AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: BEZPIECZEŃSTWO EDUKACYJNE
Liczba odnalezionych rekordów: 14



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/14
Nr opisu: 0000036601
Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk.
Tytuł pracy: Działania na rzecz bezpieczeństwa edukacyjnego studentów I roku
Tytuł równoległy: Providing educational safety to the 1st-year students
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, nr 2 (101), s. 94--101
p-ISSN: 1507-6563

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 14.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: student ; bezpieczeństwo edukacyjne ; wybór kierunku studiów ; sytuacja społeczno-ekonomiczna ; kompetencje
Słowa kluczowe ang.: student ; educational safety ; choice of the field of study ; socio-economic situation ; competence
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://edukacjaustawicznadoroslych.eu/index.php/pl/eud/2018/2/11
Streszczenie: The 1st-year students choose the field of study according to their interests regardlessof the socio-economic situation of family they come from. They consider the importance of the practical profile and having social competence essential on the labor market. The university education enables them to get the higher education, ensuring the educational safety thanks to a tailor-measured educational offer. The article presents the feedback from the research conducted on the group of 574 1st-year students, considering financial background and students' educational expectations that in fluence the university educational policy in practice.

2/14
Nr opisu: 0000033201
Autorzy: Agnieszka Smarzewska.
Tytuł monografii: Bezpieczeństwo edukacyjne absolwentów szkół wyższych / Agnieszka Smarzewska
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2016
Strony: 160 s., il. 24 cm
ISBN: 978-83-64881-33-6
Charakterystyka formalna: monografia polska (autor)
Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. polski lub inny poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 20.000
Liczba arkuszy: 8
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo narodowe ; bezpieczeństwo społeczne ; bezpieczeństwo edukacyjne ; absolwenci ; szkoła wyższa ; aktywność zawodowa

3/14
Nr opisu: 0000032441
Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Agnieszka Dymicka.
Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne w obszarze nauk społecznych
Tytuł równoległy: Education safety in the social sciences
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, T. 10, nr 1, s. 57--66
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; nauki społeczne ; kompetencje ; szkoła wyższa
Słowa kluczowe ang.: education safety ; social sciences ; skills ; university
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/pages_from_rs_nr_1_2016_druk_6.pdf
Streszczenie: Szkoła wyższa zapewnia bezpieczeństwo edukacyjne studentom poprzez zaspokajanie aspiracji naukowych, zawodowych oraz osobistych. Celem artykułu jest analiza potrzeb edukacyjnych studentów wybierających kierunki studiów w obszaru nauk społecznych. W grupie badawczej liczącej 268 studentów zbadano zapotrzebowanie na kompetencje, preferencje oraz motywy wyboru uczelni i kierunku studiów, w tym istnienie zależności istotnych statystycznie analizowanych zmiennych. Efektem badań jest wykazanie różnic pomiędzy kierunkami studiów we wskazanych obszarach.
Streszczenie: The School of Higher Education provides education safety by meeting students' academic, professional and personal aspirations. this article aims to analyze the educational needs of students choosing courses of study in the social aciences. The research group numbering 268 students were tested to find out their skills needs, preferences and reason for choosing the university and faculty, including a relationship variables considered statistically significant. The result of the research is to demonstrate the differences between faculties in social sciences.

4/14
Nr opisu: 0000034694
Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk.
Tytuł pracy: Pozyskiwanie informacji od pracodawców w celu tworzenia bezpieczeństwa edukacyjnego
Tytuł całości: W: Informacyjne uwarunkowania współczesnego bezpieczeństwa / red. nauk. Mariusz Kubiak, Robert Białoskórski
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
Rok wydania: 2016
Strony zajęte przez pracę: S. 140-153
ISBN: 978-83-64415-41-8
Uwagi: Publikacja ukazała sie drukiem w 2017 r.
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: informacja ; bezpieczeństwo edukacyjne ; uczelnia ; student ; pracodawca ; rynek pracy
Słowa kluczowe ang.: information ; education security ; college ; university ; student ; employer ; labor market
Streszczenie: Pozyskiwanie informacji od pracodawców (instytucji) przyjmujących studentów z kierunku studiów Bezpieczeństwo Narodowe na praktyke zawodową jest działaniem niezwykle istotnym w procesie kształcenia. Potrzeba współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, stanowiącym potencjalny rynek pracy dla absolwentów kierunku studiów wynika z postanowień Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia. Uzyskane wyniki badań posłużą, m. in. weryfikacji obowiązującego programu studiów dla kierunku studiów oraz przygotowania atrakcyjnej oferty dostosowanej do potrzeb rynku pracy.
Streszczenie: Obtaining information from employers (institutions) receiving students from the faculty at the National Securty field of study to professional practice is very important activity in the learning process. The need for cooperation with the socio-economic environment, constituting a potential job market for graduates studies derived from the provisions of the Law on Higher Education, Ordinance of the Minister of Science and Higher Education, and the Internal Quality Assurance System. The research results study will help to verify the current program of study for the field of study and to prepare an attractive education offer tailored to the needs of the labor market.

5/14
Nr opisu: 0000032820
Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Agnieszka Dymicka, Adam Szepeluk.
Tytuł pracy: Wpływ profilu kształcenia na bezpieczeństwo edukacyjne absolwentów
Tytuł równoległy: The influence of the profile of education on the educational safety of graduates
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, nr 1 (92), s. 84--95
p-ISSN: 1507-6563

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 14.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; profil kształcenia ; absolwenci
Słowa kluczowe ang.: educationa safety ; profile of education ; a graduates
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
http://www.edukacjaustawicznadoroslych.eu/download/2016/edu_1_2016.pdf
Streszczenie: Apart from a general-academic profile of education, a practical profile is functioning including at least three-month compulsory traineeship to be done by students in the course of learning. The article presents the opinions of graduates, of both a general-academic profile and a practical profile, to determine the influence of a profile of studying on the educational safety. The analyses considered among others the following issues: a direction, a speciality, a curriculum, a level of taking control of competences, preparation for a career, conditions of studying. The feedback shows that in the opinions of graduates, the education at a practical profile provides stronger educational safety to future graduates when compared with the education at a general-academic profile.

6/14
Nr opisu: 0000029384
Autorzy: Agnieszka Smarzewska.
Tytuł pracy: Analiza preferencji wyboru uczelni oraz kierunku studiów bezpieczeństwo narodowe przez studentów I roku studiów stacjonarnych jako efekt zaspokojenia potrzeb w zakresie bezpieczeństwa edukacyjnego
Tytuł całości: W: Obronność jako dyscyplina naukowa / red. nauk. Andrzej Polak, Krzysztof Krakowski
Miejsce wydania: Warszawa
Wydawca: Akademia Obrony Narodowej
Rok wydania: 2015
Strony zajęte przez pracę: S. 210-218
ISBN: 978-83-7523-369-8
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Język publikacji: POL
Liczba znaków: 16096
Liczba arkuszy: 0,4
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo narodowe ; studia stacjonarne ; bezpieczeństwo edukacyjne ; preferencje ; uczelnia
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

7/14
Nr opisu: 0000030674
Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Agnieszka Dymicka.
Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne studentów PSW
Tytuł równoległy: PSW student's safety education
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, T. 9, nr 2, s. 71--80
p-ISSN: 2081-6081

Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; kierunek studiów ; kompetencje
Słowa kluczowe ang.: safety education ; faculty ; competences
Inne bazy podające opis:
  • BazEkon

    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs__art_10.pdf

    8/14
    Nr opisu: 0000032394
    Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk.
    Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne studentów z obszarów wiejskich
    Tytuł równoległy: Educational safety of students from rural areas
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, nr 112, s. 155--165
    p-ISSN: 2081-6979

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 13.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: obszar wiejski ; bezpieczeństwo edukacyjne ; szkoła wyższa
    Słowa kluczowe ang.: rural area ; safety education ; university
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
    http://www.wne.sggw.pl/czasopisma/pdf/EIOGZ_2015_nr112.pdf
    Streszczenie: Uczelnie pełnią misję odkrywania i przekazywania wiedzy, rozwoju kompetencji poprzez prowadzenie badań i kształcenie studentów. Podjęcie decyzji o studiach wyższych w grupie osób z obszarów wiejskich ma na celu eliminację predyspozycji wykluczenia edukacyjnego. Celem artykułu jest budowa profilu studenta z obszaru wiejskiego z uwzględnieniem płci w kontekście zaspokajania potrzeb i aspiracji edukacyjnych, służących zapewnieniu bezpieczeństwa edukacyjnego. Przy tworzeniu profilu studenta wzięto pod uwagę tylko te cechy, w których wystąpiła zależność istotna statystycznie w odniesieniu do płci. Wyniki analiz wpisują się w badania prowadzone od lat 70. XX wieku w Polsce. Zgodność wyników badań dotyczy powodów podjęcia studiów, motywów wyboru kierunków studiów oraz źródeł informacji.
    Streszczenie: It is the universities' duty to discover and transmit knowledge and competences through scientific research and educating students. Decision to undertake university studies, among people from rural areas, is aimed at eliminating the possibility of educational exclusion. The aim of the article is to build a profile of a student from rural areas, divided by gender, in the context of meeting the needs and aspirations connected with education. When creating the student profile, only those characteristics that occurred statistically significant relationship with respect to gender, were taken into account. The results correspond with research conducted since the seventies of the twentieth century in Poland. There are similar results concerning the reasons to undertake tertiary education, choice of the faculties, and sources of information concerning studies.

    9/14
    Nr opisu: 0000031763
    Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk.
    Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne w ocenie absolwentów
    Tytuł równoległy: Educational safety in graduates assessment
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, nr 4 (91), s. 134--143
    p-ISSN: 1507-6563

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 14.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; absolwenci ; szkolnictwo wyższe
    Słowa kluczowe ang.: educational safety ; graduate ; higher education
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
    http://www.edukacjaustawicznadoroslych.eu/download/2015/edu_4_2015.pdf
    Streszczenie: The higher education insitutions are taking an action in providing the educational safety for students. In the article the assessment of curriculum and conditions of studying were presented by undergraduates and postgraduates. In the analyses the issue of influence of membership in the specific group of courses at the faculty was surveyed. Plans for future of graduates are completely different than those enetering the studies. The willingnes to work, moving abroad of starting up a business is decreasing with the passage of time and the intention to continue the education is rising. The membership in the faculty affects the level of satisfaction from acheived education, level of competences and the opinion on the conditions of studying.

    10/14
    Nr opisu: 0000030851
    Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Marta Chodyka.
    Tytuł pracy: Realizacja kursu z matematyki dla maturzystów jak element bezpieczeństwa edukacyjnego
    Tytuł równoległy: Realization of the mathematics course for high school graduates as an element of educational safety
    Tytuł czasopisma:
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, T. 9, nr 3, s. 101--108
    p-ISSN: 2081-6081

    Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 8.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; dokształcanie ; matematyka ; maturzysta
    Słowa kluczowe ang.: educational safety ; supplementary education ; mathematic ; high school graduate
    Inne bazy podające opis:
  • BazEkon

    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs_3___12.pdf

    11/14
    Nr opisu: 0000031209
    Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Agnieszka Dymicka.
    Tytuł pracy: Systemowe działania logistyczne zapewniające bezpieczeństwo edukacyjne
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, nr 6, s. 66--69
    p-ISSN: 1231-5478

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Język publikacji: POL
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; logistyka ; szkoła wyższa ; systemowe działania logistyczne
    Uwaga: Art. w czasopismie prenumerowanym przez Bibliotekę PSW
    Streszczenie: Celem artykułu jest dokonanie analizy działań logistycznych realizowanych w uczelni w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa edukacyjnego studentom podejmującym kształcenie na kierunkach z obszaru nauk technicznych. Metodą sondażu diagnostycznego przy pomocy autorskiego kwestionariusza ankiety stanowiącego narzędzie badawcze Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia na uczelni przebadano 99 studentów kierunku informatyka i budownictwo. Przy użyciu testu Chi kwadrat Pearsona zbadano istnienie różnic istotnych statystycznie. Efektem analiz jest sformułowanie wniosku, iż rozwiązania logistyczne uczelni w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa edukacyjnego przyniosły spodziewany efekt rynkowy - największe w kraju zainteresowanie studiowaniem w PSW w Białej Podlaskiej.

    12/14
    Nr opisu: 0000032651
    Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Katarzyna Aniela Łaskarzewska.
    Tytuł pracy: The verification of the graduates competencies as the element of education safety
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, nr 12, s. 147--156
    p-ISSN: 1730-0274

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: ENG
    Punktacja ministerstwa: 9.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; kompetencje ; absolwenci ; pracodawca
    Słowa kluczowe ang.: education safety ; competencies ; graduate ; employer
    http://www.doctrina.uph.edu.pl/doctrina_2015/Melaniuk_8.pdf

    13/14
    Nr opisu: 0000029519
    Autorzy: Agnieszka Dymicka, Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk.
    Tytuł pracy: Praktyki zawodowe jako element bezpieczeństwa edukacyjnego
    Tytuł całości: W: Perspektywy bezpieczeństwa narodowego w XXI wieku / red. nauk. Mariusz Kubiak, Agnieszka Smarzewska
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
    Rok wydania: 2014
    Strony zajęte przez pracę: S. 141-153
    ISBN: 978-83-6104499-4
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Liczba znaków: 28 385
    Liczba arkuszy: 0,7
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; praktyka zawodowa

    14/14
    Nr opisu: 0000027305
    Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk.
    Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne absolwentów szkół ponadgimnazjalnych z powiatu bialskiego i miasta Biała Podlaska zapewniane przez PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej w latach 2010-2012
    Tytuł pracy w innym języku: Educational safety of high school graduates from bielsko country and the city of Biała Podlaska provided by Pope John Paul II State School of Higher Education in the years 2010-2012
    Tytuł czasopisma:
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2013, T. 7, nr 2, s. 181--192
    p-ISSN: 2081-6081

    Uwagi: Art. w jęz. pol. i ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL, ENG
    Punktacja ministerstwa: 8.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; absolwenci ; szkoła wyższa ; powiat bialski ; Biała Podlaska (woj. lubelskie) ; Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Słowa kluczowe ang.: educational safety ; graduate ; Biała Podlaska ; university ; Pope John Paul II State School of Higher Education
    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/art.13._melaniuk_smarzewska_bezpieczenstwo_edukacyjne_tom_vii_nr_2_2013.pdf

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB