AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: HANDEL DETALICZNY
Liczba odnalezionych rekordów: 5



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/5
Nr opisu: 0000035472
Autorzy: Mieczysław Adamowicz.
Tytuł pracy: Handel wielkopowierzchniowy jako źródło zaspokajania potrzeb gospodarstw domowych na przykładzie miasta Biała Podlaska
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, nr 1 (372), s. 133--145
p-ISSN: 0438-5403

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 12.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: handel detaliczny ; wielkopowierzchniowe obiekty handlowe ; centra handlowe ; handel w Białej Podlaskiej
Słowa kluczowe ang.: retailing ; large-format trade premises ; shopping centres ; trade in Biała Podlaska
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
Streszczenie: The subject matter and the aim of the research are large-format commercial premises, trends in their development, and characteristics of the current situation on trade in Biala Podlaska. The author also undertook an attempt to define the purchasing behaviours and factor that shape behaviours of the products purchasers. The study contains a theoretical part concerning the trends of the development on retailing in Poland, worked out on the basis of the problem literatue, and an empirical part prepared on the grounds of surveys on a sample of 100 households from the territory of Biała Podlaska City. He also made use of the data related to the state and placement of trade network in the city. The study contains a description of the development of large-format retailing in Poland, large-format trade in Biala Podlaska as well as purchasing behaviours of the customers making their purchases, the conductive and negative factors for the development of large-format trade. In his conclusion, the author paid attention to the needs to adjust the retail network's functioning to the needs and preferences of city residents and the neighbouring areas as well as cross-border traffic with Belarus.

2/5
Nr opisu: 0000033826
Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Paweł Siedlanowski.
Tytuł pracy: The structure of retail trade and interactions among retail network establishments (on the example of Biała Podlaska)
Tytuł równoległy: Struktura handlu detalicznego i wzajemne oddziaływania obiektów sieci handlowej (na przykładzie miasta Biała Podlaska)
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, Vol. 10, No. 2, s. 74--95
p-ISSN: 2083-3725

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: handel detaliczny ; sieci handlowe ; handel wielkopowierzchniowy ; handel w Białej Podlaskiej
Słowa kluczowe ang.: retail trade ; retail networks ; large-format retail ; retail trade in Biala Podlaska
http://www.ers.edu.pl/STRUKTURA-HANDLU-DETALICZNEGO-I-WZAJEMNE-ODDZIALYWANIA-OBIEKTOW-SIECI-HANDLOWEJ-NA,92877,0,1.html
DOI: 10.2478/ers-2017-0017
Streszczenie: Subject and purpose of work: The subject of this work is to present contemporary trends and changes in retail trade as well as functions performed by this sector, with particular focus on large-format retail facilities. The aim of this article is to assess the state and development factors of large-format retailers in Biała Podlaska. Materials and methods: The article was created with the application of the descriptive method and based on the literature dealing with this issue and personal research. The research material was composed of the authors' observations and a questionnaire survey conducted on the group of 100 inhabitants of Biała Podlaska. Results: The areas of retail services supplied by the retail network, distribution and mutual interaction between the main retail facilities and the development prospects of the retail network in the city were presented. Conclusions: The research confirms general changes in trade manifested by the expansion of super and hypermarkets, as well as discount stores, also in smaller cities, where chains adjust retail space to local conditions.
Streszczenie: Przedmiot i cel pracy: Przedmiotem pracy jest przedstawienie współczesnych tendencji i zmian w handlu detalicznym oraz pełnionych przez ten sektor funkcji, ze szczególnym uwzględnieniem handlu wielkopowierzchniowego. Celem artykułu jest ocena stanu i czynników rozwoju handlu wielkopowierzchniowego w mieście Biała Podlaska. Materiały i metody: Artykuł powstał przy zastosowaniu metody opisowej i wykorzystaniu literatury problemu oraz badań własnych. Materiał badawczy stanowiły własne obserwacje autorów oraz badanie ankietowe na 100 osobowej grupie mieszkańców miasta. Wyniki: Przedstawiono obszary obsługi handlowej przez sieć handlową, rozmieszczenie i wzajemne oddziaływanie głównych obiektów handlowych oraz perspektywy rozwoju sieci handlowej w mieście. Wnioski: Badania potwierdzają ogólne zmiany w handlu ujawniające się w ekspansji super i hipermarketów oraz dyskontów także w mniejszych miastach, gdzie sieci dostosowują powierzchnie handlowe do uwarunkowań lokalnych.

3/5
Nr opisu: 0000031903
Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Magdalena Zaręba.
Tytuł pracy: New forms of retail trade in large and small towns in Poland
Tytuł równoległy: Nowe formy handlu detalicznego w dużych i małych miastach Polski
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, Vol. 8, no. 4, p. 5--27
p-ISSN: 2083-3725

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: handel detaliczny ; sprzedaż sklepowa ; aglomeracja miejska ; centrum handlowe
Słowa kluczowe ang.: retail trade ; store sales ; city aglomeration ; shopping centre
http://ers.edu.pl/OJS/index.php/erspl/article/view/220/207
Streszczenie: Retail trade, being an important sector of the state economics and an essential part of the space and economy of cities, has been changing dynamically and profoundly since the beginning of the system transformation in Poland. The aim of this thesis is to present forms and types of retail trade, which take shape of store sales in cities, as well as to indicate its significance as a part of city space, its image and functions. Particular attention has been paid to the development of modern commercial buildings in big city agglomerations and small towns up to 50,000 inhabitants. The thesis is based on research literature, statistical data, consulting companies' reports, and on the outcomes of surveys carried out by public institutions.
Streszczenie: Handel detaliczny, będący ważnym sektorem gospodarki oraz szczególnie ważnym elementem przestrzeni i gospodarki miast ulega dynamicznym i głębokim przekształceniom od początku transformacji w Polsce. Celem pracy jest przedstawienie form i rodzajów handlu detalicznego działających zwłaszcza w formie sprzedaży sklepowej w miastach oraz wskazanie na jego rolę jako elementu przestrzeni miasta, jego wizerunku i wypełnianych funkcji. Szczególną uwagę poświęcono rozwojowi nowoczesnych obiektów handlowych w dużych aglomeracjach miejskich oraz w małych miastach do 50 tys. mieszkańców. Praca oparta na literaturze przedmiotu badań oraz na danych statystycznych, raportach firm konsultingowych oraz wynikach badań sondażowych przeprowadzonych przez instytucje publiczne.

4/5
Nr opisu: 0000031226
Autorzy: Mieczysław Adamowicz.
Tytuł pracy: Przekształcenia w sektorze handlu detalicznego i strategiach przedsiębiorstw na rynkach towarów konsumpcyjnych w Polsce
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, nr 5, s. 5--23
p-ISSN: 0438-5403

Uwagi: Streszcz. w jęz. pol., ang. i ros.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 12.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: handel detaliczny ; towar konsumpcyjny ; struktura sprzedaży ; przedsiębiorstwo handlowe ; strategia marketingowa
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
Streszczenie: Celem pracy jest przedstawienie form działalności gospodarczej i struktury wspólczesnego handlu detalicznego w Polsce oraz strategii marketingowych przedsiębiorstw w tym sektorze, ze szczególnym uwzględnieniem handlu detalicznego w miastach. Artykuł powstał na podstawie literatury przedmiotu, dostępnych statystyk, analiz firm doradczych oraz badań własnych. Obejmuje prezentację form handlu detalicznego i sposobów jego podziału, struktury wg wielkości sklepów i wartości sprzedaży, rozwój sektora nowoczesnych obiektów handlowych w miastach oraz zarys głównych strategii przedsiębiorstw handlowych na rynkach towarów konsumpcyjnych (strategii cenowych, marketingowych i wchodzenia na rynek).
Streszczenie: The study's aim is to present forms of economic activity and structures of the contemporary retail trade in Poland as well as enterprises' marketing strategies in this sector, with a particular condiseration of retailing in towns. the article is based on the literature of the research subject, available statistics, consulting firms' analyses, and own research. It comprises the presentation of forms of retail trade and ways of its division, the structure by size of stores, and sales value, development of the sector of modern trade facilities in towns as well as an outline of the main strategies of commercial enterprises in the markets for consumer goods (procong and marketing strategies and entering into the market).

5/5
Nr opisu: 0000031086
Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Magdalena Zaręba.
Tytuł pracy: Rozwój nowoczesnych powierzchni handlu detalicznego w dużych miastach Polski
Tytuł równoległy: The development of modern retail trade spaces in large towns of Poland
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, nr 11, s. 29--37
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: handel detaliczny ; centrum handlowe ; system sprzedaży ; aglomeracja miejska
Słowa kluczowe ang.: retail trade ; commercial center ; selling systems ; agglomeration
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
Streszczenie: Artykuł poświęcono prezentacji aktualnego stanu i tendencji rozwojowych nowoczesnych powierzchni handlowych w dużych miastach Polski. Przy wykorzystaniu danych statystycznych i informacji międzynarodowych firm badawczych i konsultingowych oraz raportów instytucji państwowych przedstawiono ewolucję podaży powierzchni handlowych w latach 2001-2014 oraz obecny stan, strukturę i rozmieszczenie centrów handlowych w ośmiu aglomeracjach oraz trzech grupach miast powyżej 100 tys. mieszkańców w Polsce. Przedstawiono charakterystykę największych centrów handlowych, strukturę własnościową, rodzajową i systemy sklepowe w miastach oraz najważniejsze procesy związane z ekspansją nowoczesnego handlu wielkopowierzchniowego.
Streszczenie: The article presents the actual state and development trends of modern retail spaces in large towns of Poland. The statistical data and information of international research and consulting firms and reports of governmental institutions were used for presenting the evolution of supply of retail space in the years 2001-2014 and for description of actual state, structure and distribution of commercial centers in eight Polish agglomerations and in three groups of towns in Poland with population above 100 thousand. The characteristics of most important trade centers, ownership and functional structures, types of marketing systems and processes linked with the expansion of modern large space retail trade were presented.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB