Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
KIERUNEK STUDIÓW Liczba odnalezionych rekordów: 7
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Celem artykułu jest przedstawienie samooceny wybranych elementów potencjału zawodowego dokonanej przez studentów kierunku Ekonomia PSW w Białej Podlaskiej. Materiał i metody: Badania zostały zrealizowane przy wykorzystaniu metody CAWI w styczniu 2021 roku. Wzięło w nich udział 108 studentów kierunku Ekonomia ze studiów licencjackich i magisterskich. Wyniki: Studenci kierunku Ekonomia posiadają w swojej samoocenie wysokie kompetencje komunikacyjne, interpersonalne oraz organizacyjne. Większość respondentów bardziej krytycznie oceniła swoje kompetencje analityczne, informatyczne, a także językowe. Wnioski: Wyniki badań powinny uświadomić studentom potrzebę większego zaangażowania w naukę: języków obcych, obsługi komputera, analizy ekonomicznej i finansowej. Tego typu umiejętności będą przydatne w pracy na stanowiskach szczebla operacyjnego instytucji finansowych i niefinansowych. Streszczenie: The aim of the article is to presrnt the self-evaluation of the selected elements of the professional potential among Economics students at Pope John Paul II State School of Higher Education in Biała Podlaska. Material and research methods: Research was carried out with the use of the CAWI method in January 2021. The participants included 180 first and second cycle Economic students. Results: Economics students evaluate themselves as having high communication, interpersonal and organizational skills. Most respondents evaleated their analytical, IT and language comepetencies more critically. Conclusions: Research results should make students aware of the need for a greater involvement in learning foreign languages, computer skills, economic and financial analysis. Such skills will be useful in working on operational positions in financial and non-financial institutions.
2/7
Nr opisu: 0000035523 Autorzy: Jan Junger, Karel Frömel, Józef Bergier, Pongrác Ács, Barbara Bergier, Ferdinand Salonna, Ewelina Anna Niźnikowska. Tytuł pracy: Physical activity in students from the Visegrad countries by BMI status Tytuł równoległy: Aktywność fizyczna studentów w krajach Grupy Wyszehradzkiej według wskaźnika BMI Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, Vol. 12, Issue 1, p. 41--48 p-ISSN: 2353-6942 e-ISSN: 2354-0265 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 9.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: student ; kierunek studiów ; IPAQ ; BMI ; V4 Słowa kluczowe ang.: IPAQ-L ; field of study ; student ; V4 ; relation https://www.termedia.pl/Physical-activity-in-students-from-the-Visegrad-countries-by-BMI-status,99,32167,0,1.html DOI: 10.5114/hpc.2018.74191 Streszczenie: Background This study aims to analyse the relationship between physical activity (PA) and body mass index (BMI) in undergraduate university students of three fields of study from the four Visegrad Group countries - Slovakia, the Czech Republic, Poland, and Hungary. Material and methods The research was conducted in 2015 on adolescent undergraduate university student populations in three fields of study - humanities, medical, and technical sciences. The sample included 2,484 students in total. The data was collected using the extended version of the standardised International Physical Activity Questionnaire (IPAQ). Students completed the questionnaire in class via the INDARES online system. Results The results confirmed significant differences in PA between sexes in favour of boys both in its overall manifestation and in the individual levels of PA intensity (p<0.05). The comparison of the four countries revealed significant differences in PA in boys and girls in all PA domains (p<0.05). The evaluation of the total BMI, as well as the one measured in individual countries confirmed a significant difference between sexes in favour of boys (p<0.05). The study of the relationship between PA and BMI did not reveal a statistically significant dependence in any of the tested domains. This conclusion applies both to boys and girls. Conclusions Boys are generally more physically active than girls overall and in individual fields of study. This finding is valid for all the studied countries. Also, boys exhibit higher BMI in all the studied categories. No significant relation between PA intensity and volume and BMI was found in either sex. Streszczenie: Wprowadzenie. Celem badania jest analiza związku pomiędzy aktywnością fizyczną (PA) a wskaźnikiem masy ciała (BMI) u studentów studiów licencjackich z trzech kierunków z czterech krajów Grupy Wyszehradzkiej - Słowacji, Czech, Polski i Węgier. Materiał i metody. Badania przeprowadzono w 2015 r. Na studiach dla młodzieży z trzech kierunków: humanistycznym, medycznym i technicznym. Próba obejmowała ogółem 2484 studentów. Dane zebrano za pomocą długiej wersji standardowego Międzynarodowego Kwestionariusza Aktywności Fizycznej (IPAQ). Studenci wypełniali ankietę za pośrednictwem systemu internetowego INDARES. Wyniki. Wyniki potwierdziły istotne różnice w PA między płciami na korzyść mężczyzn zarówno w ich ogólnej aktywności, jak i w poszczególnych poziomach intensywności PA (p<0,05). Porównanie czterech krajów wykazało istotne różnice w PA u mężczyzn (z wyjątkiem PA w czasie wolnym), a także u kobiet we wszystkich obszarach PA (p <0,05). Najbardziej aktywni fizycznie spośród badanych grup byli polscy mężczyźni i słowackie kobiety. Ocena BMI ogółem oraz w poszczególnych krajach potwierdziła istotną różnicę między płciami na korzyść mężczyzn (p <0,05). Badanie zależności między PA i BMI nie wykazało statystycznie istotnej zależności w żadnej z kategorii. Wniosek ten dotyczy zarówno mężczyzn, jak i kobiet. Wnioski. Mężczyźni są fizycznie bardziej aktywni niż kobiety ogólnie i na poszczególnych kierunkach. Mężczyźni mają również wyższy BMI we wszystkich badanych kategoriach. Nie stwierdzono istotnej zależności między intensywnością i objętością PA a BMI u obu płci. Projekt/grant: Aktywność fizyczna i rekreacyjna oraz sposób odżywiania młodzieży z państw wyszehradzkich (Physical and recreational activity as well as diet of young people from V4 countries) : Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki w ramach Grantów Standardowych, no. 21420053
3/7
Nr opisu: 0000033099 Autorzy: Jan Junger, Ewelina Anna Niźnikowska, Barbara Bergier, Karel Frömel, Ferdinand Salonna, Pongrác Ács, Józef Bergier. Tytuł pracy: A field of study as a factor determining physical activity, BMI indicator and self-assessment of physical activity of students in the Visegrad countries Tytuł równoległy: Kierunek kształcenia jako czynnik warunkujący aktywność fizyczną, wskaźnik BMI i samoocenę sprawności fizycznej studentów z państw wyszehradzkich Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, Vol. 10, issue 4, p. 14--25 p-ISSN: 2353-6942 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 9.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: aktywność fizyczna ; IPAQ ; kierunek studiów ; BMI ; sprawność fizyczna Słowa kluczowe ang.: physical activity ; IPAQ ; field of study ; BMI ; physical activity https://www.termedia.pl/Dzial-II-Aktywnosc-fizyczna-grup-spolecznych-i-zawodowych-KIERUNEK-KSZTALCENIA-JAKO-CZYNNIK-WARUNKUJACY-AKTYWNOSC-FIZYCZNA-WSKAZNIK-BMI-I-SAMOOCENE-SPRAWNOSCI-FIZYCZNEJ-STUDENT DOI: 10.5114/hpc.2016.63567 Streszczenie: Background. The objective of the research was to present the diverse nature of physical activity, BMI indicator and indicator of self-assessment of physical activity of students from the Visegrad group countries depending on their fields of study. Material and methods. 2237 students from humanistic, medical and technical faculties were tested. The International Physical Activity Questionnaire (IPAQ) was used for the analysis in its extended version. BMI indicator and indicator of self-assessment of physical activity were also characterized. Results. More than half of the students were characterized by a high level of physical activity. In most cases, they possessed the correct value of body mass index (BMI) and the average self-esteem of physical fitness. Conclusions. The field of study does not differentiate significantly the level of body mass index (BMI), which in most tested cases achieved the correct value. The statistical analysis did not reveal any significant statistically relation between fields of study and self-assessment of physical fitness. Streszczenie: Wprowadzenie. Celem badań było ukazanie zróżnicowania aktywności fizycznej, wskaźnika BMI i samooceny sprawności fizycznej studentów z państw wyszehradzkich w zależności od kierunków kształcenia. Materiał i metody. Badaniom poddano 2237 osób studiujących kierunki humanistyczne, medyczne i techniczne. Do oceny aktywności fizycznej wykorzystano Międzynarodowy Kwestionariusz Aktywności Fizycznej (IPAQ) w wersji długiej, charakterystyce poddano również wskaźnik masy ciała BMI i samoocenę sprawności fizycznej. Wyniki. Ponad połowa studentów charakteryzowała się wysokim poziomem aktywności fizycznej. W większości badani dysponowali prawidłową wartością wskaźnika masy ciała (BMI) i średnią samooceną sprawności fizycznej. Wnioski. Kierunek studiów nie różnicuje istotnie statystycznie poziomu wskaźnika masy ciała (BMI), który w większości przypadków u badanych przyjął wartość prawidłową. Analiza statystyczna nie wykazała również istotnego statystycznie związku kierunku kształcenia z samooceną sprawności fizycznej. Projekt/grant: Aktywność fizyczna i rekreacyjna oraz sposób odżywiania młodzieży z państw wyszehradzkich (Physical and recreational activity as well as diet of young people from V4 countries) : Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki w ramach Grantów Standardowych, no. 21420053
4/7
Nr opisu: 0000033220 Autorzy: Wiesław Romanowicz, Dorota Marzena Tomczyszyn. Tytuł pracy: Funkcjonowania kierunku socjologia w Państwowej Szkole Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej - uwarunkowania naukowo-dydaktyczne Tytuł całości: W: Społeczeństwo, technologia, gospodarka w świecie sieciowych rozwiązań : ku przyszłości : księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Sławomirowi Partyckiemu / red. nauk. Alina Betlej, Dawid Błaszczak, Marta Górka Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo KUL Rok wydania: 2016 Strony zajęte przez pracę: S. 281-293 ISBN: 978-83-8061-316-4 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba arkuszy: 0,6 Praca recenzowana Słowa kluczowe: szkolnictwo wyższe ; kierunek studiów ; socjologia ; Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
5/7
Nr opisu: 0000030674 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Agnieszka Dymicka. Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne studentów PSW Tytuł równoległy: PSW student's safety education Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, T. 9, nr 2, s. 71--80 p-ISSN: 2081-6081 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; kierunek studiów ; kompetencje Słowa kluczowe ang.: safety education ; faculty ; competences Inne bazy podające opis:
6/7
Nr opisu: 0000023101 Autorzy: Monika Anna Łęska, Anna Jakubowicz. Tytuł pracy: Kształcenie na miarę potrzeb : konfrontacja oczekiwań pracodawców i absolwentów szkół wyższych Tytuł całości: W: Przeobrażenia i wsparcie procesów zarządzania ludźmi / red. nauk. J.S. Kardas Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Wydawnictwo Studio Emka Rok wydania: 2012 Strony zajęte przez pracę: S. 48-58 ISBN: 978-83-62304-57-8 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba arkuszy: 0,5 Praca recenzowana Słowa kluczowe: edukacja ; szkolnictwo wyższe ; kierunek studiów ; absolwenci ; rynek pracy ; pracodawca Uwaga: Kopia dostepna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
7/7
Nr opisu: 0000024154 Autorzy: Ewelina Anna Niźnikowska, Ewa Jadwiga Stępień, Elżbieta Lucyna Szczygielska, Marta Elżbieta Mandziuk. Tytuł pracy: Typ i rok studiów a aktywność fizyczna studentów Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej Tytuł pracy w innym języku: The year and level of studies and the physical activity of students at the State School f Higher Education in Biała Podlaska Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2012, T. 6, nr 1, s. 144--157 p-ISSN: 2082-7288 Uwagi: Art. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL, ENG Punktacja ministerstwa: 2.000 Index Copernicus: 5.030 Praca recenzowana Słowa kluczowe: aktywność fizyczna ; studenci ; kierunek studiów Słowa kluczowe ang.: physical activity ; students ; field of study http://www.pswbp.pl/index.php/pl/o-uczelni/pliki-do-pobrania/Inne-pliki/Human-and-Health---Człowiek-i-Zdrowie/Tom-VI-nr-1-rok-2012/09-Typ-i-rok-studiów-a-aktywność-fizyczna-studentów-Państwowej-Szkoły Streszczenie: Celem badań było ustalenie związku między typem i rokiem studiów a aktywnością fizyczną studentów. Badaniami objęto dwustu studentów (n=200) kierunku turystyka i rekreacja Państwowej Szkoły Wyższej (PSW) im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej. W pracy zastosowano metodę sondażu diagnostycznego w oparciu o technikę ankiety. Na podstawie przeprowadzonej analizy wyników badań stwierdzono, że w strukturze czasu wolnego studentów pierwszego etapu studiów najwyżej usytuowane są: spotkania ze znajomymi (29,1%) i słuchanie muzyki (24,3%). Natomiast studenci studiów magisterskich najwięcej czasu spędzają oglądając telewizję (29,9%) i siedząc przy komputerze (15,6%). Niepokoi fakt, że aktywność fizyczna w czasie wolnym respondentów, niezależnie od typu i roku studiów, zajmuje zbyt niską pozycję (14,7%). Wśród form rekreacji ruchowej największą popularnością cieszą się spacery (26,8%), w dalszej kolejności zajęcia grupowe (20,6%) i jazda na rowerze (14,9%). Zastanawiający jest fakt braku zainteresowania studentów turystyki i rekreacji formami turystycznymi. W wycieczkach uczestniczy zaledwie 0,4% respondentów. Dokonując analizy statystycznej średnich wyników badań ustalono istotną zależność pomiędzy typem studiów a sposobem wykorzystania czasu wolnego (?2=14,99; df=5; p=0,0104). Streszczenie: The aim of this study is to ascertain whether there is a connection between the year and level of studies and the students' levels of physical activity. The examined group consisted of 200 students (n=200) of Tourism and Recreation from the Pope John Paul II State School of Higher Education. The measurement method chosen for this research was based on a diagnostic survey carried out with the use of questionnaires. The analysis of the results revealed that the undergraduate students devoted most of their spare time to the following activities: spending time with friends (29.1%) and listening to music (24.3%). The students attending Master's studies, on the other hand, prefer to spend their free time watching TV (29.9%) and sitting in front of the computer (15.6%). The low priority given to physical activity by the respondents (14.7%), regardless of their seniority or level of studies, is certainly alarming. The most popular forms of active recreation include walking (26.8%), group classes (20.6%) and cycling (14.9%). Surprisingly enough, the survey unveiled that the students of Tourism and Recreation show little interest in tourism-related activities. A mere 0.4% of the respondents participate in organised excursions. The statistical analysis of the average results proved the existence of a clear connection between the students' preferred spare time activities and their level of studies (?2=14.99; df=5; p=0.0104).