AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: HANDEL W BIAŁEJ PODLASKIEJ
Liczba odnalezionych rekordów: 2



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/2
Nr opisu: 0000035472
Autorzy: Mieczysław Adamowicz.
Tytuł pracy: Handel wielkopowierzchniowy jako źródło zaspokajania potrzeb gospodarstw domowych na przykładzie miasta Biała Podlaska
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, nr 1 (372), s. 133--145
p-ISSN: 0438-5403

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 12.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: handel detaliczny ; wielkopowierzchniowe obiekty handlowe ; centra handlowe ; handel w Białej Podlaskiej
Słowa kluczowe ang.: retailing ; large-format trade premises ; shopping centres ; trade in Biała Podlaska
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
Streszczenie: The subject matter and the aim of the research are large-format commercial premises, trends in their development, and characteristics of the current situation on trade in Biala Podlaska. The author also undertook an attempt to define the purchasing behaviours and factor that shape behaviours of the products purchasers. The study contains a theoretical part concerning the trends of the development on retailing in Poland, worked out on the basis of the problem literatue, and an empirical part prepared on the grounds of surveys on a sample of 100 households from the territory of Biała Podlaska City. He also made use of the data related to the state and placement of trade network in the city. The study contains a description of the development of large-format retailing in Poland, large-format trade in Biala Podlaska as well as purchasing behaviours of the customers making their purchases, the conductive and negative factors for the development of large-format trade. In his conclusion, the author paid attention to the needs to adjust the retail network's functioning to the needs and preferences of city residents and the neighbouring areas as well as cross-border traffic with Belarus.

2/2
Nr opisu: 0000033826
Autorzy: Mieczysław Adamowicz, Paweł Siedlanowski.
Tytuł pracy: The structure of retail trade and interactions among retail network establishments (on the example of Biała Podlaska)
Tytuł równoległy: Struktura handlu detalicznego i wzajemne oddziaływania obiektów sieci handlowej (na przykładzie miasta Biała Podlaska)
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, Vol. 10, No. 2, s. 74--95
p-ISSN: 2083-3725

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG, POL
Punktacja ministerstwa: 9.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: handel detaliczny ; sieci handlowe ; handel wielkopowierzchniowy ; handel w Białej Podlaskiej
Słowa kluczowe ang.: retail trade ; retail networks ; large-format retail ; retail trade in Biala Podlaska
http://www.ers.edu.pl/STRUKTURA-HANDLU-DETALICZNEGO-I-WZAJEMNE-ODDZIALYWANIA-OBIEKTOW-SIECI-HANDLOWEJ-NA,92877,0,1.html
DOI: 10.2478/ers-2017-0017
Streszczenie: Subject and purpose of work: The subject of this work is to present contemporary trends and changes in retail trade as well as functions performed by this sector, with particular focus on large-format retail facilities. The aim of this article is to assess the state and development factors of large-format retailers in Biała Podlaska. Materials and methods: The article was created with the application of the descriptive method and based on the literature dealing with this issue and personal research. The research material was composed of the authors' observations and a questionnaire survey conducted on the group of 100 inhabitants of Biała Podlaska. Results: The areas of retail services supplied by the retail network, distribution and mutual interaction between the main retail facilities and the development prospects of the retail network in the city were presented. Conclusions: The research confirms general changes in trade manifested by the expansion of super and hypermarkets, as well as discount stores, also in smaller cities, where chains adjust retail space to local conditions.
Streszczenie: Przedmiot i cel pracy: Przedmiotem pracy jest przedstawienie współczesnych tendencji i zmian w handlu detalicznym oraz pełnionych przez ten sektor funkcji, ze szczególnym uwzględnieniem handlu wielkopowierzchniowego. Celem artykułu jest ocena stanu i czynników rozwoju handlu wielkopowierzchniowego w mieście Biała Podlaska. Materiały i metody: Artykuł powstał przy zastosowaniu metody opisowej i wykorzystaniu literatury problemu oraz badań własnych. Materiał badawczy stanowiły własne obserwacje autorów oraz badanie ankietowe na 100 osobowej grupie mieszkańców miasta. Wyniki: Przedstawiono obszary obsługi handlowej przez sieć handlową, rozmieszczenie i wzajemne oddziaływanie głównych obiektów handlowych oraz perspektywy rozwoju sieci handlowej w mieście. Wnioski: Badania potwierdzają ogólne zmiany w handlu ujawniające się w ekspansji super i hipermarketów oraz dyskontów także w mniejszych miastach, gdzie sieci dostosowują powierzchnie handlowe do uwarunkowań lokalnych.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB