Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
KOMPETENCJE Liczba odnalezionych rekordów: 17
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: Celem jest określenie skuteczności działań dydaktycznych zrealizowanych w ramach projektu dydaktycznego. Przeprowadzone badania wskazują na znaczną poprawę wskaźnika poziomu kompetencji u wszystkich uczestników. Materiał i metody: Materiał do badań stanowiły bilanse kompetencji w formie testów, którym zostali poddani studenci w ramach oceny ex ante, a następnie w ramach oceny ex post, z wykorzystaniem statystycznej analizy testów kompetencji. Wyniki: Wyniki miar tendencji centralnej oraz rozproszenia wskazują na wysoką skuteczność realizowanych działań. Średnio poziom wskaźnika kompetencji wzrastał ponad dwukrotnie, a czasami trzykrotnie. Wnioski: Standardowy program studiów warto wzbogacać o dodatkowe szkolenia i warsztaty. Zarówno tradycyjne formy szkolenia, jak i te bardziej innowacyjne przyniosły bardzo dobre rezultaty w wygenerowaniu nowych lub poprawie już występujących kompetencji, co potem skutkuje większą szansą na znalezienie zatrudnienia. Streszczenie: The aim is to determine the effectiveness of the teaching activities carried out as part of the teaching project. The conducted research shows a significant improvement in the competence level indicator. Material and methods: The material for the research was the balance of competences in the form of tests, which students were subjected to as part of the ex ante evaluation, and then as part of the ex post evaluation, using the statistical analysis of competence tests. Results: The results of the central tendency and distraction measures indicate high effectiveness of the implemented measures. On average, the level of the competence index increased more than twice, and sometimes tripled. Conclusions: The standard study program should be enriched with additional training and workshops. Both traditional forms of training and the more innovative ones brought very good results in generating new or improving existing competences, which then resulted in a greater chance of finding a job.
2/17
Nr opisu: 0000040979 Autorzy: Aneta Ewa Chrząszcz. Tytuł pracy: Innowacyjność w zarządzaniu zasobami ludzkimi Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2019, T. 14, nr 1, s. 15--26 p-ISSN: 1896-9380 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 20.000 Słowa kluczowe: innowacyjność ; kompetencje ; menedżer ; zarządzanie zasobami ludzkimi ; zarządzanie wiedzą https://nsz.edu.pl/resources/html/article/details?id=207943 Streszczenie: W artykule podjęto tematykę innowacyjności w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Znaczenie problematyki poddanej analizie wynika z faktu, że współczesna organizacja musi, chcąc zbudować silną pozycję konkurencyjną na rynku, cechować się innowacyjnością, także w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Korzyści płynące z takiego sposobu zarządzania wychodzą poza możliwości pokonania konkurencji, stwarzając również szanse uzyskania korzyści nie tylko dla samej organizacji, ale także jej pracowników. W innowacyjnym zarządzaniu zasobami ludzkimi istotną rolę odgrywa menedżer, przed którym współcześnie stoją nowe zadania będące niejednokrotnie wyzwaniami.
3/17
Nr opisu: 0000039318 Autorzy: Mariusz Pyra. Tytuł pracy: Wpływ symulacji marketplace na kompetencje przedsiębiorcze studentów Tytuł pracy w innym języku: The impact of marketplace simulations on students' enterpreneurial competences Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2019, T. 13, nr 4, s. 112--125 p-ISSN: 2081-6081 e-ISSN: 2657-9332 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL, ENG Punktacja ministerstwa: 20.000 Słowa kluczowe: kompetencje ; marketplace ; przedsiębiorczość ; studenci ; symulacja Słowa kluczowe ang.: competences ; entrepreneurship ; marketplace ; simulations ; students http://rozprawyspoleczne.edu.pl/WPLYW-SYMULACJI-MARKETPLACE-NA-KOMPETENCJE-PRZEDSIEBIORCZE-STUDENTOW,118045,0,1.html DOI: 10.29316/rs/118045 Streszczenie: Celem pracy jest identyfikacja roli i wpływu symulacji komputerowej Marketplace na kompetencje studentów z zakresu przedsiębiorczości, nabyte w procesie edukacji na uczelni wyższej. Praca została osadzona w literaturze poświęconej teorii kompetencji przedsiębiorczych i zawiera prezentację badań empirycznych przeprowadzonych w toku nauczania. Materiał i metody: Analiza statystyczna testów kompetencji (przed szkoleniem i po szkoleniu). Wyniki: Badania wskazały na istotny wpływ wykorzystanej symulacji na wzrost wiedzy z zakresu przedsiębiorczości i kompetencji zarządczych wśród badanych studentów. Wnioski: Badania empiryczne wpływu symulacji komputerowych na kompetencje powinny uwzględniać ograniczenia, przede wszystkim pewien stopień subiektywizmu samooceny kompetencji przedsiębiorczych badanych, a także stosowanie krótkiej listy pytań merytorycznych. Streszczenie: Purpose of the work. The objective of this paper is to identify the role and impact of Marketplace computer simulations on students' competences in the field of entrepreneurship acquired in the process of studying at higher-education facilities. This paper draws on the literature describing the theory of entrepreneurial competences, and contains a presentation of the empirical research carried out in the course of learning. Material and methods. Statistical analysis of competence tests (before the training and after the training). Results. The study revealed a significant impact by the applied simulation on the increase of entrepreneurship and managerial competences among the surveyed students. Conclusions. The empirical research on the impact of computer simulations on competences should involve considering its limitations, and, above all, a certain degree of subjectivism in the self-evaluation of the entrepreneurial competences of the survey participants, as well as the use of a short list of conceptual questions.
4/17
Nr opisu: 0000036601 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk. Tytuł pracy: Działania na rzecz bezpieczeństwa edukacyjnego studentów I roku Tytuł równoległy: Providing educational safety to the 1st-year students Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, nr 2 (101), s. 94--101 p-ISSN: 1507-6563 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 14.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: student ; bezpieczeństwo edukacyjne ; wybór kierunku studiów ; sytuacja społeczno-ekonomiczna ; kompetencje Słowa kluczowe ang.: student ; educational safety ; choice of the field of study ; socio-economic situation ; competence Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. https://edukacjaustawicznadoroslych.eu/index.php/pl/eud/2018/2/11 Streszczenie: The 1st-year students choose the field of study according to their interests regardlessof the socio-economic situation of family they come from. They consider the importance of the practical profile and having social competence essential on the labor market. The university education enables them to get the higher education, ensuring the educational safety thanks to a tailor-measured educational offer. The article presents the feedback from the research conducted on the group of 574 1st-year students, considering financial background and students' educational expectations that in fluence the university educational policy in practice.
5/17
Nr opisu: 0000036749 Autorzy: Zbigniew Ciekanowski. Tytuł pracy: Innowacyjne zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie Tytuł równoległy: Innovative management of human resources in an enterprise Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, Z. 13, nr 3, s. 153--166 p-ISSN: 1896-9380 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 6.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: innowacyjność ; kompetencje ; ludzie ; rozwój ; zasoby Słowa kluczowe ang.: innovation ; competences ; people ; development ; resources Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
6/17
Nr opisu: 0000036400 Autorzy: Joanna Maria Marchel, Stanisława Katarzyna Nazaruk, Ewa Tokarewicz. Tytuł pracy: Kanon kształcenia ogólnego w podstawie programowej dla szkół ogólnokształcących - aspekt porównawczy Tytuł całości: W: Teraźniejszość i przyszłość edukacji dzieci, młodzieży i dorosłych. Wybrane problemy : monografia wieloautorska / red. nauk. anna Klim-Klimaszewska, Eva Šmelová Miejsce wydania: Siedlce Wydawca: AKKA Rok wydania: 2018 Strony zajęte przez pracę: S. 109-120 ISBN: 978-83-948104-7-4 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 5.000 Liczba znaków: 25762 Liczba arkuszy: 0,64 Praca recenzowana Słowa kluczowe: uczniowie ; kształcenie ogólne ; podstawa programowa ; kompetencje Słowa kluczowe ang.: students ; general education ; core curriculum ; competences Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
7/17
Nr opisu: 0000036745 Autorzy: Wiesława Załoga, Julia Nowicka, Zbigniew Ciekanowski. Tytuł pracy: Kompetencje społeczne kadry dowódczej oficerów Sił Zbrojnych RP w systemie bezpieczeństwa militarnego Polski Tytuł równoległy: Social competencies of the staff of steering officers of the polish armed forces in the military safety system in Poland Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, nr 1 (14), s. 203--215 p-ISSN: 1895-3794 e-ISSN: 2300-0376 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 7.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: kompetencje ; kompetencje społeczne ; kadra dowódcza ; bezpieczeństwo militarne Słowa kluczowe ang.: competences ; social competences ; commanding staff ; military security Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. http://www.wszop.edu.pl/dzialalnosc-naukowa/wydawnictwo/,2,2,19206,108,132 DOI: 10.32039/WSZOP/1895-3794-2018-16 Streszczenie: Opracowanie stanowi próbę oceny poziomu kompetencji społecznych oficerów młodszych kadry dowódczej Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w systemie bezpieczeństwa militarnego. Inspiracją do podjęcia badań dotyczących roli kompetencji społecznych w karierze zawodowej oficerów młodszych kadry dowódczej Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych RP jest trwający proces profesjonalizacji sił zbrojnych, w szczególności w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Dociekania badawcze ukierunkowane są w obszarze udziału kompetencji społecznych w karierze zawodowej oficerów młodszych kadry dowódczej Wojsk Lądowych w Sił Zbrojnych RP w aspekcie zagrożeń bezpieczeństwa militarnego. Założeniem realizacji niniejszej publikacji jest m.in. analiza poziomu świadomości zainteresowanych, co do swoich słabych i silnych stron posiadanego profilu kompetencji społecznych w kontekście wykonywania zadań służbowych w warunkach zagrożeń militarnych. Pozyskane informacje w toku prowadzonych badań pozwoliły dostarczyć interesujących danych dotyczących, jakości i przydatności profilu kompetencji społecznych w rozwoju kariery zawodowej kadry dowódczej oficerów Wojsk Lądowych Sił Zbrojnych RP. Streszczenie: The study is an attempt to assess the level of social competence of junior commander officers of the Armed Forces of the Republic of Poland Land Forces in the military security system. The inspiration to undertake research on the role of social competences in the career of the junior commander officers of the Armed Forces of the Republic of Poland Land Forces is the ongoing process of professionalization of the armed forces, in particular in the area of human resources management. Research inquiries are focused on the participation of social competences in the career of junior commander officers in the Armed Forces of the Republic of Poland Land Forces in the aspect of threats to military security. The assumption of this publication is, among others, the analysis of the level of awareness of the interested, as to their strengths and weaknesses, of the profile of social competences held in the context of performing official tasks in conditions of military threats. The information obtained during the research allowed us to provide interesting data on the quality and usefulness of the social competence profile in the career development of the commanding staff of officers of the Polish Armed Land Forces.
8/17
Nr opisu: 0000035153 Autorzy: Zbigniew Ciekanowski. Tytuł pracy: Planowanie zasobów ludzkich w organizacji Tytuł całości: W: Sovremennye trendy razvitiâ mehanizmov upravleniâ korporaciej : sbornik ctatej po materialam meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii (Moskva, 12 aprelâ 2017 g.) / pod red. Zbigniewa Ciekanowskiego, Û.N. Pavlûčuka Miejsce wydania: Moskva Wydawca: ATiSO Rok wydania: 2017 Strony zajęte przez pracę: S. 373-380 ISBN: 978-5-93441-610-3 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa Język publikacji: POL Liczba znaków: 21856 Liczba arkuszy: 0,55 Słowa kluczowe: planowanie ; zatrudnienie ; rekrutacja ; kompetencje ; kwalifikacje ; HR Słowa kluczowe ang.: planning ; human resources ; employment ; recruitment ; competence ; qualification Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii Streszczenie: The article hihglights the problem of human resources planning in an organization: its essence, stages, types, methods, and modern approaches are considered. Diffrent approaches t recruitment, its advantages and disadvantages are reviewed.
9/17
Nr opisu: 0000032441 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Agnieszka Dymicka. Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne w obszarze nauk społecznych Tytuł równoległy: Education safety in the social sciences Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, T. 10, nr 1, s. 57--66 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; nauki społeczne ; kompetencje ; szkoła wyższa Słowa kluczowe ang.: education safety ; social sciences ; skills ; university http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/pages_from_rs_nr_1_2016_druk_6.pdf Streszczenie: Szkoła wyższa zapewnia bezpieczeństwo edukacyjne studentom poprzez zaspokajanie aspiracji naukowych, zawodowych oraz osobistych. Celem artykułu jest analiza potrzeb edukacyjnych studentów wybierających kierunki studiów w obszaru nauk społecznych. W grupie badawczej liczącej 268 studentów zbadano zapotrzebowanie na kompetencje, preferencje oraz motywy wyboru uczelni i kierunku studiów, w tym istnienie zależności istotnych statystycznie analizowanych zmiennych. Efektem badań jest wykazanie różnic pomiędzy kierunkami studiów we wskazanych obszarach. Streszczenie: The School of Higher Education provides education safety by meeting students' academic, professional and personal aspirations. this article aims to analyze the educational needs of students choosing courses of study in the social aciences. The research group numbering 268 students were tested to find out their skills needs, preferences and reason for choosing the university and faculty, including a relationship variables considered statistically significant. The result of the research is to demonstrate the differences between faculties in social sciences.
10/17
Nr opisu: 0000032438 Autorzy: Małgorzata Dąbrowska. Tytuł pracy: Teachers as learners : learning to learn through strategy training, Part II, "Strategic" teacher competences Tytuł równoległy: Nauczyciel w roli ucznia : nauczyć sie jak uczyć poprzez trening strategii. Część II Kompetencje "strategicznego" nauczyciela Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2016, T. 10, nr 1, s. 23--30 p-ISSN: 2081-6081 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: nauczyć się jak uczyć ; samoregulacja w nauce języka drugiego/obcego ; strategie uczenia się ; trening strategii ; nauczyciel ; kompetencje Słowa kluczowe ang.: learning to learn ; self-regulated learning ; learning strategies ; strategy instruction ; teacher ; competences http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/pages_from_rs_nr_1_2016_druk_3.pdf Streszczenie: Niniejszy artykuł jest drugą częścią cyklu trzech artykułów poświęconych znaczeniu aktywnej realizacji idei uczenia się jak uczyć w kształceniu nauczycieli języków obcych oraz w rozwoju zawodowym wykwalifikowanego nauczyciela. Autorka przedstawia w nim teoretyczne podstawy treningu strategii uczenia się, omawia wybrane modele insrukcji strategicznej, które mogą być wykorzystane praktycznie w klasie szkolnej oraz analizuje role i zadania współczesnego nauczyciela języka obcego wynikające z realizacji postulatu integracji nauczania języka obcego i treningu strategii. Jako że skuteczne nauczanie oznacza konieczność ciągłego rozwijania umiejętności i strategii niezbędnych do uczenia się przez całe życie, autorka podkreśla potrzebę kształcenia tzw. "strategicznego" nauczyciela, przygotowanego do rozwijania u ucznia samoregulacji uczenia się poprzez bezpośredni trening strategii uczenia się. Streszczenie: This article is the second part of a series of three articles on the importance of implementing the learning to learn idea in pre-service teacher education in the qualified teacher's career. It aims to discuss the theoretical foundation of learning strategy instuction, present a number of practical strategy training schemes which can be used in the language classroom, and analyze essential roles and tasks modern second/foreign language teachers need to be able to perform in order to help learners learn to learn. Since successful teaching necessitates developing personalized skills and strategies necessary for further, continued or lifelong learning, the author emphasizes the need for educating "strategic" language teachers prepared to foster learner self-regulated learning through direct, or fully informed, strategy training.
11/17
Nr opisu: 0000030674 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk, Adam Szepeluk, Agnieszka Dymicka. Tytuł pracy: Bezpieczeństwo edukacyjne studentów PSW Tytuł równoległy: PSW student's safety education Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, T. 9, nr 2, s. 71--80 p-ISSN: 2081-6081 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo edukacyjne ; kierunek studiów ; kompetencje Słowa kluczowe ang.: safety education ; faculty ; competences Inne bazy podające opis:
12/17
Nr opisu: 0000031470 Autorzy: Stanisława Katarzyna Nazaruk, Helena Konowaluk-Nikitin. Tytuł pracy: Kompetencii šestiletnego rebenka v svete doškol'noj diagnostiki Tytuł równoległy: Competences of six-year-old children in the light of preschool assessment Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, no 15, s. 32--40 p-ISSN: 2219-5203 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie zagranicznym Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w innym czasopiśmie naukowym Język publikacji: RUS Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 35375 Liczba arkuszy: 0,88 Praca recenzowana Słowa kluczowe: dzieci ; przedszkole ; gotowość szkolna ; kompetencje ; umiejętności Słowa kluczowe ang.: child ; kindergarten ; school readiness ; competences ; skills Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW. Streszczenie: The purpose of this paper is to discuss the competences of six-year-olds in the context of school readiness. Teachers, owing to the preschool assessment, are able to evaluate the level of mastery of particular skills, namely what children have achieved, what they know, what they can do, and what they have difficulties with. Kindergarten creates favourable conditions and provides opportunities which stimulate the development of children. Thus, a child systematically acquires competences which are necessary in order to start learning at primary school. Providing information about children, preschool assessment is a useful tool not only for teachers but also for parents.
13/17
Nr opisu: 0000030845 Autorzy: Małgorzata Dąbrowska. Tytuł pracy: Teachers as learners : learning to learn through strategy training, Part I, Teacher competences and learner strategies Tytuł równoległy: Nauczyciel w roli ucznia : nauczyć się jak uczyć poprzez trening strategii. Część I Kompetencje nauczyciela i strategie ucznia Tytuł czasopisma: Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2015, T. 9, nr 3, s. 51--60 p-ISSN: 2081-6081 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: nauczyć się jak uczyć ; autonomia w nauce języka obcego ; strategie uczenia się ; trening strategii ; nauczyciel ; kompetencje Słowa kluczowe ang.: learning to learn ; language learner autonomy ; learning strategies ; strategy training ; strategic teacher competence Inne bazy podające opis:
15/17
Nr opisu: 0000026925 Autorzy: Leszek Zakrzewski. Tytuł pracy: Edukacja i nowoczesne technologie w społeczeństwie wiedzy Tytuł całości: W: Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego / red. nauk. Józef Bednarek Miejsce wydania: Warszawa Wydawca: Difin SA Rok wydania: 2014 Seria: Engram Strony zajęte przez pracę: S. 110-132 ISBN: 978-83-7930-229-1 Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 50068 Liczba arkuszy: 1,25 Praca recenzowana Słowa kluczowe: nauczyciel ; wykluczenie cyfrowe ; społeczeństwo wiedzy ; doskonalenie zawodowe ; kompetencje
16/17
Nr opisu: 0000030223 Autorzy: Zofia Kubińska, Dorota Marzena Tomczyszyn. Tytuł pracy: Kompetencje promotora zdrowia wyzwaniem dla nauczycieli wychowania fizycznego Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2014, T. 16, z. 2, s. 161--173 p-ISSN: 1507-9090 Uwagi: Streszcz. w j. ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: kompetencje ; edukacja zdrowotna ; nauczyciel ; wychowanie fizyczne Słowa kluczowe ang.: competences ; health education ; physical education ; teachers Uwaga: Czasopismo dostępne w Bibliotece PSW - egzemplarz z wymiany międzybibliotecznej http://zsim.wszia.edu.pl/fizjoterapia/tom-xvi-zeszyt-2/#more-359
17/17
Nr opisu: 0000029055 Autorzy: Agnieszka Smarzewska, Ewelina Melaniuk. Tytuł pracy: Kompetencje studentów kierunku bezpieczeństwo narodowe PSW w Białej Podlaskiej Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2014, nr 4, s. 175--185 p-ISSN: 1897-7065 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 7.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: bezpieczeństwo narodowe ; praktyka zawodowa ; kompetencje ; student ; pracodawca Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW https://kwartalnikbellona.com/resources/html/article/details?id=107649