AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Liczba odnalezionych rekordów: 7



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/7
Nr opisu: 0000039243
Autorzy: Elżbieta Anna Struczyk-Doluk, Urszula Szalast-Bytys.
Tytuł pracy: Ispol'zovanie autentičnyh tekstov v obučenii čteniû na inostrannom âzyke kak sredstvo razvitiâ kommunikativnoj aktivnosti
Tytuł całości: W: Selected aspects of developing literacy skills at different stages of education in the native and foreign language / ed. Izabela Dąbrowska, Halina Chodkiewicz, Maryia Zhyhalava
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2019
Strony zajęte przez pracę: S. 166-177
ISBN: 978-83-64881-50-3
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii z wykazu MEiN
Język publikacji: RUS
Liczba znaków: 29697
Liczba arkuszy: 0,74
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: aktywność komunikacyjna ; czytanie ; język obcy ; kompetencje językowe ; kompetencje komunikacyjne ; tekst autentyczny

2/7
Nr opisu: 0000026051
Autorzy: Edyta Klimiuk.
Tytuł pracy: Kilka uwag o roli i znaczeniu pytań na zajęciach praktycznej nauki języka rosyjskiego
Tytuł całości: W: Język rosyjski jako przedmiot nauczania w szkole wyższej / red. Henryka Munia, Swietłana Szaszkowa
Miejsce wydania: Lublin
Wydawca: Wydawnictwo UMCS
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 153-161
ISBN: 978-83-784-349-9
Uwagi: Streszcz. w jęz. pol.
Kopia niedostępna: x
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: język rosyjski ; nauczanie ; kompetencje językowe ; komunikacja ; dialog edukacyjny

3/7
Nr opisu: 0000026123
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Rola uczenia się z tekstu w budowaniu kompetencji jęszykowych oraz wiedzy przedmiotowej na kierunkach neofilologicznych
Tytuł całości: W: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym : nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony zajęte przez pracę: S. 13-27
ISBN: 978-83-61044-94-9
Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej
Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba znaków: 47318
Liczba arkuszy: 1,18
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: kompetencje językowe ; wiedza przedmiotowa ; czytanie ; modele czytania ; studia neofilologiczne
Uwaga: sygn. 14122 XXIV.14 CZYT. A ; 14123 XXIV.14 CZYT. A
[sprawdź dostępność w katalogu AB]
Streszczenie: Praca nad tekstem pisanym, w jego formie tradycyjnej lub elektronicznej stanowi znaczącą część aktywności studenta neofilologii, którego zadaniem jest - poza doskonaleniem umiejętności czytania i interpretowania tekstów obcojęzycznych - zrównoważony rozwój wszystkich sprawności językowych, a także opanowanie wiedzy w zakresie przedmiotów oferowanych w ramach studiów neofilologicznych. Studenci neofilologii stają przed ogromnym wyzwaniem, jakie wynika z intensyfikacji ekspozycji na język docelowy, związaną z wymogiem szybkiego osiągnięcia wysokiego poziomu biegłości językowej i jednoczesnego studiowania w tym języku przedmiotów takich jak: językoznawstwo ogólne, językoznawstwo stosowane, literatura i kultura danego kraju. Zadaniem nauczyciela akademickiego natomiast jest zapewnienie studentom takiego programu, który w sposób optymalny pozwoli im na rozwój umiejętności językowych oraz wybranych obszarów wiedzy, zapewniając efektywne łączenie tych celów, a nie ich rozdzielanie, co cechuje tradycyjnie konstruowane programy studiów neofilologicznych. W swoim artykule odwołam się do aktualnie prezentowanych poglądów oraz poszukiwań nowych rozwiązań w zakresie doskonalenia i wykorzystywania umiejętności czytania tekstów akademickich w kształceniu komunikacyjnych kompetencji językowych oraz w nabywaniu wiedzy w zakresie przedmiotów neofilologicznych. Nakreślone zostaną ważne postulaty dla podejmowania właściwych decyzji o charakterze praktycznym.

4/7
Nr opisu: 0000026124
Autorzy: Halina Chodkiewicz, Roman Zbigniew Lewicki.
Tytuł monografii: Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym - nowe wyzwania / red. Halina Chodkiewicz, Roman Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PSW JPII
Rok wydania: 2013
Strony: 267 s., il., 24 cm
ISBN: 978-83-61044-94-9
Charakterystyka formalna: monografia polska (redaktor)
Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa krajowa
Charakterystyka wg MNiSW: redakcja monografii - j. polski lub inny poza kongres.
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 4.000
Liczba arkuszy: 17,4
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: język obcy ; nauczanie ; kompetencje językowe ; studia neofilologiczne
Uwaga: sygn. 14122 V CZYT. ; 14123 V CZYT.
[sprawdź dostępność w katalogu AB]

5/7
Nr opisu: 0000020426
Autorzy: Małgorzata Dąbrowska.
Tytuł pracy: "Nauczyć uczniów się uczyć" : afektywny wymiar strategicznej gotowości do podjęcia i kontynuacji filologicznych studiów zawodowych
Tytuł całości: W: Aspekty rozwijania kompetencji komunikacyjnej języka obcego w kształceniu neofilologicznym / red. H. Chodkiewicz, R. Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2007
Strony zajęte przez pracę: S. 23-39
ISBN: 978-83-61044-20-8
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: uczenie się ; uczenie się przez całe życie ; strategia uczenia się ; język angielski ; kompetencje językowe ; czynniki kognitywne ; czynniki afektywne
Uwaga: sygn. 8403 V CZYT. ; 8404 V CZYT.

6/7
Nr opisu: 0000020425
Autorzy: Halina Chodkiewicz.
Tytuł pracy: Charakterystyka poziomu biegłości językowej B2 : implikacje dla kształcenia studentów neofilologii
Tytuł całości: W: Aspekty rozwijania kompetencji komunikacyjnej języka obcego w kształceniu neofilologicznym / red. H. Chodkiewicz, R. Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2007
Strony zajęte przez pracę: S. 9-22
ISBN: 978-83-61044-20-8
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: poziom biegłości językowej ; kompetencje językowe ; język angielski ; poziom średniozaawansowany
Uwaga: sygn. 8403 V CZYT. ; 8404 V CZYT.

7/7
Nr opisu: 0000020428
Autorzy: Halina Rycyk-Sztajdel.
Tytuł pracy: Praktyczna nauka języka rosyjskiego na neofilologii i w szkole średniej : spostrzeżenia i uwago dotyczące rozwijania kkompetencji językowej i komunikacyjnej
Tytuł całości: W: Aspekty rozwijania kompetencji komunikacyjnej języka obcego w kształceniu neofilologicznym / red. H. Chodkiewicz, R. Lewicki
Miejsce wydania: Biała Podlaska
Wydawca: Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Rok wydania: 2007
Strony zajęte przez pracę: S. 61-71
ISBN: 978-83-61044-20-8
Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe: język rosyjski ; nauczanie ; kompetencje językowe ; kompetencje komunikacyjne ; wymowa ; gramatyka ; ortografia

  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB