AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: DYSKURS AKADEMICKI
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000033855
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Learning from an academic lecture in a foreign language : lesson for the lecturer
Tytuł równoległy: Uczenie się z wykładu akademickiego w języku obcym : wnioski dla wykładowcy
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, T. 11, Nr 1, s. 50--56
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: sprawności receptywne ; dyskurs akademicki ; prezentacja wykładu ; wiedza dyscyplinarna ; podejście komunikacyjne ; terminologia danej dziedziny wiedzy
Słowa kluczowe ang.: receptive skills ; academic discourse ; lecture delivery ; disciplinary knowledge ; Communicative Language Teaching ; domain-specific terminology
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/articles/445/learning_from_an_academic_lecture_in_a_foreign_language:_a_lesson_for_the_lecturer.html
Streszczenie: Introduction. The article explores the role of an academic lecture in gaining disciplinary knowledge and developing domain-specific language in a foreign language context. The current study aimed to investigate how students' knowledge on a selected topic changed after they had participated in a lecture. Materials and methods. A small-scale qualitative-quantitative study was conducted in a natural context of a lecture delivered to the students of English philology. The students' statements depicting their knowledge on Communicative Language Teaching provided before and after the lecture were compared in order to examine the information they gained from the lecture content. Results and conclusions. Having listened to the lecture, reviewed their notes and reflected on its contents, the students formulated longer and more precise statements, more frequently commented on the relevant concepts and assumptions, and verbalized them better. The procedure used activated the students' processing of the content of the lecture and showed the lecturer what kind of information the students focused on.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB