Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
SUPPORT Liczba odnalezionych rekordów: 8
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: This research examines the academic functioning of gifted children in foster care in Eastern Poland. Material and methods: The research was carried out in two phases from April to December 2018. The first phase was quantitative, involving surveys with directors of childcare centers. The second phase used case studies. Results: The results indicate that gifted students in foster care receive different levels of support depending on their living environments. Children in urban environments had more opportunities to develop their interests than children in rural environments. The financial situations of foster care facilities were also important, as not all facilities could pay for additional classes or tutoring. Conclusions: The research demonstrates numerous difficulties with cooperation because some educational institutions treat foster care children differently. Teachers did not understand the difficult situations children faced in foster care. Additionally, no classes were offered for gifted children. Teachers were not prepared to work with them and often created artificial pedagogical issues or treated gifted students as a problem.
2/8
Nr opisu: 0000040616 Autorzy: Marzena Urszula Ruszkowska. Tytuł pracy: Wsparcie podopiecznych pieczy zastępczej w zakresie rozwijania zainteresowań i pasji Tytuł pracy w innym języku: Supporting pupils in foster care in regard to developing their interests and passions Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2020, T. 14, nr 3, s. 39--48 p-ISSN: 2081-6081 e-ISSN: 2657-9332 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL, ENG Punktacja ministerstwa: 20.000 Słowa kluczowe: dzieci ; piecza zastępcza ; podopieczni ; pasja ; wsparcie ; zainteresowania Słowa kluczowe ang.: children ; foster care ; pupils ; passion ; support ; interests http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Supporting-pupils-in-foster-care-in-regard-to-developing-their-interests-and-passions,122020,0,1.html DOI: 10.29316/rs122020 Streszczenie: Zainteresowania przygotowują do samorozwoju i samokształcenia przez całe życie, są istotnym wyznacznikiem drogi życiowej człowieka. Celem badań było pozyskanie informacji na temat zainteresowań i pasji podopiecznych pieczy zastępczej oraz uzyskiwanego wsparcia w zakresie ich rozwijania. Badania miały stanowić próbę odpowiedzi na pytania: Czy i jakiego rodzaju zainteresowania posiadają podopieczni pieczy zastępczej? Czym jest warunkowane posiadanie zainteresowań? Czy i jakiego rodzaju wsparcie otrzymują podopieczni pieczy zastępczej w zakresie rozwijania swoich zainteresowań i pasji? Materiał i metody: Badania realizowano od kwietnia do grudnia 2018 roku, miały one charakter ilościowy, wykorzystano w nich badania sondażowe przeprowadzone na terenie 3 województw. Badania opierały się na wywiadach z dyrektorami placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz na kwestionariuszu ankiety dla podopiecznych. Wyniki: Zainteresowania podopiecznych warunkowane były ich wiekiem, płcią, środowiskiem zamieszkania, zaś uzyskiwane wsparcie w ich rozwijaniu rodzajem pieczy zastępczej. Wnioski: Podopieczni otrzymują różnego rodzaju wsparcie w rozwijaniu swoich zainteresowań i pasji. Streszczenie: Interests prepare both for self-education throughout life. They are an important determinant of a person's life path. The aim of the research was to obtain information in regard to the interests of foster care pupils but also in regard to the support obtained in developing them.The research was conducted in order to answer the following questions: Do pupils have any interests? What kind of interests do they have? Material and methods: The research was carried out in 2018 and it was of quantitative nature. The research includes the surveys carried out in three provinces. The survey questionnaire relied on interviews with directors of childcare centres and a questionnaire for the pupils. Results: The interests were determined by age, sex, or living environment. However, the support they obtained in the development of these interests consituted a type of foster care. Conclusions: Pupils receive variouse types of suport in developing their interests.
3/8
Nr opisu: 0000033845 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk, Sebastian Piotr Sobczuk, Marzena Urszula Ruszkowska. Tytuł pracy: Współpraca terapeutów z rodzicami dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych Tytuł równoległy: Cooperation between therapists and parents of children with special educational needs Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2017, T. 11, Nr 2, s. 23--27 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: rodzina ; specjalne potrzeby edukacyjne ; rewalidacja ; wsparcie ; pomoc Słowa kluczowe ang.: family ; special educational needs ; revalidation ; support ; help http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs_nr_2_2017_srodek__art_3.pdf Streszczenie: W prezentowanym artykule zostanie przedstawione zagadnienie dotyczące współpracy terapeutów z rodzicami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Rozwój dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych zależy od wielu czynników, wykraczających poza ich własne cechy, predyspozycje czy motywacje. Ważne jest, aby uzyskały jak najwcześniej profesjonalną pomoc, która swoim działaniem obejmie nie tylko dziecko, ale całą rodzinę. Należy pamiętać, że rodzina odgrywa bardzo ważną rolę w rewalidacji osoby z niepełnosprawnością. Dlatego tak ważne jest porozumienie między rodzicami a specjalistami. Streszczenie: This article will discuss the issue of the cooperation between therapists and parents of children with special educational needs. The development of children with special educational needs depends on a number of factors that go beyond their own characteristics, capabilities or motivations. It is important to obtain professional help as early as possible, which involves not only the child but the whole family. It ought to be borne in mind that family plays a very important role in the revalidation of a person with a disability. This is why, an agreement between parents and specialists is so important.
4/8
Nr opisu: 0000032976 Autorzy: Marek Kuźmicki, Małgorzata Anna Wasilewska. Tytuł pracy: The support of Lublin accomodation and catering enterprises by teritorial government units in the yeras 2007-2013 : a comparative analysis Tytuł całości: W: Local Government in Selected Central and Eastern European Countries Experiences, Reforms and Determinants of Development / ed. by Mariusz Wiktor Sienkiewicz, Katarzyna Kuć-Czajkowska Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Maria Curie-Skłodowska University Press Rok wydania: 2016 Strony zajęte przez pracę: S. 249-260 ISBN: 978-83-7784-850-0 Uwagi: Streszcz. w jęz. ang. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 5.000 Liczba arkuszy: 0,6 Praca recenzowana Słowa kluczowe: przedsiębiorstwo ; usługi hotelarskie ; usługi gastronomiczne ; rozwój ; samorząd terytorialny ; wsparcie Słowa kluczowe ang.: enterprises ; accomodation and catering services ; development ; teritorial government ; support Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
5/8
Nr opisu: 0000032963 Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Wsparcie młodych rolników jako element polityki rolnej Unii Europejskiej Tytuł równoległy: Support to young farmers as part of agricultural policy of the European Union Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, nr 3, s. 106--128 p-ISSN: 0044-1600 e-ISSN: 2392-3458 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 15.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: młody rolnik ; wsparcie ; Unia Europejska ; przejęcie gospodarstwa Słowa kluczowe ang.: young farmer ; support ; European Union ; acquisition of farms Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. http://www.zer.waw.pl/fulltxt.php?ICID=1218186 DOI: 10.560/00441600.1218186 Streszczenie: Przedmiotem i celem pracy jest problem młodych rolników Polski na tle sytuacji w Unii Europejskiej ukazany od strony teoretycznej, ich roli w rolnictwie krajowym i europejskim, wsparcia przez wspólną politykę rolną i krajową politykę rolną oraz form i efektów wsparcia. Praca opiera się na analizach literatury, Unijnych i Krajowych dokumentach prawnych informacji branżowych i statystycznych. Główne efekty pracy odnoszą się do problemu definiowania młodych rolników, określenia formy i zakresu udzielanej im pomocy oraz cech, postaw i efektów gospodarowania przez tę grupę rolników w Polsce. Ważnym efektem poznawczym jest analiza wniosków składanych przez młodych rolników oraz wyników ich rozpatrywania przez instytucje krajowe oraz weryfikacji przyznanej pomocy i wypłat. Głównym wnioskiem jest wskazanie na potrzebę rozpatrywania i rozwiązywania problemu młodych rolników w powiązaniu z innymi problemami społeczno-ekonomicznymi wsi min. z problemem ludzi starych. Streszczenie: The paper deals with the problem of young farmers in Poland at the background of the situation in the European Union presented from the perspective of theory, their role in the national and European agriculture, support by the Common Agricultural Policy and the national agricultural policy, and forms and effects of support. The paper is based on literature reviews, the EU and national legal documents, trade and statistical information. The key effects of the paper refer to the problem of defining young farmers, determining the form and scope of aid provided and characteristics, grounds and effects of farming by this group of farmers in Poland. A vital cognitive element is analysis of applications submitted by young farmers and results of their consideration by national institutions and verification of awarded aid and payments. The main conclusion is that it is necessary to consider and solve the problems of young farmers in connection with other socio-economic problems of rural areas, including the problem of old people.
6/8
Nr opisu: 0000030030 Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Aldona Machla. Tytuł pracy: Small and Medium Enterprises and the Support Policy of Local Government Tytuł całości: W: Contemporary Issues in Economy - Market or Government ? : 8th International Conference on Applied Economics / ed. by Adam P. Balcerzak Miejsce wydania: Toruń Wydawca: Instytut of Economic Research ; Polish Economic Society Branch in Toruń Rok wydania: 2015 Strony zajęte przez pracę: S. 118 ISBN: 978-83-937843-6-3 Charakterystyka formalna: streszczenie zjazdowe międzynarodowe (książka streszczeń) Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa Język publikacji: ENG Słowa kluczowe: przedsiębiorstwa małe i średnie ; wsparcie biznesu ; Pułtusk ; bariery rozwoju Słowa kluczowe ang.: small and medium-seized enterprises ; support ; Pułtusk town and community ; development factors and barriers for SME Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Biblioteki PSW.
8/8
Nr opisu: 0000027155 Autorzy: Marzena Urszula Ruszkowska. Tytuł pracy: Rodzina zastępcza jako forma wsparcia rodziny dysfunkcyjnej Tytuł pracy w innym języku: Foster family as a form of dysfunctional family' support Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2013, T. 7, nr 2, s. 5--12 p-ISSN: 2081-6081 Uwagi: Art. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL, ENG Punktacja ministerstwa: 8.000 Liczba arkuszy: 0,8 Praca recenzowana Słowa kluczowe: rodzina zastępcza ; rodzina dysfunkcyjna ; wsparcie Słowa kluczowe ang.: foster family ; dysfunctional family ; support Inne bazy podające opis: