Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
APTEKA OGÓLNODOSTĘPNA Liczba odnalezionych rekordów: 5
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Niniejszy artykuł koncentruje się na problematyce działalności marketingowej prowadzonej przez apteki ogólnodostępne, które stanowią ostatnie ogniwo pośrednie na drodze produktu farmaceutycznego do klienta (pacjenta). Celem artykułu jest przedstawienie zakresu aktywności marketingowej aptek ogólnodostępnych w Polsce, który stanowi efekt wprowadzonych ograniczeń prawnych dotyczących reklamy oraz rozszerzonej interpretacji przedmiotowego zakazu w procesie stosowania prawa na pozostałe instrumenty komunikacji marketingowej. Do realizacji celu wykorzystano zróżnicowane metody badawcze: metodę analizy i krytyki piśmiennictwa, metodę analizy aktów prawnych, metodę badania dokumentów oraz metodę sondażu diagnostycznego opartą na kwestionariuszu ankiety i zmodyfikowanym indeksie rozumienia i stosowania marketingu. Wyniki badań zostały poddane analizie statystycznej. W artykule podjęto próbę odpowiedzi na następujące pytania: jaki jest zakres aktywności marketingowej aptek ogólnodostępnych w Polsce? W jaki sposób nadinterpretacja zakazu reklamy apteki i jej działalności ze strony organów nadzoru farmaceutycznego wpływa na komunikację marketingową apteki? Czy możliwa jest implementacja orientacji rynkowej (marketingowej) w działalności operacyjnej aptek ogólnodostępnych? Czy występują różnice w sposobach postępowania tzw. aptek sieciowych i aptek niezależnych (niesieciowych)? Szczegółowo zidentyfikowano zabronione i dozwolone formy prowadzonej działalności operacyjnej w obszarze marketingu, wskazując kierunki zmian procesu komunikacji marketingowej. Streszczenie: This article focuses on the issue of marketing activities conducted by public pharmacies, which are the last intermediate link on the way of a pharmaceutical product to the customer (patient). The aim of the article is to present the scope of marketing activity of public pharmacies in Poland, which is the result of the introduced legal restrictions in the field of advertising and the extended interpretation of the ban in question in the process of applying the law to other instruments of marketing communication. Various research methods were used to achieve the goal: the method of analysis and criticism of literature, the method of analysing legal acts, the method of examining documents and the method of diagnostic survey based on the use of a questionnaire and a modified comprehension and marketing application index. The results of the research were subjected to statistical analysis. The article attempts to answer the following questions: What is the scope of marketing activity of public pharmacies in Poland? How does the overinterpretation of the ban on pharmacy advertising and its activities by pharmaceutical supervision authorities affect the pharmacy's marketing communication? Is it possible to implement marketing orientation in the operational activity of public pharmacies? Are there differences in the "chain" pharmacies and "independent" ("non-chain") pharmacies? Prohibited and permitted forms of operating activity in the area of marketing were identified in detail, indicating the directions of changes in the marketing communication process. Projekt/grant: Zastosowanie nowoczesnych technologii w procesie świadczenia opieki farmaceutycznej w aptece ogólnodostępnej w Polsce : Regulamin wsparcia rozwoju zawodowego pracowników uczelni, PB/6/2022
3/5
Nr opisu: 0000047115 Autorzy: Konrad Żak. Tytuł pracy: Realizacja opieki farmaceutycznej w warunkach pandemii COVID-19 - uwarunkowania organizacyjno-prawne Tytuł całości: W: Rozwój e-gospodarki wobec wyzwań pandemii COVID-19 / red. Agnieszka Siedlecka, Danuta Guzal-Dec, Joanna Żurakowska-Sawa Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Akademia Bialska im. Jana Pawła II Rok wydania: 2023 Strony zajęte przez pracę: S. 191-214 ISBN: 978-83-68103-00-7 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Słowa kluczowe: apteka ogólnodostępna ; COVID-19 ; farmaceuta ; opieka farmaceutyczna ; pandemia ; usługi farmaceutyczne ; zarządzanie https://repozytorium.akademiabialska.pl/items/0a662ded-dc37-4bf8-bb53-8fb11cac06bc/full
4/5
Nr opisu: 0000046568 Autorzy: Konrad Żak. Tytuł pracy: Uwarunkowania aktywności marketingowej aptek ogólnodostępnych w Polsce Tytuł całości: W: Przedsiębiorczość w XXI wieku : oblicza, wyzwania i perspektywy / red. nauk. Sylwia Skrzypek-Ahmed Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Innovatio Press Wydawnictwo Naukowe Lubelskiej Akademii WSEI Rok wydania: 2023 Strony zajęte przez pracę: S. 198-215 ISBN: 978-83-67550-09-3 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Słowa kluczowe: apteka ogólnodostępna ; marketing farmaceutyczny ; prawo farmaceutyczne ; rynek farmaceutyczny Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. https://wydawnictwo.wsei.eu/wp-content/uploads/2023/12/PRZEDSI%C4%98BIORCZO%C5%9A%C4%86-1.pdf Projekt/grant: Wpływ orientacji aktywności apteki ogólnodostępnej i niedoborów farmaceutów na jakość świadczenia usług farmaceutycznych w Polsce : Fundusz Rozwoju Nauki PSW, PB/10/2021
5/5
Nr opisu: 0000046092 Autorzy: Teresa Janicka-Michalak. Tytuł pracy: Weksel własny in blanco jako instrument zabezpieczenia kredytu kupieckiego apteki ogólnodostępnej Tytuł całości: W: Współczesne wyzwania nauki i biznesu w turbulentnym otoczeniu / red. nauk. Agnieszka Cholewa-Wójcik, Joanna Wiażewicz Miejsce wydania: Rzeszów Wydawca: Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej Rok wydania: 2023 Strony zajęte przez pracę: S. 65-79 ISBN: 978-83-7934-646-2 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Słowa kluczowe: apteka ogólnodostępna ; kredyt kupiecki ; weksel in blanco ; weksel własny ; zabezpieczenie Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. Projekt/grant: Wpływ orientacji aktywności apteki ogólnodostępnej i niedoborów farmaceutów na jakość świadczenia usług farmaceutycznych w Polsce : Fundusz Rozwoju Nauki PSW, PB/10/2021