AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: VALUES
Liczba odnalezionych rekordów: 9



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/9
Nr opisu: 0000044482
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Aleksandra Kruszewska.
Tytuł pracy: Rodzinne wprowadzanie dziecka w świat wartości ekologicznych : przykłady z praktyki : monografia wieloautorska, red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska
Tytuł równoległy: Introducing the child into the world of ecological values : examples from practice
Tytuł całości: W: Wielowymiarowość edukacji XXI wieku, T. 1, Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna / red. Anna Klim-Klimaszewska
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie
Rok wydania: 2022
Strony zajęte przez pracę: S. 87-97
ISBN: 978-83-66597-50-1
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: dzieci ; ekologia ; rodzina ; wartości ; wartości proekologiczne
Słowa kluczowe ang.: children ; ecological values ; ecology ; family ; values
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

2/9
Nr opisu: 0000043674
Autorzy: Zofia Kubińska, Helena Konovaluk-Nikitin.
Tytuł pracy: Wychowanie zdrowotne w świetle personalizmu Jana Pawła II
Tytuł pracy w innym języku: Health education in the light of Pope Hojn Paul II
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2021, T. 15, nr 4, s. 30--41
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9331

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: człowieczeństwo ; filozofia chrześcijańska ; personalizm ; wartości ; wychowanie zdrowotne ; zdrowie
Słowa kluczowe ang.: christian philosophy ; health ; health education ; humanity ; personalism ; values
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Wychowanie-zdrowotne-w-swietle-personalizmu-Jana-Pawla-II,144081,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/144081
Streszczenie: W artykule Autorzy skupili się na rozważaniach Jana Pawła II w następującym porządku: omówienie podstawowych prawd jego filozofii personalistycznej. Następnie podjęto problem wychowania w świetle tejże filozofii personalizmu chrześcijańskiego i omówiono istotne wartości wychowawcze mające ważne miejsce w nauczaniu Papieża.
Streszczenie: The Authors discussed the basic truths of Pope John Paul II's personalistic philosophy, upbringing in the light of the philosophy of christian personalism and the significance of educational values in the Pope's teachings.

3/9
Nr opisu: 0000040668
Autorzy: Magdalena Lubańska, Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Maria Marchel.
Tytuł pracy: Wartości w nauczaniu i wychowywaniu dzieci w opinii studentów Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Tytuł równoległy: Moral values in educating and raising children according to the opinion of the students from Pope John Paul II state School of Higher Education in Biała Podlaska
Tytuł całości: W: Współczesne idee w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej : monografia wieloautorska / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska, Iveta Scholtzová
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie
Rok wydania: 2020
Strony zajęte przez pracę: S. 419-434
ISBN: 978-83-66597-00-6
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Liczba znaków: 31025
Liczba arkuszy: 0,77
Słowa kluczowe: dzieci ; wartości ; nauczanie ; wychowanie ; rodzina ; studenci ; opinia
Słowa kluczowe ang.: child ; values ; teaching ; raising ; family ; students ; opinion
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

4/9
Nr opisu: 0000038373
Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk.
Tytuł pracy: Aksjologiczne uwarunkowania wychowania dziecka
Tytuł pracy w innym języku: Axiological conditions for child upbringing
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, T. 13, nr 2, s. 36--45
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: wartości ; wychowanie ; dzieci ; rodzina
Słowa kluczowe ang.: values ; upbringing ; child ; family
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Axiological-conditions-for-child-upbringing,113312,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/113312
Streszczenie: Artykuł przedstawia zagadnienie dotyczące uwarunkowań wychowania do wartości. Na wstępie został omówiony proces wychowania do wartości. Mówiąc o wychowaniu do wartości należy zwrócić uwagę na rolę jaka odgrywają różne środowiska wychowawcze. Najważniejszym miejscem, gdzie kształtuje się hierarchia wartości dziecka jest jego rodzina. Następnie środowisko szkolne w sposób zamierzony i ukierunkowany wpływa na wartości ucznia. Nauczyciel przekazujący dzieciom w szkole określone wiadomości, jednocześnie wprowadza je w świat wartości. Grupa rówieśnicza również odgrywa istotną rolę w kształtowaniu wartości młodego człowieka. Obecnie jednym z istotnych czynników kształtujących system wartości są mass media.
Streszczenie: This article presents the issue of conditions of values-oriented upbringings. At the beginning the process of values-oriented upbringing. Talking about values-oriented upbringing one should pay attention to the role played by various educational environments. The most critical place, where a child's hierarchy of values is shaped, is their family. It is followed by the school environment, which influences child's values in an intentional and purposeful manner. A teacher sending to children specific messages in a school introduces them at the same time to the world of values. A peer group also plays an essential role in shaping the values of a young person. Currently, one of important elements shaping the system of values is mass media.

5/9
Nr opisu: 0000039933
Autorzy: Ewa Teresa Pawłowicz-Sosnowska.
Tytuł monografii: The values and methods in environmental education in the opinion of the students at higher vocational state school in Poland
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2019
Strony: 240 s., il., 24 cm
ISBN: 978-83-64881-52-7
Charakterystyka formalna: monografia polska (autor)
Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 120.000
Liczba arkuszy: 17
Słowa kluczowe ang.: pro-ecological education ; ecology ; environment ; values ; students ; higher vocational state school

6/9
Nr opisu: 0000034807
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Wprowadzanie dziecka w świat wartości a rola literatury dziecięcej - przykłady z praktyki
Tytuł równoległy: Introducing the pre-scholler into the world of values and the role of children's literature - examples of pedagogical practice
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, Vol. 12, No. 3, s. 175--185
p-ISSN: 1896-2327

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: dzieci ; rodzina ; przedszkole ; wartości ; literatura dziecięca
Słowa kluczowe ang.: child ; family ; kindergarten ; values ; children ; literature
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/eetp/article/view/830
DOI: 10.14632/eetp.2017.12.45.175
Streszczenie: Potocznie mówi się, że żyjemy w czasach relatywizmu wartości, co może pociągać za sobą trudności z ich definiowaniem i stosowaniem w życiu. Podstawowym miejscem przekazywania wartości jest rodzina, jednakże przedszkole bez wątpienia ze względu na realizowane funkcje wychowawczo-dydaktyczne także wprowadza dziecko w świat wartości. Zarówno w rodzinie jak i przedszkolu w procesie kształtowania systemu wartości dziecka nie do przecenienia jest rola literatury dziecięcej, tworzonej z myślą o dzieciach i dla dzieci. W artykule przedstawiono wyniki badań, które przeprowadzono w pięciu wybranych przedszkolach samorządowych na terenie miasta Biała Podlaska Głównym celem badań było poznanie praktycznego wymiaru korzystania z literatury przez dzieci w wieku 6 lat i transmitowanych przez nią wartości. Wymieniony cel uszczegółowiono o cztery kwestie: poznanie tytułów książek posiadanych przez dzieci w domu i preferowanych przez nich pozycji literatury; poznanie ulubionego bohatera; określenie znajomości literatury przez dzieci i sytuacji, w których mają one z nią kontakt w przedszkolu. Przeprowadzone badania pokazały, że budowanie świata wartości dziecka bez literatury skierowanej z myślą o nich jest praktycznie niemożliwe.

7/9
Nr opisu: 0000032995
Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk.
Tytuł pracy: Znaczenie osób niepełnosprawnych w zyciu studentów na Białorusi
Tytuł równoległy: Significance of the disabled in the life of students in Belarus
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, T. 10, nr 3, s. 36--41
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: osoba niepełnosprawna ; społeczeństwo ; wartości
Słowa kluczowe ang.: a disabled person ; society ; values
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs_nr_3_2016_top_druk_art_05.pdf
Streszczenie: Prezentowany atykuł dotyczy znaczenia osób niepełnosprawnych w życiu młodych ludzi. Na wstępie został omówiony problem integracji osób niepełnosprawnych. Zwrócono uwagę na bariery uczestnictwa niepełnosprawnych w życiu społecznym. Zauważono, że osoby niepełnosprawne mogą odgrywać ważną rolę w życiu młodych ludzi. Kontakt z osobą niepełnosprawną często wpływa na hierachię wartości ludzi pełnosprawnych. Aby zweryfikować tę hipotezę przeprowadzono badania dotyczące znaczenia osób niepełnosprawnych w życiu studentów. Opinie polskiej młodzieży na ten temat są znane (Wołosiuk 2008), więc interesujące było poznanie stanowiska studentów zamieszkujących inn e państwo. W związku z tym zwrócono się do studentów Białoruskiego Państwowego Uniwersytetu Kultury Fizycznej w Mińsku, aby wypowiedzieli się na temat niepełnosprawności oraz ich relacji z osobą nioepełnosprawną.
Streszczenie: The following article concerns the significance of the disabled in the life of young people. In the introductory section, the problem of integration of the disabled has been discussed. The attention is paid to the existing barriers that hinder disabled people from participation in social life. It has been noticed that the disabled may play an important role in the life of young people. The contact with a disabled person quite often affects the hierarchy of values of those who are healthy. In order to review the hypothesis, the tests concerning the significance of the disabled persons in the life of students were conducted. The opinions of the Polish youth on this topic are known (Wołosiuk 2008); thus, it was interesting to see the position of students living in another country. As a result, the students of the Belarus State University of Physical Education in Minsk were asked to give their opinion on disability and their relationship with disabled persons.

8/9
Nr opisu: 0000031930
Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk.
Tytuł pracy: Aktualność nauczania św. Jana Pawła II w opinii studentów Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Tytuł równoległy: Validity of the teaching of saint John Paul II in the opinion of students of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, T. 9, nr 4, s. 97--103
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Słowa kluczowe: Jan Paweł II ; autorytet ; młodzież ; wartości
Słowa kluczowe ang.: John Paul II ; authority ; the youth ; values
Inne bazy podające opis:
  • BazEkon

    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/pages_from_rs_nr_4_2015_druk_14.pdf
    Streszczenie: Nauczanie Jana Pawła II ozostawione w postaci licznych encyklik, wypowiedzi i przemówień ma wymiar uniwersalny i ponadczasowy. święty Jan Paweł II odegrał niezwykle ważną rolę w dziejach Polski i świata, jak również w życiu wielu ludzi. Jego przesłanie, szczególnie dla wielu młodych było swoistym drogowskazem. W prezentowanym artykule zostaną przedstawione wyniki badań dotyczące znaczenia nauczania Jana Pawła II w życiu studentów pedagogiki Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej. Badania dotyczące aktualności nauczania św. Jana Pawła II, przeprowadzone w 2015 roku będą porównane z wynikami badań przerowadzonych w 2005 roku.
    Streszczenie: The teachings of John Paul II left behind in the form of numerous encyclicals, statements and speeches have a universal and timeless dimension. Saint John Paul II played an outstandingly significant role in the history of Poland and the world, as well as in the lives of many people. His message was a unique guidanse for many young people. The presented article will include the results of research concering the teachings of John Paul II in the lives of students of pedagogy of Pope John Paul II State School f Higher Education in Biała Podlaska. The research investigates the validity of the teachings of Saint John Paul II conducted in 2015 will be compared to the results of research conducted in 2005.

    9/9
    Nr opisu: 0000029385
    Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk.
    Tytuł pracy: Komunikacja werbalna w rodzinie w procesie wychowania do wartości
    Tytuł równoległy: Verbal communication in the family in the process of child upbringing and installing values
    Tytuł całości: W: Współczesna rodzina polska w sytuacji kryzysu / red. nauk. Helena Marzec, Dorota Ruszkiewicz
    Miejsce wydania: Piotrków Trybunalski
    Wydawca: Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie przy Filii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego
    Rok wydania: 2014
    Strony zajęte przez pracę: S. 259-269
    ISBN: 978-83-7726-070-8
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Liczba znaków: 25791
    Liczba arkuszy: 0,64
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: wychowanie ; wartości ; rodzina ; dialog
    Słowa kluczowe ang.: upbringing ; values ; family ; dialog
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB