Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA Liczba odnalezionych rekordów: 15
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: The article concerns the knowledge about media education among parents of children in the period of early school education. Material and methods: The study used the diagnostic survey method with the questionnaire technique. The research was conducted in August 2023 among parents of students in grades 1-3 of primary school. The group of respondents consisted of 50 people. Results: The surveyed parents have varied knowledge about media education. Many parents regularly talk to their children about Internet safety and the rules of using electronic devices. The vast majority of parents know the possibilities and threats related to the use of electronic devices and media. Conclusions: The respondents have knowledge about media education, they try to acquire it and pass it on to their children in an appropriate way. They also try to follow their children in their use of electronic devices. Parents do not expand their knowledge about media education based on professional content. Streszczenie: Artykuł dotyczy wiedzy na temat edukacji medialnej wśród rodziców dzieci w okresie edukacji wczesnoszkolnej. Materiał i metody: W badaniach zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z techniką ankiety. Badania przeprowadzono w sierpniu 2023r, wśród rodziców uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Grupa respondentów składała się z 50 osób. Wyniki: Badani rodzice posiadają zróżnicowaną wiedzę na temat edukacji medialnej. Wielu rodziców regularnie prowadzi rozmowy ze swoimi dziećmi o bezpieczeństwie w Internecie, a także zasadach korzystania z urządzeń elektronicznych. Zdecydowana większość rodziców zna możliwości i zagrożenia, jakie niesienie ze sobą korzystanie z urządzeń elektronicznych i mediów. Wnioski: Respondenci posiadają wiedzę na temat edukacji medialnej, starają się ją przyswajać oraz w odpowiedni sposób przekazywać swoim dzieciom. Próbują także podążać za swoimi dziećmi w kwestii korzystania przez nich z urządzeń elektronicznych. Rodzice nie poszerzają swojej wiedzy o edukacji medialnej w oparciu o profesjonalne treści.
2/15
Nr opisu: 0000045001 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Waszczuk, Aleksandra Ostaszewska, Magdalena Szydłowska, Edyta Rafalska, Beata Kalinowska. Tytuł pracy: Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w pokonywaniu trudności w czasie zdalnej edukacji. Przykłady z praktyki pedagogicznej Tytuł równoległy: The role of the early childhood education teacher in overcoming difficulties during remote education. Examples from pedagogical practice Tytuł całości: W: Kształcenie i wychowanie - postpandemiczna transformacja / red. nauk. Marian Nowak, Sławomir Chrobak, Aleksandra Lukasek Miejsce wydania: Józefów Wydawca: Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide de Gasperi w Józefowie Rok wydania: 2023 Strony zajęte przez pracę: S. 222-241 ISBN: 978-83-966291-2-8 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Słowa kluczowe: edukacja wczesnoszkolna ; edukacja zdalna ; nauczyciele ; pandemia ; praktyka pedagogiczna ; trudności ; uczniowie Słowa kluczowe ang.: difficulties ; early childhood education ; pandemic ; pedagogical practice ; pupils ; remote education ; teachers https://www.wydawnictwo.wsge.edu.pl/Rola-nauczyciela-edukacji-wczesnoszkolnej-w-pokonywaniu-trudnosci-w-czasie-zdalnej,160982,0,1.html DOI: 10.13166/ped/ZMQQ2694 Streszczenie: W związku z istniejącą pandemią COVID-19 nasuwa się wiele pytań dotyczących jej przebiegu, stanu zdrowia i funkcjonowania społeczeństw. Jednym z obszarów w których funkcjonuje człowiek, szczególnie dzieci i młodzież jest szkoła i procesy z nią związane zwane kształceniem. Dlatego rodzą się pytania o jakość kształcenia, o zachowanie uczniów i organizowanie nauczania oraz wychowania przez nauczycieli. Tego typu sytuacje zmotywowały do przeprowadzenia badań pedagogicznych, których głównym celem było zdiagnozowanie trudności, które pokonywali nauczyciele podczas zdalnej edukacji. Badaniem objęto chętnych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (N=80) ze szkół podstawowych z terenu dwóch miast: Białej Podlaskiej i Międzyrzeca Podlaskiego w powiecie bialskim. Wyniki badań pozwoliły poznać opinię badanej grupy nauczycieli na wymieniony główny cel badań. Okazało się, że nauczyciele nie są bierni wobec zaistniałych trudności, widzą i szybko diagnozują pojawiające się problemy oraz chętnie poszukują nowych rozwiązań. Wskazali kilka istotnych rekomendacji, z których w przyszłości mogą skorzystać inne osoby, co jest ważne, biorąc po uwagę fakt, że żyjemy w czasach nieprzewidywalnych. Streszczenie: The existing COVID-19 pandemic raises many questions about its course, health and the functioning of societies. One of the areas in which man functions, especially children and adolescents, is school and the processes related to it, called education. Therefore, questions arise about the quality of education, the behaviour of students and the organization of teaching and education by teachers. This type of situation motivated to conduct pedagogical research, the main purpose of which was to diagnose the difficulties faced by teachers during remote education. The study included willing teachers of early childhood education (N = 80) from primary schools in the area of two towns: Biała Podlaska and Międzyrzec Podlaski in the Biała Podlaska poviat. The results of the research made it possible to get to know the opinion of the surveyed group of teachers on the above-mentioned main purpose of the research. It turned out that teachers are not passive in the face of existing difficulties, they can see and diagnose emerging problems quickly and are eager to look for new solutions. They identified several important recommendations that other people could use in the future, which is important considering that we live in unpredictable times
3/15
Nr opisu: 0000044837 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Renáta Bernátová. Tytuł pracy: Edukacja uczniów w młodszym wieku szkolnym na Słowacji i w Polsce : ujęcie komparatywne Tytuł pracy w innym języku: Education of pupils at ealier school ages in Slovakia and in Poland : a comparative review Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2022, T. 16, nr 1, s. 288-300 p-ISSN: 2081-6081 e-ISSN: 2657-9332 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL, ENG Punktacja ministerstwa: 20.000 Słowa kluczowe: edukacja wczesnoszkolna ; kształcenie zintegrowane ; młodszy wiek szkolny ; nauczyciele ; program nauczania ; uczniowie Słowa kluczowe ang.: curriculum ; earlier school age ; early childhood education ; integrated education ; pupils ; teacher http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Edukacja-uczniow-w-mlodszym-wieku-szkolnym-na-Slowacji-i-w-Polsce-n-ujecie-komparatywne,153384,0,1.html DOI: 10.29316/rs/153384 Streszczenie: Celem podjętych wspólnych badań polsko-słowackich było przybliżenie studentom polskim i słowackim edukacji uczniów w młodszym wieku szkolnym w systemach oświatowych obu państw. Materiał i metody: Badania przeprowadzono w 2022 roku na Uniwersytecie Preszowskim w Republice Słowackiej i Akademii Bialskiej Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II w Polsce. Z racji badanej problematyki posłużono się metodą analizy dokumentów. Wyniki: Badania dostarczyły faktów o podobieństwach i różnicach dotyczących edukacji wczesnoszkolnej w Polsce i na Słowacji. Odnoszą się one do modelu edukacji, celów i programów nauczania. Wnioski: W obu państwach wdrażane są różne koncepcje edukacyjne, pokazują one kierunki zmian oświatowych, rolę nauczycieli, jak i odniesienia do samego ucznia jako głównego podmiotu edukacji. Te różnice uwarunkowane są wieloma czynnikami, m.in. historycznymi, kierunkami przeprowadzonych reform oświatowych, zmianami w programach nauczania. Jednak łączy je troska o wszechstronny rozwój ucznia. Streszczenie: The aim of the joint Polish-Slovak research undertaken was to familiarise Polish and Slovak students with the education of pupils at an earlier school age in the educational systems of both countries. Material and methods: The research was conducted in 2022 at the University of Preov in the Slovak Republic and the Bialska Academy of Applied Sciences of John Paul II in Poland. Due to the issue under study, the method of document analysis was used. Results: The research provided facts about similarities and differences regarding early childhood education in Poland and Slovakia. They refer to the educational model. Conclusions: Different educational concepts are implemented in both countries, they show the directions of educational changes, the role of teachers, as well as references to the pupil himself as the main subject of education. These differences are conditioned by a number of factors, including historical factors, the directions of the educational reforms carried out.
4/15
Nr opisu: 0000044212 Autorzy: Helena Konowaluk-Nikitin, Joanna Waszczuk, Ewa Teresa Pawłowicz-Sosnowska. Tytuł pracy: Nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej wobec konsumpcji w muzyce Tytuł całości: W: Edukacja małego dziecka : praca zbiorowa, T. 17, Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole / red. Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Szuścik, Anna Szafrańska Miejsce wydania: Kraków Wydawca: Oficyna Wydawnicza "Impuls" Rok wydania: 2022 Strony zajęte przez pracę: S. 199-215 ISBN: 978-83-8294-063-3 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Słowa kluczowe: edukacja przedszkolna ; edukacja wczesnoszkolna ; konsumpcjonizm ; nauczyciel ; muzyka ; studenci Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
5/15
Nr opisu: 0000043673 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Waszczuk, Edyta Rafalska, Aleksandra Ostaszewska. Tytuł pracy: Kształcenie uczniów klas I-III szkoły podstawowej w trzeciej fazie pandemii COVID-19 w opinii ich rodziców Tytuł pracy w innym języku: Educating pupils in 1-3 grades primary schools in the third phases of the COVID-19 pandemic in the opinion of their parents Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2021, T. 15, nr 4, s. 16--29 p-ISSN: 2081-6081 e-ISSN: 2657-9332 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL, ENG Punktacja ministerstwa: 20.000 Słowa kluczowe: COVID-19 ; edukacja wczesnoszkolna ; kształcenie zdalne ; pandemia ; rodzice ; uczeń Słowa kluczowe ang.: COVID-19 ; early childhood education ; pandemic ; parents ; remote education ; student http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Ksztalcenie-uczniow-klas-I-III-szkoly-podstawowej-w-trzeciej-fazie-pandemii-COVID,143951,0,1.html DOI: 10.29316/rs/143951 Streszczenie: Rok 2020 zapisze się w historii jako okres globalnego kryzysu, w związku z ogłoszeniem w dniu 11 marca 2020 roku przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) pandemii choroby COVID-19. Większość krajów podjęła działania zmierzające do ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa, np. zamykając szkoły i organizując nauczanie zdalne. W związku z powyższym przeprowadzono badania wśród rodziców z województwa lubelskiego, których dzieci uczęszczały do klas I-III w celu poznania ich punktu widzenia w zakresie nauczania-uczenia się dzieci zarówno w formie zdalnej, jak i hybrydowej. Streszczenie: 2020 will go down in history as a period of global crisis, following the announcement of the COVID-19 pandemic by the World Health Organization on March 11. Therefore, research was carried out among parents from the Lubelskie voivodeship whose children attended 1-3 grades in order to get to know their point of view in the field of teaching-learning of children, both in the remote and hybrid form.
6/15
Nr opisu: 0000042587 Autorzy: Karolina Sienkiewicz, Agnieszka Doluk, Anna Lipińska, Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Waszczuk. Tytuł pracy: Nauczanie Jana Pawła II w świadomości nauczycieli - przykłady z praktyki pedagogicznej Tytuł równoległy: Teachers' awareness of the teachings of Pope John Paul II Tytuł całości: W: Wieloaspektowość edukacji przedszkolnej XXI wieku / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska, Mária Podhájecká, Vladimir Gerka Miejsce wydania: Siedlce Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich Rok wydania: 2021 Strony zajęte przez pracę: S. 183-199 ISBN: 978-83-66597-13-6 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Liczba znaków: 28979 Liczba arkuszy: 0,72 Słowa kluczowe: dzieci ; edukacja przedszkolna ; edukacja wczesnoszkolna ; nauczanie ; nauczyciel ; praktyka pedagogiczna ; wychowanie ; Jan Paweł II Słowa kluczowe ang.: child ; kindergarten ; pedagogical observation ; primary school ; teacher ; upbringing ; John Paul II Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
7/15
Nr opisu: 0000042648 Autorzy: Aleksandra Kruszewska, Stanisława Katarzyna Nazaruk, Renáta Bernátová, Martina Fasnerová. Tytuł pracy: [Wy]kształcenie pedagogiczne studentów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (analiza komparatywna) Tytuł równoległy: Pedagogical education for pre-school and early school education students (comparative analysis) Tytuł całości: W: Różnorodność w edukacji dorosłych XXI wieku / red. nauk. Jolanta Szada-Borzyszkowska, Emilia Jakubowska Miejsce wydania: Siedlce Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie Rok wydania: 2021 Strony zajęte przez pracę: S. 125-137 ISBN: 978-83-66597-12-9 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Liczba znaków: 27970 Liczba arkuszy: 0,69 Słowa kluczowe: edukacja przedszkolna ; edukacja wczesnoszkolna ; program studiów ; samoocena ; samokształcenie ; studenci ; wykształcenie pedagogiczne Słowa kluczowe ang.: early school education ; pre-school education ; self-learning ; students ; study program ; university education Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliomterii.
8/15
Nr opisu: 0000040649 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Joanna Maria Marchel. Tytuł pracy: Edukacja w czasie pandemii - nowe wyzwania i oczekiwania nauczycieli Tytuł całości: W: Wyzwania XXI wieku dla edukacji szkolnej / red. nauk. Jolanta Szada Borzyszkowska, Marianna Styczyńska Miejsce wydania: Siedlce Wydawca: Instytut Kultury Regionalnej i Badań Literackich im. Franciszka Karpińskiego. Stowarzyszenie Rok wydania: 2020 Strony zajęte przez pracę: S. 17-37 ISBN: 978-83-66597-02-0 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Liczba znaków: 49338 Liczba arkuszy: 1,23 Słowa kluczowe: edukacja wczesnoszkolna ; nauczyciel ; uczeń ; pandemia ; zdalne nauczanie
9/15
Nr opisu: 0000042552 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk. Tytuł pracy: Motywy wyboru zawodu nauczyciela wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej przez studentki z terenu pogranicza polsko-białoruskiego Tytuł równoległy: Reasons for Choosing the Profession of Preschool and Early School Teacher by the Female Students from the Poland-Belarus Borderland Tytuł całości: W: Pedagogika akademicka w procesie zmian - troski, nadzieje, perspektywy / red. nauk. Joanna Ostrouch-Kamińska, Urszula Pulińska, Maria Radziszewska Miejsce wydania: Olsztyn Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Rok wydania: 2020 Strony zajęte przez pracę: S. 141-153 ISBN: 978-83-8100-275-2 Uwagi: Publikacja ukazała się drukiem w 2021 r. Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN Język publikacji: POL Słowa kluczowe: edukacja wczesnoszkolna ; nauczyciel ; pogranicze ; wybór zawodu ; wychowanie przedszkolne ; Białoruś ; Polska Słowa kluczowe ang.: borderland ; choosing a profession ; early school ; preschool education ; teacher ; Belarus ; Poland
10/15
Nr opisu: 0000040469 Autorzy: Aleksandra Kruszewska, Stanisława Katarzyna Nazaruk. Tytuł pracy: Wróć do szkoły sześciolatku - czyli o kompetencjach społecznych i emocjonalnych dzieci w świetle badań Tytuł równoległy: Six-year-olds, come back to school! - on social and educational competence of children in light of studies Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2020, T. 46, cz. 1, s. 91--103 p-ISSN: 0485-3083 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 40.000 Słowa kluczowe: dojrzałość szkolna ; edukacja wczesnoszkolna ; emocje ; kompetencje społeczne ; kompetencje emocjonalne ; sześciolatek ; siedmiolatek Słowa kluczowe ang.: school readiness ; emotions ; social competence ; emotional competence ; six-year-olds ; seven-year-olds ; early years education http://www.roczniklubuski.uz.zgora.pl/wydania/tom_46/RL_T46_1_Kruszewska_Nazaruk.pdf DOI: 10.34768/rl.2020.v461.07 Streszczenie: Ustawa z 14 listopada 2013 roku wprowadziła obowiązkową edukację dla dzieci sześcioletnich. Dwa lata później, 29 grudnia 2015 roku, zniesiono ten obowiązek. Jednym z powodów był, powszechnie głoszony, brak wystarczających kompetencji emocjonalnych dzieci. Weryfikacją dobrego przygotowania przedszkolnego jest osiągnięcie przez dzieci dojrzałości szkolnej - przejawiającej się w dobrym i adekwatnym do wieku przygotowaniu społecznym i emocjonalnym. Prezentowany artykuł stanowi doniesienie z badań, które są porównaniem umiejętności społecznych i emocjonalnych dzieci kończących edukację przedszkolną (na podstawie emocji i uczuć), a będących w różnym wieku metrykalnym. Streszczenie: The Act of November 13, 2013 made education of six-year-old children compulsory. Two years later, on December 29, 2015, this obligation was abolished. One of the reasons for this was the widely proclaimed lack of sufficient emotional competence of children. The achievement of good pre-school education is verified through the achievement of school readiness by children - visible in good social and emotional preparation adequate to their age. The article is a report on studies that compare social and emotional abilities of children (on the basis of their emotions and feelings) who have completed their pre-school education and are to start school.
11/15
Nr opisu: 0000034164 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk. Tytuł pracy: Perspektywy zajęć pozalekcyjnych w edukacji wczesnoszkolnej w środowiskach zurbanizowanych i wiejskich Tytuł całości: W: Orientacje i przedsięwzięcia w edukacji przedszkolnej i szkolnej : mongrafia wieloautorska / red. nauk. Anna Klim-Klimaszewska, Mária Podhájecká, Agata Fijałkowska-Mroczek Miejsce wydania: Siedlce Wydawca: AKKA Rok wydania: 2017 Strony zajęte przez pracę: S. 124-132 ISBN: 978-83-941235-9-8 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 5.000 Liczba znaków: 21015 Liczba arkuszy: 0,52 Praca recenzowana Słowa kluczowe: uczeń ; szkoła podstawowa ; edukacja wczesnoszkolna ; zajęcia pozalekcyjne Słowa kluczowe ang.: pupils ; primary school ; early school education ; extracurricular activities Uwaga: Kopia jest dostępna w Sekcji Bibliometrii
12/15
Nr opisu: 0000026063 Autorzy: Barbara Bergier, Zofia Kubińska. Tytuł pracy: Zdrowie i integracja w edukacji fizycznej wczesnoszkolnej Tytuł całości: W: Efekty kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej : jubileusze prof. dr hab. Jana Ślężyńskiego - 80-lecie urodzin, 60-lecie pracy naukowo-pedagogicznej, 40-lecie zatrudnienia w katowickiej AWF / red. J. Ślężyński Miejsce wydania: Katowice Wydawca: Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki Rok wydania: 2011 Strony zajęte przez pracę: S. 379-388 ISBN: 978-83-60841-68-6 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich Język publikacji: POL Liczba znaków: 18242 Słowa kluczowe: zdrowie ; edukacja zdrowotna ; wychowanie fizyczne ; edukacja wczesnoszkolna Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
13/15
Nr opisu: 0000020626 Autorzy: Dorota Marczuk, Leszek Zakrzewski. Tytuł pracy: Komunikacja i technologia informacyjna w edukacji wczesnoszkolnej Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2010, nr 2 (110), s. 124--128 p-ISSN: 0239-6858 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 9.000 Słowa kluczowe: technologia informacyjna ; nauczanie ; edukacja wczesnoszkolna Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
14/15
Nr opisu: 0000020364 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł monografii: Wychowanie do wartości w edukacji wczesnoszkolnej / B. Wołosiuk Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo KUL Rok wydania: 2010 Strony: 286 s., wykr., tab., 24 cm ISBN: 978-83-7702-134-7 Charakterystyka formalna: monografia polska (autor) Charakterystyka wg MNiSW: autorstwo monografii - j. polski lub inny poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 12.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: wartości ; wychowanie ; edukacja wczesnoszkolna Uwaga: sygn. 11957 V CZYT. ; 11958 V CZYT.
15/15
Nr opisu: 0000026321 Autorzy: Dorota Marzena Tomczyszyn. Tytuł pracy: Świadomość bodźców i porażek w pracy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2005, T. 4, cz. 1, s. 453--462 p-ISSN: 1644-0323 Uwagi: Tytuł tomu: Kształcenie pedagogów - strategie, koncepcje, idee. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Język publikacji: POL Praca recenzowana Słowa kluczowe: nauczyciel ; edukacja wczesnoszkolna ; zawód ; praca ; opinia Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.