Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej
Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.
Zapytanie:
KOMUNIKACJA Liczba odnalezionych rekordów: 14
Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie Streszczenie: The work is an attempt to highlight the problem related to too weak or even insufficient communication in a team integrating healthcare professionals and drawing attention to this very important aspect of caring for the patient without competing for the grandmaster's laurel. The definition of the term Interdisciplinary Team in the medical context is very simple. It is a group of people, specialists in various fields of medicine, dealing with solving a specific problem using the resources at the disposal of each member of such a Team. Polish realities in many cases are far from this concept, which, unfortunately, may result in worse therapy outcomes. Although each of the members of this team may think that his contribution is the most important, it is only the sum of all activities that translates into success, the effect of which is regaining the health lost by the patient, and this success is achieved by not one person but a multi-person team. Currently, it is not possible to provide a patient with only one specialist with the full range of medical services guaranteeing success. Treatment is a complex process involving diagnosticians (imaging diagnostics, laboratory diagnostics), a doctor, physiotherapist, psychologist, dietitian, nurse and many other specialists without whom it is difficult to imagine any treatment activities. The group should be led by a leader, but information on the patient's health should be available to each member of the therapeutic team, and decisions should be made on the basis of joint arrangements, so that none of the team members "pulls in their way" but contributes to mutual success, what a healthy patient is. The work raises problems such as the lack of reliability of information, points to the unfavourable phenomenon of "generalization" of disease entities and the frequent dissonance in the selection of appropriate therapeutic measures. The article indicates only a few situations that cause inconsistencies in the patient's rehabilitation process. The rights and scope of the work of a physiotherapist on the basis of current legal documents were emphasized, the possibilities of extending the qualifications of physiotherapists were highlighted and the opportunities that would be granted to physiotherapists after obtaining additional qualifications were emphasized as well.
2/14
Nr opisu: 0000039362 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Dialog w pieczy zastępczej (na przykładzie powiatu bialskiego) Tytuł równoległy: The dialogue in foster care (on the example of Biala Podlaska district) Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2019, T. 20, nr 1, s. 77--93 p-ISSN: 2082-9019 Uwagi: Druk w 2020 r. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 70.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: dialog ; komunikacja ; mowa ; piecza zastępcza Słowa kluczowe ang.: dialogue ; communication ; speech ; foster care Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. https://www.bibliotekacyfrowa.pl/dlibra/publication/116061/edition/107233/content DOI: 10.34616/wwr.2019.1.77.93 Streszczenie: Cel: Celem artykułu była analiza problemu komunikacji werbalnej dzieci przebywających w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i rodzinnych domach dziecka. Metody: W badaniach zastosowano dwie metody - sondaż diagnostyczny i studium indywidualnych przypadków. Rezultaty: Analiza wyników pozwoliła stwierdzić występowanie licznych problemów dotyczących rozwoju komunikacji werbalnej zarówno w placówkach opiekuńczo- wychowawczych, jak i w rodzinnych domach dziecka. Wnioski: Na podstawie przeprowadzonych badań można zauważyć poważne problemy związane z komunikacją werbalną. Zaburzenia, które najczęściej występują wśród dzieci, to opóźniony rozwój mowy i dyslalia. Streszczenie: Aim: The aim of the study was the analysis of the problem of verbal communication in care and educational institutions and family-run children's houses. Methods: Two methods: diagnostic survey and study of individual cases were used in the research. Results: The occurrence of numerous problems refer to the development of verbal communication both in care and educational centres and family-run children's houses. Conclusions: Based on the conducted research, we can note serious problems related to verbal communication. The most common disorders among children are delayed speech development and dyslalia.
3/14
Nr opisu: 0000036746 Autorzy: Julia Nowicka, Wiesława Załoga, Zbigniew Ciekanowski. Tytuł pracy: Komunikacja strategiczna w naukach o zarządzaniu i jakości oraz w naukach o bezpieczeństwie Tytuł równoległy: Strategic communication in management and quality sciences and in security sciences Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, nr 1 (14), s. 193-202 p-ISSN: 1895-3794 e-ISSN: 2300-0376 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 7.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: dyplomacja ; informacja ; komunikacja ; media ; strategia Słowa kluczowe ang.: diplomacy ; information ; communication ; media ; strategy Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. http://www.wszop.edu.pl/dzialalnosc-naukowa/wydawnictwo/,2,2,19206,108,132 DOI: 10.32039/WSZOP/1895-3794-2018-17 Streszczenie: W prezentowanym opracowaniu odniesiono się do znaczenia komunikacji strategicznej w budowaniu wizerunku państwa czy innego podmiotu, co ma na celu realizowanie przyjętej strategii wśród odbiorców masowych, zogniskowanych zarówno wokół jedności narodu, jak i wspólnoty międzynarodowej. W opracowaniu wskazano typy, rodzaje i funkcje strategii, odnosząc się do pojęć komunikacji strategicznej i wiedzy z zakresu public relations. Celem opracowania jest wskazanie różnicy pomiędzy strategią komunikacyjną w naukach o zarządzaniu i jakości (PR) a strategią komunikacyjną w naukach o bezpieczeństwie. W dobie rozwijającej się technologii i masowego przepływu informacji budowanie mocarstwa cywilnego, w oparciu o miękkie zasoby państw, wydaje się powszechną strategią obecności na rynku międzynarodowym, co czyni wybraną tematykę aktualną i potrzebną społecznie. W pracy odniesiono się zatem do cywilnej i militarnej płaszczyzny prowadzonych działań informacyjnych. Streszczenie: The presented study refers to the importance of strategic communication in building the image of a state or other entity which aims to implement the adopted strategy among mass recipients, focused both on the unity of the nation and the international community. The study identifies the types, kinds and functions of the strategy, referring to the concepts of strategic communication and knowledge in the field of public relations. The aim of the study is to indicate the difference between a communication strategy in management and quality (PR) science and a communication strategy in security sciences. In the era of developing technology and the mass flow of information, building a civilian power, based on the soft resources of states, seems to be a universal strategy of presence on the international market which makes the current and socially necessary subject matter selected. The work referred to the civil and military plane of information activities.
4/14
Nr opisu: 0000038088 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk, Marzena Urszula Ruszkowska, Sebastian Piotr Sobczuk, Piotr Adam Zdunkiewicz. Tytuł pracy: Wspomaganie rozwoju komunikacji werbalnej dzieci przebywających w pieczy zastępczej na terenie powiatu bialskiego Tytuł równoległy: Supporting the development of verbal communication of children staying in foster care in Biała Podlaska poviat Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2018, nr 4, s. 61--71 p-ISSN: 0483-4992 Uwagi: Artykuł ukazał się drukiem w X 2019 r. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: ENG Punktacja ministerstwa: 10.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: mowa ; rozwój mowy ; komunikacja ; piecza zastępcza Słowa kluczowe ang.: speech ; communication ; speech development ; foster care Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii. Streszczenie: Mowa pełni ważną rolę w życiu człowieka. Umiejętność poprawnego mówienia umożliwia nawiązanie kontaktów interpersonalnych. Dzięki mowie możemy formułować własne myśli, uczucia, przeżycia. Dlatego już od najwcześniejszych lat życia dziecka należy stymulować komunikację werbalną. Rozwój mowy, który uwarunkowany jest genetycznie i zależy od wrodzonych właściwości organizmu człowieka, możliwy jest jedynie w kontekście środowiska społecznego. Badania dla potrzeb niniejszej publikacji realizowano na terenie powiatu bialskiego w trzech placówkach opiekuńczo-wychowawczych i trzech rodzinnych domach dziecka. Celem badań była analiza problemu komunikacji werbalnej dzieci, przebywających w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i rodzinnych domach dziecka. Streszczenie: Speech plays an important role in our life. The ability to speak properly enables people to form interpersonal communication. Thanks to our speech, we can express our thoughts, feelings and experiences. Thus, it is crucial to stimulate a child's verbal communication from the earliest years. Speech development, which is genetically-based and depends on innate attributes, is possible only in the context of social environment. The research for the purposes of this publication was carried out in Biała Podlaska poviat in three care and educational centers and three family-run children's homes. The aim of the study was to analyze the problem of verbal communication in care and educational institutions and family-run children's home.
5/14
Nr opisu: 0000035261 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Rozwijanie komunikacji dziecka ze spektrum autyzmu Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2017, T. 9, nr 3, s. 97--109 p-ISSN: 2080-850X e-ISSN: 2544-5243 Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN) Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 8.000 Praca recenzowana Słowa kluczowe: komunikacja ; spektrum autyzmu ; terapia Słowa kluczowe ang.: communications ; autism spectrum disorders ; therapy Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii, http://czasopisma.tnkul.pl/index.php/rped/article/view/7684 DOI: 10.18290/rped.2017.9.3-6 Streszczenie: This article presents the issue concerning the development of communications skills in persons with Autism Spectrum Disorder. The author describes the process of speech development of child with autism disorder. It was pointed out that the development of communication skills may have different course. Moreover, the article discusses the problem of verbal and non-verbal communication disorder of child with ASD. Furthermore, the author presents varied proposals of programs, which allow the communication development and underlines the necessity to select personalized methods of speech therapy, adapted for child's abilities. The article presents also the factors, which have an impact on the results of speech therapy. The particular attention was paid at the Cracovian method. The author underlines the important role of a family in the process of therapy of child with Autism Spectrum Disorder. Streszczenie: W artykule przedstawiono zagadnienie dotyczące komunikacji językowej osób ze spektrum autyzmu i proces kształtowania mowy dziecka autystycznego. Omówiono również zaburzenia porozumiewania werbalnego i niewerbalnego dziecka z ASD, a także propozycje programów pozwalających na rozwój komunikacji, który przebiega różnorodnie, zwracając uwagę na konieczność dobrania indywidualnych metod terapii logopedycznej, dostosowanej do możliwości dziecka. Zaprezentowano czynniki, które wpływają na efekty terapii logopedycznej. Ciekawą propozycją okazała się metoda krakowska. Podkreślono, że w procesie terapii dziecka ze spektrum autyzmu rodzina odgrywa szczególną rolę.
6/14
Nr opisu: 0000033483 Autorzy: Zbigniew Ciekanowski. Tytuł pracy: Przywódcze kierowanie zmianami w nowoczesnej organizacji Tytuł równoległy: Liderstvo v upravlenii izmeneniâmi v sovremennoj organizacii = Change management leadership in modern organization Tytuł całości: W: Social'no-èkonomičeskie mehanizmy upravleniâ v usloviâh krizisa : sbornik statej po materialam meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, Moskva 16 maâ 2016 g., Č. 2 / red. H. Û. Psareva, Z. Cekanovskij, Û. N. Pavlûčuk Miejsce wydania: Moskva Wydawca: IIC "ATiSO" Rok wydania: 2016 Strony zajęte przez pracę: S. 213-225 ISBN: 978-5-93441-458-1 Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych zagranicznych Charakterystyka merytoryczna: konferencja naukowa międzynarodowa Język publikacji: RUS Słowa kluczowe: zarządzanie ; przywództwo ; zarządzanie zmianą ; komunikacja Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
7/14
Nr opisu: 0000033194 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Rola przedszkola w rozwoju mowy dziecka Tytuł całości: W: Prorozwojowy projekt edukacji / red. Marcin Białas Miejsce wydania: Poznań Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Collegium Da Vinci Rok wydania: 2016 Strony zajęte przez pracę: S. 259-269 ISBN: 978-83-87653-32-3 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 22153 Liczba arkuszy: 0,55 Praca recenzowana Słowa kluczowe: mowa ; komunikacja ; dzieci ; przedszkole ; zaburzenia mowy Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
8/14
Nr opisu: 0000032460 Autorzy: Beata Teresa Wołosiuk. Tytuł pracy: Rodzina wobec zagrożeń rozwoju komunikacji werbalnej Tytuł całości: W: Rodzina miejscem integralnego rozwoju i wychowania / red. Danuta Opozda, S. Maria Loyola-Opiela, Dorota Bis, Ewelina Świdrak Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo Episteme Rok wydania: 2015 Seria: Biblioteka Katedry Pedagogiki Chrześcijańskiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, nr 8 Strony zajęte przez pracę: S. 127-141 ISBN: 978-83-62495-77-1 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 4.000 Liczba znaków: 34395 Liczba arkuszy: 0,86 Praca recenzowana Słowa kluczowe: mowa ; komunikacja ; dzieci ; rodzina ; zaburzenia mowy Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
10/14
Nr opisu: 0000026051 Autorzy: Edyta Klimiuk. Tytuł pracy: Kilka uwag o roli i znaczeniu pytań na zajęciach praktycznej nauki języka rosyjskiego Tytuł całości: W: Język rosyjski jako przedmiot nauczania w szkole wyższej / red. Henryka Munia, Swietłana Szaszkowa Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo UMCS Rok wydania: 2013 Strony zajęte przez pracę: S. 153-161 ISBN: 978-83-784-349-9 Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. Kopia niedostępna: x Charakterystyka formalna: referat w materiałach pokonferencyjnych polskich Język publikacji: POL Słowa kluczowe: język rosyjski ; nauczanie ; kompetencje językowe ; komunikacja ; dialog edukacyjny
11/14
Nr opisu: 0000024217 Autorzy: Sandra Tur. Tytuł pracy: Cyberkultura środkiem komunikacji twórczości Tytuł całości: W: Kryzys finansowy : przebieg i skutki społeczno-gospodarcze w Europie Środkowej i Wschodniej, T. 2 / red. S. Partycki Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo KUL Rok wydania: 2012 Strony zajęte przez pracę: S. 414-424 ISBN: 978-83-7702-417-1 Charakterystyka formalna: rozdział w książce polskiej Język publikacji: POL Słowa kluczowe: cyberkultura ; cyberprzestrzeń ; komunikacja ; twórczość Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
12/14
Nr opisu: 0000028717 Autorzy: Barbara Gertruda Stefaniuk. Tytuł pracy: Media w sytuacji kryzysowej Tytuł czasopisma: Szczegóły: 2012, nr 1, s. 147--166 p-ISSN: 2084-2171 Uwagi: Streszcz. w jęz. ang. Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim Język publikacji: POL Praca recenzowana Słowa kluczowe: sytuacja kryzysowa ; zarządzanie kryzysowe ; komunikacja ; media masowe Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
13/14
Nr opisu: 0000020218 Autorzy: Sandra Bąk. Tytuł pracy: Od komunikacji do sytuacji konfliktowych Tytuł całości: W: Partnerstwo i współpraca a kryzys gospodarczo-społeczny w Europie Środkowej i Wschodniej, T. 2 / red. S. Partycki Miejsce wydania: Lublin Wydawca: Wydawnictwo KUL Rok wydania: 2010 Strony zajęte przez pracę: 508-520 ISBN: 978-83-7702-016-6 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Język publikacji: POL Słowa kluczowe: komunikacja ; komunikacja interpersonalna ; konflikt społeczny ; negocjacje ; mediacje Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
14/14
Nr opisu: 0000022803 Autorzy: Przemysław Stanisław Matusiak, Tomasz Marek Grudniewski. Tytuł pracy: Wykorzystanie nowoczesnych komputerowych technologii komunikacji w małych firmach Tytuł całości: W: Technologie informacyjne w zastosowaniach / red. T. Grudniewski, J. M. Olchowik Miejsce wydania: Biała Podlaska Wydawca: Wydawnictwo PSW im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej Rok wydania: 2009 Strony zajęte przez pracę: S. 99-116 ISBN: 978-83-61044-72-7 Charakterystyka formalna: rozdział w monografii polskiej Charakterystyka wg MNiSW: rozdział w monografii - j. polski lub innym poza kongres. Język publikacji: POL Punktacja ministerstwa: 3.000 Słowa kluczowe: komunikacja ; technologia informacyjna ; komunikacja internetowa VoIP