AB

Bibliografia publikacji pracowników
Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej

Baza tworzona przez Bibliotekę Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II.



Zapytanie: KONKURENCJA
Liczba odnalezionych rekordów: 3



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie
1/3
Nr opisu: 0000039456
Autorzy: Jacek Kamiński.
Tytuł pracy: Zakres makromarketingu jako subdyscypliny nauki o marketingu
Tytuł równoległy: The scope of macromarketing as subdiscipline of marketing science
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2020, nr 4, s. 3--15
p-ISSN: 1231-7853

Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł przeglądowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 40.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: marketing ; makromarketing ; konkurencja ; etyka ; społeczeństwo
Słowa kluczowe ang.: marketing ; macromarketing ; competition ; ethics ; society
Uwaga: Kopia dostępna w Sekcji Bibliometrii.
https://www.pwe.com.pl/czasopisma/marketing-i-rynek/zakres-makromarketingu-jako-subdyscypliny-nauki-o-marketingu,a1498084147
DOI: 10.33226/1231-7853.2020.4.1
Streszczenie: Artykuł ma na celu określenie definicji makromarketingu oraz zidentyfikowanie podstawowych obszarów zainteresowania makromarketingu. Przeprowadzony przegląd definicji makromarketingu pozwolił na przyjęcie definicji makromarketingu, która została zaproponowana przez Shelby D. Hunta i jest powszechnie akceptowana przez środowisko zajmujące się tą problematyką. Według Hunta "makromarketing odnosi się do badania: systemów marketingowych, oddziaływania i konsekwencji oddziaływania systemów marketingowych na społeczeństwo oraz społeczeństwa na systemy marketingowe". Zdefiniowanie pojęcia makromarketingu jest punktem wyjścia do opisania sześciu obszarów badawczych makromarketingu. Należą do nich badania dotyczące: historii marketingu, konkurencji i rynku, polityki globalnej i środowiska, etyki marketingu i sprawiedliwości dystrybucyjnej, marketingu i rozwoju oraz jakości życia.
Streszczenie: The article aims to define the definition of macromarketing and to identify the basic areas of macromarketing interest. The review of the macromarketing definition allowed for the adoption of the macromarketing definition, whoch was proposed by Hunt and is widely accepted by the environment dealing with the issue. According to Hunt, "macromarketing refers to the study of marketing systems, the impact and consequences society on marketing system". defining the concept of macromarketing is the starting point to describe sex research areas of macromarketing. These include research on: marketing history, competition and market, global policy and environment, marketing ethics and distribution justice, marketing and development, and quality of life.

2/3
Nr opisu: 0000029239
Autorzy: Dionizy Niezgoda.
Tytuł pracy: Niektóre dylematy konkurencji w społecznej gospodarce rynkowej. Ujęcie ogólne
Tytuł równoległy: Some competition dilemmas in the social market economy. General approach
Tytuł czasopisma:
Szczegóły: 2014, T. 16, z. 6, s. 376--380
p-ISSN: 1508-3535

Uwagi: Streszcz. w jęz. pol. i ang.
Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
Charakterystyka merytoryczna: artykuł oryginalny naukowy
Charakterystyka wg MNiSW: artykuł w czasopiśmie bez IF (wykaz MEiN)
Język publikacji: POL
Punktacja ministerstwa: 8.000
Praca recenzowana
Słowa kluczowe: konkurencja ; gospodarka rynkowa ; przedsiębiorstwo ; intensyfikacja ; konkurencyjność
Słowa kluczowe ang.: competition ; social market economy ; enterprises ; competition intensity
Uwaga: Kopia dostępna w Dziale Gromadzenia, Opracowania i Kontroli Zbiorów Biblioteki PSW.
Inne bazy podające opis:
  • AGRO
  • BazEkon

    http://seria.com.pl/images/Pliki/repozytorium/16-6/16-6-Niezgoda_Niektore.pdf
    Streszczenie: Celem badań były uwarunkowania konkurencji w społecznej gospdoarce rynkowej i w przedsiębiorstwach. Wykorzystano dwie metody badań: studiowanie literaturowe oraz benchmarking porównawczy. z dokonanej analizy wynika, że społeczna gospodarka rynkowa oparta o wolną konkurencję tworzy lepsze warunki rozwoju gospodarki niż neoliberalna, zapewniając równowagę celów prywatnych i społecznych oraz wyższą spójność z teorią zrównoważonego rozwoju. Naruszanie mechanizmu konkurencji rynkowej konkurencją administrowaną ogranicza efektywność alokacji pomocy publicznej, jej przejrzystość i sprawiedliwość społeczną.
    Streszczenie: The purpose of the research is to assessdeterminants of competition in the social market economy and enterprise. Two research methods was applied: literature review and benchmarking. The results of conducted analysis indicate that the social market economy based on free competition creates better conditions of economy development than neo-liberalism, providing the balance between private and social aims and higher consistency with sustainable development theory. Interference of market mechanism with administrative competition reduces efectivenes of public support and its transparency and social justice.

    3/3
    Nr opisu: 0000016812
    Autorzy: Jacek Kamiński.
    Tytuł pracy: Negocjacje - między rywalizacją i współdziałaniem
    Tytuł równoległy: Negotiations - competition vis-a-vis cooperation
    Tytuł czasopisma:
    Szczegóły: 2008, T. 2, s. 141--152
    p-ISSN: 1899-1025

    Charakterystyka formalna: artykuł w czasopiśmie polskim
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe: negocjacje ; rywalizacja ; współdziałanie ; konkurencja
    http://rozprawy-spoleczne.pswbp.pl/pdf/ii_11_jacek_kami.pdf

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka AB