AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: TEACHING AND LEARNING
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000033254
Autorzy: Tomasz Niźnikowski, Marta Nogal, Michał Biegajło, Waldemar Wiśniowski, Ewelina Anna Niźnikowska.
Tytuł pracy: The effectiveness of various verbal information in teaching backward roll
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, vol. 8, issue 4, p. 92--99
p-ISSN: 2080-1297
e-ISSN: 2080-9999

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 11.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: akrobatyka sportowa ; feedback ; nauczanie ; uczenie się
Słowa kluczowe ang.: teaching and learning ; feedback ; sports acrobatics
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://www.balticsportscience.com/
Streszczenie: Background: The aim of this study was to investigate the effectiveness of different types of verbal feedback in learning a backward roll. Material/Methods: The study included 29 participants aged 6-8 years who attended acrobatic gymnastics classes. They were randomly assigned to 3 groups. An experiment and experts' evaluation were the main research methods. During the experiment the study participants were taught abackward roll. The experts evaluated the backward roll performance at the beginning (pre-test) and at the end (post-test) of the experiment as well as one week after the experiment (retention). Results: When teaching and learning the backward roll, an increase in mean values was noted in the post-test, with the highest increase in group P (16.7%). In the retention test, the highest increase was found in group E (16.2%), whereas the lowest one was observed in group P (15.2%) (p > 0.05). Conclusions: 1. Verbal feedback on errors proved the most effective in the process of learning the backward roll. 2. At early stages of learning, too much verbal feedback usually disturbs and hinders the process of acrobatic skill acquisition. 3. Further research is necessary to determine principles of teaching and learning simple and complex motor skills.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB