AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: INTEGRACJA SENSORYCZNA
Liczba odnalezionych rekordów: 3



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/3
Nr opisu: 0000034825
Autorzy: Natalia Habik, Jarosław Chmielewski, Magdalena Florek-Łuszczki, Jerzy Zagórski, Monika Szpringer.
Tytuł pracy: Zaburzenia regulacji procesów sensorycznych układu proprioceptywnego u dzieci z całościowymi zaburzenaimi rozwojowymi ze spektrum autyzmu
Tytuł równoległy: Sensory processing disorders of the proprioceptive sensory system in children with pervasive developmental disorders from the autism spectrum
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2017, T. 11, Nr 3, s. 55--62
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: integracja sensoryczna ; układ proprioceptywny ; profil sensoryczny ; autyzm ; fizjoterapia
Słowa kluczowe ang.: sensory integration ; proprioceptive system ; sensory profile ; autism ; physiotherapy
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/ZABURZENIA-REGULACJI-PROCESOW-SENSORYCZNYCH-nUKLADU-PROPRIOCEPTYWNEGO-U-DZIECI-Z,110981,0,1.html
DOI: 10.29316/rs.2017.28
Streszczenie: Wstęp. Przedmiotem badań było ukazanie szczegółowego rozkładu cech podwrażliwości i nadwrażliwości w regulacji procesów przetwarzania zmysłowego układu proprioceptywnego. Materiał i metody. Badaniu poddano liczbę 30 dzieci ze zdiagnozowanymi całościowymi zaburzeniami rozwojowymi ze spektrum autyzmu. Badani uczęszczają na terapię do Krajowego Towarzystwa Autyzmu w Kielcach. Badania były przeprowadzane od lutego do kwietnia 2016 roku w placówce KTA. Badania przeprowadzono w oparciu o obserwację, której zadaniem było zebranie danych spostrzeżeń, wykorzystano metodę sondażu, technikę ankietowania, w tym kwestionariusz ankiety i standaryzowany Kwestionariusz Zaburzeń Sensomotorycznych. Wyniki. Z badań wynika, że u dzieci z ASD występują cechy wzmożonych zaburzeń o charakterze podwrażliwości układu proprioceptywnego. Cechy nadwrażliwości występują z mniejszym nasileniem w badanej grupie. Wnioski. U dzieci z zaburzeniami regulacji procesów sensorycznych uczęszczających na zajęcia fizjoterapeutyczne dochodzi do zmniejszenia objawów cech podwrażliwości układu proprioceptywnego.
Streszczenie: Introduction. The objective of the research was to show detailed breakdowns of sensitization and hypersensitivity reactions in the regulation of the sensory proprioceptive system processing. Materials and methods. The study involved 30 children diagnosed with pervasive developmental disorders from the autism spectrum. The respondents attended a therapy in the National Autism Society of Kielce. The study was conducted from February to April 2016 in the NAS facility and was based on observation, whose task was to collect data insights, used a survey, surveying techniques, including a questionnaire and a standardized Questionnaire on Sensomotor Disorders. Results. The research indicated that children with ASD showed an increased disturbance in the proprioceptive system. Hypersensitivity was less severe in the tested group. Conclusion. Children with sensory regulation impairment who attended physiotherapy showed reduced symptoms of disorders of the proprioceptive system.

2/3
Nr opisu: 0000027864
Autorzy: Anna Ślifirczyk, Elżbieta Krajewska-Kułak, Marzena Grajcar.
Tytuł właściwy: Podstawy terapii w autyzmie
Tytuł całości [typ dokumentu]: W: Wielowymiarowość współczesnej medycyny [Dokument elektroniczny] / red. Elżbieta Krajewska-Kułak i in.
Miejsce wydania: Białystok : Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Wydział Nauk o Zdrowiu, 2012
Lokalizacja w obrębie dok. macierzystego: S. 135-156 ; Wymagania systemowe: IBM PC; Windows 98 lub nowszy; Acrobat Reader; czytnik CD-ROM.
Nr znormalizowany: 978-83-89934-79-6
Uwagi: Książka elektroniczna wydana na płycie CD (informacja z Biblioteki Narodowej).
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 54491
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: autyzm ; terapia ; terapia behawioralna ; metoda holding ; metoda opcji ; integracja sensoryczna ; Metoda Ruchu Rozwijającego ; Metoda Dobrego Startu ; muzykoterapia ; hipoterapia ; dogoterapia ; terapia logopedyczna ; trening uwagi słuchowej ; program TEACCH
http://www.umb.edu.pl/photo/pliki/Dziekanat-WNOZ/monografie/wielowymiarowosc_wspolczesnej_medycyny.pdf

3/3
Nr opisu: 0000022346
Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk.
Tytuł pracy: Wspieranie dobrostanu dziecka z autyzmem w środowisku przedszkolnym
Tytuł pracy w innym języku: Supporting the well-being of autistic children in pre-school environment
Cykl: Wdrożenia
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2011, T. 5, nr 1, s. 127--137
p-ISSN: 2082-7288

Uwagi: Art. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 2.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: dziecko autystyczne ; autyzm ; przedszkole ; rewalidacja ; terapia ; integracja sensoryczna

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB