AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: JĘZY OBCY
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/1
Nr opisu: 0000044347
Autorzy: Małgorzata Dąbrowska, Izabela Krystyna Dąbrowska.
Tytuł pracy: Teaching and learning writing skills and strategies, Part 1., From other-regulation to(wards) self-regulation in second/foreign language learning
Tytuł pracy w innym języku: Rozwijanie sprawności pisania w języku obcym : Część 1. Wzmacnianie samoregulacji w nauce
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2022, T. 16, nr 1, s. 134--155
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: informacja zwrotna ; języ obcy ; pisanie ; samoregulacja ; strategie uczenia się ; tutoring
Słowa kluczowe ang.: feedback ; foreign language learning ; learning strategies ; self-regulated ; tutoring ; writing
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Rozwijanie-sprawnosci-pisania-w-jezyku-obcym-Czesc-I-Wzmacnianie-samoregulacji-w,147668,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/147668
Streszczenie: Niniejsza seria dwóch artykułów przedstawia istotne aspekty procesu nauczania sprawności pisania w języku obcym, ze szczególnym uwzględnieniem rozwijania umiejętności i strategii pisania tekstów na poziomie zaawansowanym. W części I. autorki omawiają rolę i zróżnicowane podejścia do nauczania pisania, podkreślając znaczenie jakości informacji zwrotnej udzielanej uczącemu się zarówno przez nauczyciela jak i rówieśników w cyklu spotkań o charakterze dialogu pomiędzy tutorem i jego podopiecznym. Podejmują także dyskusję zagadnień związanych z rozwijaniem samoregulacji w nauce języka obcego i strategicznym wspomaganiem uczącego się w procesie nauki pisania. Część II. prezentuje wyniki badań empirycznych przeprowadzonych podczas wdrażania własnego projektu tutoringowego, jaki został zrealizowany ze studentami trzeciego roku studiów licencjackich na kierunku Filologia w integracji z kursem Praktycznej nauki języka angielskiego - pisanie. Wnioski: Implikacje pedagogiczne zagadnień przedstawionych w obu artykułach wiążą się z potrzebą wdrażania i realizacji idei rozwijania samoregulacji w edukacji językowej i kształtowania umiejętności uczenia się przez całe życie.
Streszczenie: The main aim of this series of two articles is to explore the issue of teaching and learning writing, with special attention to writing at advanced levels of foreign language proficiency. In Part I., the authors review the role of writing in language teaching and concentrate on different approaches to writing instruction. They stress the significance of quality feedback provided in dialogic feedback cycles, including tutor response and peer reviewing. They also discuss the issue of scaffolding student writers towards self-regulation of writing processes and strategies. Part II. presents an empirical study on the implementation of a tutoring project for EFL learners at college level in integration with a regular writing course for third year English Philology students. Results: nie dotyczy Conclusions: The pedagogical implications of the issues discussed in both articles relate to the need to guide students towards self-regulated language learning with a view to continued lifelong learning.

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB