AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: DEFINICJA
Liczba odnalezionych rekordów: 7



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/7
Nr opisu: 0000033260
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Wnioski na temat zakresu nauki o marketingu w świetle definicji marketingu AMA
Tytuł równoległy: Conclusions on the scope of the marketing science in terms of the definition of the marketing AMA
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, T. 52, nr 4 (210), s. 585--610
p-ISSN: 0044-1619

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie z bazy ERIH (lista C wykazu MNiSW)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 10.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauka o marketingu ; definicja ; dyscyplina naukowa
Słowa kluczowe ang.: marketing science ; definition ; academic discipline
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://zn.czasopisma.pan.pl/images/data/zn/wydania/no_2_2016/8-Kaminski.pdf
Streszczenie: Jako samodzielna nauka zainteresowana określoną kategorią zjawisk gospodarczych oraz spełniająca istotną rolę społeczną marketing (marketing science) istnieje od ponad stu lat. Jej żywiołowy rozwój, szczególnie od początku lat 60. XX w., wielość i różnorodność nurtów oraz szkół myśli marketingowej sprawiły, że udzielenie odpowiedzi na pytanie o zakres zainteresowania nauki o marketingu jest obecnie niezwykle trudne. Tymczasem precyzyjne określenie zakresu zainteresowania ma dla każdej nauki znaczenie szczególne. Decyduje o określeniu danego obszaru wiedzy mianem nauki, pozwala odpowiedzieć na pytanie, gdzie wytyczyć należy jej granice, jak rozwija się ona i jak sytuuje w stosunku do nauk pokrewnych. Bez precyzyjnego określenia zakresu swoich zainteresowań nauka traci swoją tożsamość oraz naukowy charakter. W artykule przedstawiono wnioski jakie na temat zakresu zainteresowania nauki o marketingu wynikają z aktualnie obowiązującej definicji marketingu AMA. Wskazano na rolę jaką z punktu widzenia zakresu nauki o marketingu spełnia definicja marketingu, podkreślono ścisły związek między sposobem definiowania marketingu a zakresem zainteresowania poświęconej mu nauki. Określono przedmiot i zakres zainteresowania nauki o marketingu w świetle aktualnie obowiązującej oficjalnej definicji marketingu. Wskazano na niebezpieczeństwa jakie dla nauki o marketingu wynikają ze zbyt wąskiego definiowania marketingu w sposób menedżerski.
Streszczenie: As a separate science interested in specific category of economic phenomena and fulfilling fundamental social role the marketing science has been existing for over one hundred years. Its rapid development in particular since 1960s, numerous and diversified trends and schools of marketing thought resulted in the fact that providing an answer to a question regarding the scope of interest in the marketing science is currently extremely difficult. Meanwhile, detailed determination of the scope of interest is particularly important for each science, since it constitutes a basis for defining a giver area of knowledge as science, allows for answering the question what should be its boundaries, how it develops and where is its place in comparison to allied sciences. Without determining in details the scope of its interest science loses both its identity and scientific nature. In the article have been presented conclusions on the scope of interest in the marketing science resulting from the current definition of the marketing provided by the AMA. Additionally, there have been presented the role played by the definition of the marketing from the perspective of the scope of the marketing science, there have been emphasized direct relationship between the manner of defining the marketing and the scope of interest in the marketing science. Moreover, there have been determined the subject and scope of interest in the marketing science in terms of currently binding official definition of the marketing. Finally, there have been indicated the threats posed to the marketing science that arise from too narrow definition of the marketing in the management categories.

2/7
Nr opisu: 0000027811
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Dlaczego definiowanie marketingu w kategoriach menedżerskich szkodzi marketingowi jako nauce
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2014, nr 6, s. 2--10
p-ISSN: 1231-7853

Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 6.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: marketing ; definicja ; nauka ; menedżer
http://www.pwe.com.pl/files/1276809751/file/mir6_2014_kaminski.pdf
Projekt/grant: Makromarketing - społeczny nurt w nauce o marketingu : Fundusz Grantów na Badania Własne / PSW Biała Podlaska

3/7
Nr opisu: 0000029450
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Marketing a społeczeństwo - obszary oddziaływania - bariery badania
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2014, z. 8, s. 129--142
p-ISSN: 1899-2706

Uwagi: Streszcz. w j. ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Index Copernicus: 61.890
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: marketing ; definicja ; system marketingowy ; wpływ społeczny
Słowa kluczowe ang.: marketing ; definition ; contributions to society
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
Inne bazy podające opis:
  • BazEkon
  • BazHum

    http://mp.ajd.czest.pl/~p.ucieklak-jez/pragmata_8.pdf
    Projekt/grant: Makromarketing - społeczny nurt w nauce o marketingu : Fundusz Grantów na Badania Własne / PSW Biała Podlaska

    4/7
    Nr opisu: 0000026068
    Autorzy: Jacek Kamiński.
    Tytuł pracy: Controversy Around the Marketing Definition
    Tytuł całości: W: Marketing Trends in Theory and Practice. Scientific Papers / ed. S. Hittmár
    Miejsce wydania: Zilina
    Wydawca: Faculty of Management Science and Informatics : Institute of Management by University of Zilina
    Rok wydania: 2013
    Strony zajęte przez pracę: S. 42-45
    ISBN: 978-80-554-0737-1
    Kopia niedostępna: x
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej
    Język publikacji: ENG
    Liczba arkuszy: 0,2
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: marketing ; definicja ; teoria
    Słowa kluczowe ang.: marketing ; definition ; theory ; marketing idntity

    5/7
    Nr opisu: 0000025568
    Autorzy: Jacek Kamiński.
    Tytuł pracy: Czego na temat przedmiotu i zakresu nauki o marketingu można się dowiedzieć z definicji marketingu?
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2013, nr 7, s. 2--8
    p-ISSN: 1231-7853

    Uwagi: Streszczenie w jęz. ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 6.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: marketing ; definicja ; nauka ; biznes ; zarządzanie
    Inne bazy podające opis:
  • CEJSH
  • BazEkon
  • Index Copernicus

    http://www.pwe.com.pl/files/1276809751/file/mir_7_2013_kaminski.pdf?PHPSESSID=97ee62174eb392b0219cd971e3ba9b94

    6/7
    Nr opisu: 0000021073
    Autorzy: Dominik Dąbrowski, Jarosław Marek Żbikowski, Tomasz Marek Grudniewski.
    Tytuł pracy: Definicje i pojęcia niepełnosprawności w krajach Unii Europejskiej
    Tytuł całości: W: Wybrane aspekty aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych z obszarów wiejskich / red. J. Żbikowski, A. Siedlecka
    Miejsce wydania: Biała Podlaska
    Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
    Rok wydania: 2009
    Strony zajęte przez pracę: S. 9-22
    ISBN: 978-83-61044-76-5
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: niepełnosprawność ; definicja ; terminologia
    Uwaga: sygn. 10948 VII CZYT. ; 10949 VII CZYT.
    [sprawdź dostępność w katalogu AB]

    7/7
    Nr opisu: 0000016350
    Autorzy: Jacek Kamiński.
    Tytuł pracy: Nowa definicja marketingu AMA
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2009, R. 16, nr 5, s. 7--12
    p-ISSN: 1231-7853

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 6.000
    Słowa kluczowe: marketing ; definicja ; American Marketing Association

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB