AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: DOBRY UCZEŃ JĘZYKA DRUGIEGO OBCEGO
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000033857
Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
Tytuł pracy: Towards strategic self-regulation in second/foreign language learning, Part II, Learning from good language learners
Tytuł równoległy: Strategiczna samoregulacja w nauce języka drugiego/obcego : Część II: Nauka zachowań i strategii dobrych uczniów
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, T. 11, Nr 1, s. 57--67
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: 'dobry' uczeń języka drugiego/obcego ; różnice indywidualne ; strategie uczenia się ; samoregulacja w nauce ; trening strategii uczenia się
Słowa kluczowe ang.: 'good' language learners ; individual differences ; learning strategies ; learning self-regulation ; learning to learn ; strategies-based instruction ; styles-and-strategies-based instruction
http://rs.guselnykov.com/articles/5b4f918e77181
Streszczenie: The main aim of this series of three articles is to explore the question of what it is that makes 'good' language learners, what individual factors can influence the learner's success in second/foreign language learning, and what teachers and learners can learn from those who succeed in this complex task. In Part I., the author reviews a number of research studies on the 'Good Language Learner' issue conducted since the 1960s; she also attempts to summarize the main characteristics, strategies, and behaviours of successful and unsuccessful learners. Part II. presents an overview of studies focused on the role of selected individual differences and shows how the variables may influence the process and outcomes of language learning; it also indicates which strategies and behaviours of 'good' learners can be taught and learnt in the classroom. In Part III., the author explores the issue further and presents the results of her empirical studies aimed at identifying the features and strategies of both successful students of English as a foreign language and learners with lower achievements. The pedagogical implications for language teaching and learning discussed within the series are closely related to the ideas of strategies-based and styles-and-strategies-based instruction in language education, self-regulated or autonomous language learning, and continued lifelong learning.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB