AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: TEACHING
Liczba odnalezionych rekordów: 7



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/7
Nr opisu: 0000044238
Autorzy: Barbara Ewa Struk, Anna Sawczuk.
Tytuł pracy: Teaching Polish learners early reading in English : traditional vs. contemporary approach
Tytuł równoległy: Nauczanie polskich uczniów czytania początkowego w języku angielskim : podejście tradycyjne i współczesne
Tytuł całości: W: Individual and group learning and teaching in traditional and online education : possibilities and limitations / ed. Halina Chodkiewicz, Izabela Dąbrowska, Barbara Struk
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II
Rok wydania: 2022
Strony zajęte przez pracę: S. 97-114
ISBN: 978-83-64881-89-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: ENG
Liczba znaków: 46864
Liczba arkuszy: 1,17
Słowa kluczowe ang.: early reading ; EFL ; English language ; teaching
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

2/7
Nr opisu: 0000040355
Autorzy: Zofia Kubińska, Helena Konowaluk-Nikitin, Anna Pańczuk, Joanna Kubińska.
Tytuł pracy: Aksjologiczne wsparcie kompetencji zawodowych promotora zdrowia przez nauczanie Jana Pawła II na temat istoty zdrowia duchowego człowieka
Tytuł pracy w innym języku: Axiological support for the professional competences of the health promoter by the teachings of John Paul II about the essence of human spiritual health
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, T. 14, nr 2, s. 128--137
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: promotor zdrowia ; zdrowie duchowe ; Jan Paweł II ; nauczanie
Słowa kluczowe ang.: health promoter ; spiritual health ; St. John Paul II ; teaching
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Aksjologiczne-wsparcie-kompetencji-zawodowych-promotora-zdrowia-przez-nauczanie-Jana,122019,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/122019
Streszczenie: Celem pracy było ukazanie fundamentalnej wartości i potrzeby obecności duchowego wymiaru zdrowia człowieka w kompetencjach poznawczych i praktycznych promotora zdrowia z uwzględnieniem nauczania Jana Pawła II ukazującego aksjologiczny wymiar sfery duchowej osoby. Należy podkreślić, że brak duchowego wymiaru w złożoności i integralności działań na rzecz zdrowia człowieka posiada znamiona redukcjonizmu zamiast spójnego scalania. Standardy edukacyjne ukazane w działaniach podjętych w Polsce, Europie i skali globalnej dla poprawy jakości kształcenia kadr promocji zdrowia nie wymagają kształcenia kompetencji zawodowych ukazujących i wyjaśniających transcendentny wymiar zdrowia, który dzięki sumieniu, mocą Ducha Świętego przenika wszystkie sfery zdrowia minimalizując błędne działania człowieka. Potrzebna jest samodzielna mobilizacja promotora zdrowia do pozyskania prawdziwych i wartościowych zasobów mądrości z nauczania Jana Pawła II ukazującego szacunek należny godności osoby i wartość zdrowia duchowego w dobru jakim jest zdrowie.
Streszczenie: The aim of the article was to show the fundamental value and need for the presence of the spiritual dimension of human health in the cognitive and practical competences of the health promoter, including the teaching of John Paul II showing the axiological dimension of the spiritual sphere of a person. It should be emphasized that the lack of a spiritual dimension in the complexity and integrity of actions for human health has the features of reductionism instead of coherent merging. Educational standards shown in actions taken in Poland, Europe and on a global scale to improve the quality of education of health promotion personnel do not require the education of professional competences showing and explaining the transcendent dimension of health, which thanks to conscience, through the power of the Holy Spirit penetrates all health spheres minimizing erroneous human activities.

3/7
Nr opisu: 0000040477
Autorzy: Barbara Ewa Struk.
Tytuł monografii: The Development of Word Recognition in Reading in Lower Primary Polish Learners of English
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2020
Strony: 229 s., il., 24 cm
ISBN: 978-83-64881-57-2
Charakterystyka formalna: monografia polska (autor)
Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. kongres. lub podst. dla dyscypliny
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 80.000
Liczba arkuszy: 12,6
Słowa kluczowe ang.: reading ; early reading ; word recognition ; teaching ; English language ; foreign language ; learners ; first grade elementary school ; Poland

4/7
Nr opisu: 0000040336
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Uwagi na temat nauczania marketingu na kierunku zarządzanie o profilu praktycznym
Tytuł pracy w innym języku: Comments on teaching marketing in the fields of management with a practical profile
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, T. 14, nr 2, s. 86--106
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: marketing ; nauczanie ; profil praktyczny ; umiejętności marketingowe ; teoria
Słowa kluczowe ang.: marketing ; teaching ; practical profile ; marketing skills ; theory
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/UWAGI-NA-TEMAT-NAUCZANIA-MARKETINGU-NA-KIERUNKU-ZARZADZANIE-O-PROFILU-PRAKTYCZNYM,124413,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/124413
Streszczenie: Celem artykułu jest przedstawienie wybranych problemów związanych z nauczaniem marketingu na studiach z zakresu Zarządzania o profilu praktycznym. Materiał i metody: Analizę przeprowadzono na bazie doświadczeń pochodzących z nauczania przedmiotu Marketing w handlu i usługach w Państwowej Szkole Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej. Wyniki: Omówiono bariery związane z tego rodzaju nauczaniem przedmiotu. W związku z prezentowanym niekiedy błędnym poglądem, że nauczanie marketingu o profilu praktycznym powinno być całkowicie pozbawione teorii, wyjaśniono czym jest teoria marketingu i jaką rolę spełnia ona w praktycznym w nauczaniu marketingu. Wnioski: W podsumowaniu artykułu przedstawiono wnioski wynikające z przeprowadzonej analizy.
Streszczenie: Management is one of the fields of study which can be implemented based on the so-called practical teaching profile. Marketing subjects occupy an important place in teaching these issues. The purpose of the article is to present selected problems related to marketing teaching in practical management studies. Material and methods: The article presents the essence of marketing as an area of ??knowledge. It describes how the subject Marketing is implemented in trade and services and explains why it is a practical subject. Results: Barriers related to this type of teaching are discussed. In connection with the sometimes erroneous view that teaching practical marketing should be completely devoid of theory, explaining what marketing theory is and what role it plays in practical marketing teaching Conclusions: The summary of the article presents the conclusions resulting from the analysis.

5/7
Nr opisu: 0000040668
Autorzy: Magdalena Lubańska, Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Maria Marchel.
Tytuł pracy: Wartości w nauczaniu i wychowywaniu dzieci w opinii studentów Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Tytuł równoległy: Moral values in educating and raising children according to the opinion of the students from Pope John Paul II state School of Higher Education in Biała Podlaska
Tytuł całości: W: Współczesne idee w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej : monografia wieloautorska / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska, Iveta Scholtzová
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie
Rok wydania: 2020
Strony zajęte przez pracę: S. 419-434
ISBN: 978-83-66597-00-6
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Liczba znaków: 31025
Liczba arkuszy: 0,77
Słowa kluczowe: dzieci ; wartości ; nauczanie ; wychowanie ; rodzina ; studenci ; opinia
Słowa kluczowe ang.: child ; values ; teaching ; raising ; family ; students ; opinion
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

6/7
Nr opisu: 0000038604
Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Mariusz Pyra.
Tytuł pracy: Computer Simulation as an Innovative Dodactic Method
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, Vol. 7, no. 2, p. 101--108
p-ISSN: 2308-1295
e-ISSN: 2663-449X

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł spoza wykazu MEiN
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 5.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: computer simulation ; marketplace ; innovation ; teaching ; efficiency
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://siim.org.tw/IJIiM/DW/V7N2/IJIiM-19-035.pdf
Streszczenie: The teaching process in the 21st century is subject to constant transformations, as new teaching tools and methods appear. Computer simulations are gaining more and more supporters among teachers and lecturers. The first part of the article has an overview character. Its aim is to present computer managerial simulations, with particular emphasis on Marketplace simulation. The second part of the article is of empirical nature. It includes the analysis of the impact of computer simulation on the effectiveness of the training process while also comparing the results of this analysis with the efficiency of the training process in the traditional form.

7/7
Nr opisu: 0000039220
Autorzy: Izabela Krystyna Dąbrowska, Halina Chodkiewicz, Maryia Zhyhalava.
Tytuł monografii: Selected aspects of developing literacy skills at different stages of education in the native and foreign language / ed. Izabela Dąbrowska, Halina Chodkiewicz, Maryia Zhyhalava
Tytuł równoległy: Wybrane aspekty rozwoju czytania i pisania na róznych etapach edukacji w języku rodzimym i obcym
Tytuł równoległy: Nekotorye aspekty razvitiâ navykov čteniâ i pis'ma na raznyh ètapah obučeniâ na rodnom i inostrannom âzykah
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2019
Strony: 195 s., il., 24 cm
ISBN: 978-83-64881-50-3
Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor)
Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: ENG, RUS
Punktacja ministerstwa: 80.000
Index Copernicus: 20.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe ang.: literacy skills ; education ; foreign language ; native language ; teaching

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB