AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: KOMPETENCJE
Liczba odnalezionych rekordów: 17



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/17
Nr opisu: 0000042124
Autorzy: Mariusz Pyra, Marek Kuźmicki.
Tytuł pracy: Skuteczność projektu dydaktycznego Między szkołą wyższą a etatem
Tytuł pracy w innym języku: Effectiveness of the didactic project Between university and employment
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2021, T. 15, nr 2, s. 55--69
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: dydaktyka ; kompetencje ; projekt dydaktyczny ; skuteczność
Słowa kluczowe ang.: competences ; didactics ; effectiveness ; teaching project
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/Skutecznosc-projektu-dydaktycznego-Miedzy-szkola-wyzsza-a-etatem-,135712,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/135712
Streszczenie: Celem jest określenie skuteczności działań dydaktycznych zrealizowanych w ramach projektu dydaktycznego. Przeprowadzone badania wskazują na znaczną poprawę wskaźnika poziomu kompetencji u wszystkich uczestników. Materiał i metody: Materiał do badań stanowiły bilanse kompetencji w formie testów, którym zostali poddani studenci w ramach oceny ex ante, a następnie w ramach oceny ex post, z wykorzystaniem statystycznej analizy testów kompetencji. Wyniki: Wyniki miar tendencji centralnej oraz rozproszenia wskazują na wysoką skuteczność realizowanych działań. Średnio poziom wskaźnika kompetencji wzrastał ponad dwukrotnie, a czasami trzykrotnie. Wnioski: Standardowy program studiów warto wzbogacać o dodatkowe szkolenia i warsztaty. Zarówno tradycyjne formy szkolenia, jak i te bardziej innowacyjne przyniosły bardzo dobre rezultaty w wygenerowaniu nowych lub poprawie już występujących kompetencji, co potem skutkuje większą szansą na znalezienie zatrudnienia.
Streszczenie: The aim is to determine the effectiveness of the teaching activities carried out as part of the teaching project. The conducted research shows a significant improvement in the competence level indicator. Material and methods: The material for the research was the balance of competences in the form of tests, which students were subjected to as part of the ex ante evaluation, and then as part of the ex post evaluation, using the statistical analysis of competence tests. Results: The results of the central tendency and distraction measures indicate high effectiveness of the implemented measures. On average, the level of the competence index increased more than twice, and sometimes tripled. Conclusions: The standard study program should be enriched with additional training and workshops. Both traditional forms of training and the more innovative ones brought very good results in generating new or improving existing competences, which then resulted in a greater chance of finding a job.

2/17
Nr opisu: 0000040979
Autorzy: Aneta Ewa Chrząszcz.
Tytuł pracy: Innowacyjność w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, T. 14, nr 1, s. 15--26
p-ISSN: 1896-9380

Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: innowacyjność ; kompetencje ; menedżer ; zarządzanie zasobami ludzkimi ; zarządzanie wiedzą
https://nsz.edu.pl/resources/html/article/details?id=207943
Streszczenie: W artykule podjęto tematykę innowacyjności w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Znaczenie problematyki poddanej analizie wynika z faktu, że współczesna organizacja musi, chcąc zbudować silną pozycję konkurencyjną na rynku, cechować się innowacyjnością, także w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Korzyści płynące z takiego sposobu zarządzania wychodzą poza możliwości pokonania konkurencji, stwarzając również szanse uzyskania korzyści nie tylko dla samej organizacji, ale także jej pracowników. W innowacyjnym zarządzaniu zasobami ludzkimi istotną rolę odgrywa menedżer, przed którym współcześnie stoją nowe zadania będące niejednokrotnie wyzwaniami.

3/17
Nr opisu: 0000039318
Autorzy: Mariusz Pyra.
Tytuł pracy: Wpływ symulacji marketplace na kompetencje przedsiębiorcze studentów
Tytuł pracy w innym języku: The impact of marketplace simulations on students' enterpreneurial competences
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2019, T. 13, nr 4, s. 112--125
p-ISSN: 2081-6081
e-ISSN: 2657-9332

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja ministerstwa: 20.000
Słowa kluczowe: kompetencje ; marketplace ; przedsiębiorczość ; studenci ; symulacja
Słowa kluczowe ang.: competences ; entrepreneurship ; marketplace ; simulations ; students
http://rozprawyspoleczne.edu.pl/WPLYW-SYMULACJI-MARKETPLACE-NA-KOMPETENCJE-PRZEDSIEBIORCZE-STUDENTOW,118045,0,1.html
DOI: 10.29316/rs/118045
Streszczenie: Celem pracy jest identyfikacja roli i wpływu symulacji komputerowej Marketplace na kompetencje studentów z zakresu przedsiębiorczości, nabyte w procesie edukacji na uczelni wyższej. Praca została osadzona w literaturze poświęconej teorii kompetencji przedsiębiorczych i zawiera prezentację badań empirycznych przeprowadzonych w toku nauczania. Materiał i metody: Analiza statystyczna testów kompetencji (przed szkoleniem i po szkoleniu). Wyniki: Badania wskazały na istotny wpływ wykorzystanej symulacji na wzrost wiedzy z zakresu przedsiębiorczości i kompetencji zarządczych wśród badanych studentów. Wnioski: Badania empiryczne wpływu symulacji komputerowych na kompetencje powinny uwzględniać ograniczenia, przede wszystkim pewien stopień subiektywizmu samooceny kompetencji przedsiębiorczych badanych, a także stosowanie krótkiej listy pytań merytorycznych.
Streszczenie: Purpose of the work. The objective of this paper is to identify the role and impact of Marketplace computer simulations on students' competences in the field of entrepreneurship acquired in the process of studying at higher-education facilities. This paper draws on the literature describing the theory of entrepreneurial competences, and contains a presentation of the empirical research carried out in the course of learning. Material and methods. Statistical analysis of competence tests (before the training and after the training). Results. The study revealed a significant impact by the applied simulation on the increase of entrepreneurship and managerial competences among the surveyed students. Conclusions. The empirical research on the impact of computer simulations on competences should involve considering its limitations, and, above all, a certain degree of subjectivism in the self-evaluation of the entrepreneurial competences of the survey participants, as well as the use of a short list of conceptual questions.

4/17
Nr opisu: 0000036601
Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk.
Tytuł pracy: Działania na rzecz bezpieczeństwa edukacyjnego studentów I roku
Tytuł równoległy: Providing educational safety to the 1st-year students
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, nr 2 (101), s. 94--101
p-ISSN: 1507-6563

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 14.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: student ; bezpieczeństwo edukacyjne ; wybór kierunku studiów ; sytuacja społeczno-ekonomiczna ; kompetencje
Słowa kluczowe ang.: student ; educational safety ; choice of the field of study ; socio-economic situation ; competence
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://edukacjaustawicznadoroslych.eu/index.php/pl/eud/2018/2/11
Streszczenie: The 1st-year students choose the field of study according to their interests regardlessof the socio-economic situation of family they come from. They consider the importance of the practical profile and having social competence essential on the labor market. The university education enables them to get the higher education, ensuring the educational safety thanks to a tailor-measured educational offer. The article presents the feedback from the research conducted on the group of 574 1st-year students, considering financial background and students' educational expectations that in fluence the university educational policy in practice.

5/17
Nr opisu: 0000036749
Autorzy: Zbigniew Ciekanowski.
Tytuł pracy: Innowacyjne zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
Tytuł równoległy: Innovative management of human resources in an enterprise
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, Z. 13, nr 3, s. 153--166
p-ISSN: 1896-9380

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 6.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: innowacyjność ; kompetencje ; ludzie ; rozwój ; zasoby
Słowa kluczowe ang.: innovation ; competences ; people ; development ; resources
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

6/17
Nr opisu: 0000036400
Autorzy: Joanna Maria Marchel, Stanisława Katarzyna Nazaruk, Ewa Tokarewicz.
Tytuł pracy: Kanon kształcenia ogólnego w podstawie programowej dla szkół ogólnokształcących - aspekt porównawczy
Tytuł całości: W: Teraźniejszość i przyszłość edukacji dzieci, młodzieży i dorosłych. Wybrane problemy : monografia wieloautorska / red. nauk. anna Klim-Klimaszewska, Eva Šmelová
Miejsce wydania: Siedlce
Wydawca: AKKA
Rok wydania: 2018
Strony zajęte przez pracę: S. 109-120
ISBN: 978-83-948104-7-4
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 5.000
Liczba znaków: 25762
Liczba arkuszy: 0,64
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: uczniowie ; kształcenie ogólne ; podstawa programowa ; kompetencje
Słowa kluczowe ang.: students ; general education ; core curriculum ; competences
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.

7/17
Nr opisu: 0000036745
Autorzy: Wiesława Załoga, Julia Nowicka, Zbigniew Ciekanowski.
Tytuł pracy: Kompetencje społeczne kadry dowódczej oficerów Sił Zbrojnych RP w systemie bezpieczeństwa militarnego Polski
Tytuł równoległy: Social competencies of the staff of steering officers of the polish armed forces in the military safety system in Poland
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2018, nr 1 (14), s. 203--215
p-ISSN: 1895-3794
e-ISSN: 2300-0376

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 7.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: kompetencje ; kompetencje społeczne ; kadra dowódcza ; bezpieczeństwo militarne
Słowa kluczowe ang.: competences ; social competences ; commanding staff ; military security
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
http://www.wszop.edu.pl/dzialalnosc-naukowa/wydawnictwo/,2,2,19206,108,132
DOI: 10.32039/WSZOP/1895-3794-2018-16
Streszczenie: Opracowanie stanowi próbę oceny poziomu kompetencji społecznych oficerów młodszych kadry dowódczej Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w systemie bezpieczeństwa militarnego. Inspiracją do podjęcia badań dotyczących roli kompetencji społecznych w karierze zawodowej oficerów młodszych kadry dowódczej Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych RP jest trwający proces profesjonalizacji sił zbrojnych, w szczególności w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Dociekania badawcze ukierunkowane są w obszarze udziału kompetencji społecznych w karierze zawodowej oficerów młodszych kadry dowódczej Wojsk Lądowych w Sił Zbrojnych RP w aspekcie zagrożeń bezpieczeństwa militarnego. Założeniem realizacji niniejszej publikacji jest m.in. analiza poziomu świadomości zainteresowanych, co do swoich słabych i silnych stron posiadanego profilu kompetencji społecznych w kontekście wykonywania zadań służbowych w warunkach zagrożeń militarnych. Pozyskane informacje w toku prowadzonych badań pozwoliły dostarczyć interesujących danych dotyczących, jakości i przydatności profilu kompetencji społecznych w rozwoju kariery zawodowej kadry dowódczej oficerów Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych RP.
Streszczenie: The study is an attempt to assess the level of social competence of junior commander officers of the Armed Forces of the Republic of Poland Land Forces in the military security system. The inspiration to undertake research on the role of social competences in the career of the junior commander officers of the Armed Forces of the Republic of Poland Land Forces is the ongoing process of professionalization of the armed forces, in particular in the area of human resources management. Research inquiries are focused on the participation of social competences in the career of junior commander officers in the Armed Forces of the Republic of Poland Land Forces in the aspect of threats to military security. The assumption of this publication is, among others, the analysis of the level of awareness of the interested, as to their strengths and weaknesses, of the profile of social competences held in the context of performing official tasks in conditions of military threats. The information obtained during the research allowed us to provide interesting data on the quality and usefulness of the social competence profile in the career development of the commanding staff of officers of the Polish Armed Land Forces.

8/17
Nr opisu: 0000035153
Autorzy: Zbigniew Ciekanowski.
Tytuł pracy: Planowanie zasobów ludzkich w organizacji
Tytuł całości: W: Sovremennye trendy razvitiâ mehanizmov upravleniâ korporaciej : sbornik ctatej po materialam meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii (Moskva, 12 aprelâ 2017 g.) / pod red. Zbigniewa Ciekanowskiego, Û.N. Pavlûčuka
Miejsce wydania: Moskva
Wydawca: ATiSO
Rok wydania: 2017
Strony zajęte przez pracę: S. 373-380
ISBN: 978-5-93441-610-3
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych
Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa
Język publikacji: POL
Liczba znaków: 21856
Liczba arkuszy: 0,55
Słowa kluczowe: planowanie ; zatrudnienie ; rekrutacja ; kompetencje ; kwalifikacje ; HR
Słowa kluczowe ang.: planning ; human resources ; employment ; recruitment ; competence ; qualification
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii
Streszczenie: The article hihglights the problem of human resources planning in an organization: its essence, stages, types, methods, and modern approaches are considered. Diffrent approaches t recruitment, its advantages and disadvantages are reviewed.

9/17
Nr opisu: 0000032441
Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Agnieszka Dymicka.
Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne w obszarze nauk społecznych
Tytuł równoległy: Education safety in the social sciences
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, T. 10, nr 1, s. 57--66
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; nauki społeczne ; kompetencje ; szkoła wyższa
Słowa kluczowe ang.: education safety ; social sciences ; skills ; university
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/pages_from_rs_nr_1_2016_druk_6.pdf
Streszczenie: Szkoła wyższa zapewnia bezpieczeństwo edukacyjne studentom poprzez zaspokajanie aspiracji naukowych, zawodowych oraz osobistych. Celem artykułu jest analiza potrzeb edukacyjnych studentów wybierających kierunki studiów w obszaru nauk społecznych. W grupie badawczej liczącej 268 studentów zbadano zapotrzebowanie na kompetencje, preferencje oraz motywy wyboru uczelni i kierunku studiów, w tym istnienie zależności istotnych statystycznie analizowanych zmiennych. Efektem badań jest wykazanie różnic pomiędzy kierunkami studiów we wskazanych obszarach.
Streszczenie: The School of Higher Education provides education safety by meeting students' academic, professional and personal aspirations. this article aims to analyze the educational needs of students choosing courses of study in the social aciences. The research group numbering 268 students were tested to find out their skills needs, preferences and reason for choosing the university and faculty, including a relationship variables considered statistically significant. The result of the research is to demonstrate the differences between faculties in social sciences.

10/17
Nr opisu: 0000032438
Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
Tytuł pracy: Teachers as learners : learning to learn through strategy training, Part II, "Strategic" teacher competences
Tytuł równoległy: Nauczyciel w roli ucznia : nauczyć sie jak uczyć poprzez trening strategii. Część II Kompetencje "strategicznego" nauczyciela
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2016, T. 10, nr 1, s. 23--30
p-ISSN: 2081-6081

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: ENG
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: nauczyć się jak uczyć ; samoregulacja w nauce języka drugiego/obcego ; strategie uczenia się ; trening strategii ; nauczyciel ; kompetencje
Słowa kluczowe ang.: learning to learn ; self-regulated learning ; learning strategies ; strategy instruction ; teacher ; competences
http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/pages_from_rs_nr_1_2016_druk_3.pdf
Streszczenie: Niniejszy artykuł jest drugą częścią cyklu trzech artykułów poświęconych znaczeniu aktywnej realizacji idei uczenia się jak uczyć w kształceniu nauczycieli języków obcych oraz w rozwoju zawodowym wykwalifikowanego nauczyciela. Autorka przedstawia w nim teoretyczne podstawy treningu strategii uczenia się, omawia wybrane modele insrukcji strategicznej, które mogą być wykorzystane praktycznie w klasie szkolnej oraz analizuje role i zadania współczesnego nauczyciela języka obcego wynikające z realizacji postulatu integracji nauczania języka obcego i treningu strategii. Jako że skuteczne nauczanie oznacza konieczność ciągłego rozwijania umiejętności i strategii niezbędnych do uczenia się przez całe życie, autorka podkreśla potrzebę kształcenia tzw. "strategicznego" nauczyciela, przygotowanego do rozwijania u ucznia samoregulacji uczenia się poprzez bezpośredni trening strategii uczenia się.
Streszczenie: This article is the second part of a series of three articles on the importance of implementing the learning to learn idea in pre-service teacher education in the qualified teacher's career. It aims to discuss the theoretical foundation of learning strategy instuction, present a number of practical strategy training schemes which can be used in the language classroom, and analyze essential roles and tasks modern second/foreign language teachers need to be able to perform in order to help learners learn to learn. Since successful teaching necessitates developing personalized skills and strategies necessary for further, continued or lifelong learning, the author emphasizes the need for educating "strategic" language teachers prepared to foster learner self-regulated learning through direct, or fully informed, strategy training.

11/17
Nr opisu: 0000030674
Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Agnieszka Dymicka.
Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne studentów PSW
Tytuł równoległy: PSW student's safety education
Tytuł czasopisma:
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2015, T. 9, nr 2, s. 71--80
p-ISSN: 2081-6081

Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; kierunek studiów ; kompetencje
Słowa kluczowe ang.: safety education ; faculty ; competences
Inne bazy podające opis:
  • BazEkon

    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs__art_10.pdf

    12/17
    Nr opisu: 0000031470
    Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Helena Konowaluk-Nikitin.
    Tytuł pracy: Kompetencii šestiletnego rebenka v svete doškol'noj diagnostiki
    Tytuł równoległy: Competences of six-year-old children in the light of preschool assessment
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, no 15, s. 32--40
    p-ISSN: 2219-5203

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w innym czasopiśmie naukowym
    Język publikacji: RUS
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Liczba znaków: 35375
    Liczba arkuszy: 0,88
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: dzieci ; przedszkole ; gotowość szkolna ; kompetencje ; umiejętności
    Słowa kluczowe ang.: child ; kindergarten ; school readiness ; competences ; skills
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
    Streszczenie: The purpose of this paper is to discuss the competences of six-year-olds in the context of school readiness. Teachers, owing to the preschool assessment, are able to evaluate the level of mastery of particular skills, namely what children have achieved, what they know, what they can do, and what they have difficulties with. Kindergarten creates favourable conditions and provides opportunities which stimulate the development of children. Thus, a child systematically acquires competences which are necessary in order to start learning at primary school. Providing information about children, preschool assessment is a useful tool not only for teachers but also for parents.

    13/17
    Nr opisu: 0000030845
    Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
    Tytuł pracy: Teachers as learners : learning to learn through strategy training, Part I, Teacher competences and learner strategies
    Tytuł równoległy: Nauczyciel w roli ucznia : nauczyć się jak uczyć poprzez trening strategii. Część I Kompetencje nauczyciela i strategie ucznia
    Tytuł czasopisma:
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, T. 9, nr 3, s. 51--60
    p-ISSN: 2081-6081

    Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: ENG
    Punktacja ministerstwa: 8.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: nauczyć się jak uczyć ; autonomia w nauce języka obcego ; strategie uczenia się ; trening strategii ; nauczyciel ; kompetencje
    Słowa kluczowe ang.: learning to learn ; language learner autonomy ; learning strategies ; strategy training ; strategic teacher competence
    Inne bazy podające opis:
  • BazEkon

    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/rs_3___06.pdf

    14/17
    Nr opisu: 0000032651
    Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Katarzyna Aniela Łaskarzewska.
    Tytuł pracy: The verification of the graduates competencies as the element of education safety
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2015, nr 12, s. 147--156
    p-ISSN: 1730-0274

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: ENG
    Punktacja ministerstwa: 9.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; kompetencje ; absolwenci ; pracodawca
    Słowa kluczowe ang.: education safety ; competencies ; graduate ; employer
    http://www.doctrina.uph.edu.pl/doctrina_2015/Melaniuk_8.pdf

    15/17
    Nr opisu: 0000026925
    Autorzy: Leszek Zakrzewski.
    Tytuł pracy: Edukacja i nowoczesne technologie w społeczeństwie wiedzy
    Tytuł całości: W: Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego / red. nauk. Józef Bednarek
    Miejsce wydania: Warszawa
    Wydawca: Difin SA
    Rok wydania: 2014
    Seria: Engram
    Strony zajęte przez pracę: S. 110-132
    ISBN: 978-83-7930-229-1
    Kopia niedostępna: x
    Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Liczba znaków: 50068
    Liczba arkuszy: 1,25
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: nauczyciel ; wykluczenie cyfrowe ; społeczeństwo wiedzy ; doskonalenie zawodowe ; kompetencje

    16/17
    Nr opisu: 0000030223
    Autorzy: Zofia Kubińska, Dorota Marzena Tomczyszyn.
    Tytuł pracy: Kompetencje promotora zdrowia wyzwaniem dla nauczycieli wychowania fizycznego
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2014, T. 16, z. 2, s. 161--173
    p-ISSN: 1507-9090

    Uwagi: Streszcz. w j. ang.
    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 4.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: kompetencje ; edukacja zdrowotna ; nauczyciel ; wychowanie fizyczne
    Słowa kluczowe ang.: competences ; health education ; physical education ; teachers
    Uwaga: Czasopismo dostępne w Bibliotece PSW - egzemplarz z wymiany międzybibliotecznej
    http://zsim.wszia.edu.pl/fizjoterapia/tom-xvi-zeszyt-2/#more-359

    17/17
    Nr opisu: 0000029055
    Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk.
    Tytuł pracy: Kompetencje studentów kierunku bezpieczeństwo narodowe PSW w Białej Podlaskiej
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2014, nr 4, s. 175--185
    p-ISSN: 1897-7065

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
    Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
    Język publikacji: POL
    Punktacja ministerstwa: 7.000
    Praca recenzowana
    Słowa kluczowe: bezpieczeństwo narodowe ; praktyka zawodowa ; kompetencje ; student ; pracodawca
    Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW
    https://kwartalnikbellona.com/resources/html/article/details?id=107649

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB