje, wiedzę i umiejętności, jakie nauczyciel języka obcego powinien zdobyć w polskich i europejskich instytucjach kształcących nauczycieli. W części II. omawia role i zadania współczesnego nauczyciela wynikające z realizacji postulatu integracji nauczania języka obcego i treningu strategii oraz podkreśla potrzebę kształcenia tzw. "strategicznego" nauczyciela. W części III. autorka prezentuje wyniki własnych badań empirycznych w zakresie eksplicytnego i implicytnego treningu strategii uczenia się i użycia języka obcego oraz omawia ich implikacje pedagogiczne.

3/5
Nr opisu: 0000030845
Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
Tytuł pracy: Teachers as learners : learning to learn through strategy training, Part I, Teacher competences and learner strategies
Tytuł równoległy: Nauczyciel w roli ucznia : nauczyć się jak uczyć poprzez trening strategii. Część I Kompetencje nauczyciela i strategie ucznia
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, T. 9, nr 3, s. 51--60
p-ISSN: 2081-6081

Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauczyć się jak uczyć ; autonomia w nauce języka obcego ; strategie uczenia się ; trening strategii ; nauczyciel ; kompetencje
Słowa kluczowe ang.: learning to learn ; language learner autonomy ; learning strategies ; strategy training ; strategic teacher competence
Inne bazy podające opis:
  • BazEkon

    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs_3___06.pdf

    4/5
    Nr opisu: 0000026618
    Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
    Tytuł pracy: Learning to Learn : why do We Need Varied Strategy Training?
    Tytuł całości: W: Issues in Promoting Multilingualism : Teaching - Learning - Assessment / ed. by Hanna Komorowska
    Miejsce wydania: Warszawa
    Wydawca: Foundation for the Development of the Education System
    Rok wydania: 2011
    Strony zajęte przez pracę: S. 136-166
    ISBN: 978-83-62634-19-4
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
    Język publikacji: ENG
    Punktacja ministerstwa: 5.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: strategia uczenia się ; uczenie się ; język obcy
    Słowa kluczowe ang.: learning to learn ; learning strategies ; strategy training
    Uwaga: sygn. 12576 XXIV CZYT.

    5/5
    Nr opisu: 0000017481
    Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
    Tytuł pracy: The Role of Individual Differences in Learner Activation of Language Learning Strategies, Part 1, The Age Factor: an Overview of the Research
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2009, Vol. 3, s. 263--279
    p-ISSN: 1899-1025

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Język publikacji: ENG
    Słowa kluczowe: język obcy ; nauczanie ; strategia uczenia się ; różnice indywidualne
    Słowa kluczowe ang.: individual differences ; language learning ; strategy training ; age
    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/dabrowskam.pdf

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB