AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: FILOLOGIA ANGIELSKA
Liczba odnalezionych rekordów: 5



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/5
Nr opisu: 0000027270
Autorzy: Marta Joanna Popławska.
Tytuł pracy: Nauczanie literatury amerykańskiej na kierunkach neofilologicznych : cele, wyzwania, możliwości
Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 73-83
ISBN: 978-83-61044-94-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 33328
Liczba arkuszy: 0,83
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: język obcy ; literatura amerykańska ; nauczanie ; filologia angielska
Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A
[sprawdź dostępność w katalogu AB]
Streszczenie: Literatura amerykańska jest przedmiotem, który tradycyjnie włączony jest w program studiów filologii angielskiej, jednak ze względu na zmieniające się realia, także te związane z tworzeniem nowych sylabusów dla studiów licencjackich i magisterskich, kadra dydaktyczna musi stawić czoła nowym wyzwaniom w pracy ze studentami. Należy ponownie rozważyć rolę literatury w kształceniu neofilologicznym i zastanowić się nad wprowadzeniem zmian mających na celu przystosowanie zarówno programu nauczania jak i metod pracy do coraz to nowych wymagań świata współczesnego. Poniższy artykuł jest próbą omówienia niektórych aspektów związanych z pracą ze studentami neofilologii na zajęciach literatury amerykańskiej. Po pierwsze omówione zostaną cele jakie powinny być realizowane w ramach zajęć z literatury amerykańskiej. Po drugie przedstawione zostaną problemy i dylematy jakie towarzyszą nauczaniu tego przedmiotu, a także przykładowe rozwiązania, a więc różnorodne metody pracy oraz narzędzia motywujące studentów. W ostatniej części pracy zaprezentowane zostaną wyniki ankiety przeprowadzonej wśród studentów III roku filologii angielskiej PSW w Białej Podlaskiej, której celem było zbadanie jak studenci postrzegają zajęcia z literatury amerykańskiej na tle swoich doświadczeń jako studentów neofilologii.

2/5
Nr opisu: 0000026143
Autorzy: Cezary Wojciech Michoński.
Tytuł pracy: Punktacja ETCS a realne obciążenie studentów pracą. Próba weryfikacji
Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 229-236
ISBN: 978-83-61044-94-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 21533
Liczba arkuszy: 0,54
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: punktacja ECTS ; filologia angielska ; studia wyższe ; student ; obciążenie pracą ; weryfikacja
Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A
[sprawdź dostępność w katalogu AB]
Streszczenie: Niniejszy artykuł porusza zagadnienia związane z jakością kształcenia, wspomaganiem studentów w procesie uczenia się oraz projektowaniem programów studiów licencjackich zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwo Wyższego. Opisuje on próbę ewaluacji punktacji ECTS podjętą w Zakładzie Języka Angielskiego Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej w roku akademickim 2011/2012. Artykuł prezentuje wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród studentów Filologii Angielskiej w lutym oraz czerwcu 2012 dotyczących obciążenia pracą w semestrze zimowym oraz letnim roku akademickiego 2011/2012. Wyniki te przedstawione są w zestawieniu z punktacją ECTS przyjętą dla poszczególnych przedmiotów w danym semestrze w celu jej weryfikacji z obciążeniem pracą podanym przez studentów. Głównym celem artykułu jest przedstawienie największych rozbieżności pomiędzy teoretycznym obciążeniem pracą wynikającym z punktacji ECTS a liczbą godzin, jakie przeciętny student Filologii Angielskiej poświęcił na przygotowanie się do danego przedmiotu w semestrze. Ponadto podjęta zostanie próba zdiagnozowania zaistniałej sytuacji oraz zaproponowania rozwiazań, które pomogłyby uniknąć podobnych rozbieżności lub je zminimalizować w roku akademickim 2012/2013.

3/5
Nr opisu: 0000026540
Autorzy: Cezary Wojciech Michoński.
Tytuł pracy: In Search of Identity : Cultural Preferences among Students of English at a State Higher School of Vocational Education in the East of Poland
Tytuł całości: W: Culture, Language and Literature in European and World Border Regions : proceedings of the Intrnational Conference, Krosno 21-23 April 2006, Vol. 2 / ed. by Władysław Witalisz, Dorota Rygiel.
Miejsce wydania: Krosno
Wydawca: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Krośnie
Rok wydania: 2007
Seria: Prace Naukowo-Dydaktyczne Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie, Z. 27
Strony zajęte przez pracę: S. 69-78
ISBN: 978-83-89295-86-6
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: ENG
Słowa kluczowe: tożsamość ; preferencje kulturowe ; studenci ; filologia angielska
Słowa kluczowe ang.: identity ; cultural preferences ; students of English
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

4/5
Nr opisu: 0000026538
Autorzy: Cezary Wojciech Michoński.
Tytuł pracy: Pomiędzy Europą a Ameryką : preferencje kulturowe studentów studiów anglistycznych w dobie integracji europejskiej
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2005, nr 27, s. 38--45
p-ISSN: 1429-2173

Uwagi: Bibliogr.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: preferencje kulturowe ; studenci ; filologia angielska
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

5/5
Nr opisu: 0000026539
Autorzy: Cezary Wojciech Michoński.
Tytuł pracy: Autonomiczność w nauczaniu kultury anglosaskiej w NKJO oraz PWSZ w Białej Podlaskiej
Tytuł całości: W: Autonomia w nauce języka obcego / red. Mirosław Pawlak
Miejsce wydania: Poznań
Wydawca: Wydział Artystyczno-Pedagogiczny UAM w Poznaniu
Rok wydania: 2004
Strony zajęte przez pracę: S. 372-379
ISBN: 83-917692-9-5
Uwagi: Bibliogr.
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: nauczanie języków obcych ; autonomiczność ; kultura anglosaska ; filologia angielska
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB