AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: GRAMATYKA
Liczba odnalezionych rekordów: 8



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/8
Nr opisu: 0000041924
Autorzy: Elżbieta Anna Struczyk-Doluk, Urszula Szalast-Bytys.
Tytuł pracy: Neskol'ko zamečanij na temu formirovaniâ grammatičeskih habykov na zanâtiâh po RKI
Tytuł równoległy: A few remarks on the development of grammar habits during the course of Russian as a foreign language
Tytuł całości: W: Problemy sovremennogo filologičeskogo obrazovaniâ : sbornik naučnyh statej, Vypusk XIX / red. V.A. Kohanova
Miejsce wydania: Moskva-Âroslavl'
Wydawca: MGPU
Rok wydania: 2021
Strony zajęte przez pracę: S. 224-229
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii zagranicznej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii spoza wykazu MEiN
Język publikacji: RUS
Punktacja ministerstwa: 5.000
Słowa kluczowe: język obcy ; język rosyjski ; gramatyka ; kompetencje komunikacyjne ; kompetencje lingwistyczne ; nauczanie ; trudności w nauczaniu
Słowa kluczowe ang.: communication competence ; difficulties ; linguistic competence ; teaching a foreign language ; teaching grammar
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

2/8
Nr opisu: 0000041919
Autorzy: Urszula Szalast-Bytys.
Tytuł pracy: Ispol'zovanie russkih poslovic i pogovorok na urokah kak sredstvo formirovaniâ grammatičeskih i orfografičeskih navykov studentov-rusistov
Tytuł całości: W: Clovo v âzyke, reči, tekste : sbornik naučnyh trudov Meždunarodnoj studenčeskoj naučnoj konferencii, Brect, 22-23 maâ 2020 goda / red. kol. O.A. Fel'kina, O.B. Perehod
Miejsce wydania: Brest
Wydawca: BrGU
Rok wydania: 2020
Strony zajęte przez pracę: S. 209-212
ISBN: 978-985-22-0184-1
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych
Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
Język publikacji: RUS
Słowa kluczowe: język obcy ; język rosyjski ; gramatyka ; kompetencje socjokulturowe ; nauczanie ; nawyki językowe ; studenci
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

3/8
Nr opisu: 0000027274
Autorzy: Larysa Grzegorzewska.
Tytuł pracy: Związek pomiędzy inteligencją a strategiami uczenia się gramatyki
Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. H. Chodkiewicz, R. Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 121-137
ISBN: 978-83-61044-94-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 42757
Liczba arkuszy: 1,07
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: język obcy ; gramatyka ; inteligencja ; strategia uczenia się
Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A
[sprawdź dostępność w katalogu AB]
Streszczenie: Inteligencja i strategie uczenia się języków obcych są czynnikami indywidualnymi wspomagającymi osiągnięcie sukcesu w procesie uczenia się języków obcych. Inteligencja jest czynnikiem kojarzonym z uczeniem się języków obcych w warunkach formalnych. Tradycja badań nad strategiami uczenia się języków obcych liczy ponad trzydzieści lat. Na tle imponujących osiągnięć w ponad trzydziestoletniej tradycji badań nad strategiami zaskakującym może wydawać się fakt, że niektóre sprawności i podsystemy językowe są "bardziej zaniedbane" niż inne. Podczas gdy istnieje wiele badań dotyczacych opisu, użycia, skuteczności i nauczania strategii czytania, pisania, mówienia, słuchania i uczenia się słownictwa, niewielu badaczy skupia się na tych kwestiach w odniesieniu do wymowy, pragmatyki i gramatyki (Pawlak, 2008b: 109). Kolejnym aspektem, któremu nie poświęcono wiele uwagi w literaturtze badań nad strategiami uczenia się języków obcych jest związek inteligencji i strategii. Niniejsza praca jest próbą zbadania związku inteligencji i strategii uczenia się gramatyki. Do zbadania poziomu inteligencji uczących się został użyty test Matryc Progresywnych Ravena. Użycie strategii uczenia się gramatyki było badane przy pomocy kwestionariusza składającego się z 44 pytań wymagających odpowiedzi tak/nie. Kwestionariusz został zaprojektowany na podstawie taksonomii strategii zaproponowanej przez Cohena i Dornyei'a (2002) oraz taksonomii strategii uczenia się gramatyki zaproponowanej przez Pawlaka na konferencji "autonomy in languagelearning and teaching: Techniques, strategies and resources" (Konin, maj 8-10, 2012).

4/8
Nr opisu: 0000027072
Autorzy: Urszula Szalast-Bytys.
Tytuł pracy: Urok grammatiki s muzykal'nym komponentom
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2011, nr 3, cz. 3, s. 147--157
p-ISSN: 1643-0506

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: RUS
Słowa kluczowe: język obcy ; gramatyka ; nauczanie ; muzyka ; kompetencja lingwistyczna
http://www2.univ.rzeszow.pl/wfil/kfr/ksiazki/glotto-cz3.pdf

5/8
Nr opisu: 0000027065
Autorzy: Urszula Szalast-Bytys.
Tytuł pracy: Kak motivirovat' učenikov / studentov k izučeniû grammatiki inostrannogo âzyka - neskol'ko zamečanij na temu privlekatel'nosti zanâtij, posvâŝennyh prepodavaniû grammatičeskogo materiala
Tytuł całości: W: Sovremennye problemy glottodidaktiki / red. Antoni Palin'ski, Gžegož A. Zentalâ
Miejsce wydania: Rzeszów
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Rok wydania: 2009
Strony zajęte przez pracę: S. 344-351
ISBN: 978-83-7338-482-8
Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: RUS
Słowa kluczowe: język obcy ; gramatyka ; nauczanie ; kompetencja lingwistyczna ; motywacja

6/8
Nr opisu: 0000016874
Autorzy: Urszula Szalast-Bytys.
Tytuł pracy: Atrakcyjność zajęć jako klucz w motywowaniu uczniów/studentów do nauki gramatyki języka obcego (na przykładzie języka rosyjskiego)
Tytuł równoległy: Lesson attractiveness as a key to raising students' motivation to learn foreign language grammar (based on the example of the russian language)
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2008, T. 2, s. 253--264
p-ISSN: 1899-1025

Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: język obcy ; gramatyka ; nauczanie ; motywacja ; kompetencja lingwistyczna ; kompetencje komunikacyjne
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/ii_18_urszula_szalast.pdf

7/8
Nr opisu: 0000020429
Autorzy: Urszula Szalast.
Tytuł pracy: Atrakcyjne formy nauczania języka obcego : ich miejsce, rola i możliwości wykorzystania w kształtowaniu kompetencji językowej studentów I roku specjalności "Język Rosyjski"
Tytuł całości: W: Aspekty rozwijania kompetencji komunikacyjnej języka obcego w kształceniu neofilologicznym / red. H. Chodkiewicz, R. Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2007
Strony zajęte przez pracę: S. 73-84
ISBN: 978-83-61044-20-8
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: język obcy ; język rosyjski ; nauczanie ; metody ; gramatyka
Uwaga: sygn. 8403 V CZYT. ; 8404 V CZYT.

8/8
Nr opisu: 0000020428
Autorzy: Halina Rycyk-Sztajdel.
Tytuł pracy: Praktyczna nauka języka rosyjskiego na neofilologii i w szkole średniej : spostrzeżenia i uwago dotyczące rozwijania kkompetencji językowej i komunikacyjnej
Tytuł całości: W: Aspekty rozwijania kompetencji komunikacyjnej języka obcego w kształceniu neofilologicznym / red. H. Chodkiewicz, R. Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2007
Strony zajęte przez pracę: S. 61-71
ISBN: 978-83-61044-20-8
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: język rosyjski ; nauczanie ; kompetencje językowe ; kompetencje komunikacyjne ; wymowa ; gramatyka ; ortografia

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB