AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI
Liczba odnalezionych rekordów: 3



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/3
Nr opisu: 0000027922
Autorzy: Mieczysław Adamowicz.
Tytuł pracy: Profilowanie kształcenia w państwowych wyższych szkołach zawodowych w Polsce
Tytuł całości: W: Państwowe Wyższe Szkoły Zawodowe w Polsce : dokonania, stan obecny, perspektywy / red. Mieczysław Adamowicz
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2014
Strony zajęte przez pracę: S. 56-65
ISBN: 978-83-61044-03-1
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 23327
Liczba arkuszy: 0,58
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: Krajowe Ramy Kwalifikacji ; profil kształcenia ; profil praktyczny ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa

2/3
Nr opisu: 0000027921
Autorzy: Mieczysław Adamowicz.
Tytuł pracy: Przemiany w systemie edukacji szkolnictwa wyższego w Polsce
Tytuł całości: W: Państwowe Wyższe Szkoły Zawodowe w Polsce : dokonania, stan obecny, perspektywy / red. Mieczysław Adamowicz
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2014
Strony zajęte przez pracę: S. 17-32
ISBN: 978-83-61044-03-1
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 41737
Liczba arkuszy: 1,04
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: szkolnictwo wyższe ; Krajowe Ramy Kwalifikacji ; proces boloński ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa
Uwaga: sygn. 15075 V.3 CZYT. ; 15076 V.3 CZYT.
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

3/3
Nr opisu: 0000025660
Autorzy: Izabela Krystyna Dąbrowska.
Tytuł pracy: Sylabus jako podstawa doskonalenia procesu rozwijania wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym w świetle wymogów Krajowych Ram Kwalifikacji
Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 28-41
ISBN: 978-83-61044-94-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 43840
Liczba arkuszy: 1,1
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: sylabus ; Krajowe Ramy Kwalifikacji ; szkolnictwo wyższe
Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A
[sprawdź dostępność w katalogu AB]
Streszczenie: Artykuł poświęcony jest zagadnieniom związanym z wprowadzeniem nowej metodologii konstruowania programów kształcenia i sylabusów w szkolnictwie wyższym od roku akademickiego 2012/13. Przedstawia pokrótce historię nowego opisu procesu dydaktycznego według metodologii Krajowych Ram Kwalifikacji oraz główne jego koncepcje. Wskazuje na zalety konstruowania sylabusów w nowej formie, ale też implikacje przyjęcia zmienionej metodologii. Koncentruje się na tych kwestiach, które stanowić będą o sukcesie lub trudnościach w implementacji założeń dokumentu, tj. celach, efektach, środkach dydaktycznych i narzędziach weryfikacji osiągniętych zamierzeń. Opisuje dotychczasowe działania przyjęte w Zakładzie Języka Angielskiego Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej w roku akademickim 2011/2012, w tym wprowadzenie nowych modułów (przedmiotów). Ponadto, artykuł porusza problem m.in. spiralnych modeli konstruowania treści programowych (specjalizacje), co sprawia, iż autor każdego sylabusa, staje się jednocześnie współautorem innych kursów danej specjalizacji (modułów tematycznych). Wskazuje tym samym na trudność weryfikacji nowych dokumentów, szczególnie w pierwszym cyklu kształcenia, gdyż wiele z nich to programy autorskie. Przedstawia zadania, jakie stoją przed dydaktykami, wynikające z faktu przyjęcia nowej metodologii opisu. Podkreśla potrzebę ciągłego monitorowania i doskonalenia sylabusów tak, aby stanowiły one instrument wspomagania procesu dydaktycznego nauczyciela akademickiego.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB