Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
BADANIA NAUKOWE Liczba odnalezionych rekordów: 5
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Czasopisma naukowe są medium, w którym czyta się badania naukowe, a artykuły naukowe tworzą podstawy profesjonalnego pielęgniarstwa opartego na dowodach naukowych. Cel. Celem pracy była krytyczna analiza publikacji naukowych w czasopismach pielęgniarskich. Materiał i metody. Badaniem objęto 4 polskie wolno dostępowe czasopisma ogólnopielęgniarskie. Analizowano wszystkie artykuły, zamieszczone w latach 2015-2019, w Pielęgniarstwie Polskim, Pielęgniarstwie i Zdrowiu Publicznym, Pielęgniarstwie XXI wieku i Problemach Pielęgniarstwa, uwzględniając m.in. rodzaj publikacji, liczbę autorów i tematykę badawczą. Wyniki. W badanym okresie ukazało się 658 prac oryginalnych, 294 artykuły poglądowe, 38 sprawozdań i komunikatów oraz 51 opisów przypadków. Najwięcej prac miało dwóch autorów (n = 260), a tylko 18 ośmiu lub więcej autorów. Współautorem co szóstego artykułu był student pielęgniarstwa. Najwięcej badań dotyczyło różnych aspektów jakości i stylu życia oraz zagadnień położniczo-ginekologicznych, internistycznych i chirurgicznych. Tylko 21 prac poświęcono chorobom zakaźnym. Najczęstszą metodą zbierania danych był autorski kwestionariusz ankiety, a pacjenci uczestnikami badania. W ponad połowie projektów grupa badana liczyła ponad 100 uczestników. Wnioski. Blisko 2/3 publikacji stanowiły prace oryginalne, co świadczy o tym, że polityka redakcji ogólnopielęgniarskich czasopism w Polsce sprzyja ich kształtowaniu jako miejsc aktywnego upowszechniania najnowszych osiągnięć naukowych w pielęgniarstwie. Zwraca uwagę znikoma liczba pielęgniarskich opisów przypadków, które stanowią przypuszczalnie publikacje pierwszego wyboru dla pielęgniarek pracujących przy łóżku chorego i mają potencjał pobudzania do dalszego zapoznawania się ze specjalistycznym piśmiennictwem naukowym. Streszczenie: Journals play an important role in enabling scientific studies to be read. Published articles are of vital importance in developing evidence-based practice in nursing and strengthening professional nursing. Aim. The aim of this analysis was to describe the publication profile of Polish nursing research. Material and methods. The top four Polish general nursing journals with open-access were included in the study. All published papers in Polish Nursing, Nursing and Public Health, Nursing in 21th Century and Nursing Problems for the years 2015-2019 were analysed regarding the types of publication, number of authors and issues of the study. Results. The sample consisted of 658 research papers, 294 review articles, 38 professional communications and statements, and only 51 case reports. The most common authorship was with the two authors (n=260). Only 18 studies were co-authored by 8 or more authors. The co-author of every sixth article was a nursing student. Lifestyle and quality of life variables, clinical issues of gynecology and obstetrics, internal medicine and surgery continued to be studied mainly. Papers focusing on infectious diseases remained low (n=21). The most popular method for collecting data was an author's questionnaire. Patients were the most frequent subjects. Over half (54%) of the studies contained a sample size 100 or more. Conclusions. Editors of Polish general nursing journals were allocating nearly two thirds of their space to original research papers which means that the journals serve as important vehicles to research disseminating in nursing. However, nursing journals need also to increase and encourage the publication of case reports authored by nurses because they are more likely to be read by bed-nurses and stimulate interest in specialist literature.
2/5
Nr opisu: 0000045387 Autorzy: Ewa Jadwiga Stępień, Edyta Kozłowska. Tytuł monografii: Koła naukowe - szkołą twórczego działania : edycja ósma / red. Ewa Stępień, Edyta Kozłowska Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II Rok wydania: 2022 Strony: 243 s., ilustracje, tabele, wykresy, 24 cm ISBN: 978-83-64881-92-3 Charakterystyka formalna: materiały pokonferencyjne (redaktor) Język publikacji: POL Liczba arkuszy: 19 Słowa kluczowe: badania naukowe ; interdyscyplinarność ; koło naukowe ; studenci ; szkoła wyższa [sprawdź dostępność w katalogu AB]
3/5
Nr opisu: 0000044176 Autorzy: Dominik Dąbrowski, Ewa Jadwiga Stępień. Tytuł monografii: Koła naukowe - szkołą twórczego działania : edycja siódma / red. Dominik Dąbrowski, Ewa Stępień Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2021 Strony: 193 s., fotografie, ilustracje, mapy, wykresy, 24 cm ISBN: 978-83-64881-78-7 Charakterystyka formalna: materiały pokonferencyjne (redaktor) Język publikacji: POL Liczba arkuszy: 8 + grafika Słowa kluczowe: badania naukowe ; koło naukowe ; szkolnictwo wyższe [sprawdź dostępność w katalogu AB]
4/5
Nr opisu: 0000041073 Autorzy: Joanna Baj-Korpak, Agnieszka Kuś, Łukasz Jan Zbucki. Tytuł monografii: Koła naukowe - szkołą twórczego działania : edycja szósta / red. Joanna Baj-Korpak, Agnieszka Kuś, Łukasz Zbucki Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2020 Strony: 286 s., il., 24 cm ISBN: 978-83-64881-42-8 Charakterystyka formalna: materiały pokonferencyjne (redaktor) Język publikacji: POL Liczba arkuszy: 11 Słowa kluczowe: badania naukowe ; interdyscyplinarność ; koło naukowe ; studenci
5/5
Nr opisu: 0000024725 Autorzy: Jacek Kamiński. Tytuł pracy: Problematyka negicjacji w pocesie kształcenia oraz badaniach naukowych w WSZiM w Warszawie Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2001, R. 6, nr 2, s. 68--78 p-ISSN: 1427-3500 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Język publikacji: POL Słowa kluczowe: negocjacje ; program nauczania ; badania naukowe ; szkolnictwo wyższe