AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: EDUKACJA PIELĘGNIARSKA
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000047096
Autorzy: Barbara Sokołowska, Anna Kulig, Urszula Lewkowicz.
Tytuł pracy: Znaczenie edukacji i działań pielęgniarki w suplementacji witaminy D w aspekcie prawidłowego stanu skóry i kości
Tytuł równoległy: Importance of education and action ny the nurse in vitamin D supplementation for healthy skin and bones
Tytuł całości: W: Wielowymiarowość edukacji XXI wieku, T. 5, Teoria i praktyka dla edukacji dorosłych / red. nauk. Sabina Wieruszewska-Duraj
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie
Rok wydania: 2024
Strony zajęte przez pracę: S. 151-158
ISBN: 978-83-66597-87-7
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: edukacja pielęgniarska ; pacjent ; pielęgniarka ; struktura kośći ; suplementacja ; witamina D
Słowa kluczowe ang.: bone fracture ; education ; nurse ; patient ; vitamin D
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

2/2
Nr opisu: 0000041235
Autorzy: Konrad Kamil Hozyasz.
Tytuł pracy: Rola literatury pięknej w edukacji medycznej
Tytuł równoległy: Role of literary works in medical education
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, Vol. 10, nr 3, s. 171--177
p-ISSN: 2082-9876
e-ISSN: 2451-1870

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł spoza wykazu MEiN
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Słowa kluczowe: edukacja pielęgniarska ; literatura ; umiejętności komunikacyjne
Słowa kluczowe ang.: communication skills ; literature ; nurse education
https://www.pzp.umed.wroc.pl/pl/article/2020/10/3/171/
DOI: 10.17219/pzp/119058
Streszczenie: W krajach anglojęzycznych analiza dzieł literatury pięknej na temat chorych i ich dolegliwości oraz postaci profesjonalistów medycznych stanowi integralną część edukacji studentów medycyny i lekarzy rezydentów, jak również studentów pielęgniarstwa, rehabilitacji i dietetyki. Za cel tego działania stawia się pobudzenie studentów do refleksji o zdobywanej wiedzy i doświadczeniu praktycznym, doskonalenie umiejętności komunikacji z chorymi i uwrażliwienie na napływające od nich sygnały, budowanie nawyku podtrzymywania pacjentocentryzmu w opiece medycznej. Przedstawiono wybrane utwory prozatorskie - Exit Lines Joan Barfoot, Bed Number Ten Sue Baier i Mary Zimmeth Schomaker oraz Nie ma z czego się śmiać Josepha Hellera i Speeda Vogela - jako pomocne w opracowaniu modułów szkoleniowych. W artykule dokonano także przeglądu publikacji naukowych dotyczących roli poezji w szeroko pojętym pielęgniarstwie i możliwości jej przenikania do codziennej aktywności zawodowej. Dominuje pogląd, że poezja ubogaca profesjonalistów medycznych i może ich chronić przed wypaleniem zawodowym. Zaprezentowano wiersz Adama Gorczyńskiego W grudniu! jako przykład utworu pomocnego w dyskusji ze studentami i pracownikami ochrony zdrowia o empatii i wypaleniu zawodowym.
Streszczenie: In English-speaking countries, the analysis of literary texts describing patients and their diseases as well as medical professionals is an integral component of the curricular training of medical students and residents, and also students of nursing, physical therapy, and dietetics. The aims are to develop in students the ability to reflect on their knowledge and professional experience, to improve their communication skills in their relations with patients, and to promote a patient-centered approach in medical care. Several literary works written in prose were presented - Exit Lines by Jane Barfoot, Bed Number Ten by Sue Baier and Mary Zimmeth Schomaker, and No Laughing Matter by Joseph Heller and Speed Vogel - as helpful in preparing training modules. This paper also reviews the literature reporting on the role of poetry in practicing nursing and the ways it can be manifested in nursing. Poetry is regarded to enrich medical professionals and prevent burnout. Adam Gorczyński's poem W grudniu! (In December!) was presented as a literary text for a guided discussion with students and healthcare workers on empathy and professional burnout.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB