AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: ABSOLWENCI
Liczba odnalezionych rekordów: 14



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/14
Nr opisu: 0000040171
Autorzy: Mariusz Pyra.
Tytuł pracy: Dopasowanie oferty dydaktycznej publicznej uczelni zawodowej do potrzeb lokalnego rynku pracy
Tytuł całości: W: Regionalne i lokalne uwarunkowania rozwoju gospodarki Polski / red. Elżbieta Sobczak
Miejsce wydania: Wrocław
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Rok wydania: 2020
Strony zajęte przez pracę: S. 101-110
ISBN: 978-83-7695-812-5
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: absolwenci ; publiczna uczelnia zawodowa ; oferta dydaktyczna ; rynek pracy
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

2/14
Nr opisu: 0000035103
Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Agnieszka Dymicka, Adam Szepeluk.
Tytuł pracy: Kształtowanie bezpieczeństwa zawodowego absolwentów
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, Vol. XXII, No. 2, p. 273--285
p-ISSN: 2300-5327

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 14.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo ; absolwenci ; rynek pracy ; stopień studiów
Słowa kluczowe ang.: safety ; graduate ; labor market ; degree system
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
https://oficyna.prz.edu.pl/zeszyty-naukowe/humanities-and-social-sciences/hss-24-2017/hss-24-2-2017
Streszczenie: Szanse na znalezienie pracy wzrastają wraz z ukończeniem studiów wyższych. Zapewnienie bezpieczeństwa zawodowego absolwentom stanowi jedno z podstawowych działań kształtowanych przez bezpieczeństwo edukacyjne. Monitorowanie karier zawodowych absolwentów jest pożądanym działaniem szkoły, przekładającym się na aktualizację realizowanej strategii. Celem artykułu jest dokonanie analizy sytuacji absolwentów uczelni po ukończeniu kształcenia na poziomie studiów wyższych I i II stopnia. Efektem badań jest stwierdzenie, że wykształcenie wyższe zwiększa szanse na zatrudnienie, a realizowany w trakcie studiów program kształcenia umożliwia właściwe przygotowanie do wejścia na rynek pracy. Badania potwierdziły, iż stopień ukończonych studiów jest czynnikiem różnicującym szanse zawodowe absolwentów uczelni. Przedstawione wnioski kształtują pozytywną opinię absolwentów w zakresie wszystkich obszarów objętych badaniami, potwierdzając tym samym poprawność prowadzonej polityki uczelni i działań budujących bezpieczeństwo edukacyjne. Ponad 80% absolwentów jest przekonanych o właściwym przygotowaniu do pracy zawodowej. Główną zaletą zdobytego wykształcenia zdaniem absolwentów jest wzrost szans na rynku pracy. Absolwenci zastrzegają konieczność ulepszania oferty edukacyjnej, społecznej i kulturalnej uczelni, głównie poprzez organizację spotkań z ciekawymi ludźmi, kursów językowych oraz wycieczek naukowych/studyjnych. Prezentowane wyniki badań są zatem częścią cyklu badawczego z zakresu bezpieczeństwa edukacyjnego, uwzględniającego szereg tworzących je elementów, m.in. badania studentów I roku w zakresie wyboru uczelni oraz kierunku studiów, badania opinii pracodawców pod kątem oceny studentów odbywających praktyki zawodowe czy monitoringu karier zawodowych absolwentów.
Streszczenie: Chances of the placement are growing along with obtaining a university degree. Providing the occupational safety for graduates constitutes one of basic action shaped by the educational safety. Monitoring professional careers of graduates is desired with functioning of the school, translating into the update of the realized strategy. This article aims to analyze the situation of graduates after finishing education at the undergraduate level and postgraduate level. A statement that the higher education is lengthening the odds on the employment is an effect of survey, and the program carried out in the course of studies of the education enables due preparing for the transition to the labour market. The survey confirmed that the degree of completed studies was a factor diversifying professional chances of graduates of the college. Made conclusions are shaping the positive opinion of graduates in all areas provided with the survey, confirming the correctness of the pursued politics of the college and action creating the educational safety in the process. Over the 80% of graduates are convinced of the due preparation for the career. According to graduates' an increase in the labour market opportunities is a major advantage of the get education. Graduates are reserving the need to modify the college offer of the educational, social and cultural areas, mainly through the organization of meetings with interesting people, language courses and scientific trips. And so presented findings are a part of the research cycle from the margin of safety educational, taking into account the row of elements forming them, among others examining students at the beginning in choice of college and course degree, of opinion poll of employers in terms of the assessment of students undergoing traineeships or the monitoring of professional careers of graduates.

3/14
Nr opisu: 0000033201
Autorzy: Agnieszka Smarzewska.
Tytuł monografii: Bezpieczeństwo edukacyjne absolwentów szkół wyższych / Agnieszka Smarzewska
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2016
Strony: 160 s., il. 24 cm
ISBN: 978-83-64881-33-6
Charakterystyka formalna: monografia polska (autor)
Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. polski lub inny poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 20.000
Liczba arkuszy: 8
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo narodowe ; bezpieczeństwo społeczne ; bezpieczeństwo edukacyjne ; absolwenci ; szkoła wyższa ; aktywność zawodowa

4/14
Nr opisu: 0000032820
Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Agnieszka Dymicka, Adam Szepeluk.
Tytuł pracy: Wpływ profilu kształcenia na bezpieczeństwo edukacyjne absolwentów
Tytuł równoległy: The influence of the profile of education on the educational safety of graduates
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, nr 1 (92), s. 84--95
p-ISSN: 1507-6563

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 14.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; profil kształcenia ; absolwenci
Słowa kluczowe ang.: educationa safety ; profile of education ; a graduates
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
http://www.edukacjaustawicznadoroslych.eu/download/2016/edu_1_2016.pdf
Streszczenie: Apart from a general-academic profile of education, a practical profile is functioning including at least three-month compulsory traineeship to be done by students in the course of learning. The article presents the opinions of graduates, of both a general-academic profile and a practical profile, to determine the influence of a profile of studying on the educational safety. The analyses considered among others the following issues: a direction, a speciality, a curriculum, a level of taking control of competences, preparation for a career, conditions of studying. The feedback shows that in the opinions of graduates, the education at a practical profile provides stronger educational safety to future graduates when compared with the education at a general-academic profile.

5/14
Nr opisu: 0000029734
Autorzy: Monika Anna Łęska, Anna Jakubowicz-Jaszczuk.
Tytuł pracy: Absolwenci Państwowej Szkoły Wyższej im. Jana Pawła II w Białej Podlaskiej na rynku pracy - wyobrażenia i rzeczywistość
Tytuł równoległy: Graduates of Pope John Paul II State School of Higher Education in Biala Podlaska at labor market - notions and reality
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, nr 2, s. 16--23
p-ISSN: 1731-6758
e-ISSN: 1731-7428

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 15.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: szkoła wyższa ; absolwenci ; rynek pracy ; bezrobotni
Słowa kluczowe ang.: higher school ; students ; graduates ; labour market ; unemployed
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
Inne bazy podające opis:
  • CEJSH
  • Central and Eastern European Online Library

    http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/59/id/1165
    DOI: 10.15219/em59.1165
    Streszczenie: For years, it is discussed whether education should be more academic or professional, whether and to what extent higher education is designed to meet the labor market and social needs, how to bring universities closer to the labor market and thus, to potential employers, and finally how to influence schools (and candidates) to educate in the fields and professions with high demand in the labor market. Currently observed problems are evidence of the lack of a holistic view of the labor market and education. The aim of the study was to confront last years students' notions of the labor market and its requirements with the reality found by graduates. The implementation of the study was divided into 3 stages. The first phase was completed in 2010 on a sample of 325 last years students, the second in 2012, resulting in collecting 240 declaration of consent and participation and the third in 2013, which ended with collecting 90 surveys form graduates. There is the social belief that the ability to find a satisfactory place at unsustainable labor market varies for different social categories. The situation is different for men and women, for urban and rural areas, for low and narrowly skilled workers. The consequence of such thinking was (and to some extent still is) the belief that having a higher education is an important asset in searching for a (better) job and in extreme perception is a guarantee of its acquisition. As a result of such belief is clearly perceptible lack of employment of university graduates or lack of satisfaction due to getting a job incompatible with the interests and qualifications. In this situation taking the perspective of students/graduates under consideration and collating of their professional and educational aspirations with regional labor market needs and responsiveness are important components.

    6/14
    Nr opisu: 0000031763
    Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk.
    Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne w ocenie absolwentów
    Tytuł równoległy: Educational safety in graduates assessment
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, nr 4 (91), s. 134--143
    p-ISSN: 1507-6563

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 14.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; absolwenci ; szkolnictwo wyższe
    Słowa kluczowe ang.: educational safety ; graduate ; higher education
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
    http://www.edukacjaustawicznadoroslych.eu/download/2015/edu_4_2015.pdf
    Streszczenie: The higher education insitutions are taking an action in providing the educational safety for students. In the article the assessment of curriculum and conditions of studying were presented by undergraduates and postgraduates. In the analyses the issue of influence of membership in the specific group of courses at the faculty was surveyed. Plans for future of graduates are completely different than those enetering the studies. The willingnes to work, moving abroad of starting up a business is decreasing with the passage of time and the intention to continue the education is rising. The membership in the faculty affects the level of satisfaction from acheived education, level of competences and the opinion on the conditions of studying.

    7/14
    Nr opisu: 0000036578
    Autorzy: Monika Anna Łęska.
    Tytuł pracy: Losy zawodowe absolwentów Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża JP II w Białej Podlaskiej - raport z badań
    Tytuł równoległy: The fate of the professional graduates of the National School of them. Pope John Paul II in Biala Podlaska - research report
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, Vol. 33, nr 106, s. 121--134
    p-ISSN: 2082-5501

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 9.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: szkoła wyższa ; absolwenci ; rynek pracy ; bezrobocie
    Słowa kluczowe ang.: higher school ; graduates ; labor market ; unemployment
    Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
    https://repozytorium.uph.edu.pl/bitstream/handle/11331/542/Leska.M_Losy_zawodowe_absolwentow_PSW.pdf?sequence=1
    Streszczenie: Tempo przemian ekonomiczno - technologicznych gospodarki powoduje fakt nieprzystosowania systemu kształcenia wobec ewoluujących wymagań rynku pracy. Strategie przedsiębiorstw realizowane są w oparciu o nowoczesne rozwiązania technologiczne oraz innowacyjne formy organizacji pracy, które wymagają zmiany mentalności i aspiracji pracowników. Oznacza to, że mają być oni elastyczni i kreatywni w swoich działaniach. Wymogi te oznaczają przejście do aspektów jakościowych w zakresie polityki zatrudnienia, z silnym akcentem roli kompetencji zawodowych uzyskanych w systemie kształcenia. W tej sytuacji spojrzenie z perspektywy absolwenta pozwala na ocenę efektywności kształcenia i nakreślenia działan modyfikujących. Odpowiedzialne zarządzanie szkołą wyższą wymaga troski z zakresiu transferu dobrze przygotowanego absolwenta na rynek pracy. Cel ten powinien stać się jednym z najważniejszych zadań nowoczesnego systemu kształcenia.
    Streszczenie: The pace of economic - technological transformation of the economy is created by the fact of the inadequacy of the education system to the evolving requirements of the labour market. Company strategies are implemented on the basis of modern technologies and innovative forms of work organization that require a change of mentality and aspirations of employees. That mean that they have to be flexible and creative in their actions. These requirements represent the transition to the qualitative aspects of employment policy, with a strong accent on the role of professional competences acquired in the education system. In this situation the view from the graduate perspective allows an assessment of the effectiveness of education and outline modifier action. Responsible management of the higher school requires the care of the transfer of wellprepared graduates to the labor market. This objective has to become one of the most important tasks of the modern education system.

    8/14
    Nr opisu: 0000030719
    Autorzy: Aneta Ewa Chrząszcz, Joanna Żurakowska-Sawa.
    Tytuł monografii: Pożądane kompetencje absolwentów w świetle potrzeb przedsiębiorstw branży budowlanej
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
    Rok wydania: 2015
    Strony: 31 s., wykr., 23 cm
    ISBN: 978-83-64881-07-7
    Charakterystyka formalna: opracowanie polskie
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: budownictwo ; kompetencje zawodowe ; przydatność zawodowa ; praca ; absolwenci
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

    9/14
    Nr opisu: 0000030135
    Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Agnieszka Dymicka, Adam Szepeluk.
    Tytuł pracy: Realizacja specjalności zarządzanie kryzysowe w perspektywie wejścia na rynek pracy jej absolwentów
    Tytuł całości: W: Oblicza i wyzwania obronności w XXI wieku / red. nauk. Andrzej Polak, Agnieszka Smarzewska, Paweł Borek
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo JPII
    Rok wydania: 2015
    Strony zajęte przez pracę: S. 133--142
    ISBN: 978-83-64881-00-8
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Liczba znaków: 24313
    Liczba arkuszy: 0,6
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: zarządzanie kryzysowe ; rynek pracy ; absolwenci

    10/14
    Nr opisu: 0000032651
    Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Katarzyna Aniela Łaskarzewska.
    Tytuł pracy: The verification of the graduates competencies as the element of education safety
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, nr 12, s. 147--156
    p-ISSN: 1730-0274

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: ENG
    Punktacja ministerstwa: 9.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; kompetencje ; absolwenci ; pracodawca
    Słowa kluczowe ang.: education safety ; competencies ; graduate ; employer
    http://www.doctrina.uph.edu.pl/doctrina_2015/Melaniuk_8.pdf

    11/14
    Nr opisu: 0000027305
    Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk.
    Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne absolwentów szkół ponadgimnazjalnych z powiatu bialskiego i miasta Biała Podlaska zapewniane przez PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej w latach 2010-2012
    Tytuł pracy w innym języku: Educational safety of high school graduates from bielsko country and the city of Biała Podlaska provided by Pope John Paul II State School of Higher Education in the years 2010-2012
    Tytuł czasopisma:
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2013, T. 7, nr 2, s. 181--192
    p-ISSN: 2081-6081

    Uwagi: Art. w jęz. pol. i ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL, ENG
    Punktacja ministerstwa: 8.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; absolwenci ; szkoła wyższa ; powiat bialski ; Biała Podlaska (woj. lubelskie) ; Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Słowa kluczowe ang.: educational safety ; graduate ; Biała Podlaska ; university ; Pope John Paul II State School of Higher Education
    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/art.13._melaniuk_smarzewska_bezpieczenstwo_edukacyjne_tom_vii_nr_2_2013.pdf

    12/14
    Nr opisu: 0000023101
    Autorzy: Monika Anna Łęska, Anna Jakubowicz.
    Tytuł pracy: Kształcenie na miarę potrzeb : konfrontacja oczekiwań pracodawców i absolwentów szkół wyższych
    Tytuł całości: W: Przeobrażenia i wsparcie procesów zarządzania ludźmi / red. nauk. J.S. Kardas
    Miejsce wydania: Warszawa
    Wydawca: Wydawnictwo Studio Emka
    Rok wydania: 2012
    Strony zajęte przez pracę: S. 48-58
    ISBN: 978-83-62304-57-8
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Liczba arkuszy: 0,5
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: edukacja ; szkolnictwo wyższe ; kierunek studiów ; absolwenci ; rynek pracy ; pracodawca
    Uwaga: Kopia dostepna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW

    13/14
    Nr opisu: 0000000844
    Autorzy: Sebastian Piotr Sobczuk.
    Tytuł pracy: Miejsce PWSZ w Białej Podlaskiej i jej obecność w lokalnej polityce oświatowej : raport z badań ankietowych absolwentów PWSZ w Białej Podlaskiej
    Tytuł całości: W: Zapotrzebowania a oferta edukacyjna w lokalnej polityce oświatowej / red. J. Marchel, M. Nowak
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PWSZ w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2004
    Strony zajęte przez pracę: S. 43-54
    ISBN: 83-916235-4-8
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: jakość nauczania ; edukacja ; polityka oświatowa ; oczekiwania ; absolwenci ; badanie ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa

    14/14
    Nr opisu: 0000000847
    Autorzy: Magdalena Białek, Wiesława Białek.
    Tytuł pracy: Popularność Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Białej Podlaskiej w realizacji planów życiowych bialskiej młodzieży
    Tytuł całości: W: Zapotrzebowania a oferta edukacyjna w lokalnej polityce oświatowej / red. J. Marchel, M. Nowak
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PWSZ w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2004
    Strony zajęte przez pracę: S. 67-73
    ISBN: 83-916235-4-8
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: absolwenci ; szkoła średnia ; plany życiowe ; aspiracje edukacyjne ; aspiracje zawodowe ; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Białej Podlaskiej

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB